Sign in to follow this  
Followers 0
Helilii

Miksi maha ihan pinkeä ja ei kasva?

8 posts in this topic

Kirjottelin tän jo toisellekin vauvapalstalle, mutta laitetaan nyt tännekin, kun tätä pyörittelee koko ajan päässään ja stressaa..

 

Neuvolalääkäri kysäs multa jo useampi viikko sitten, että supistaako mua kun maha on niin pinkeä. Kerroin sen olevan kokoajan sellainen, ei mitään supistuksia siihen tarvita. Nyt sitten neuvolaterkkarikin vielä ihmetteli asiaa, ja pisti sitten lähetteen kättärille, kun maha ei ole mittauksen mukaan enää kasvanut.

 

Kertokaa mulle mistä tuo voi johtua, tai mitä ne mahdollisesti epäilevät? Mitä musta siellä kättärillä tutkitaan? Pääsen sinne jo perjantaina, mutta siihenkin tuntuu olevan niin pitkä aika.

 

Itseäni ei tuo mahan kasvamattomuus niin huolettaisi, koska edellisestä mittauksesta on vain viikko (eli siis tässä viikon aikana ei ole kasvanut enää) ja ei kai tuo niin tarkkaa ole kun terkkari sillä mittanauhalla kokeilee mitata. Olo on kyllä ollu jo kamalan pitkään ahdistava ja tukala ku tuo maha on tollanen kivikova pallo.

 

Mutta siis kai ne nyt jotain epäilee, haluaa tarkistaa, kun sinne kättärille laittavat.. lapsivettä liian vähän vai liikaa, liian iso tai pieni lapsi, vai mitä kummaa?

Viikkoja on nyt 37+5

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Uskoisin, että ne tutkii ensisijaisesti lapsiveden määrää (vähyyttä). Mulla on sama juttu, maha pinkeä lähes koko ajan, ollut jo viikkoja, mutta ei mun mielestä kuitenkaan juuri supista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luultavasti haluavat tosiaan tarkistaa lapsiveden määrän, että sitä on riittävästi. Toivottavasti kaikki on hyvin! Tsemppiä ja yritä olla stressaamatta liikaa :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla oli kanssa ihan pinkeänä loppuraskauden ajan. ja siksi se ei kai muka kasvanutkaan kun sf-mitan ottaminen meni turhan vaikeaksi...

 

..kävin asian (pienen sf-mitan) tiimoilta ultrassa ja kaikki hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista! Tietääpähän nyt vähän arvella, että mitä mahdollisesti haluavat siellä selvittää. Kun neuvolassa täti sanoi vain epämääräisesti "mä taidan laittaa susta lähetteen kättärille, ku en saa yhtään tunnusteltua minkäkokonen tää lapsi on" ja kättäriltä soittivat samana päivänä, että "lääkäri haluaa nähdä sut, tule perjantaina".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla myös loppuraskaudessa neuvolassa päiviteltiin monen eri terkkarin toimesta että mahani oli todella pinkeä ja kova. Mitään lähetettä tarkastukseen en kuitenkaan saanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiedän, että Helilii synnytti tytön 23.8, eli jos silloin oli jotain niin nyt on varmasti kaikki hyvin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0