Sign in to follow this  
Followers 0
Tweety

Lahjaideoita ristiäisiä ja nimiäisiävarten

70 posts in this topic

Mä ostin kummitytölleni ristiäislahjaksi Marimekon Karkulaiset-astiasetin, johon kuuluu lautanen, pieni kulho ja muki. Kunhan tytsy tuosta hieman kasvaa, niin saa käyttöönsä ihan ikiomat astiat joihin ei isoveljellä olekaan mitään asiaa :) Marimekolta löytyy muutenkin kaikkea tosi kivaa noille pienille! http://www.marimekko...isustus/muksula

Edited by Catherin

Share this post


Link to post
Share on other sites

satukirjat

valokuvakehys

omakoti tai rivitalossa asuvalle jokin puu tai pensas tms

vaipat

vauvakirja

astiat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen vienyt omille kummilapsille perinteisen pyöreän kastekehyksen, toiselle sellaisen kassakaappi rahalippaan.

Olen vienyt tuon kassakaappi pankin myös ainakin kahdelle muulle kastelahjaksi, musta se on vaan jotenkin niin hauska :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kummilapselle veimme sen perinteisen kehyksen, kun sitä vanhempien suunnalta toivottiin (isosiskolla oli jo samanlainen).

 

Oman tytön ristiäisissä tuli kummikehys (toivottu), pehmoleluja, pieni hopeinen risti (nätti kuin mikä)...Itse äitinä pidin kovasti mm. Brion helistimestä tms., eli tästä:

 

briokulkushelistinvaale.jpg

 

 

Isoäidin neliöistä tehdyt peitot ovat ihan kivoja, mutta tyttö sai niitä viisi villaista ja käytännössä olisi toivonut loppukevään lapselle jotain puuvillaistakin peittoa kaukaloon laitettavaksi.

 

S-ryhmän lahjakortteja toivottiin ja niitä myös tuli. Kertsilapsena jo vaippoihinkin saa heitettyä kohtalaisen kovan summan + korvikkeeseen, jos sille on tarvetta. Mielestäni kaikista lahjoista ei tarvitse jäädä jonkinlaista loppuelämän kestävää rompetta, myös arjen helpottaminen on muistamista. Itselläni löytyy se perinteinen kummilusikka, joka on ehkä hopeaesineistä suurin turhakkeeni. Toisilta kummeiltani saatu kaiverrettu hopeinen kastekynttiläjalka on ollut puolestaan käytössä kaksi kertaa eli omissa rippijuhlissani ja nyt tyttären kastejuhlassa.

Edited by Jenny-Maria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli mieleen että yleensä en ole ristiäisissä huomannut katsoa, mitä muut ovat tuoneet uudelle tulokkaalle lahjaksi. Itse olen ostanut vaatteita, vähän isompia kokoja, jotta sopivat myöhemminkin. Olisi kiva jos lapsen vanhemmat esittäisivät toivomuksia, varsinkin jos lapsia on jo useampia ja sitä myöten esimerkiksi vaatteita ja leluja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä vauva sai ristiäisissä lahjaksi kauniin yksinkertaisen kehyksen, johon kaiverrettu syntymäaika ja nimi. Nimi kaiverrutettiin jälkeenpäin. Muita lahjoja oli vauvojen pelastusliivi ( kummisetä ahkera kalamies), sophie-kirahvi puruleluna, tyynyliinan ja pussilakanan sekä kauniin enkeli-kynttilätelineen. Vaatteita emme saaneet, koska olin etukäteen jo sanonut, ettei vaatteita tarvita, niitä pursuaa jo kaapit ennenstäänkin. Vauva sai tosin myös pienet tossut lahjaksi, mitkä oli huisin hauskat. Nykyäänhän vauvoille saa myös reinoja ja esim converse-tossuja, jotka on oikeinkin hellyttäviä.

Ai niin ja muumimuki ja -kulho tuli lahjaksi sekä pentikistä ostettu muki ja lautanen.

Edited by paivi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä vauva sai toisilta kummeilta lahjaksi korun, joka on mukava muisto ja varmasti pääsee käyttöön myös myöhemmin. Se jäi parhaiten mieleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse ostin omalle kummitytölleni pienen pienen kultaisen enkeliriipuksen ja siihen lyhyen ketjun. Voi sitten isona tyttönä pitää sitä pidemmän ketjun kanssa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos hyödyllisistä vinkeistä.

Tässä lähikuukausina on nimittäin parit nimiäiset/ristiäiset tiedossa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kummilapsen lahjasta olemme saattaneet sopia vanhempien kanssa (meillä on neljä kummilasta) vähän toiveiden mukaan, kummilusikkaa, korua ym on annettu ja aina joku muukin "muisto" : Taika-nimiselle kummitytöllemme olemme muun muassa keränneet Taika-astiastoa.

 

Ei-kummilapselle olen ristiäisissä antanut lahjaksi jonkun perinteisen satukirjan, esimerkiksi Topeliuksen satuja joita lapsena itse muistan rakastaneeni ja kirjan kuvia katselleeni usein jo silloin, kun en osannut vielä lukea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me vietiin miehen kummitytölle ristiäislahjaksi oikein perinteinen tivoliaiheinen soittorasia, ja lisäksi pehmoinen torkkupeitto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin läheiselle vauvalle kastelahjaksi Swarovskin vuosittaisen joulukoristeen, kun hänen kastejuhlaansa vietetään lähellä joulua. Jää erilainen muisto vuodesta lapsen vanhemmille tai hänelle itselleen sitten aikuisempana :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kummina olen vienyt lahjaksi ihan perinteisen kummilusikan. Leikekirja tai lahjakortti valokuvaamoon perhepotrettiin ovat hyviä ideoita! Pitää painaa mieleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin keväällä meidän kummitytölle kastehelmet kastelahjaksi ja kummipojalle muutamia vuosia sitten kummilusikka, eli aika perinteisillä lahjoilla ollaan menty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan toivottu sellaista hopeista kuvakehystä, joka samalla albumi. Sinne menee 40 kuvaa ja ollaankin laitettu sinne enaimmäisten neljän viikon eli ekan kuukauden parhaat kuvat.

Trikoinen torkkupeitto kivalla kankaalla teetettynä vois olla kiva. Meillä semmoinen ollut kovassa käytössä ja jää lapselle kivaksi muistoksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omalle kummitytölle annettiin kummilusikka lahjaksi jota toivoivat. 

Omille lapsille olemme kummeilta toivoneet valokuvakehykset, joihin voi kaiverruttaa vauvan mitat ym. 

Muilta lahjaksi on tullut satukirjaa, nallea, lahjakorttia ym. 

Itse en lahjaksi ostaisi ehkä haluaisi vauvakirjaa, koska itse haluan ostaa mieleisen kirjan ja jota pääsee jo raskausaikana täyttämään. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me toivoimme molempien lasten kohdalla sellaisen soittorasian, mikä on karusellin näköinen. Siihen sai pienen kuvankin laitettua. Lisäksi toivoimme sellaista metallista säästöpossua ja valokuvakehystä, johon kaivertaa.

Edited by sarah-87

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0