Edelia

Odotusajan mieliteot

1003 posts in this topic

On pakko tulla tuulettelemaan tänne, kun vihdoin ja viimein tekee mieli ylipäänsä jotain. Lähes 2 kuukautta mennyt oksennellessa, joten olen valinnut ruoat lähinnä sillä perusteella, mitä on vähiten kamalaa oksentaa. rolleyes.gif Mut eilen teki ihan hulluna mieli raejuustoa ja verigreippiä! Ja pysyivät hyvin sisällä. Jee!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kamala kurkun himo. Eilinen oli ihan hirveä päivä, kun ei saanut kurkkua :skilletgirl: Tänään sain onneksi pari kurkkua :grin:

Edited by Faline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tekee ihan hulluna mieli juustohampurilaisia ja lihapiirakoita (hyi!) :blink: Kumpiakaan en ollut syönyt vuosiin ennen tätä raskautta... Onneksi löysin tänään kaupasta Fazerin rukiisia lihapiirakoita, joitten ainesosaluettelosta ei löytynyt mitään liian ällöttävää, heh. Ja ne oli vieläpä ihan hyviäkin :P

 

Toivottavasti jossain vaiheessa tulee terveellisempiä mielitekoja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täysin päinvastaista kun esikoista odottaessa. Silloin himoitsin kaikkea raikasta ja tuoretta, nyt mielessä pyörii roskaruoka ja juustonaksut. Jälkimmäisiä en ole ennen voinut sietää :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun ehdoton hittiherkku on ollut omena, vaikka olisi kuinka huono-olo tai vatsa aivan ähkytäynnä silti tekee mieli syödä omenaa ja siitä tulee parempi olo.

 

Toisaalta lämpimistä ruuista himoan vain rasvaa ja suolaa. Olen innolla odottanut paistetun ruuan ällöttävyyttä, mutta ei. Aina vaan tekee mieli lisää.

 

Erikoisin on tähän mennessa ollut se, kun oli pakko yöllä nousta pistämään appelsiinituoremehua jääpalamuotteihin ja pakkaseen, että sai heti aamusta imeskellä niitä :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Himo roskaruokaan on saanut epäilyttävän suuria mittoja...hampurilaiset ranskiksilla, sipsit, lihikset, pizza... yritä nyt tässä sitten pysyä terveellisellä ruokavaliolla :girl_impossible:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Välillä himottaa roskaruoka ja nyt sitten silmissä kiiluu lehtisalaatti ja tomaatti! Pitikö tuota matkaevääksi käydä sitten niitä ostamassa. :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koko alkuraskaus tähän saakka on ollut mitä erilaisimpia mielitekoja täysi. Kaikki lähti liikkeelle appelsiinista ja appelsiinimehusta, joiden avulla sain väistettyä aamuoksut. Aamupäivällä sitten mieleeni on luikerrellut hirmuinen himo kirpeitä tomaatteja kohtaan ja lounaalla on jo saatava punaista lihaa (jota en tavallisesti juurikaan syö). Pääasiassa siis tekee mieli tuoreita salaatteja tomaatilla, kurkulla (siis miten nekin on niin hirmusen hyviä?) ja avokadolla. Siihen sivuun pala hapankorppua. Satunnaisesti iskee myös hampurilaisen tarve ja senkin olen joka kerta onnistunut täyttämään. Usein nämä mieliteot liittyvät etovan olon poistamiseen.

 

Nyt pari päivää sitten mieleen tuli aivan puun takaa, että haluan yhtä thaikkukeittiöissä usein käytettyä maustetta. Nimi ei kuitenkaan tullut ekana päivänä mieleen. Toisena päivänä ilmoitin miehelle, että: se on "ruoho", jota mun tekee mieli. :girl_crazy: ja lopulta muistin sen koko nimen - sitruunaruoho tietenkin! Tänään siis suunnitteilla sitruunaruoho-broilerikeitto.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskauden alkuvaiheessa himoitsin suolakurkkua, hapankorppuja ja appelsiineja.. Nyt on menossa rv 16+5 ja viimeiset pari viikkoa oon popsinut urakalla omppuja (en normaalisti välitä omenasta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

viinirypäleet, ah, minun uusi ystäväni :lipsrsealed: ihanan kirpeitä. nam. roskaruokaakin menee aivan liikaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nämä tuntuvat (onneksi) vaihtelevan, muuten olisin varmasti jo paisunut hervottomasti muutaman kuukauden aikana. Olen huono kieltäytymään näistä...

 

Aluksi teki mieli suolakurkkuja (hunajalla ja smetanalla, ei oo ennen niihin ollu himoa), hampurilaisia, salmiakkia, juustonaksuja, maitotuotteita, ranskiksia ja pyttipannua. Varmaan nää liittyi siihen helposti tulevaan pahaan oloon ja sen välttämiseen, suolaisina kun siihen tepsivät. Ellotus hävisi 12. viikolla ja sen mukana lähti kovin himo noihinkin. Nyt välillä on saatava jotain raikasta ja rasvaton maito maistuisi koko ajan.

Edited by Tassukka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt parin viime päivän aikana tullut ensimmäiset himot. Tonnikalaa tekee mieli, nimenomaan sitä purkkiversiota. Eilen vedin pari purkkia salaatin kanssa ja tänään meni yksi purkillinen leivän päällä. Ruuaksi suunnittelin tonnikalalasagnea ja siinä sivussa jos tekis vielä tonnikalapiirakan huomiselle, kun tulee vieraita :grin:

 

Alkuun (ja edelleenkin) maistuu kaikki terveellinen. Hedelmät (erityisesti melonit), salaatit ja rasvaton maito. Ruuan kanssa on pakko saada iso lasi maitoa, mielellään jäillä. Ennen olen juonut ruokajuomana aina vettä tai kivennäisvettä.

 

Toivotaan, että noi roskaruokahimot ei iske missään vaiheessa. Tänään on eka päivä kun voin edes ajatella karkkia tai suklaata. Tähän asti kaikki makea on tehnyt pahaa. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuraskaudesta mä olisin syönyt mitä vain hedelmiä aamupalaksi, lounaaksi, välipalaksi ja illalliseksi! lipsrsealed.gif Kaikista mieluiten punaisia omenia (erityisesti Pink Lady!) ja viinirypäleitä, mutta vain vihreitä!

 

Loppua kohden hedelmät sitten taas alkoi etoa, mikä oli aika kurjaa, kun turvotus oli niin hurjaa. (Tulipahan hieno riimi. grin.gif) Loppuraskaudesta mielitekona oli nimittäin lisää nesteitä keräämässä juustonaksut. Kaikki muut sipsit inhotti, mutta juustonaksut oli taivaallisia! Niiden syömistahtia muistellen on aika kiva, etten kerännyt painoa yhtään enempää kuin keräsin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten voikaan ihmisen tehdä näin paljon mieli sipsejä dipattuna sulaan suklaaseen.girl_impossible.gifKoskaan en ole syönyt tai edes kuullut moisesta, mutta jostain nyt aivojen ruokahimokeskus keksi moisen yhdistelmän. En ajatellut toteuttaa... Toivottavasti.girl_haha.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaupan "lisää vain kiehuva vesi" -nuudelit ja kanan maulla. Voi luoja, että niitä tuli syötyä ekassa raskaudessa. Sen jälkeen en olekaan syönyt :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisinä viikkoina teki mieli syödä kaikkea terveellistä; salaattia ja hedelmiä. Nyt ensimmäisen kolmanneksen lopussa sen sijaan tekisi mieli syödä vain roskaruokaa... Maitoa tekee mieli juoda myös koko ajan, vaikka ennen raskautta en juonut sitä juuri yhtään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinappisilliä! Grillimakkaraa! Hot Rodeja! Juustonaksuja! Turkinpippureita! Noitapillejä!

 

Näiden perusteella tämä tulokaskin olisi poika, on niin smanaliset mielihalut kuin ekalla kerralla. Silti on enemmän tyttöolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yksi tunnistettu: vesimeloni. Eilen juostiin miehen kanssa ympäri Vantaata vesimeloneja etsimässä. :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuore kurkku, nektariinit ja viinirypäleet, jääkappikylmänä!! Mansikoitakin himoitsen, toivottavasti kotimaisten mansikoiden hinta pian laskee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suklaa. Kaikissa muodoissaan. Menis varmaan ihan älytön määrä jos vain antaisin himolle periksi. Argh, koska tämä loppuu? Muuten mulle tulee varmaan yli 20kg painoa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kauppareissulle ei kannattais enää lähteä ilman miestä (joka vähän toppuuttelisi), sillä kärryyn kertyy kaikkea jota just sillä hetkellä tekee mieli. Mieliteot vaihtelee, mutta ainakin seuraavia on ollut jossain vaiheessa PAKKO saada: hapankaalia (oh yes), tuoreita mansikoita (vaikka suomalaiset maksoivat melkein 5 euroa/rasia), katkarapu-majoneesi-salaattia herkkutiskistä, punaleimaemmentaalia, maksamakkaraa (söin kerralla vaan vähä!) vesimelonia, mustaamakkaraa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eipä ole vieläkään tullut mitään terveellisiä mielitekoja... Tai sitten mun elimistö tulkitsee tarpeensä väärin, nimittäin nyt varmaan viikon ajan tehnyt ihan pakkomielteen omaisesti mieli berliininmunkkeja (ja aika monena päivänä on tullut sellainen syötyäkin...).

 

Voin vaan kuvitella, että sikiö tuolla sisällä huutaa "anna mulle vitamiineja, syö tuoreita marjoja", johon sitten mun kroppa vastaa "hankitaan sulle vadelmia" ja aivot menee sellaiseen Homer Simpson-tilaan: "mmmm marjoja, mmmm hilloa, mmmmmm hillomunkki, mmmmmmmmm hillomunkki sokerikuorrutteella....."

 

Vähän pelottaa, että sikiö kasvaa liian suureksi kaiken mun syömän sokerimäärän takia :girl_impossible: Omaa lihoomista murehdin sitten raskauden jälkeen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sulatejuusto. Ihan minkä kanssa tahansa. Eilen söin sitä vesimelonin kanssa. Nam nam :girl_sigh:

 

Edit. Ja punainen maito. Ja nimenomaan punainen.

Edited by Amonet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerran on iskenyt outo mieliteko porkkanaan. Sen jälkeen ei mihinkään terveelliseen, vaan ihan hullu himo jäätelöön! Ja ihan koko ajan. Ja raskauskilot vaan kertyy :D

Kesä on muutenkin petollista aikaa jäätelön suhteen, mutta nyt tuntuu et himo on kovempi ku esimerkiks viime kesänä. No, onneks neuvolan täti ei sano sanaakaan kiloista, joita oli viime kerralla tullut jo 13kg lähtöpainosta :)

Mua vaan harmittaa, et painan jo enemmän ku avomieheni, mutta ei se estä syömästä jäätelöö =D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suurin himoni tällä hetkellä taitaa olla suolakurkut.. ei ehkä mikään kaikkein paras vaihtoehto sen suolan kantilta mut ei vain voi mitään..:girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now