Edelia

Odotusajan mieliteot

1003 posts in this topic

maksamakkara.. ärsyttää niin kun sitä ei saa syödä kuin 2 viipaletta päivässä :lol:

Voisin vetää sitä kunnon kerroksen ruisleivän päälle, ja juustoa vielä lisäksi :)

nyt on kahden päivän kiintiö täynnä, ei auta muu ku kestää ylihuomiseen jolloin saa taas ihanan voikkarin tehtyä :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Maksamakkaraa himotaan täälläkin, mutta suosiolla olen jättänyt syömättä. Miehelle sanoinkin että raskauden jälkeen haluan eteeni kaksi tuoretta ruisleipää, joiden päällä on isot kerrokset maksamakkaraa. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maksamakkara maistuis myös täällä... sitä tekee jotenkin älyttömästi mieli nyt kun ei saa rajattomasti syödä <_<

 

Tällä hetkellä voisin syödä joka päivä patonkia (jotain esipaistettua perus-vehnähöttöä) ja sinne väliin metvurstia ja tomaattia. Nam! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joka kerta kun mä löydän jotain uutta ja hyvää, into laantuu kuitenkin samana päivänä. Tympeää. Ei voi kuvitellakaan poronkäristystä syövänsä, mitä aiemmin hehkutin. Tänään näin metsässä kanttarelleja ja oli aivan pakko saada kanttarellikeittoa. En muista, olenko ikinä moista herkkua edes maistanut, mutta voi että se oli sitten hyvää! Sain pitkästä aikaa syötyä nälän pois, nyt pitää vaan toivoa ettei tule samaa tietä takaisin..

 

 

***

 

Täydellinen mieliteko, mikä ei ole ainakaan viikkoon laantunut: Vichy <3 Parempaa kun limpparit, mehut ja vesi yhteensä. NAM!

Edited by sincerity

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mullakin into usein laantuu juuri noin, ei nyt samana päivänä mutta muutaman päivänä päästä; näitä mielitekoja on siten jo ehtinytkin olla aikamoinen määrä :lol:

Ihan alkuraskaudessa sitä olivat valmispastat ( :blink: ), vähän myöhemmin vesimeloni (aika ymmärrettävää kesäkuumalla ja pahimpaan pahoinvointiaikaan); juuri nyt taas kotimaiset omenat, joita voisin syödä vaikka kuinka :)

 

Toisaalta taas liha yleensä ällöttää (yhä, vaikka pahoinvoinnista on jo enimmäkseen päästykin), en sitten tiedä miksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jossain vaiheessa oli salmiakki, hedelmät/marjat. Nykyäänkin myös viimeksi mainitut. Kohtuudella on kaikkia herkkuja syöty, ettei sellaisia ihme mässäilymielitekoja ole ollut. Kuitenkin tulee syötyä, vaikkei olisi nälkäkään, jotenkin on tankkanut kuten marjoja, hedelmiä, viiliä (ne olen löytänyt aivan uudella tavalla), jogurttia, tuollaista pientä. Maksamakkara on myös hyvää, mutta kohtuudella.

 

Ekassa raskaudessa muistan, että kermaiset kastikkeet lihalla ällötti alkuvaiheessa. Tässä raskaudessa oikeastaan ei mikään ole ällöttänyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen raskautta inhosin omenamehua yli kaiken, mutta nyt kyllä maistuu :lol: Samoin sitruunarahka on NIIN hyvää!

Share this post


Link to post
Share on other sites

en koskaa oo tykänny pelkästä makaroonista tms. nii nyt näyttää maistuvan.. :rolleyes: ja mies tykkää, ku se vois elääkki pelkällä makaroonilla.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on aika epäterveellinen mieliteko. Mua nimittäin himottaa kaikki hampurilaiset ja täytetyt patongit, joissa on MAJONEESIA. Hirveetä kattoo illalla telkkaria, kun sieltä tulee kaikki Hesen mainokset ja alkaa tehdä hulluna mieli niitä hamppareita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on järjetöntä pahoinvointia koko päivän, ainoa mikä maistuu on näkkileipä. Sitä onkin tullut vedettyä senkin edestä. :rolleyes: Iltaisin käy vähän paremmin syöminen, ja yritän syödä lämpimän ruoan. Nyt parina päivänä on tehnyt ihan älyttömästi mieli niitä manhattanin sour cream & onion -sipsejä, vaikka normaalisti en kovin isosti tykkää sipseistä. Vielä en ole sortunut niitä kumminkaan ostamaan vaan olen yrittänyt syödä hedelmiä sipsinälkään...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulla on aika epäterveellinen mieliteko. Mua nimittäin himottaa kaikki hampurilaiset ja täytetyt patongit, joissa on MAJONEESIA. Hirveetä kattoo illalla telkkaria, kun sieltä tulee kaikki Hesen mainokset ja alkaa tehdä hulluna mieli niitä hamppareita.

 

Mulla on mieliteot/houkutukset vaihdelleet kovasti raskauden aikana. Alussa en pystynyt syömään lämmintä ruokaa ollenkaan, joten hedelmiä + jääkaappikylmää juomaa (mehu, vichy) meni paljon! Sipsejä/juustosnacksejakin on tehnyt ajoittain mieli..

Mitkään pullamössömussut ei ole viehättäneet ollenkaan! Eli siis leivonnaiset, (vaalea) leipä, hampurilaiset jne. Ja nyt sitten on tehnyt useamman viikon ajan hillittömästi mieli juuri tietyllä tapaa valmistettua hampurilaista, runsaalla majoneesilla! En syö normaalisti hampurilaisia juuri ollenkaan (ehkä 1kpl/ vuosi) enkä välitä majoneesistakaan.

Eilen sorruin sitten hampurilaisen ostamaan ja valmistin sen huolella kotona juuri sellaiseksi ja niillä lisukkeilla kuin teki mieli.. ja toistin saman tänään, kun yksi hamppari ei poistanut houkutusta. ;)

 

Onneksi ei ole alkanut tehdä mieli punaista lihaa missään vaiheessa, sillä se ei ole kuulunut ruokavaliooni enää noin 10 vuoteen! Ja onneksi nyt jo pystyn syömään myös ravitsevaa ja terveellistä lämmintä ruokaa. :)

Edited by Liljaana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruokaa kaikissa muodoissa tekee koko ajan mieli, ihan sellaista peruskotiruokaa. Suklaanhimo on ehkä jopa vähentynyt raskausaikana. Enemmän tekee mieli kaikkea suolaista. Ja jäävettä olen juonut ihan älyttömiä määriä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle on parhaiten maistunut kotiruoka. Nakit ja muusi erityisesti! Lisäksi tulee yksittäisiä mielitekoja jos joku puhuu jostain tietystä herkusta, ruuasta tms. Roskaruoka ei meinaa laskea, vaikak ennen söin sitä vähän liikaakin :rolleyes:

Tämä keskustelu on täyttä helvettiä :lol: Tuli heti himot salmiakkipääkalloihin, hedelmäsalaattiin, lihapulliin ja muusiin......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muistan muuten, kun äitini noin vuosi sitten, odottaessaan pikkusiskoani, hipsi illan tullen hämärässä läheisen vanhainkodin takapihalle napsimaan heidän puistaan muutaman omenan pikkusiskoni kanssa :lol::lol::lol: Oli niitä jo monta päivää ihastellut :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kauhea himo turkinpippureihin! Ne on ihan jumalaisia. Vielä kuninkaallisempaa on, jos jaksan vääntää vaniljajäätelöstä, turkinpippureista ja daimista puolen litran pirtelön itelleni :D

 

Sitten ne kaikki Hesen ruuat, etenkin hampurilaiset. Kyllä me ihan Hesessä syödään n. kerran kuukaudessa tai joskus useamminkin, mutta en oo ennen kyllä erityisemmin niistä aiemmin välitäny. Kaikki pikaruokajutut on mun mielestä ollu aina aika mauttomia. Nyt tuntuu, niinku ne olis parasta ruokaa mitä ikinä olla voi. Toistaiseks en oo kuitenkaan sortunu!

 

Ja jäävuorisalaatti. Palon sitä kuppiin ja napostelen ankaria määriä (hyviä sipsinkorvikkeita!). Onneks mulla on yks tämmönen terveellisempiki himo... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä ekan kolmanneksen pahimman ällötyksen aikaan on tehnyt mieli erityisesti upporasvassa paistettuja supersuolaisia ranskalaisia perunoita ja SINAPPIA eri muodoissaan. :rolleyes: Mikään vähänkään makea ei ole maistunut, jopa kana (saati riisi tai peruna) on mulle turhan makeita... ja normaalisti mä rrrrakastan hiilareita ja sokeria. Myös pakastevihanneksia voinapin kera on tehnyt mieli usein. Nyt kun pahoinvointi on helpottanut, olen siirtynyt himoitsemaan hedelmiä (omenat, mandariinit ja päärynät erityisesti) ja jääsalaattia SINAPPIkastikkeen kera. Lämminsavulohta tekisi mieli jatkuvasti, mutta tykkään siitä kyllä normaalistikin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei tee mieli juuri mitään terveellistä... Pizzaa voisin syödä joka päivä, nytkin voin kuvitella kuinka ihanalta tuplajuustopizza tuoksuisi ja maistuisi! Etenkin iltaisin tekee mieli kaikkea mausteista ja rasvaista, päiväsaikaan voin pahoin eikä silloin tee juuri mitään mieli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa raskaudessa himotti etenkin vihreät omenat ja viinirypäleet.

Nyt ois ihan pakko saada greippiä ja kun sitä ei meidän kaupassa ollut, niin oon litkinyt greippimehua hurjat määrät :rolleyes:

 

Epäterveelliset himotukset jyllää myös, ja etenkin hedelmäkarkit ja salmiakki maistuis :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karkkia kuluisi minulla aika paljon, jos vaan sen itselleni sallisin. Muuten on mennyt kyllä ihan kotiruoka linjalla.. Vaikkakin välillä pitää käydä herkuttelemassa. Tälläviikolla kun oltiin kebabilla, niin ajattelin että se olisi oikeinkin hyvää. Jotenkin se sillä kertaa maistui ihan mauttomalta.. Yritän syödä mahdollisimman terveellisesti, koska ennen raskautta laihdutin 30kg painoa pois, enkä haluaisi sitä kaikkea saada takaisin nyt raskauden aikana. Toistaiseksi paino on pysynyt siinä samassa missä se oli raskauden alkaessa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkaa sipsihimo olla voitettu yhden vähärasvaisen pikkupussin avulla, ja uudet kohteet onkin sitten edellistä terveellisemmät: mandariini/satsuma ja porkkana. Noita voisin vetää vaikka kuinka paljon! Se vaan että olen sitrushedelmille allerginen joten kitalaki maistuu nyt verelle jatkuvasti. Pöh. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla pahin himo oli mehujäätelöihin (Pirkan Ampparit oli parhaita!), päivittäin oli saatava ainakin yksi. Nyt kun sitä ei ole enää raskaana, mehujäätelöt jää kauppaan. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now