Edelia

Odotusajan mieliteot

1003 posts in this topic

Koko raskauden ajan on hedelmät olleet vastustamattomia ja myöhemmin mukaan tuli domino-keksit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasvikset ja hedelmät alkuraskauden aikaan. Sitten tuli piimä, joka vaihtui myöhemmin maitoon. (Apteekkarin) Salmiakki auttoi kovasti pahoinvointiin alussa, mulla olikin melkein koko ajan yksi karkki jossakin suun sopukassa jemmassa sulamassa. :rolleyes: (Toinen mikä auttoi pahoinvointiin oli Taffelin poimusipsit.) Nyttemmin en voi olla ilman Turkinpippureita. Niin ja perunaan (etenkin muusi) on ollut hillitön himo koko raskauden ajan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yllätävän vähän on mitään mielitekoja ollut, pari kertaa on ollu ihan pakko saada hesen hampurilainen ja joskus kirpeitä karkkeja oon himoinnut! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salmiakki täälläkin. Tosin mä olen aina ollut salmiakkihullu, ja ilmeisesti se on nyt lisääntynyt vielä, kun lopetin tupakoinnin raskautumiseen. Onneksi verenpaineen kanssa ei ole ongelmia, viimeksi taisi olla 108/58.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan alussa kaikki suolainen sapuska (roskaruokakin). Sitten vihreät omenat, rasvaton maito, salmiakki/laku. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hassua..

mulla viikkoja vasta 6+2 ja eilen tuli hirveä himo hesen kanasalaattiin valkosipulikastikkeella...

edelleen tekee mieli...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yllätävän vähän on mitään mielitekoja ollut, pari kertaa on ollu ihan pakko saada hesen hampurilainen ja joskus kirpeitä karkkeja oon himoinnut! :)

 

Nyt muuten tekis mieli hesen hampurilaista...Tuo uunissa oleva makaronilaatikko rupes nyt tökkimään.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kummassakaan raskaudessa ei ole ollut sellaisia himoja, että kertakaikkisen PAKKO olisi ollut jotain saada.

 

Kuitenkin selkeästi tavallista enemmän on molemmilla kerroilla varsinkin alussa tehnyt mieli piimää ja viiliä.

 

Voisi ehkä ajatella, että tuo viittaisi kalsiumin puutteeseen, mutta niin ei kyllä pitäisi olla. Juon päivittäin maitoa ja sitä piimää sekä syön juustoa, jogurttia ja viiliä sekä varuiksi otan vielä 500mg kalkkitabletin päivittäin :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tähän asti mun himot on vaihdelleet laidasta laitaan ja välillä niitä ei ole lainkaan... Ensin halusin vaan jotain oikein mausteista ja rasvaista, mutta nyt sellanen enemmänkin tökkii!! Nyt ehkä sellanen tavallinen kotiruoka on jees. Pahoinvoinnin aikaan mun pelastuksia ovat ehdottomasti olleet vishy, jääkylmä vesi, omena, viinirypäleet, hapankorppu ja jäätelö! Ne pelastaa usein tilanteen kuin tilanteen! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei oo yleisesti ottaen ollu mitään himoja.. Joskus on saattanu hetkellisesti olla salmiakkihimo tai on ollu pakko saada lakua, mut sekään ei oo kestäny kauaa. Hmm.. no ehkä maitoa on tullu juotua enemmän kuin yleensä. Ja mitä kylmempää se on, sitä parempi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasvatin lapseni mandariineilla, kanelilla ja suklaavanukkaalla. Loppuvaiheessa myös täytelakulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen oikein mielenkiinnolla odottanut, että milloin ne kuuluisat omituiset mielihalut alkaa. Niinkuin suolakurkkuja lakujätskin päälle tai rautanaulojen pureskeleminen, mistä on saanut kuulla legendaa. Mutta ei mitään. Pöh, oon ihan pettynyt. Mun tekee vain mieli tavallista kotiruokaa. Lihapullat, makaroonilaatikko ja valitettavasti kielletty maksalaatikko saa veden kielelle, mutta niin ne on saaneet aina ennenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salmiakkisuklaata. Suolaista, kuten metwursti ja suolakurkut, noita ei vaan voi syödä kuin harvoin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle alkuraskauden pahoinvoinnin aikana maistui parhaiten kaikki mahdollisimman rasvainen ja suolainen ruoka - eli sellainen, jota en yleensä syö :rolleyes: Sitten koko raskauden ajan vihreät omenat oli pop - kirpakka maku teki hyvää ja omena päivässä piti vatsan toiminnan kohdallaan ja ummetus vaivasi vsta ihan viime metreillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ruisleipää

appelsiineja

pirtelöä

ranskalaisia perunoita

jogurttia

 

Alkuvaiheessa himoitsin ranskalaisia ja muuta suolaista. Jossain vaiheessa kaikki raikas, niinkuin jogurtti ja hedelmät oli isoja mielitekoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alussa teki mieli syödä vain kaikkea raikasta: salaattia, marjoja, hedelmiä, kylmiä tuoreita mehuja. Kaikki rasvainen, suolainen ja ylimakea kuvotti ja kovasti (n. viikolle 12 saakka). Seuraavaksi tuli vaihe, jossa teki jatkuvasti mieli ranskalaisia. Viikon 25 jälkeen jäätelöstä ja etenkin pehmiksestä on tullut aivan hillittömän vastustamattomia, talvesta huolimatta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun teki alkuraskaudesta mieli mahdollisimman "tuhtia" ja hiilaripitoista ruokaa, kuten spagettia, lihapullia ja perunamuusia, nakkeja jne. Ylipäänsä ruokahalu tuntui aivan pohjattomalta, mutta se on tasoittunut n. rv 20 jälkeen. Mitään sen erikoisempia mielitekoja ei ole kuitenkaan ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alussa söin paljon ruisleipää ja perunaa, loppuraskaudessa omenoita ja velliä. Kaikki terveellinen maistui hyvältä ja kaikki rasvaiset ruuat ällöttivät. Tämä valitettavasti korjaantui heti pojan synnyttyä. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä himoitsin kebabia raskausaikana.

Yleensä en syö sitä, mutta nyt olin aivan hulluna sen perään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt päällä vähän "erilainen" mieliteko, nimittäin himoitsen aivan suunnattomasti kuivan hiekan/mullan hajua! :blink: En todellakaan tiedä mistä tuo johtuu... Ehkä siitä, etten ole päässyt kuukausiin kunnolla ulos?!

 

Aina kun telkkarissa näkyy jotain kaupunkityömaata (ts. hiekkakasoja ja -monttuja), aavikkoa, multaisia perunoita (esim. mainoksissa) jne., niin mulle tulee tuo intohimo päästä haistelemaan oikein sydämeni kyllyydestä!

 

Pitänee käydä tiistaina miehen mukana Citymarketissa ja haistella sitä isoa perunalaaria oikein kunnolla! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

- hedelmäkarkkeja

- roskaruokaa(mikään ei voita kunnon hampurilaisateriaa :wub: )

- Kerran näin telkkarissa kun joku söi muroja maidon ja banaanin kera. Siitä lähtien mun on ollu ihan pakko saada Rice Krispiesejä maidolla ja banaanin paloilla.. Mitkään muut murot ei oo tullu kyseeseen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli ensin hirveä himo lihaan ja perunaan, teki mieli pihviä ihan joka päivä :rolleyes: Sitten tuli nakkikastike ja hesburgerin pekonihampurilainen :lol: Ja puolenvälin jälkeen melkein joka päivä meni kulhollinen fetasalaattia :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aluksi en pystyny syömään mitään muuta kuin salaattia ja jotain kevyttä ruokaa.

Mutta alkuraskauden jälkeen kaikki ruoka himottaa. Sana ruoka on mulle jo kuin kissanminttua :D

 

Ainoa vaan mitä jätän mieluiten syömättä on liian suolaiset ja maustetut ruoat, koska jostain syystä en enää kestä maustettua ruokaa. Makuaisti on menny todella herkäksi kait...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now