Edelia

Odotusajan mieliteot

1003 posts in this topic

Mulla alkuraskaus menossa ja niin alussa ollaan, etten vielä oo töissä kertonut ja muukaan lähipiiri ei vielä tiedä. Yritän selviytyä tästä 24/7 pahoinvoinnista, esikoisen kanssa meni viikoille 18 asti, joten enpä kauhean toiveikas ole kommenteille "kyllä se siitä". Nyt onkin pakko mennä sen mukaan mikä alas menee ja ei okseta.

 

Kävin lounaalla työtoverin kanssa joka tilasi lohta ja valkosipuliperunoita, iso yök! istuin ryhdikkäänä ja nuuhkin vain omaa ruokaa. Itselleni tilasin burgerin cajunkastikkeella, ja kokista -tietysti! mikä siinä on et se kokis tuntuu olevan välil se ainoa jota tekee mieli? Pitkästä aikaa paras olotila oli tuon aterian jälkeen!

 

Nytkin vedän töitä tehdessä viinirypäleitä, jotenkin on pakko pitää itsensä toimintakykyisenä vaikka TODELLAKIN peitto kutsuisi puoleensa väsynyttä odottajaa!

 

Greippimehua on pakko saada aamiaiseksi, muu meinaa tulla ylös ja pahan kerran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Real paprikalla ja juustolla, kylmä kaako ja cokis zero! Aaaah <3

 

Jauhelihaa en oo voinut kuvitellakaan syöväni missään muodossa 5. viikon jälkeen.

 

 

majlind, "kyllä se siitä" on sellanen nyrkillä naamaan -kommentti! nimim. 17+5 ja just sain pään ämpäristä :rolleyes:

Edited by Ruu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä "kasvissyöjä" (en siis normaalisti syö punasta lihaa, kanaa ja kalaa kylläkin) on käyny pöllimässä miehensä metukat jääkaapista ja pakotin sen tekemään mulle kinkkuleivän :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaalisti en edes huomioisi liköörikonvehteja kaupassa enkä muuallakaan, jouluna saattaisin tarjottaessa yhden syödä. Ja mitäs nyt, kun ei ole alkomaholiin asiaa? Nyt niitä voisi sitten kiskoa (ainakin mielestäni) puoli pussia että hupsahtaa! Eikä ne edes maistu hyvältä! En oo siis yhtään syönyt odotusaikana, kun noissa on kuitenkin "aitoa ainetta" eikä esansseja, mutta ihan ihme mieliteko kuitenkin...

 

Jossain vaiheessa, ehkä puolivälin kieppeillä olisin voinut elellä pelkillä aamupaloilla koko päivän. Siis puuroa, muroja, jugurttia, mysliä yms. aamupalasapuskaa. Nyt on jo normalisoitunut tuokin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suolainen ja hapan maistuu, erityinen himo on salmiakkiin... jota olen kyllä syönytkin ehkä vähän liikaakin suosituksiin nähden...

Suklaa ja muut perinteiset menevät myös jo taas, muutama viikko sitten alkuraskaudessa ne vielä ällöttivät.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jauhelihaa en oo voinut kuvitellakaan syöväni missään muodossa 5. viikon jälkeen.

Mulle taas jauheliha on about ainoa lihatuote mitä voin kuvitellakaan syöväni, kaikki kanat, kalat ja "kunnon lihat" on jäänet ruokavaliosta kokonaan pois.

 

Ananasta, kiiviä ja kirsikkatomaatteja himoan jatkuvasti, tuntuu olevan krooninen tarve kaikelle tuorelle. Tosin kompensoin noita terveellisiä mielihaluja menestyksekkäästi grillisipsien ja popcornien avulla... Myös ne kuuluisat suolakurkut uppoaa kuin häkä. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

LIHA!! Siis kaikki mahdollinen punainen liha. Meetvursti, pihvit...aaah. Samoin kaikki muu suolainen ja hapan, maustamaton jugurtti, suolakurkut, kaikki mahdollinen sinappinen ja etikkainen, fetajuusto jne. Ja kivennäisvesi, voisin juoda sitä litrakaupalla. Entisenä sokerihiirenä naurattaa tämä, esim. suklaa ei maistu lainkaan ja muukin makea hyvin rajoitetusti. Aamuisin olen syönyt hapanta omenasosetta, marjat menevät myös ja viinirypäleet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No siis, mullahan alkoi nämä mieliteot ihanan hillitysti täytekakulla :D

Edited by tollen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle on tullut nyt hirvee juuston himo. Voisin syödä päivässä puolikiloa juustoa.. Ainoa vaan että se kovettaa vatsaa. Edellisessä raskaudessa ei yhtään tehnyt mieli juustoa. Muutenkin mieliteot eroo ekassa ja tässä raskaudessa hirveesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä huomasin eilen illalla, että mulle on tullut yksi himo: Lauantaimakkara. Ja just sellaisissa pötköissä, että saa tarpeeksi isoja paloja. Tänään kun äiti soitti ja kysyi syömään, niin lähdin heti paikalla kun kuulin että oli makkarakeittoa, jossa oli lauantaimakkaraa. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään se iski ihan tyhjästä: mämmiä. Mä HALUUN mämmiä :blink:

Niin sitä metsästettiin useemmasta marketista lasten kanssa kunnes löytyi....ja olihan se niin taivaallista että meni sitten puoli kiloa heittämällä yhdellä kertaa. Ja mä en ole ikinä tykännyt edes mämmistä :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muhun uppoo kaikki suolainen, tulinen ja hapan. Lihaa tekee mieli ihan kokoajan :rolleyes: Suolakurkkuja ja jalapenoja menee suoraan purkista erityisesti iltaisin. Niin ja sit melkein kaikki kasvikset sekä sitrushedelmät maistuu kanssa. Makeeta ens vois kuvitellakaan laittavani suuhun, en ainakaan suklaata!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voisin elää verigreipeillä, kiiveillä ja vadelmilla. Normalisti en hirveästi salmiakkia ja lakua syö, mutta nyt himottaa nekin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luumut, omenat, kirsikkatomaatti, feta, hedelmäpommi joqurtti ja weetos suklaa murot :rolleyes: siinä varmaan suurimmat himon aiheet, sillon tällön myös marabou suklaata tekee mieli enemmän kyllä suolasen ystävä oon tällä hetkellä vaikka ennen raskautta makeen ystävä :D

 

Jauheliha on semmosta mitä en voi kuvitellakkkaan syöväni missään muodossa!! Pelkkä näkeminenki kaupassa saa pahan olon aikaseks....

 

Ja yks mihin mulla on hirvee himo on kiinalainen ruoka, kanaa hapanimelä kastikkeessa!! NAmi NAmi.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt loppuraskaudesta on alkanut himo leivonnaisiin, en ole aikaisemmin juurikaan välittänyt, mutta nyt kyllä :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tänään se iski ihan tyhjästä: mämmiä. Mä HALUUN mämmiä :blink:

Niin sitä metsästettiin useemmasta marketista lasten kanssa kunnes löytyi....ja olihan se niin taivaallista että meni sitten puoli kiloa heittämällä yhdellä kertaa. Ja mä en ole ikinä tykännyt edes mämmistä :lol:

 

Sama homma täälläkin, viime viikolla tuli vain pakottava tarve saada mämmiä&kuohukermaa. Vetelin sitä sitten ison kupillisen ja joka päivä pitänyt vähän syödä jälkiruuaksi :D En myöskään ole ikinä ollut mikään mämmin ystävä, vähän oon saattanut maistella mutta nyt se maistui kyllä niiiin hyvältä :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Makaronivelliä, nam! :P Eilen tuli himot ja sitähän piti saada! Onko muut syöneet tätä? :D Sokerin kanssa itse nautin, olen kuullut syötävän suolankin kanssa...

Edited by pinkdream

Share this post


Link to post
Share on other sites

^voisihan sekin maistua ehkä mulle suolan kanssa. Tänään olen syönyt paahtoleipää ja suklaarusinoita.. Herkuttelu siis jatkuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruisleipää, cheddaria ja suolakurkkua - nyt aivan vastustamaton yhdistelmä, joka tuskin "normaalioloissa" houkuttelisi. Suklaata en sen sijaan voi kuvitellakaan syöväni, hajukin jo etoo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äsken teki niin paljon mieli sipsejä,pepsiä ja suklaata että oli pakko lähteä vartavasten kaupasta hakeen...vaikka olin jo pyjama päällä... :D

mutta hyvää oli..ai että :P:P:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää on nyt ehkä tyhmä kysymys mutta odotan ensimmäistä lastani joten kaikki on uutta.. :) HAluasin kysyä että saako syödä raskaana ollessa aamupala juustoo ja toinen on sitten se feta/salaatti juusto?? Kun joku mulle sanoi että ei saisi fetaa syödä ollenkaan ja eikös aamupala juustoki ole pehmeää juustoa jota tulisi välttää??

 

Anteeks tyhmä kysymykseni :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heisku, sulatejuustojen (esim. aamupalajuusto) valmistusprosessi on sellanen että ne on kuumennettu pariinkin otteeseen eli saa syödä ja feta yms. pehmeät juustot pitää olla pastöroidusta maidosta valmistettuja (kaikki kotimaiset juustot on lakisääteisesti pastöroituja...), eli valion juustoja saa syödä ihan hyvällä mielihalulla. Sitten esim. Apetinan feta on patöroitua. Toki listeria lisääntyy myös jääkaapissa, eli kovin kauaa ei kannata säilyttää avattuja paketteja.

 

Enemmän keskustelua näistä kielletyistä ruoista ja listaa niistä löytyy esim. tästä ketjusta: http://www.vauva.info/foorumi/index.php?showtopic=130

Share this post


Link to post
Share on other sites

Appelsiinit on älyttömän herkullisia ja samoin mun oma tekemä kylmä mansikkasoossi (pakasteesta mansikoita, punaherukoita, vihreää omenaa, loraus vichyä ja hitusen vaahterasiirappia, sitten vaan blenderi pyörimään). Tällä viikolla on tuntunut, että voisin elää pelkästään näillä eväillä :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

voileipäkakkuun on ollut hillitön himo raskauden alusta asti :P myöskin raikkaat hedelmät on ihania, etenkin keltaiset omenat, niitäkin tekee mieli koko ajan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now