Edelia

Odotusajan mieliteot

1003 posts in this topic

Mä voisin elää appelssiineilla! Ensimmäisessä raskaudessa mandariint oli mun pelastus, nyt appelssiinit. Saattaa olla, että vuodenajalla ja alkuraskauden ajoittumisella on jotain tekemistä tämän kanssa. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisessä raskaudessani (13v sitten) himo oli maksamakkara.. silloin neuvolantäti sanoi, että syödä saa jos iho-oireita ei ilmene ja ilmenihän niitä sitten loppuajasta ja kun luopumaan en edes voinut käydä kaupassa koska alkoi itkettää ajatus siitä, että en saa maksamakkaraa.

 

Toisessa raskaudessa (11v sitten) ei ollut oikeastaan mitään mielitekoa eikä inhokkia. Loppuajasta kyllä pistelin mielelläni fazerin silloista violettia - hasselpähkinärouhe rusina muistaakseni maultaan.

 

Kolmas, keskeenmenoon päättynyt odotus (kaksi vuotta sitten), kaikessa lyhykäisyydessään ehti luomaan himon niin suolakurkkuun kuin aamupalajuustoa.

 

Nyt tässä neljännessä odotuksessa (rv 12+3) alkuraskauden pahoinvointi oli järkyttävää, mutta sitä sain rauhoitettua klementtiineillä. Nyt kun pahoinvointi on alkanut väistyä tekee mieli mitä erikoisempia makuyhdistelmiä, useimmiten suolaisia. Hapankorppu voilla ja paloitelluilla jalapenosiivuilla on herkkua - tämän miinuspuolena korkea suolapitoisuus. Lisäksi erilaiset juustot maistuvan äärettömän hyviltä ja PEKONI. Kääntöpuolena julkaistakoon myös mieliteko tähän uuteen kismettiin, joka on siis joku vadelmajuttu.

 

Ja nuo kaksi ensimmäistä syntynyttä on siis poikia, joten eipä tuosta suolaisen/makeanhimosta oikein voi sukupuoltakaan määritellä. Eli kai tämä raskaana olevan ihmisen keho huutaa sitä mistä se kokee puutetta olevan.

Edited by murmelimamma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään kauppareissulla oli aivan pakko saada sienisalaattia. Siis ihan sama vaikka tuoteselosteessa luki majoneesi ym. - harkitsin kyllä mutta otin sitten riskin kun kuitenkin suomalaisesta tuotteesta kyse. Oli vaan PAKKO saada. Ja ai että maistuikin hyvältä ruisleivän päällä :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse ajattelin ettei mulle mitään mielihaluja tulekaan mutta nyt niitä on alkanut näkymään... Yksi ilta seisoin jääkapin edessä ja pohdin mitä ihmettä sitä söisi ja ainut jota teki mieli oli meetwurstia ja pikkusuolakurkkuja :D

 

Nyt on viimepäivinä tehnyt tuhottomasti mieli nepalilaista ruokaa :P Mmmm, naan-leipää ja jotain ihanaa kanasössöä :D

 

Eilen en saanut pois mielestäni ajatusta pirtelöstä ja eikun sitten kymmeneltä illalla tekemään mustikkapirtelöä :D

 

Nyt siis rv 9+4

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylsää. mun ei tee mieli mitään. Ei ainakaan niin, että voisin syyttää aiheesta raskautta.

Ihan ekoilla viikoilla mun teki mieli lohta. Olisin voinut syödä sitä jokaikinen päivä.

 

Sit mies kyllästyi ja kävi ostamassa mulle kalaöljytablettaja. Loppui lohen himo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siideri (Crowmoore, Bulmers, Magners, tms.) ja noitapillit. Voi luoja. Välillä ei pysty ajattelemaankaan mitään muuta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ääh, miks mä luen näitä, tekee nyt mieli kaikkia edellämainittuja :D

Paahtoleipä on tällä hetkellä tosi hot :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytiin kauppahallissa ja meinasin jäädä kuolaamaan Kouvolan lakujen päälle... niitä pitää saada heti kun Tiitiäinen on syntynyt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

appelsiinit ja viinirypäleet - molempia laatuja on mennyt aivan kilotolkulla! Ja siis tietenkin kaikkea muuta ruokaa. Muuten ruokavalio on pysynyt ehkä melko samanlaisena, mutta leipä on vaihtunut amuisin muroiksi ja tee on vaihtunut appelsiinimehuksi (ja nyt vaihtelun vuoksi omenamehuksi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla mieliteot vaihtelee ihan päivittäin, mitään selkeää yksittäistä ei ole. Mulla mieliteot tuntuu määräytyvän aika pitkälti sen mukaan mikä pitää pahoinvoinnin kurissa, semmoisia ruoka-aineita ja ruokia tekee mieli. Kunnon voileivät ja iso lasi maitoa.... mmmm. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karkkia, karkkia, karkkia. Hirvittää jo hampaidenkin puolesta namien syönti. Tuntuu, että olen korvannut yhden paheen toisella eli kun viiniä ei voi lipittää, niin syön sitten senkin edestä makeisia :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Oli pakko tulla vastakommentoimaan, että mulla taas iski vastenmielisyys karkkeihin! :P Ja oikeesti oon siis tosi järkyttynyt tästä, koska aiemmin mun ruokavalio perustui varmaan 30 prosenttisesti pelkälle karkille ja erityisesti suklaalle :lol: Nyt on jo kohta 2vkoa täynnä, että ei vaan maistu! Väkisin olen koemielessä 3 julia-namia työntänyt kurkusta alas parina päivänä, mutta siitä on nautinto kaukana :o Kaikkein kamalinta on, että mulla on odottamassa muovikassi täynnä just laivalta raahattua karkkia ja en vaan pysty syömään niitä! *nyyhh*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on joulun jäljiltä menossa vanhaksi vielä monta rasiaa suklaakonvehteja. Hyviä suklaakonvehteja. En vaan pysty syömään niitä, nyyh :(

 

Broilerin koipia sen sijaan voisi syödä vaikka kuinka paljon. Palanpainikkeeksi lihalientä. Rasvaa ja proteiinia ja suolaa, paljon kiitos! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun tekee mieli kaikkee makeeta, ennen söin vaan karkkia, mutta en pullia tms...nykysin keksit, kakut ja pullat menee. Ja rasvaset ruuatkin menee valitettavan hyvin...onnex ei oo painoo tullu, joku kuutisen kiloo lisää lähtöpainoon :girl_smile:.

 

Niin ja myös kaikki nakkiruuat on nam!

Edited by NicoleS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mutustelin tässä tyytyväisenä neljänneksen sitruunasta :) Greippimehu ja kaikki hedelmät himottavat. Ja hapankorppu. Sekä Hesen hampurilaiset, sipsit ja salmiakki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ ja ^^^ Huoli pois, kyllä se herkku- ja karkkihimo sieltä takaisin tulee. Itse olen ollut myös perso suklaalle ja sitä ei todellakaan ole tehnyt mieli ennenkuin rv 30 oli täynnä. Nyt tekisi mieli kaikenlaista suklaata mutta sokerien seurannan vuoksi en vitsi syödä ja olenkin piilottanut sairaalakassin hieman suklaata odottamaan:D. Mielihaluja on myös sitruunaan, greippiin, keltasiin luumuihin ja meloniin sekä tuorepuristettuun omenamehuun:P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikkea epäterveellistä tekee mieli, enimmäkseen makeita leivonnaisia. Onkin tullut tässä viime aikoina leivottua ihan urakalla :girl_wink: Toisinaan iskee myös hirveä suolaisen, rasvaisen himo, yleensä sipsien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valion rasvaton maustamaton viili!

 

 

girl_haha.gif Todellakin! Varsinkin ihan alussa mulla oli pohjaton himo maustamattomaan viiliin ilman mitään lisää. Myös keitetyt perunat ja perunamuussi on herkkua!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei kummassakaan raskaudessa mitään erityisiä mielitekoja ollut, mutta alkuraskauden pahoinvoinnin aikana ruokavalio on ollut hyvin rajoittunut... Ekassa elin melkein pelkästään appelsiinimehulla ja porkkanaraasteella kun muu ei mennyt suosiolla alas, ja tässä toisessa maistui alkuun vain valkoinen riisi ja maustamaton broileri :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now