Edelia

Odotusajan mieliteot

1003 posts in this topic

Mitään mielitekoja ei ole ollut, paitsi yksi: kahvi! Tällaiselle teefriikille kahvininhoajalle on ollut melko järkytys ruveta juomaan kahvia. Paljoa en sitä vieläkään juo, vain pienen kupin päivässä ja senkin pitää ehdottomasti olla vastajauhetusta papukahvista. Suodatinkahvi on edelleen pahaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt loppuraskaudessa omena-kaneli mysli ja Vitalinean juokseva mansikkajuge siihen sekaan, Nam! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:girl_smile::girl_crazy:Hauskoja!

 

Ensimmäisessä raskaudessa kävin usein mäkkäristä hakemassa mansikka pirtelöä. Uskomaton himo oli siihen. Myös ranskalaiset olivat kovaa huutoa ja kun mies käänsi pään olin valmis nuolemaan pellin suolasta.. Suolan himo oli uskomaton! Kun sanoin tästä uskomattomasta suolan himosta neuvolassa, niin sanoivat että kyllä keho tietää mitä tarvitsee! Eikun huippu vauhtia hakemaan pirtelö ja laittamaan uuni kuumaksi randuille!

 

Toisessa raskaudessa himona ollut omenat?! What? En ikinä ole näin paljoa niitä nauttinut. Tämä tulee kyllä halvemmaksi, tai sitten ei.. :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla myös hullu himo omenoihin!! :lol:

Ennen raskautta en syönyt ollenkaan omenoita, mutta nyt on pakko saada vähintään yksi päivässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen hyväkarppaaja normaalisti joten en syö hiilihydraatteja kuin rajoitetusti. en tykkää pitsoista, leivistä, lihapiirakoista, makkaroita inhoan, tortillat on ihan hyviä.. mutta siis kaikkea näitä tekee mieli koko ajan. Suolaista ja rasvaista ja hiilihydraatteja.

Porkkanat on ihan lääh, ihania.

Edited by Sumu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikkea tuoretta ja raikasta tekee mieli. Hedelmiä, vihanneksia ja etenkin kanasaalattia. Kaikki rasvainen taas äklöttää. Makeaakaan ei kovasti tee mieli syödä vaikka normaalisti olen kauhea sokerisyöppö :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla himona kirpeät mansikkaufot! Eilen vihdoin löysin niitä yhden videonvuokrausfirman karkkihyllystä, nam :girl_smile: viime viikolla oli toffeenhimo, sitä ennen on ollut lakritsin ja salmiakin himo. Suklaata ei vieläkään tee mieli!

 

Muoks. siis on muitakin kuin karkit :girl_haha: tomaatti ja rahka on nyt vakiotarvikkeita meidän jääkaapissa :girl_wink:

Edited by Lumi-Lilia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ööh.. tällä viikolla oli jostain syystä pakko ostaa heräteostoksena ruokakaupasta piimää ja mustikkakeittoa. Kummastakaan en ole koskaan liiemmin välittänyt, joten outoa on kai se että nyt teen niistä lasiin sellaisen "kerroskiisselin" ja saattaapa mennä kolmekin lasillista yhdeltä istumalta.. hmm.. ja sitä pitää siis oikein maistella rauhassa, ei hotkia. Onneksi ei ole kovin epäterveellinen himo, käsittääkseni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla mieliteot on vaihdelleet pitkin raskautta. Alussa maistui kaikki kirpeä, viinimarjat, kiivit, omenat ym. Pikkuhiljaa tuli "himo" kaikkeen ruokaan, siis jatkuva nälkä, ja teki mieli ihan tavallista kotiruokaa. Saatoin syödä kolmekin lämmintä ateriaa päivässä. Nyt kun puoliväli on ylitetty, niin eniten himottaa kaikki makea, erityisesti irtokarkit!! Onneksi ihan joka päivä en sorru, mutta joka päivä kyllä niitä himoitsen :P (pitikin jonkun mennä mainitsemaan mansikkaufot!!!) Ja jogurtti on toinen. Hassua on se, että viime raskaudessa ei tehnyt mieli mitään, ei siis yhtään mitään. Ei ollut paha olo, muttei koskaan tehnyt mieli makeaa tai mitään muutakaan, toki nälkääni söin. Synnytyksen jälkeen se sit taas muuttuikin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla ei ole outoja mielitekoja ilmaantunut mutta makeanhimo on hävinnyt kokonaan. Ennen raskautta oli siis makeanhimo varsinkin iltaisin ja nyt ei edes suklaa mene alas vaikka mies sitä syö vieressä. Tähän raskaus-"oireeseen" olen kyllä erittäin tyytyväinen girl_wink.gif.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun tekee ihan hirveästi mieli macdonaldsin ranskalaisia. Ja salmiakkia. Rasittaa, kun mies valittaa mun ranskalais himosta. en syö edes joka päivä ja muuten olen syönyt aika huonosti, joten kai sitä jotain ravintoa voi vetää? Muutenkin perunaa tekee mieli ihan eri muodoissakin etenkin muussina. Pahoinvointia mulla ei enää ole, mutta suurin osa ruoasta on edelleen "yök" listalla: liha, kala, merenelävät. Ainoastaan peruna, vihannekset, marjat ja hedelmät käy. Ei niistäkään kaikki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässäkin raskaudessa rouskuttelen jäätä. Varmaan litra vettä menee päivässä jään muodossa, on oikea himo siihen. Ja pakastin käy ylikierroksilla kun monta kertaa päivässä olen jäänhaussa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greippi ja sitrushedelmät muutenkin himottavat. Lisäksi kaikki suolainen kiinnostaa ja huomasin yhtenä päivänä kuolaavani ihan tavallista täytettyä sämpylää, jota joku söi junaa odotellessaan. Makea sen sijaan ei erityisemmin maistu, vaikka normaalisti olen aikamoinen karkkihiiri.

 

Esikoista odottaessani söin hillittömästi mansikoita. En varmaan ole koko elämäni aikana syönyt niin paljon mansikoita kuin tuona kesänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ihan kamala viinanhimo :girl_crazy: Ei siis mitään saunaolutta tai hyvää lasia punaviiniä, vaan haluaisin jotain oikein tujuja coctaileja kuten mojitoja tai caipiroskaa, ja nekin niin vahvana että sen alkoholin oikein tuntisi pistelevän kielellä ja polttelevan vatsassa. Näistä olen unelmoinut jo monta viikkoa, ja välillä nähnyt untakin olevani jossain baarissa juomassa jääkylmää caipirinjaa. Miehellä on pakasteessa pari kirkasta pulloa, ja aina ottaessani pakastevihanneksia tai jäätelöä tms sieltä, saavat nuo pullot multa pitkiä himoitsevia katseita :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ihan paras, voi että mua naurattaa! :girl_haha:

 

Alkuraskaudessa en katsonut makeaan päinkään, nyt tilanne on valitettavasti muuttunut. Yritän kovasti rajoittaa, mutta suklaa, keksit ja leivonnaiset tuntuvat huutelevan mun nimeäni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alussa vasta ollaan mutta sen verran jo tullut muutoksia ruokahimoihin että leipää en pysty oikein nyt syömään, paitsi jotain ihan tuoretta patonkia tms. Sitrushedelmät on nyt tosi in ja kanasalaatti. Heselle tekee mieli koko ajan. Ja mäkkäriin siis myös. Ja kun pahoinvoinnin iskiessä mietin mitä tekis mieli syödä päädyn aina hampurilaiseen ja ranskiksiin. Sitruunavissyä on mennyt litroittain, omenalimonadia join pari ekaa viikkoa. Jäätelöä en pysty edes ajattelemaan ja muutkin maitoruoat on aika oksettavia nyt.

 

Aamut on tosi pahoja. Tulee kamala nälkä ja mitään en haluaisi syödä kun kaikki ällöttää. Tänään ostin sitten bacon tuc-keksejä ja ajattelin et jos niitä pystyisi mussuttamaan aamuisin. Lihapiirakka on kanssa iltaisin tosi jees, tai hot dog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiva kuulla että jollain muulla on samaa... Elikkäs hampurilaiset maistuis vaikka kokokoajan:girl_crazy:

Muutenkin kaikki epätervellinen kuten suklaa yms maistuisi vaan. Mitään terveellistä ei tee mieli vaikka ennen raskautta söinkin hyvin terveellisesti ja vain vähän sokeria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla on viimeiset pari viikkoa ollut ehdottomasti suurimpana mielitekona ollut jää! mikään ei ole sen ihanampaa kuin ottaa pakkasesta jääpaloja, pureskella ne rikki suussa ja nielaista vielä kun palaset eivät ole sulaneet... :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaupasta saa nyt ihania klementtiinejä ja appelsiineja, niitä voisin syödä vaikka kuinka paljon! Ja suklaatakin uppoaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piimä, liitulakut, Strongbow ja ne hiton sipsit, joita ei saa Suomesta :girl_sigh: Ja Ikean hodarit! :girl_impossible:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun on tehnyt mieli sellaisia terveyssmoothieita, joihin olen laittanut kaikenlaista ihanaa vihreää... pinaattia, kesäkurpitsaa, herneitä, kurkkua. Varmaan olen yrittänyt myös syödä entistä terveellisemmin, mutta nuo itsetehdyt kasvissekoitukset ovat maistuneet suussa ihanalta.

 

Makeaa ei muuten tee mieli yhtään. Yritin syödä leffassa irtokarkkeja, mutta tuntuivat suussa inhottavilta. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now