Edelia

Odotusajan mieliteot

1003 posts in this topic

Alkuraskauden pahoinvoinnin jälkeen luulin että nyt alkoi seesteinen kausi syömisen suheen ja voisin pysyä kohtuudessa mutta nyt himoja pukkaa päälle kamalaa vauhtia. Nyt on kanmala himo klementtiineihin, kingis-jäätelöpuikkoon, mehuun, sipseihin... kaikkia mahdollisia hedelmiä söisin kiloittain mutta olen suurimmalle osalle todella allerginen. Sushia tekee mieli ihan kamalasti välillä ja olen sitä yrittänyt tyydyttää tekemällä muutaman levärullan vaikka sitä ei saisikaan syödä jodin takia ja pääasiassa riisipallosia missä on tonnikalaa tai katkarapuja päällä. Se riisin ja soijan maku vaan on jotain niin ihanaa!

 

Viime neuvolan ja sitäedellisen välissä kiloja olikin tullut lisää reilut kolme neljään viikkoon.. Eikä mikään ihme kun koko ajan pitää olla syömässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hedelmiä tekee mieli päivittäin.. appelsiineja, omenoita ja mandariineja.. etenkin jääkaappikylmänä.

Aino vanhanajan vanilja-mansikkajäätelöä on kulunut monta pönikkää :D

Muut mieliteot taitaakin olla yksittäisiä, edellämainitut tuntuu olevan kestohaluja..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noin viikon ajan on tehnyt mieli Runebergin torttua... :girl_crazy: TAHTOO TAHTOO!! Huomenna aion leipoa niitä niin sitten saan mielihaluni tyydytettyä :grin: (Huomenna on Runebergin päivä)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua vaivaa myös aivan järjetön sushin himo. Olen kyllä syönytkin, hyvin kohtuudella, kun olen antanut itseni ymmärtää, että Suomessa voisi hyvissä paikoissa näin tehdä...ja kasvisushikin on hyvää (tosin oliko siinä merilevässä jotain riskiä...?).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin voisin ahmia kilotolkulla tuoreita hedelmiä, appelsiineja, päärynöitä, omenoita. Myös porkkana maistuu. Kaurapuuro voisilmällä on maistunut paremmalta kuin koskaan ennen. Sen sijaan suklaa, suuri suosikkini ennen, ei enää maistu. Mutta suolaiset herkut, sipsit yms. maistuisivat kyllä, mutta olen kieltänyt miestä ostamasta niitä kotiin girl_sigh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punajuuri edelleen. Voi hyvä ihme, että maistuisikin. Täytyy varmaan ostaa niitä kaappiin, kun tähän mennessä olen ollut kouluruokalan varassa. En ole koskaan inhonnut punajuurta, mutta tässä nyt ei ole taas mitään järkeä.

 

Lisäksi tekee aika paljon mieli keittoja, mutta se on ihan positiivista, koska ne sulaa helposti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Himoja ja mielihaluja riittää, vaikka normaalisti saan ruokaan ja syömiseen liittyviä outoja ideoita harvoin, raskausaikana on niitä riittänyt. Esikoista odottaessani himoitsin kaikkea vaaleanpunaista purppuran ja loppuvaiheessa kirkkaan punaista. Alussa himoitsin juuri berliininmunkkeja, bebe- leivoksia, bumppernikkeleitä,mansikkajäätelöä(mistä en normaalisti erityisemmin pidä). yhtenä päivänä söin kokonaisen vesimelonin. Sitten himoitsin punakaalia punajuuria ym, lopuksi kotimaisia omenoita,tomaatteja, mansikoita ym hedelmäistä punaista!!!(Niin muuten tyttö tuli, liekkö värit olleet enne? juu ja kaikki kalat yökötti, miehen avaama sardiinipurkki sai lentävän lähdön asunnostamme!!)

 

Toinen raskaus oli myös kummallinen, häiriköin pienessä kyläkaupassa keskellä kesää pyytämällä ja kinuamalla lanttulaatikkoa. Lanttua teki kauheasti mieli, söin sitä keitettynä paistettuna ja lanttukukko oli haave ruokaa joka päivä (taivaan kiitos mummille joka teki ihanan lantttu-lihakukon ja läheti paketin pikana tuttavan kyydissä). Grillibroileri kaikissa muodoissaan oli toinen. Puolivälissä raskautta meni banaanipirtelöä litroittain ja banaaneja muutenkin, Bravon banaanisuklaajäätelö ja voisilmäpullat, oi ne oli taivas!! Loppu aikana Teetä meni pannutolkulla neuvolassakin jo toppuuteltiin. Sitrukset myös maistui!!

 

Nyt kolmas raskaus ja sama kaheli meno jatkuu, Nyt on himon kohteena kaikki ne kummalliset lukio ja opiskelu aikaiset pöperöt ja sekoitukset; makaroonia kasviksia tonnikalaa ja ketsuppia, raejuustoa makaroonia jauhelihaa keittojuureksia ja ketsuppia,ym ym niin ja viime viikko paahtoleipää ja munakasta taas ketsupilla. Herkuista ei alkuun kelvanneet kuin vanhat autot, sitten tuli niistä mitta täyteen, eikä mikään makea oikein kelvannut ennen kuin viime viikonloppuna salmiakki iski ja viimeiset KOLME PÄIVÄÄ OLEN HIMOINNUT HILLITTÖMÄSTI hedelmäpapuja, niitä isoja vähän kirpeitä. Mistään en niitä kylältä ole löytänyt, ennen sentään ärrältä sai vaan nyt ei, niin EIgirl_mad.gif. Tänään kinusin sitten niin pitkään että ukko heltyi ja haki niitä girl_crazy.gif kaupungista makuunista. NYT SAUNAAN SITTEN ROMANTTINEN KOMEDIA PYÖRIMÄÄN JA KULLAN KAINALOON HERKUTTELEMAAN!!

Edited by amaryll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ole koskaan erityisemmin tykännyt salmiakista ja irtokarkkipusseissakin ne on jääneet aina syömättä. Nyt mua himottaa väkevä salmiakki esim. draculat. Kieli on ihan kipeä, mut ei auta. Myös kirpeitä ufoja tekee mieli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä voisin elää pelkästään viilillä, nam! :)

Sama linja näyttäisi jatkuvan tässä seuraavassakin raskaudessa. Pahimpinakin yrjöpäivinä kun mikään ei mene alas, viili maistuu ihanalta give_heart.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vadelma mehu... voi että sitä menis alas vaikka litra tolkulla.. noo sen tietää et saa vessas käydä useesti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tuosta olen vähän kade, koska itselläni juominen tuottaa aika paljon ongelmia. Marjamehut meinasi jo ratkaista ongelman, mutta tänä aamuna ei sitten pysynytkään sisällä, vaan varmaan maha veti herneet nenään happamuudesta. Nytkin päätä särkee, kun en ole saanut juotua tarpeeksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun on nyt alkanut ihan viime viikkoina tehdä mieli makeaa. Onneksi sitä ei pysty paljoa syömään kerralla kun tulee jo huono olo, mutta ihan selkeä muutos alkuraskauteen kun silloin ei mennyt mikään makea alas. Nytkin mua himottaisi prinsessakakku vaikka mä en edes tiedä miltä se maistuu.

 

Ja kunnon kotiruokaa tulee syötyä ihan hirveästi. eilenkin tein älyttömän hyvää jauhelihakeittoa ja söin sitä vaikka kuinka paljon. Ja muutenkin keitot on alkanut himottaa paistetun ruuan sijaan. Ja keitettyä perunoita voisi syödä vaikka kuinka paljon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Syön yleensä tosi terveellisesti, koska rakastan hyvää terveellistä ruokaa, paljon hedekmiä jne. Nyt ei oikein tee mieli mitään. Paitsi ruisleipää (mieluummin pehmeämpää ruisleipää, yleensä tykkäään sitkeästä), jonka päällä on margariinia, kalkkunaleikkelettä ja polar-juustoa kylmän, rasvattomnan maidon kanssa :give_heart: . Hedelmiä voin syödä, mutta niitä ei tee mieli kuten normaalisti. Kahvi ja tee lakkasivat täysin uppoamasta. Myös makeaa tekee enemmän mieli, kuin normaalisti, mutta sitten ei kuitenkaan tee mieli syödä mitäään. Viikollakin olin karkkihyllyltä jo ottanut toisella kerralla pätkistä ja toisella amerikan pastilleja. Molemmat pussit piti jättää kassan viereen, koska kassalla ei enää tehnyt yhtään mieli :rolleyes: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salmiakki ja turkinpippurit! Suklaa ja muu karkki on helppo ohittaa ruokakaupassa, mut salmiakki.. lääh!!! Normaalisti en paljon syö salmiakkia, mut nyt sitä on tullut vedettyä aina välillä, vaikka tiedän toki sen ettei sitä pitäisi paljon syödä. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhdessä vaiheessa kaikki missä oli mansikkaa, nyt salmiakki, noitapillit... lakritsi. Kohta alkaa miehelle olla kunnon lista hankittavista herkuista, joita odotan olevan kotona kaapissa odottamassa synnytyksen jälkeen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lähinnä ollut viikottain vaihtuva mieliteko.

 

Ensin oli pekoni, sitten se loppui kuin seinään ja alkoi tekemään mieli Koulunäkkäriä juustolla ja Väinämöisen palttuunappeja ja todella rukiista ruisleipää. Seuraavalla viikolla rukiin maku ällötti.

Sitten tuli kaikenmaailman hunajamelonit ja päärynät ja sittemmin kananmunat ja pinaatti8keitto ja tällä viikolla on suurin herkku ollut Knorrin Garden soup ja siihen paljon raejuustoa.

 

Maksamakkaraa tekee mieli koko ajan ja harmittaa, kun ei voi syödä. Ja yhtä viipaletta en halua lähteä maistelemaan, kun haluan sitä kunnon keon leivän päälle. Ei välimuotoja :girl_cry2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kans uponneet nuo Väinämöisen palttoonapit. Nyt on pari viikkoa tehnyt mieli ihan kotiruokaa. Ja suurimpana himotuksena on maksalaatikko, mut en ole sitä kuitenkaan syönyt. Meinaan maanantaina kysyä, että voisiko sitä pienen annoksen syödä, vai onko siitäkin haittaa. Maksamakkaraa olen syönyt harvakseltaan ja se kaupan pienin pötkö on mulla kestänyt varmaan kohta kolmisen viikkoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime viikolla oli kausi, jolloin oli pakko saada kanankoipia. Niitä oli ihana kokata, katsella, syödä ja erityisesti nuuskia. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aluksi teki mieli enemmän kaikkea suolaista, mutta nyt on alkanut iskeä himo kaikkeen makeaan. Esim. suklaata tai jäätelöä en normaalisti syö lainkaan, mutta nyt on mennyt molempia ilman mitään ongelmia.. mikä näkyy varmaan kohta vaa'allakin.. girl_sigh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raakoja porkkanoita! Perunamuusia! Kokolihaa! Lohta!

 

Ja sit äskettäin teki mieli suklaarusinoita, mutta koska maha sekosi niistä ihan totaalisesti, meni se mieliteko aika äkkiä ohi. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vihreät kirpeät ja rapeat omenat ja tuliset broilerinsiivet tai -koivet. Noita jälkimmäisiä tekisi nyt ihan sairaasti mieli eikä tietenkään ole. No jos huomenna sitten kävisi paketin hakemassa. Suklaamoussea tekisi myös todella paljon mieli.

 

Sipsejä tai muuta kovin rasvaista ei onneksi ole tehnyt mieli yhtään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now