Edelia

Odotusajan mieliteot

1003 posts in this topic

Mulla oli muutama viikko tapaperin ihan järjetön himo hampurilaisiin. Ei siis mihinkään kerrosmegaherkkukaikkeasäläälöytyy-hampurilaisiin, vaan ihan vaan hampurilainen pihvillä, cheddar-juustolla, suolakurkuilla ja ketsupilla. Ja niitä olis siis menny vaikka kuinka paljon. Tällä hetkellä himoitsen greippiä, vesimelonia ja viinirypäleitä. Suklaa ei maistu vieläkään. :girl_impossible:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen aikaan oli himo kirsikkatomaatteihin. Niitä olisi voinut syödä kilotolkulla. rolleyes.gif Tämän kakkosen kohdalla ei vielä isompia mielitekoja ole tullut, kun on niin alussa, mutta kaikki makea maistuu oikein hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maito ja salmiakki :P Kahvia en ole ikinä juonutkaan, mutta nyt oon miehen kahvikupissa melkein päälläni haistelemassa. Se tuoksuu todella hyvältä. Tosin kahvin hajusta oon tykännyt aina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ihan täysin vietävissä. Riittää, että näen ygden mainoksen, haistan sopivan asian tai näen jotain herkkua, niin sitä on pakko saada. Mitä enemmän rasvaa ja turhia hiilihydraatteja, sen parempi. Jäätelöannokset, dallaspullat, unelmatorttu... Lääh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thairuoka ja erilaiset hedelmä- ja marjasmoothiet on nyt ihan ehdottomasti parasta! Nyt tuntuu siltä että pelkästään näillä voisin elää raskauden loppuun (ja vaikka elämän loppuun) asti... :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ihan täysin vietävissä. Riittää, että näen ygden mainoksen, haistan sopivan asian tai näen jotain herkkua, niin sitä on pakko saada. Mitä enemmän rasvaa ja turhia hiilihydraatteja, sen parempi. Jäätelöannokset, dallaspullat, unelmatorttu... Lääh.

Ja nyt leivoin dallaspullaa eikä enää tee yhtään mieli sitä. girl_mad.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko teillä mieliteot alkaneet heti raskauden alusta vai vasta myöhemmässä vaiheessa. Ovatko ne muuttuneet ajan kuluessa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Minulla on alkanut vasta nyt pahoinvoinnin helpotettua. Pari kertaa tuli jotain aikaisemminkin, mutta ei oikeastaan mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Ihan alkuraskaudesta omenoita voisi pitää sellaisena, mutta enemmän kysymys oli siitä, että ne meni kaikkein helpoimmin alas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Ihan aluksi, heti plussauksen jälkeen, mulla oli koko ajan nälkä. Mieli teki etenkin tulisia peperonipaprikoita ja kaikkea rasvaista. Pahoinvointi alkoi suunnilleen 5+3 ja samalla kaikki ruokahimot laantui. Pahoinvoinnin väistyttyä (lopullisesti vkolla 13) on mielitekoja etenkin hedelmiin ja muihin raikkaisiin ja makeisiin juttuihin, ei juurikaan rasvaiseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on vähän samanlaista kuin sinulla Johannem. Ihan kuin olisi näläntunnetta ja tekisi mieli syödä ja napostella, mutta jotenkin ei samallalailla kuin normaalisti. Näläntunne ei katoa vaikka söisi vatsan täyteen. Pitää hillitä, että ettei syöminen mene överiksi heti alkuunsa..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varmaan oon voinut vastaillakin tähän ketjuun jo mutta mulla oli mm. punajuuret yksi herkku ja on ollut jännä huomata että vieläkin,puoli vuotta synnytyksestä,himoitsen punajuuria.Nam.

 

Aiemmin niitä oon syönyt vaan pakon edessä.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei mulla oikeastaan mitään erikoisia, lakua ja salmiakkia. :( Ja niitähän ei suositella paljoa syötäviksi. Sitten kaikki muutkin herkut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua on himottaneet etenkin kirpeät vihannekset ja hedelmät. Aika alkuraskaudesta (6. tai 7. viikko varmaan) ostin itselleni kiivejä. Normaalisti en ikinä syö niitä, kun ne ovat niin kirpeitä, että saavat suun ihan kipeäksi. Nyt petyin niihin, kun ne eivät olleet tarpeeksi kirpeitä. Leivän päälle laitan mieluummin tomaattia kuin kurkkua, kun ennen raskautta oli toisinpäin. Salmiakkikin on välillä himottanut, ja olen sitä kanniskellut mukanani, kun se auttaa vähän ellotusoloon. Ylipäänsä ruokien pitää maistua jollekin, että niitä voi ajatella syövänsä. Tää ehkä liittyy kaiken kaikkiaan tähän alkuraskauden huonovointisuuteen, veikkaisin. Nyt on viikkoja 13+4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ruisleipää

appelsiineja

pirtelöä

ranskalaisia perunoita

jogurttia

 

Alkuvaiheessa himoitsin ranskalaisia ja muuta suolaista. Jossain vaiheessa kaikki raikas, niinkuin jogurtti ja hedelmät oli isoja mielitekoja.

 

Samat!

 

lisäksi

-Arla edamiin kääritty omppuviipale (vihreä)

-salmiakki

- etikkapunajuuri

-mantelit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua on himottaneet etenkin kirpeät vihannekset ja hedelmät.

Joo!

 

Granny smith -omput lipsrsealed.gif

Puolukat lipsrsealed.gif

 

(eikä näitä herkkuja edes tarvitse jakaa muun perheen kanssa, kun ovat heidän makuunsa liian happamia tongue.gif )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maksamakkara. Syön normaalisti maksaruokia, ja ilmeisesti nyt kun ne on kiellettyjen listalla tekee niitä pahoinvoinnista huolimatta mieli. Ihan pieniä määriä olen uskaltanut maksamakkaraa silloin tällöin syödä.

 

Ja ne perinteiset oikeat etikkasuolakurkut. Ei mitään amerikankurkkuja, vaan niitä tynnyrikurkkuja. Pääsääntöisesti ei tee kyllä mitään mieli, kun kaikki ruoka ällöttää. Odotan oikein, et tää helpottaa ja voin taas nauttia ruokailusta. grin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miulla muuttuu nää mieliteot ihan kokoajan, mutta tällä hetkellä suosikkeja on suolakurkut ja juustonaksut. lipsrsealed.gif Ne ei aiheuta pahaa oloa ja maistuu TAIVAALLISILTA. Vähän aikaa sitten mieliteko number one oli kinkkupiirakka, mutta aina kun söin sitä oksensin saman tien, joten rakas kinkkupiirakka tais siirtyä ainakin hetkeksi ällökkilistalle. girl_mad.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rupes yhtäkkiä tekeen mieli piimää ihan hulluna, voin oikein maistaa sen maun suussani :D yleensä juon sitä vain harvoin, kotiin en osta oikeastaan ollenkaan. Nyt on ehkä pakko ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi, oon niin kateellinen teille joiden mieliteot on edes yhtään terveellisiä! Mulla on ihan työn ja tuskan takana etten syö joka päivä jotain rasvaista tai makeaa! Oikein kunnon grilliltä ostetut hampurilaiset tai kunnon pizza :girl_sigh: Helposti pystyisin syömään päivittäin myös pussillisen karkkia!

 

Jos söisin aina sitä mitä mieli tekee, niin kiloja tulisi aika pelottavan paljon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi, oon niin kateellinen teille joiden mieliteot on edes yhtään terveellisiä! Mulla on ihan työn ja tuskan takana etten syö joka päivä jotain rasvaista tai makeaa! Oikein kunnon grilliltä ostetut hampurilaiset tai kunnon pizza :girl_sigh: Helposti pystyisin syömään päivittäin myös pussillisen karkkia!

 

Jos söisin aina sitä mitä mieli tekee, niin kiloja tulisi aika pelottavan paljon...

 

SAMA!!!! :girl_mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rupes yhtäkkiä tekeen mieli piimää ihan hulluna, voin oikein maistaa sen maun suussani :D yleensä juon sitä vain harvoin, kotiin en osta oikeastaan ollenkaan. Nyt on ehkä pakko ;)

esikoista odottaessa mulla oli sama. En ollut juonut piimää ennen odotusta mutta odotusaikana join ainakin litran päivässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen raskaudesta en muista muuta kuin sen, että teki mieli mansikoita. Niitä vetelin läpi kesän. Ja siis tietysti tuoreita sellasia.

 

Tässä raskaudessa teki heti alusta asti mieli kaikkea rasvaista ja suolaista. Ranskalaisia, hamppareita, pizzaa, pihvejä maustevoin kera. Ja salmiakkia. Sitä teki mieli varmaan viikolle 18. Tällä hetkellä tekee mieli herkkuja, enkä oikeen osaa edes määritellä että mitä herkkuja. Paitsi Brejk-suklaapatukkaa. Voi vitsi. Sitä vois vetää vaikka aamusta iltaan grin.gif Kieltämättä kyllä limpparikin maistuis koko ajan taikka taitaa olla se pelkkä hiilihappo mikä siinä himottaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minua tekee tällä hetkellä hulluna mieli hunajaa. Pistin miehen ostamaan paahtoleipää ja hunajaa...nam! Jugurtteja menisi helposti montakin illassa.. ja mehujäät on kans aika herkku, siksikin kun pahoinvointi on voimakasta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuoreet mansikat ja vesimeloni maistuvat paremmalta kuin koskaan, niitä tekee mieli koko ajan. Aiemmassa vaiheessa oli kauhea roskaruokahimo, pizzaa ja hampurilaisia, mutta se väistyi muutamassa viikossa marjojen ja hedelmien tieltä. Lisäksi tekee mieli lapsuudesta tuttuja yksinkertaisia perusmakuja, puuroa, marjakiisseliä ja perunaa. Myös kunnon ruisleipää ja piimää kaipaan kauheasti, mutta niitä ei valitettavasti löydy tältä mantereelta (Australia).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now