Edelia

Odotusajan mieliteot

1003 posts in this topic

Mun suklaanhimo loppui kuin seinään ja nyt haluan vaan viinirypäleitä. Paljon. Rasiallinen menee helposti illalla telkkaria katsoessa. Vielä parempi jos ovat muhineet jääkaapissa kauppareissun jälkeen ja ovat ihan kylmiä kun seitsemän aikoihin avaa telkkarin, mmmmm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo! Viinirypäleet saa kaupassa suorastaan kuolan valumaan ja voisin syödä niitä loputtomiin.

 

Muutoin on suolainen se mikä kiinnostaa. Mieskin tuonut pari kertaa suklaata, kun aiemmissa raskauksissa olen sen perään ollut, mutta nyt on suolanen ihan ykkönen! Siis ihan vain rehellinen ruoka ja toki sipsit, suolakeksit jne maistuisi, mutta yritän rajoittaa niitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pekoni! Ihan minkä ruoan kanssa vaan, mutta hyvin paistettuna! Onneksi sen valmistaminen vaatii sen verran vaivaa ja aikaa (toisin sanoen ei voi syödä suoraan paketista), että useimmiten himo jää himoksi. Tosin jatkuvaksi sellaiseksi.

 

Yleensäkin voisi syödä kaikkea suolasta (eritoten sipsejä). Viikonloppuna keksin, että suolasen himo johtunee normaalia alemmasta verenpaineesta. Joku selityshän tälle on keksittävä... :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suklaa, ananasmehu, paahtoleipä, tee maidolla ja sipsit on ehdottomia kyl ollu nyt. Suklaata voi mennä helposti se levy päivässä, mikä nyt ei ole ihan suotavaa. Eli ei kyl nää miunkaa mieliruuat oo mitenkään kyl terveellisestä päästä tällä hetkellä, jos ne ajan myötä parantuis sitten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ananas. Viinirypäleet (tummat on vielä parempia kuin vaaleat). Pommac (inhosin tätä aina ennen raskautta).

 

Voisin lisäksi elää pelkällä paahtoleivällä (mut toki valitsen sentään täysjyväversion :) ), päällä saa olla vain ja ainoastaan voita!

Edited by Elena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt menee mansikoita, vesimelonia ja pakastettuja viinirypäleitä. Salmiakkia tekee hirveästi mieli, yritän pitää sen syöntiä aisoissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sulatejuusto. Ihan minkä kanssa tahansa. Eilen söin sitä vesimelonin kanssa. Nam nam :girl_sigh:

 

Edit. Ja punainen maito. Ja nimenomaan punainen.

 

Woot, saadaanko me syödä sulatejuustoakin?! Mä olen himoinnut grillihampparia sulatejuustolla tässä jo hyvän tovin, mutta olen luullut sulatejuuston olevan niitä pehmeitä juustoja, joiden syömistä ei kuumentamatta suositella. Olisi kyllä huippukivaa, jos sitä uskaltaisi hyvillä mielin syödä, njam njam! :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woot, saadaanko me syödä sulatejuustoakin?! Mä olen himoinnut grillihampparia sulatejuustolla tässä jo hyvän tovin, mutta olen luullut sulatejuuston olevan niitä pehmeitä juustoja, joiden syömistä ei kuumentamatta suositella. Olisi kyllä huippukivaa, jos sitä uskaltaisi hyvillä mielin syödä, njam njam! :girl_crazy:

 

sulatejuusto tehdään kovien juustojen jämistä, eli ihan harmitonta on. homejuustot ja tuorejuustot ovat ne riskialttiimmat, mutta esim. kotimaisia tuorejuustoja saa sellaisenaan kyllä käyttää kunhan ei ole seisonut kauaa avattuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sulatejuusto tehdään kovien juustojen jämistä, eli ihan harmitonta on. homejuustot ja tuorejuustot ovat ne riskialttiimmat, mutta esim. kotimaisia tuorejuustoja saa sellaisenaan kyllä käyttää kunhan ei ole seisonut kauaa avattuna.

 

Oo, ihanaa! :dancegirl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun tekee ihan kauheesti mieli syyä saarioisten mikropitsoja! Jauhelihan makuista.. Mikään muu ei oikein uppoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitään tiettyä ruoka-ainetta ei tässä raskaudessa ole tehnyt mieli, yleisesti vain kaikkea suolaista. Ja ruokahalu on valtava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun on jo pitkään tehnyt mieli sellaista kokiksen makuista mehujäätä. Laitoin kokispullonkin pakastimeen, mut ei se oo sama asia. Hahha! Virkistää kyllä mukavasti... Muuten ei kyllä tee mieli mitään sokerilimuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

*muoks* tuli vahingossa kahteen kertaan!

Edited by Caelia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porkkanaraaste on ollut jo viikkoja suosikki sen punajuuren lisäksi mikä tuli esikoisestakin.Välissä oli cocacola-himo mutta se tuli ja meni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt loppuraskaudessa on tullut enemmän näitä mielitekoja. Alkuraskaudessa lähes mikä tahansa aiheutti pahan olon. :girl_sigh: Viimeisimpiä villityksiä ovat olleet: nakit ja perunasalaatti, mustaviinimarjat, karviaismarjat, vadelmat... Ylipäänsä kaikenlaiset tuoreet marjat ovat himottaneet. Mutta tuo nakit ja perunasalaatti on toistaiseksi ollut ainoa juttu, jota olen pyytänyt miestä tuomaan kaupasta. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekat viikot vimmainen salaatinhimo! Joka voileivän päällekin piti saada keko vihreää. Nyt jää salaatit mätänemään laatikkoon, ei mee mitään vihanneksia. Viinirypäleet ja Saarioisten vispipuuro maidolla ja sokerilla on ainoot joiden syömisestä jää hyvä olo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuli eilen kauhea himo kanahampurilaista, jossa on ananasviipale välissä. Vuosiin en ole syönyt hampparia ananasviipaleen kanssa, ja toi vaan pompsahti yhtäkkiä mieleen, pakko saada! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika paljon kaikkea suolaista tehnyt mieli nyt toka kerralla. Maksamakkara ei liene suositelluimpia ruoka-aineit, mutta sitä voisin syödä paljaaltaan..

 

Ekalla oli mandariinit ja paistettu jauheliha.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salaatti oli ensimmäinen himo (tai ainoa ruoka yhdessä välissä mikä meni alas).

 

Tuolla maaliskuisissa meitä on useampikin joilla on suuri makaronilaatikko-, korvapuusti- ja kaakaohimo. :girl_haha:

 

 

 

 

Nakit/ makkara himottaisi, mutta kun tästä maasta ei tunnu löytyvän siatonta, natriumglutamaatitonta, soijatonta ja maissitonta mallia kumpaakaan... :hysteric:

Edited by Chiamaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä himoitsin päiväkausia Hesburgerin juustohampurilaista ja eilen sitten viimein kävin semmoisen syömässä. Kotimatkalla mietin, että olisi pitänyt ostaa useampi ja aloin unelmoida, miten ihanaa olisi lusikoida suuhunsa pelkkää Hesen kurkkumajoneesia :grin: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun nyt Hesestä oli puhetta niin mulle iski pakonomainen tarve saada pehmistä ja suklaakastiketta. :P Onkohan pakko kammeta ittensä kohta tohon naapurissa olevalle Heselle? :girl_haha:

 

Kaakaota on viime päivinä kulunut paljon kun se on tuolla meidän ketjussa tosiaan sitä kuuminta hottia ja kaakaon kanssa jotain pehmeää vaaleeta leipää Polar-juuston kera. Nam. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now