Edelia

Odotusajan mieliteot

1003 posts in this topic

Mä voisin syödä kaikkea mitä kaupassa on.. :grin: Ainoa kumma himo on tullut hedelmäkarkkeihin, yleensä pidän paljon suklaasta mutta sitä ei tee mieli oikeestaan ollenkaan! Välillä kaupassa käyminen on ongelmallista kun haluais kaikkia hedelmiä, sitten pihvejä, juustoja, rahkoja, säilykehedelmiä, sämpylöitä, pullia, donitseja, limuja, mehuja, sipsejä, pähkinöitä, puuroa, karkkia, pakastepizzaa, jäätelöä...

 

Mulla on sama homma! Voisin syödä varmaan koko kaupan tyhjäksi, kun kaikki näyttää niin hyvältä.

 

Myös suolakurkkuja ja tuorekurkkua voisin syödä monta kiloa päivässä! Ja maitoa juon paljon, vaikka ennen raskautta en käyttänyt maitoa kuin kahvin kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut himona kylmä tuoremehu ja se on myös auttanut pahoinvointiin. Tällä hetkellä tekis mieli ohuita rapsakoita ranskalaisia donaldsin valkosipuli dipillä, mut ei oo ranskalaisia :skilletgirl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäiset viikot tuli popsittua Lidlin seesaminäkkäriä tai pyöriää moniviljanäkkärii, ja ingmariinia päälle. Tätä kesti jotain viikolle 8-9. Nyt sitten uppoaa mandariinit ja omenamehu. smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiva lukea muiden mielitekoja. Itselläni oli paljon mielitekoja ruuista,mitä en normaalisti syö ollenkaan. Sinappi,suolakurkut,salmiakki ja sieniä teki kovasti mieli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen säästynyt kaikilta oudoilta mieliteoilta (vielä). Alkuraskaudesta tomaattia piti saada jokaisella aterialla kaikissa mahdollisissa muodoissa. Tomaatti vaihtui parin kuukauden jälkeen mandariineihin. Eli terveellisillä linjoilla on edetty, lukuun ottamassa karkkia joka ikinen päivä!!girl_wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse en enne raskautta syönyt karkkia yhtään ja rakastin sipsejä. nyt on mieliteot kääntyny aivan päin vastoin rakastan nykyään yli kaiken berliinin munkkeja ja kaikkea leivoksia mi8tä en enne syönyt ollenkaan sekä päivässä o pakk osaada ees yksi pieni suklaapatukka. Sipsit ei mee taa sollenkaan alas barbeque sipsien hajukin oksettaa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei varsinaisesti ollut kummia mielihaluja, ei suolaisia tai makeita. Savulohta teki kyllä tavallista useammin eikä makeat herkut oikein maistuneet. Itseasiassa tuntui, että karkit ja pullat vaan nostivat verensokerin liian nopeasti ja tuli paha olo. No kerrankin näin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun on tehnyt mieli tosi paljon mandariineja/satsumoita viime päivinä. Nams!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen viikkoa 12 ainoa himoni oli mäkkärin juustohampurilaiset! Kävin välillä jopa "salaa " mieheltäni töistä tullessani mäkin kautta hakemassa hampurilaisen jos toisenkin :girl_haha:

 

Nyt ollaan juuri siirtymässä 30-viikolle ja himoina ovat itse tehty puolukkarahka, pinaattiletut paistinpannulla paistettuna ja päälle soseutettua vadelmaa, appelsiinitäysmehu ja kaakao. Niin ja viiliä kera luumusoseen.. Että sillä lailla :girl_crazy:

Edited by Tiiat

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Jännä juttu, että nimenomaan nuo Mäkin hampparit näyttävät monia himottavan raskausaikana (minkään toisen ketjun hampparit ei himoita). Just keskusteltiin äsken ruokapöydässä toisen raskaana olevan kanssa, että molemmat ollaan koko raskausaika himoittu nimenomaan Mäkin BicMac-hampparia, vaikka ei yleensä koskaan käydä Mäkissä. Mäkään en ennen raskautta ollut käynyt Mäkissä ainakaan viiteen vuoteen.

 

Olen onneksi vain kolme kertaa nyt raskausaikana sortunut Mäkkäriin, mutta on aika rankkaa joka päivä himoita ja ajatella BicMaciä.

Edited by Arby

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä taas himoitsen Hesen kurkkumajoneesia, viimeiset moooonta viikkoa on mennyt himoitessa Hesen juustohampurilaisia, kun niiden välissä tuota majoneesia on :girl_haha: . Kaksi semmoista olen syönytkin. Lienee ihan hyvä juttu, että lähin Hese on aika kaukana :grin: . Ihan oon siitä tyytyväinen, että raskausaikanakin on mahdollista jatkaa Mäkki-boikottia :girl_crazy: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

^mulla on kans tuo kurkkumajoneesi ja tunnustan ostaneeni sitä jopa ylimääräisiä annospusseja jotta voin leivän päällä syödä sitä kotona :D Mikään muu "suolainen" ei oikein maistu. Silloin tällöin olen ottanut kuitenkin kurkkumajoneesin kylkeen juustohampurilaisen :D

 

Lisäksi menee maito, jugurtti, majoneesi, marjarahka ja erilaiset hedelmät. Tässä oikeasti alkaa itse jo hieman huolestua kun tavallinen lämmin ateria tuntuu jo pelkkänä ajatuksenakin kuvottavalle ja haaveet kääntyvät raikkaaseen salaattiin, jossa on vaikka hirvittävä määrä makeita miniluumutomaatteja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä herkkuina on ruskeakastike, mandariinit ja omenat. Suklaa myös maistuisi vähän liian hyvältä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suolakurkut ja satsumat..

Onneks suolakurkkujen himo on laantunut, eivät liene kovin tervellisiä kuitenkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leipä! Ihan tavallinen, vaalea leipä. Ja minäkin olin karppaillut, vaikkakin viimeisen vuoden aika löysästi, mutta viljat olin hylännyt kokonaan niiden aiheuttamien vatsaongelmien takia. Sitten alkuraskaudesta kaikki makea, etenkin suklaa, ällötti entistä sokerirottaa, ja nimenomaan suolaisia juttuja teki mieli. Viimeksi viime viikolla iski ihan puskista kamala lihapiirakan himo, suolakurkuilla tietysti! grin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Himoan appelsiinituoremehua ja rahkaa ihan järjettömästi. Tuoremehusta oon yrittänyt pysyä erossa ja korvata sen hedelmillä, mutta repsahdus on kyllä tulossa - sitten voi mennäkin litra pari. Rahkaa taas syön aamuin illoin ihan paljaaltaan tai hunajan kanssa. Myös kaurapuuroa haluttaa, kun se auttaa kuvotukseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suolakurkut, etikkaan sailotyt punajuuret ja jalopenot suoraan purkista nautittuna. Kaikki hapan ja tulinen uppoaa.

Myos sipseja on tullut syotya jonkin verran vaikka normaalisti en syo niita ollenkaan.

 

Makeanhimo tuntuu kadonneen lahestulkoon kokonaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kuulostaa hyvältä. Mies muuten kommentoi minulle, kun lisäsin chiliä lisää ruokaan, että "mites tuo mausteiden käyttö??" Tarkoittaen ilmeisesti, että pelkää pikkuisen puolesta :girl_smile: (hän itse ei kestä yhtään tulista ruokaa)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon syönyt kerran kahdessa viikossa Hesen kerrosaterian. Se on vaan pakko saada aina tietyin väliajoin. Hävettää myöntää tuo kun jotkut teistä on kerran vaan siihen "sortuneet"...blush.gif

Erityisiä mielihaluja ei ole. Cesar-salaattia on välillä vaan saatava. Ja herkkujakin menee kyllä aika lailla... Sitä se teettää kun tyttöä odottaa, kaikki epäterveellinen on hyvää.girl_wink.gif

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vadelma vichy. Ei muuten ole vetänyt suonta koko raskausaikana, vaikka edellisissä raskauksissa se oli ongelma öisin. Ilmeisesti kiitos vichyn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now