Edelia

Odotusajan mieliteot

1003 posts in this topic

Tänä aamuna heräsin aivan ihanaan kahvin tuoksuun!!! Teki mieli mennä ja ottaa kupillinen.

Siis minähän en ole ikinä juonut kahvia, vain maistanut. Eikä se kahvikaan mielestäni ole ikinä hyvälle tuoksunut etenkin kun on keittänyt sitä työkseen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuraskaudesta appelssiinit ja puolesta välistä maaliin Pommac (en ole koskaan juonut aikaisemmin tuota limpparia!) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan alussa Hesburgerin megahampurilainen vei sydämeni. :lol: Jouduin jopa muuttaa reittini töistä kotiin, koska normaalia reittiä ajaessa piti ohittaa yksi Hesen drive in ja SE teki tiukkaa :lol: Nyt viikolla 16 mielitekoja ei enää oikeastaan ole. Ruokahalu on vähentynyt normaalistakin aika reilusti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suurin fiksaatio oli Ekströmsin mansikkamehu, sitä meni varmaan 2l viikossa (siis sitä tiivistettä, josta tein tietty mehua). Hyvää se on vieläkin, muttei ihan tuossa mittakaavassa mene... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla tällä hetkellä kaikki marabou tuotteet :unsure: eilenkin lenkillä mietin pitkään yhtä karkkia ja sitten tuli mieleen, että se on yhdessä marabou-pussissa.. ja siitkäkös se himo iski.. mutta täytyy yrittää hillitä itseään.. muutenkin on vähän ylipainoa ja yritän olla ettei se paino kovin nousisi jne.. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei juuri mitään ihmeellistä. Suuri tomaattihimo iski viimeviikolla, mutta sain sen tyydytettyä parilla tomaatilla. (Ja onneksi löysin suht halpoja hollantilaisia tomskuja, ei ole mikään edullisin tomaattisesonki nyt). Vähemmän tekee mieli karkkia ym, kuin normaalisti! varmaan koitan syödä noita kasviksia ym niin paljon, ettei sitten sokerihimoa tule. Täytyy koittaa ylläpitää raskauden jälkeenkin tätä tapaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut enemmän ongelmana ettei mitään tee mieli. Tai jotain tekee kaupassa mieli muttei sitten enää kotona.

 

Nyt raskausviikolla 21 on alkanut paha olo helpottamaan ja joitain suosikkiruokia on tullut:

-mehujäätelö, etenkin grandi

- jääkaappikylmä hedelmäsalaatti

- tuore ananas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nayttaa nuo jaakaappikylmat appelsiinit olevan monen suosikki. Myos minun. Soin ennen paivittain karkkia, mutta nyt on kaikki makea jaanyt ihan minimiin. Valilla iskee mieleton himo johonkin tosi suolaseen ruokaan (tai sipseihin, poppareihin tms).

 

En oikein koskaan uskonut noita raskauden ajan "pakko saada" juttuja ennen kuin olen itse ne kokenut. Jos tekee mieli appelsiinia, niin olen valmis tekemaan yllattavan paljon yhden appelsiinin eteen... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salmiakkia, lähinnä ufoja ja draculoita, tekee ihan kamalasti mieli. Suklaata en voisi kuvitellakaan syöväni, vaikka olen aina rakastanut suklaata. Jäätelö ei myöskään masti yhtään vaikka jäätelöstä tykkään hurjasti. Mehujäät kyllä menisi. Paahdettua ruisleipää, paksuja tomaattiviipaleita ja yrttisuolaa voisin syödä vaikka kuinka. Onneksi on verenpaineet olleet matalalla. Tosin eihän tuota salmiakkia muutenkaan suositella kamalasti syötäväksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salmiakkia, lähinnä ufoja ja draculoita, tekee ihan kamalasti mieli.

 

Lainaan itse itseäni, tämä on nyt kyllä ihan selkeä raskausmieliteko. Vaikka salmiakista pidän muutoinkin, ei mun ennen olisi tullut mieleenkään lähteä ostamaan Draculoita kesken työpäivän. Nyt olin jo vaihtamassa kenkiä lähteäkseni karkkikauppaan, onneksi en ehtinyt ovesta ulos ennen kuin tajusin mitä olen tekemässä. Nyt on vaan Draculat mielessä koko ajan.

 

Oliko se 50g minkä salmiakkia sai syödä päivässä? Ei sitä varmaan päivittäiseen käyttöön kyllä oikein suositella, vaikka verenpaine olisi matala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuraskaudessa ei oikein mikään uponnut, mutta keskivaiheilla maistui kaikki suolainen ja makea ällötti. Nyt loppuvaiheessa tekee taas puolestaan mieli makeaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki hedelmät alusta asti, mutta nyt tällähetkellä purkkipersikat ja pilkottuna persikkajugurtin sekaan. Nam!! Myöskin päärynät on hyviä. Jäätelö myös on maistunut erityisen hyvältä, alussa pahoinvointiin autto raikkaat jädet, sitte lakritsijäätelö ja nyt uppoaa suklaiset. :rolleyes:

Mä sain just neuvolassa "käskyn" syödä salmiakkia ja lisätä suola käyttöä kun verenpaineet oli niin alhaalla, mutta tottakai tässäkin asiassa terve järki on paikallaan. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koko raskauden ajan tavallinen kotiruoka on maistunut miljoona kertaa paremmin kuin normaalisti!

Lisäksi alussa himotti salmiakki (tuntui helpottavan ällötystä vaikkei varsinaista pahoinvointia ollutkaan), punaiset paprikat, omenat ja porkkanat.

Nyt keskivaiheilla suklaa ja muut makeat herkut, kuten pullat ja jäätelö, on maistuneet tavallista paremmin. Niitä en normaalitilassa juurikaan himoitse.

Ihan ykkönen on kuitenkin nyt parin viikon ajan ollut Laku-murueskimo ja näitä olenkin popsinut joka toinen päivä :unsure:. Saas nähdä alkaako pian näkyä painossakin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikkiin raskauksiin on kuulunut järjetön salmiakkihimo. Ekassa oli pakko saada kunnon pääkallokarkkeja, toisessa supersalmiakit ja kolmannessa tervaleijonat. Onneksi oli matala verenpaine, että sai ihan luvan kanssa niitä syödä :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suklaa, salmiakki, neljänviljan- ja kaurapuuro maistuu ihan taivaallisilta, samoin omatekoisesta mehusta tehty vispipuuro.

Kaikki hedelmät ja kasvikset maistuu myös tavallista paremmin, odotan kieli pitkällä kotimaisen tomaatin halpenevan, se on niiin hyvää!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on normaali suklaan mieliteko vahvistunut hiukan. Näin loppuraskaudesta se vaan näkyy heti vaa'alla. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei mulla oo ollut ihmeemmin mitään mielitekoja. Alku- ja keskiraskaudessa en voinut sietää suklaata vaikka se onkin normaalisti intohimo. Suolaisen himo oli alkuun ja söinkin mielelläni juustonaksuja, metukkaa ja suolakurkkuja. Nyt tällä hetkellä oon hulluna omenoihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ihan parin päivän aikana tullut himo kirsikkatomaatteihin. Rasioita menee parikin päivässä ja enmmänkin menisi, mut ei kehtaa ostaa niin paljon kerralla :lol:

Lisäksi kotimainen kurkku uppoaa aika hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulla on ihan parin päivän aikana tullut himo kirsikkatomaatteihin. Rasioita menee parikin päivässä ja enmmänkin menisi, mut ei kehtaa ostaa niin paljon kerralla :lol:

Lisäksi kotimainen kurkku uppoaa aika hyvin.

Ihan samat himot täällä :D. Juuri söin iltapalaksi puolikkaan kurkun sekä pari tomaattia vaille täyden kirsikkatomskurasian. Ne tomaatit on vaan niin älyttömän hyviä, että niitä on pakko olla koko ajan kotona! Lisäksi voisin syödä mielin määrin jääkaappikylmiä satsumia sekä kirpeitä omenoita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jännä juttu, että muillakin tekee mieli vispipuuroa! Mulle kelpaa myös kaikki vispipuurot laidasta laitaan. Itsetehdyt sekä kaupan :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaakao. Siis sitä on jo niin pakko saada joka päivä. Juon sitä n. 1-2 litraa päivässä. Laktoositonta maitoa ja hieman O'Boyta joukkoon - NAM! Monia viikkoja jo. Yölläkin herään välillä juomaan kaakaota :rolleyes: Ja meinas pari päivää sitten tulla kunnon parku kun mies joi loput maidot...

 

Niin ja kaakao korvaa mun suklaahimon.

Edited by Snazu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now