Edelia

Odotusajan mieliteot

1003 posts in this topic

Omenat, omenat, omenat. Mahdollisimman kirpeät. Niitä mä olen syönyt ihan mielettömiä määriä raskauden alusta asti.

 

Muuta ei tule mieleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äh mikä himo mulla on dominokekseihin. Ne vaan alkaa närästää TOSI pahasti, jo yhden keksin jälkeen <_<

 

Muakin himottaisi eniten omenat, mutta yritän pitää taukoa koivun siitepölykukinnan ajan <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

minttu. en normaalisti kauheasti edes tykkää esim. minttusuklaasta, mutta nyt tekee mieli kaikkea missä on minttua. kotiin lähti kaupasta minttudominoita, vaikken normaalisti koskaan syö keksejä. ja eilen ostin minttu magnumin, vaikka normaalisti kiertäisin minttujäätelön kaukaa. täytyy varmaan ostaa jotain piparminttupastilleja kotiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päärynät, ja päärynämehu. Näin Vapun alla munkit ja limpparia :P :P Ainii, ja ananasviipaleita :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprite, grillin makkaraperunat sekä kabalihapitsa. Siinä ne sitten olikin mitä haluan/pystyn syömään. Tomaatti+feta menee ja nakit. Joka päivä nyt olen syönyt nakkeja töissä ja hieman huolettaa nitriittimäärä :huh: Mutta kun mitään muuta en pysty syömään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksi viimeistä vuotta olen inhonnut jo banaanin hajua. Raskauden alussa söin niitä joka päivä! ja nyt puolessa välissä ne eivät enää maistu. Myös kylmää maitoa on tullut juotua enemmän.

 

Yksi päivä oli pakko saada pinaattilettuja ja omenahilloa :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt hajuaisti tosi herkkänä. Monet hajut ärsyttävät mutta tänään kaupassa oli taivaallinen tuoksu. Irtomyynnissä oli maustekurkkuja :lol: Niitä en sitten ostanut mutta pikkumaustekurkkuja kylläkin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan, ihan alussa (olikohan ennen ku ees tiesin raskaudesta), himoitsin juustoisia pizzoja, mutta sekin meni sitten ja nyt ei oikeastaan ole mitään erityistä...Makeata tekee vähemmän mieli kun ennen, mikä on aika ihme tälläiseltä sokeripossulta, mutta hyvä vaan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoiselta ei ollut mitään ihme himoja. Jossain vaiheessa kotimaiset tomaatit ja omenat.

 

Nyt toiselta tekee paljon enemmän suolasta mieli. :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, omenat täälläkin ja verigreipit, mutta myös jauheliha..

Ja sitten epäterveellisemmistä salmiakki ja suklaa, josta en normaalisti paljoa välitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaalisti RAKASTAN suklaata, mutta ensimmäisen kolmanneksen aikana en pystynyt edes haistamaan suklaata.

 

Normaalisti en myös kovinkaan ole tykännyt lihasta, erityisesti ainakaan kunnon pihveistä. Tämän raskauden aikana olen himoinnut lihaa ja kunnon pihvejä vähän väliä...

 

Hedelmät ovat myös ihania, erityisesti viinirypäleet ja alussa myös lähes kaikki sitrushedelmät.

 

Olen jotenkin myös ihanstunut rae-juuston ja makea purkkimaissin makuun (ja jos niitä saa yhdessä niin vielä parempi)... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja nyt on vispipuurohimo iskenyt tännekin :P

Vispipuuro on tarttunut mullekin mukaan kaupasta nyt kertoina muutamina :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensin ajattelin että ei kai mulla mitään himoja ole ollu, mutta nyt kun luin näitä teidän vastauksia niin asia valkeni minulle:

 

Tässä siis listaa:

-Kotimaiset tomaatit

-Keitetyt perunat

-Perunamuusi

-LIHA, olen inhonnut naudanlihaa tähän saakka, nyt huomasin syöväni palapaistia töissä yhtenäpäivänä...

-Vesimeloni

-Viili

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keitetyt perunat ja muut hiilaripitoiset ruuat. Meillä on aikaisemmin ostettu perunoita ehkä pari kertaa vuodessa, nyt on pakko kerran viikossa vähintään saada tai tulee kamalat vieroitusoireet. :P Alkuraskaudessa en pystynyt syömään leivän päällä ällötyksen takia mitään muuta kuin voita, ruisleipä oli kuitenkin suosikki. Viikkojen kuluessa pystyin lisäämään juuston ja kurkun, nyt on mennyt jo pari kinkkuvoileipääkin. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olisin voinut alussa elää pelkkillä sipseillä, suolakurkulla, jääkylmällä vedellä ja tuoremehulla :rolleyes:

 

Sen sijaan yllättäen makeat ja sokeriset herkut eivät herättäneet enää niin suurta himoa kuin aikaisemmin :huh: Hyvä vain ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut kausia(kestävät noin 1-2kk) millon tekee vaan mieli jotain yhtä juttua, viimeisimmät purkkiananakset ja kaakao. Niin ja perunakellarin haju.... Mä meen ihan sekasin ja suunnilleen kuola alkaa valua kun mietin, et pääsisin haistelemaan jotain ihanan tunkkasta perunakellaria :P Kenes kellariin mä saan tulla kun täällä päin ei kellään tutulla oo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kovin voimakkaita mielitekoja ei ole ollut, mutta parin viikon kausina tulee syötyä jotain tiettyä. Ihan ekoilla viikoilla se oli kirsikkatomaatit, sitten pari viikkoa appelsiinit, ja nyt tuntuvat luumut menevän parhaiten. Noin yleisesti kaikki hapan, kirpeä ja kitkeräkin maistuu tosi hyvin, esimerkiksi etikkasäilykkeet (punajuuri, kapris jne.) ja Pax-pastillit, joita suorastaan inhosin aiemmin. Myös juomissa kitkeryys (esim. Schweppesin litkut) on pop. Hinku erilaisiin ruokiin tulee tosi yllättäen ja vahvana, esimerkiksi tällä viikolla oli pakko saada friteerattua kanaa hapanimeläkastikkeessa ja toisena iltana taas tietynmerkkinen tonnikala-pakastepizza. Harmi kun ei hinku kohdistu tuon terveellisempiin... Mielenkiinnolla odotan, mitä kaikkea tässä ehtii vielä alkaa haluta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruisleipä ja paprika, noin niinkuin erityisesti. Makeaa tekee mieli kyllä pivittäin, muttei mitenkään himoksi asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä välillä melko huikea makeanhimo. Tosin kaikkea muutakin tulee syötyä normaalia enemmän. Ruokahalu yleensäkin on siis huomattavasti kasvanut. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Makean ja suolaisen himo vaihtelee. Sitten kun himo johonkin ruokaan iskee, niin tuntuu, että sitä on todellakin saatava heti! ;) Suolaista on kuitenkin vähän välteltävä, kun turvottaa sitten kahta kauheammin!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ensin ajattelin että ei kai mulla mitään himoja ole ollu, mutta nyt kun luin näitä teidän vastauksia niin asia valkeni minulle:

 

Tässä siis listaa:

-Kotimaiset tomaatit

-Keitetyt perunat

-Perunamuusi

-LIHA, olen inhonnut naudanlihaa tähän saakka, nyt huomasin syöväni palapaistia töissä yhtenäpäivänä...

-Vesimeloni

-Viili

 

Lisätäänpä listaan vielä TUOREET MANSIKAT!!!! Nam! Olen aiemmin ollu tosi allerginen mansikoille, mutta nyt oon syöny varmaan jo viisi kiloa mansikoita saamatta ainuttakaan ihottumanäppyä! Jee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now