Edelia

Alkuraskauden oireet

919 posts in this topic

Mulla on oireena ollut kipeät rinnat, nännit kosketus arat ja rintoja on myös kutissut paljon. Etova olo iski ensimmäisen kerran puolitoista viikkoa sitten. Olin kuitenkin tosi varma, et menkat on tulossa, mut toisinhan tässä sitten kävi. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

tänään vasta 3+4-3+6 (muoks. tai 4+3), kp26, mutta siis...ilmeisesti keltarauhasjomotusta ollu jo muutaman päivän ajan :) ja rinnatkin olleet sillon tällön aremmat. en nyt muuta osaa sanoa :) ehkä eilen illalla myös nännit oli hiukan tavallista herkemmät miehen käsittelyssä :rolleyes: tänään siis tein positiivisen testin :) myös eka testi tässä kierrossa..en ees oottanu mitään :)

Edited by Tuulssi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rinnat hieman arat, mutta ei läheskään yhtä paljon kuin oviksen aikaan.

Jotain alavatsatuntemuksia, mutta ei läheskään samanlaista jomottelua kuin oviksen / menkkojen aikaan.

 

Siinäpä ne toistaiseksi - tänään tuli plussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^samaa minäkin mietin... Nyt kp 20/28, 7dpo. Jo viikonloppuna alkoi etova olo, pala kurkussa, jatkuva menkkajomo, pömppömaha, hajuherkkyys (meinas tulla oksu leffateatterissa poppareiden hajusta). Ovis tuli hyödynnettyä aika tehokkaasti päivittäin. Eipä ole ennen ollut tälläisia PMS- oireita... Nyt oli TJOT/YK 1 vasta, ja hormoniehkäisyä ei ole puoleen vuoteen ollut. Kierto on tasan 28 pv. Ensi viikolle pitäisi vielä malttaa odottaa! :) Jännittää!

 

Edit: Plussahan sieltä tuli kp 27/28 :)

Edited by jpo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuinka pian raskausoireet ovat tulleet hedelmöityksestä?

 

Minulla oireet alkoivat n. viikon kuluttua rintojen kipuiluna. Pian tämän jälkeen iskivät aivan kauhea väsymys, palelu ja vatsan turvotus. Arviolta parin viikon kuluttua hedelmöityksestä alkoivat kovat alavatsakivut (näiden takia kävin lääkärissäkin) ja etova olo, joka yltyi oksenteluksi viikolla 6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hei minulla luultavasti toinen raskaus alku vaiheessa,heti mahd. hedelmöityksen jälkeen kinnittymis kipuja ja vihlaisuja alamahassa=)).ja sen jälkeen harvemmin, en ole siis vielä testiä tehnyt, 2vk päästä teen jollei menkkoja todella kuulu=)mut on mulla aavistus etä taisi tärpätä!=)ekassa raskaudessa vihloi ennen plussaa mahaa, ja väsytti ihan tuhottomasti, ja lievää pahoinvointia oli koko raskauden ajan , ja lopuksi umetusta, jota kesti kuukaus synnytyksen jälkeenkin, se oli kamalaa.ja välil paleli koko raskauden ajan,mitään mielialan vaihteluita mul ei ollut ollenkaan viime raskaudessa, mut eilen kun katottii telkkarista sitä komediaa eläinlääkäri=)ni ku se tiikeri oli siinä leikkauspöydällä henki hieverissä ni tuli tippa linssiin=))eheh..sit mua vaan hyvmyilytti et liekkö tuo raskausoire, ei muuten minun tapaistani=)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli ensimmäisinä oireina ennen plussaa jo joskus viikolla 3+ vihlaisuja alavatsalla esim. aivastaessa. Myös rinnat särkivät yöllä.

 

Plussan jälkeen alkoi pahoinvointi rv 5 eteenpäin, eikä ole vieläkään ohi (nyt siis viikolla 11+0). Kuvottavan olon, heikotuksen ja oksetuksen lisäksi myös pyörryttää todella helposti. Syömässä pitäis olla ihan koko ajan, mikä kyllä näkyy jo vyötärölläkin:girl_mad:. Rintojen arkuus hävisi mulla oikeastaan heti plussauksen jälkeen. Turvotusta on ollut myös kiitettävästi, mammavaatteisiin piti vaihtaa jo rv 9 tienoilla, kun housut eivät enää menneet kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä kuvittelen, että viime viikolla olisi ollut vaikka mitä oireita, mutta taitaa olla enempi psykosomaattista. Vai olisiko nuo rinnat sittenkin vähän kipeät... Hyvin vähäisiä oireita siis toistaiseksi, jos lainkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt 6 + jotain....

 

Valikoin ruokia, mm. chili ja jalapenot on ihania, valkosipuli kamalaa...

 

Välillä tulee sairaan kylmä, kamalan isoja väsynpuuskia, välillä nippailee mahaa (kun tekee vatsalihasten kiertoliikkeita ym.).

 

Tuntuu et maha on iso. Ei kuulemma näytä miltään. Nännit on nyt arat olleet muutaman päivän.

 

Etominen 24/7 alkoi oviksesta ja loppui siitä puolentoista-kahden viikon sisään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matkan takia pääsin tekemään raskaustestin vasta viikolla 6+5. Tuota ennen oli parina päivänä ollut melko selviä raskausoireita, jotka laittoivat miehenkin epäilemään raskautta. Hajut voimistuivat ja alkoivat inhottaa sekä olin muutenkin huonovointinen, ruokahaluton ja väsynyt. Jo ennen tuota rinnat olivat arat ja alavatsaa nippaili vähän väliä, mutta samoja oireita mulla oli joka kierrossa ennen raskauttakin, joten niistä en voinut päätellä mitään.

 

Nyt olen menossa viikolla 7 ja jouduin tänään ekan kerran oksentelemaan pariin otteeseen. Edelleen alavatsaa nippailee silloin tällöin ja rintoja aristaa. Olen väsynyt koko ajan ja suurin osa ruuista ja tuoksuista etoo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kans joidenkin ruokien hajut saa välittömän yökkäysrefleksin aikaiseksi. Välillä on tosi vaikea keksiä, mitä pystyisi syömään, kun syödä pitäisi ettei pahoinvointi käy ihan mahdottomaksi, mutta kaikki vanhat lempiruoat ällöttävät ja pahasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kans joidenkin ruokien hajut saa välittömän yökkäysrefleksin aikaiseksi. Välillä on tosi vaikea keksiä, mitä pystyisi syömään, kun syödä pitäisi ettei pahoinvointi käy ihan mahdottomaksi, mutta kaikki vanhat lempiruoat ällöttävät ja pahasti.

 

Tuohan se on just ärsyttävää, kun ei tee mieli syödä mitään, koska kaikki ruoka ällöttää, mutta jos ei syö, niin joutuu varmasti oksentamaan.

 

Itselle on nyt maistunut joten kuten kirpeät omenat, suolakurkut, jäiset mustikat ja pop cornit. Ei kovin täyttäviä välipaloja, mutta parempi kuin ei mitään...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nyt mulla tuli eilen hiukan rusehtavaa vuotoa, ei paljoo vaa iha ni et sanomaan pääsee..eka aattelin et apua keskenmeno, mut sit luin netistä asiasta ni ei oo kipuja eikä vuoto oo runsautta nähnytkään, ajattelin et jospa kyseessä on vale kuukautiset kun en oo iha varma et millo ne mun kuukautiset viimeksi oli...mut nyt mullon esikoisen kans torstaina neuvola ni aattelin pyytää lähetteen verikokeeseen raskauden toteamiseksi..jänskättää...ei olla tarkortuksel duunattu toista lasta mut iha iloinen vahinko=)esikoinen vasta 5kk=))mut on ne vaa nii ihania, ja hyvähän ne lapset on tehdä pienellä aika välillä ni on toisilleen seuraa niistä sitten=))ja ite saa saa viettää laatuaikaa vanhoilla päivillä, ku ei oo enää lapset kotona ku tän ikäsenä tekee, tai no nii no,26 olen, kai aika normaali ikä tehdä lapsia, nyt hyppäs aihe.anteeksi!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ole viel miehelle sanonut mut aika varma olen et olen raskaana, on vaa nii poikkeavia oloja, nippailut, tuhruvuoto, niin ja huimausta on ollut!!sitä ei ollu edellisessä raskaudes eikä viimeks alkanu tv ohjelmat itkettää!!mitä tää muuutakaa voi olla!!=))mut en nuolase ennenkö tipahtaa niin sanotusti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli heti kuukautisten jäätyä pois kamalat mielialan vaihtelut. Itkin tosi pienistä asioista. Lisäksi samoihin aikoihin alkoi kamala mahan turvotus, joka jatkuu edelleen, täysiä viikkoja 6 takana. Aamulla maha on ok, mutta heti kun jotakin syö, niin maha muuttuu kuin palloksi, ja on sellainen iltaan asti. Vaikea yrittää pitää mahaa piilossa, kun se on niin kamalan turvonnut. Kylmä on myös aika usein ja väsyttää ja rinnat alkoi pari päivää sitten olla tosi kipeät. Alavatsaa nipistelee välillä ja ihan vähän ollut etova olo pari kertaa.

rv 4+6 ja rv 5+2 tein rakaustestit ja kumpikin näytti tosi heikon viivan. Tänään sit tein rv 6+2 clearbluen digitaalisen testin, joka kertoi, että raskaana ollaan. Nyt sen vasta uskon varmasti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kaksi viikkoa ennen plussaa kovaa närästystä, varsinkin jos joi kahvia. Alavatsa ja selkä olivat kipeät niin kuin ennen menkkoja yleensä. Nännien herkkyys ja kipuilu alkoi jo ilmeisen ovulaation aikoihin ja jatkuu edelleen. Niin ja toki lämpöilyä ja palelua on ollut. Pää oli kipeä noin viikon ajan enne plussausta.

 

Nyt 5+4 ja oireina ovat alaselkäkivut, pienet tuntemukset alavatsalla, alavatsan turvotus varsinkin iltapäivisin ja iltaisin, nännien herkkyys ja vilu. Närästystä on myös välillä, tosin kahvin poisjättäminen on auttanut närästykseen jonkun verran. Myös pää on ollut kipeä harva se päivä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nyt menossa 4+5 ja oireina nännien lievää arkuutta sekä välillä alavatsan ja selän jomotusta. koko ajan pelkään, että alkaa vuoto kun alavatsa tuntuu välillä niin hassulta... kauankohan sitä mahtaa kestää?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

huomenna terveys keskuksee labraan tekee pissaraskaustesti!!ihmettelen suuresti jollen ole raskaana, olen niin varma tai sit olen hieman kajahtanut et kuvittelen oireet!!ilmoitan sitten tänne kuin kävi, saa vissii tietää samana päivänä vielä=))pitäkää mul peukkui siskot!!=)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm..kuuukautiset tuntuis suht tavallisilta, mut taidan tehdä testin kuitenkin kun kuukautiset loppuu..kun mulla ihan oikeesti nippaili sillä lailla alamahasta et ei se voi olla muuta ku sikiö siel itämäs!ihan omituista, ja se itkeskely leffaa kattoessa ja huimaus?*mistä näitä oireita oikein tulee??*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole ollut mitään oireita muuta kuin kuukautisten poisjäänti. Ehkä vähän liikaa ihmiset yrittää bongailla noita raskausoireita jo ennen kuin kuukautisten pitäis alkaa. Mulla ei ollut mahassa mitään tuntemuksia, ei mitään erikoisempaa väsymystäkään, tosin päällä oleva flunssa veti olon matalaksi. Jossain vaiheessa taisi olla alaselkäkipua, mutta sekin johtui varmaan vähäisesti liikkumisesta ja paljosta istumisesta. Jotenkin vain kuitenkin "tiesin" olevani raskaana, siinä vaiheessa kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, mutteivat varsinaisesti olleet myöhässäkään.

 

Ai niin, tais mulla tissit vähän kipeytyä, mutta siinä vaiheessa kuukautiset oli jo myöhässä, ei aikaisemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ mulla on vähän samanalainen fiilis, että niitä oireita haetaan niin hirveesti, että niitä tulee ihan jo sen takia. jos ei odottais olevansa raskaana, niin alavatsan pikkuisiin nippailuihin ei kiinnitäis mitään huomiota. ja itselläni oli rintojen arkuuden kanssa vähän sama juttu; ensin ajattelin niitten olevan arat, mutta sitten tulin siihen tulokseen, että kuvittelen. nyt ne on oikeesti vähän arat, mutta tiedänpä mistä se johtuu. smile.gif

Edited by Tuu-tikki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekasta plussasin heti valemenkkojen loppumisen jälkeen, tajusin tehdä testin kun menkat olivat niin niukat normaaliin verrattuna. Oireita mulla ei ollut kertakaikkiaan mitään. Vasta rv6 mua alkoi väsyttää ja tätä väsymystä kestikin sitten rv12, muuten olin erittäin vähäoireinen koko raskauden ajan.

 

Tästä toisesta mä arvasin, että raskaana taidetaan olla, kun menkat oli kaksi päivää myöhässä. Ehkäisyrengas oli käytössä, mutta oireet oli niin selkeät, että tein testin ja plussahan se oli. Mulla olivat rinnat aivan tajuttoman arat, ruokaa ei tehnyt yhtään mieli, mahallaan makaaminen ahdisti, näin seksiunia ja lisäksi yöllä jalastani veti suonta. Mulla ei ole jalasta vetänyt elämässäni kuin kerran aikaisemmin suonta; silloin kun odotin esikoistani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

joo, menkat siis oli jameni ja kävin terveyskeskukses tekkee testin niin negatiivinen oli.miehen kaa puhuttii et sit ku meidän tämä esikoinen osaa kävellä nii sit aletaa yrittään toista

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now