Edelia

Alkuraskauden oireet

919 posts in this topic

Mulla on tällä hetkellä viikkoja n.8-9 ja oireita ollut ihan tosi vähän.

Rinnat on koko ajan turvonneet ja kipeet, vatsa on turvoksissa, väsyttää normaalia enemmän ja pissalla täytyy juosta vähän väliä, mutta pahoinvointia ei ole ollut kertaakaan. Ihan alussa alavatsassa oli vihlovaa kipua, mutta nyt nekin on vähentyneet.

Ainiin onhan mulla huimaustakin, mikä johtuu alhaisesta verenpaineesta.

Edited by sarah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli viime viikon keskiviikkona ovis. Varsinkin alkuviikosta aattelin et tuskin tärppäsi, ainakaan mitään oireita ei ollut, ja tiistaina oli duunin "virkistyspäivä" jossa oli tietenkin alkoholia tarjolla. (Uskalsin ottaa, kun kaikkialla sanotaan, et ennen plussaa ei haittaa.) Mua alkoi eilen närästämään ihan hirveesti, ja mietin, et ehkä johtuu siitä tiistaisesta. Mut outoa on se, et Pepcid ei oo tepsinyt juur yhtään, närästys jatkuu edelleen ja samalla kumminkin röyhtäilenkin (yleensä normaalissa närästyksessä en pysty röyhtäilemään ja se on tosi tukala mut lyhytaikainen tila). Sit mä luulin keskiviikkona, et oon tulossa kipeeksi, kun alkoi paleltaa sikana ja poskia kuumottaa. Mut en oo tullut, ja silti edelleen sama jatkuu - välillä tulee vähän hiostava olokin mut sitten taas alkaa palella ja tulee karmeita vilunväristyksiä. Sellasii, et ihan ravistuttaa. Mulla on täällä huoneessakin mittari 25,4 astetta, ja silti sormet on ihan jäässä (ja posket taas kekäleet).

 

Lisäks mulla on koko ajan hirvee nälkä. Tänäänkin söin joka-aamuisen puuron, millä pärjään normaalisti pitkälle lounasaikaan, mut tänään oli nälkä jo yhdeksän aikaan! Muutenkin oon syönyt nyt pari päivää kummallisen isoja annoksia, eikä ähkystä tietoakaan. Lisäks ummettaa, ja kun menee vessaan, niin mitään ei tule. Ja pissalla pitää käydä tunnin välein.

 

Toisaalta mulla ei oo mitään vatsakipuja, rintoja ei arista, ei okseta eikä hajut vaivaa. Eikä oikein muutakaan. Eilen mua väsytti ihan hirveesti, tänään aamulla olin pirteä kuin peipponen (minä!!). En kyllä uskalla ees toivoa, et nyt ois tärpännyt, kun on jotenkin tosi kamalaa pettyä sitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki klassiset raskausoireet on täällä.

- Pahoinvointi nimenomaan aamuisin, ei oksennuksia

- Rinnat kasvanut jo huomattavasti (aviomies on aika innostunut tästä)

- Väsyttää, väsyttää ja väsyttää... Sanoinko jo että väsyttää?

- Juoksen vessassa koko ajan ja öisin herään 3-4 krt tyhjentämään rakkoani

- Alussa oli rajua närästystä, nykyisin ei enää ellen syö raskaita maitopohjaisia ruokia

- Alavatsa nipistelee ja kipuilee vasemmalta puolelta ja menkkakipuja

- Seesteinen ja rauhallinen olo, sekä valtava läheisyydentarve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla ei oikeastaan ole mitään oireita, tai no siltä minusta tuntuu.. Edellisellä kerralla oireilin rajusti jo ennen plussaa ja nyt plussan jälkeen ei paljon mitään. Ihan piti terkkarilla käydä tarkistamassa että kyllä siellä eletään, kun missään ei tunnu :). Toisaalta ihan mukavaa. Väsynyt kyllä olen ollut ja toisaalta taas tänään aamulla heräsin ennen seitsemää eikä millään unta. Välillä on ehkä hienoista etovaa oloa, mutta ei ihmeellistä ja vilunväristyksiä sekä pahantuulisuutta :) Kyllä vatsassakin välillä on pienoista jomotusta. Mutta jotenkin kaikki on niin lievää että tahtois jotain enemmän :D. Mutta yritän nyt nuttia tästä kun esikoisen kanssa oli aika kaameata olla raskaana. Rinnatkin on ehkä hiukan arat mutta ei paljoa nekään. Mutta viikkoja on vasta 4+5 joten ehkä niitä oireita ehtii vielä tulla :)))

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oireet heti ovulaation jälkeen:

- lämmönnousu

- palelu

- väsymys

- flunssainen/heikko/krapulainen olo

- tissit kasvaneet ja vähän arat

 

Samat oireet jatkui noin viikolle 5, joilloin väsymystä lukuun ottamatta oireet hävisi.

 

Olin jo varma (5 raskaustestistä huolimatta) etten olekaan raskaana.

 

Noh sitten nyt viikolla 6+ tuli oireita takaisin. Eilen lähes laattasin aamulla ja tänäänkään ei meinannu aamiainen maitta. Muutenkin oli eilen tosi kuvottava olo ja ruoka oli tungettava väkisin suusta alas. Eilen ajoinkin töihin taikinakuppi pelkääjän paikalla, jos huono-olo yllättää. Puolisen tuntia työmatkaa, josta suurin osa moottoritietä eli pysähtyminen ei ole välttämättä mahdollista...:girl_haha: Onneksi kupille ei tullut käyttöä....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoja oireita minullakin!

Ennen plussaa rinnat alkoivat olemaan niin kipeät että jopa peiton päälle laittaminen sattui, tai pienikin hipaisu niihin, tällöin vielä luulin että menkat tekevät tuloaan. Tämän jälkeen oireiksi lisää tuli pahoinvointi. Join yhden lonkeron perjantai- illan kunniaksi, jonka jälkeen olo oli kaamea, mahassa velloi ja suorastaan oksetti. Seuraavana aamuna heti herätessä ei aamukahvikaan maistunut ja paha olo tuli takaisin, joten päätin tehdä testin... Ja plussaahan se näytti!!

Nyt plussan jälkeen pahoinvointi on aaltoilevaa, joinain päivinä sitä esiintyy vain aamuisin (en ole kuitenkaan oksentanut... Ainakaan VIELÄ, mutta lähellä on ollut!). Ja tänään on ollut hyvä esimerkki siitä että sitä pahoinvointia voi näköjään esiintyä koko päivänkin.

Töistä ei meinannut tulla yhtikäs mitään, vaan sain aina välillä levähtää ja mukana piti kokoajan olla joku hedelmä ja vesipullo jolla hallitsen jotenkin tuota oloa.

Töiden jälkeen on pakko ottaa aina n. parin tunnin päikkärit, sillä väsymys on ollut järkyttävä kun on kotiin päässyt, kun fyysistä työtä tekee...

Mutta onhan tää ihanaa, kun tietää mistä kaikki tämä johtuu!...

Edited by Jeanette

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletetun oviksen jälkeen ei ole huvittanut seksi ei sitten yhtään. Totaalihaluttomuus. Onko kellään samaa oiretta kuin mulla?voisko olla raskausoire?

Edited by /unska/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussaa (kp 23/27):

 

Vihlontaa ja jomotusta oviksen jälkeisinä päivinä. Palelin normaalia enemmän ja alaselkääkin jomotti. Muutama päivä ennen plussaamista alkoi esiintyä lievää kuvotusta ja huonovointisuutta. Minulla oli koko ajan melko varma olo siitä että olen raskaana. Testi sitten vahvisti sen lipsrsealed.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussaa:

 

- kamala väsymys

- kylmä koko ajan

- kamala jano

 

Plussan jälkeen:

 

- pahoinvointi (pahimmillaan aamusta, helpotti iltapäivään/alkuiltaan mennessä)

- voimakkaampi väsymys

- päänsärky

- mahan nippailut

- mielihalut (suolasta, rasvasta...)

- tissit oli arat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viikko ennen plussaa:

- karmea väsymys ja velttous, jatkuva haukottelu

- ruokahaluttomuus

- mahan nippailut

- palelua

- kuukautiskipua 3-4 päivää ennen plussaa

- Tunne siitä, että nyt mä olen raskaana

 

...ja olinhan minä sitten! :) Minkäänlaista pahoinvointia ei ole ollut raskauden aikana, ruokahaluttomuutta vain ja parin ruoka-aineen (makaronilaatikko yäk!) vastenmielisyys. Selkä alkoi marmattaa jo joskus viikon 10 jälkeen, mikä sitten helpotti puolenvälin jälkeen. Tämä lantion löystyminen teki musta lähes vuodepotilaan. Muuten voin kyllä todeta päässeeni aika helpolla. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussa nipisteli kohdusta useita päiviä ja kerran tiukkasi "liitoskivun" joka raskaana ollessa tuntui siltä kuin olisi sukkupuikko tuikattu kohdunsuulle. Tissit nyt on muutenkin välillä tosi kipeät, sitä en olisi osannut laskea oireeksi.

Nyt plussan jälkeen ei mitään oireita vielä, mutta eipä ole ar-ultrassakaan vielä käyty joten saas nähä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa!

 

Mulla viides viikko menossa ensimmäistä raskauttani ja olo on kamala!

 

Mulla on ollu tähän mennessä ja nytkin:

 

- pahoinvointia: yökkäilyä jatkuvasti

- todella kova väsymys (nukuin just eilen lähes koko vuorokauden putkeen!)

- matkapahoinvointi (ei paljoo auta ku on ambulanssissa töissä..)

- päänsärkyä

- huimausta

- ruokahaluttomuutta

ja palelua...

 

Olo ei ole todellakaan mikään mahtava... Lisäksi kun pistää viel noi mahakivut (menkkamaiset) ja sitten noi viiltävät kivut..

 

Huomenna meen ostamaan B-vitamiinia, ja katson auttaisko se mitenkään... Ja alan syömään ennen ängystä nousua viinirypäleitä :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

/unska/: mulla alkoi dpo 4 totaalihaluttomuus seksin suhteen. Ei kiinnostanut sitten yhtään. Viikkoa myöhemmin tuli plussa testiin. Mulla oli ihan selkeä oire siis. Koskaan aiemmin ei ollut moista.

 

Oireeni olivat:

-dpo 4 tai 5 yhtäkkiset menkkakivut alavatsalla ja vasemmassa polvessa, kesti noin tunnin

-dpo 5 totaalihaluttomuus seksiin, kesti päiviä

-rintojen kipeytyminen pikkuhiljaa

-päänsärky päiviä putkeen, loppui ennen plussaa

-mahan ja muniksien nippailut (välillä tosi koviakin)

-tyyneys: ei ollut mitään ylä- tai alamäkiä tunteissa

-oudot mieliteot: kirsikkatomaatit, salaatti, mozzarella, tuorepuristettu omenamehu (kaikki raikas siis)

-menkkojen jääminen pois

 

Plussa tuli 4+0 mutta aavistin raskauden jo päiviä ennen, varmaan 3+2 koska olo oli niin erilainen kuin koskaan ennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussaa:

*tajuton väsymys, josta sain aatteet testata.

 

 

Plussan jälkeen:

*edelleenkin väsymys

*rintojen viiltelyä

*aaltoileva kuvotus

*päänsärky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussaa

 

-Kipeähköt tissit (niin kuin kaikissa yrityskierroissa)

 

Plussan jälkeen

 

-Kipeät tissit (jonnekin kasiviikolle tms. asti)

 

 

Muuten ei yhtään mitään. Jos ei olis tota potkivaa etureppua ja poissaolollaan loistavia kuukautisia, niin en tähän mennessäkään olis varmaan hirvästi epäilly mitään :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussaa:

- ei mitään

 

Plussan jälkeen:

- ei mitään :D

 

...Vähän siis sama tilanne ku Coralinella, en tietäis koko asista, ellei menkat loistais poissaolollaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heissan kaikille, täällä uunituore mamma. Odotan esikoistani ja nyt viikolla 6.

Minulla oli niin monia oireita, että luulin kuvittelevani ne ja raskautta

en uskonut ennen yhtä haamua viime lauantaina ja kunnon kahta viivaa sunnuntaina.

 

Oireeni alkoivat hyvin pian

- rinnat kipeytyivät, nännit varsinkin

- huimauskohtauksia

- vatsassa outoja tuntemuksia

sitten vko 4 -)

- kasvikset ja hedelmät maistuivat entistä enemmän

- alaselkä oli kipeä noin 4 päivää

- vilunväreitä, oudon voimakkaina ja yhtäkkisinä

- maha alkoi turpoamaan ja oli erilaista turvotusta kuin ennen, ihan alhaalta asti

- vatsan tuntemukset lisääntyivät

- nyt viikolla 6 väsymystä, tissit kipeät

- tyyneys, ja toisinaan yhtäkkiset ärsytyskohtaukset

- juon puolet enemmän vettä

 

Ja niin edelleen... Elämme jännittäviä aikoja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saan niin helposti kuviteltua itselleni joka ainoan näistä oireista :) Voi voi tätä vilkasta mielikuvistusta, ei pitäisi käydä lukemassa näitä ketjuja silloin kun vasta kovasti toivoo plussaa :)

 

Täällä tällä hetkellä sama vika.

Esikoista yritettiin viisi vuotta, ja pikkukakkosta on yritetty nyt kolme vuotta.

Kumpa se haikara saapuis taas tännekin päin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussaa alkoi asiat haista kummalle tai todella pahalle. Itse leipomani sämpylät haisi vanhalta kalalta ja koiranpentu oli muuten vaan pahan hajuinen, vaikka yleensä pentukoiria nuuskuuttelen mielelläni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussaa:

-väsymys! (heti kun pääsi töistä kotiin niin nukkumaan)

-aristavat rinnat

-viiltävä ja kramppaava kipu vatsassa

-turvotus (oli myös erittäin kuuma heinäkuu)

 

Plussan jälkeen:

-vieläkin väsyttää

-vatsallaan olemisesta ei tule mitään kun tissit sattuu

-kuvotus, yökötys ja oksentelu

-huimaus

-loputon parkuminen asiasta kuin asiasta

 

En osannut epäillä olevani raskaana (ei ollut edes suunnitteilla miehen kanssa) ennen kuin kuukautiset jäivät pois, ennen olen ollut kellon tarkka. Piti vaan varmistaa tilanne ennen kun olisin aloittanut uuden laatan pillereitä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussaa:

Normaalit menkkaoireet, hieman alavatsan 'kipua' ja arat rinnat --> olin täysin varma etten ole raskaana

 

Plussan jälkeen:

Normaalit menkkaoireet loppuivat pariksi päiväksi kokonaan, sen jälkeen pientä nippailua alavatsassa ja rinnat ovat arat.

 

'Jouduin' viikonlopun rientojen takia tekemään testin kp 26/26-32, jolloin testiin tuli haalea plussa-viiva. Toisen testin tein kp 29/26-32, jolloin testiin tuli heti kaksi vahvaa viivaa. Ilman tuota ensimmäistä testiä olisin vieläkin varma, että kuukautiset on tuloillaan... Sen verran pessimismi on nostanut päätään kuluneen vuoden aikana ja 'varmojen oireiden' kiertojen päätyttyä kuukautisiin. Ja nyt olen aivan varma, että ei tätä iloa kauaa kestä unsure.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

heipsan.

Tuntuu nipistelyä masussa tukkoisuutta palelee kokoaika, väsymystä. testiä en ole viel uskaltanu tehdä.. Menkkojen olis pitänyt alkaa tai ihan näinä päivinä..

Koskas mun kanstis se testi tehdä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menossa rv 10. Viikot 4-8 tuli ruskeaa vuotoa, joka nyt on onneksi loppunut. Iho on huonommassa kunnossa kuin koskaan, mutta tuskin sitäkään kukaan huomaa, itseä vain ällöttää kun yleensä iho on aivan puhdas. Viikot 6-8 oli kuvotusta päivittäin, mutta nyt sekin on mennyt ohi. Melko oireetonta täällä siis, turvotus ehkä se näkyvin raskauden merkki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now