Edelia

Alkuraskauden oireet

919 posts in this topic

Jo ennen plussaa menkkakramppimaisia kipuja alavatsalla, vihlaisuja ensin vasemmalla usean päivän ajan ja sitten oikealla, äksyilyä ja mielialanheittelyä (joiden oletin olevan ihan vaan sitä samaa PMS-oireistoa kuin ennenkin...), itkuherkkyyttä, rintojen arkuus ja turpoaminen, lievä etominen, päänsärky, unettomuus, aknen paheneminen, hirvittävä palelu ja kylmänarkuus, alavatsan piukeus, heikotus, huimaus, nälkä useammin kuin ennen, pissattaa vähän väliä... on siis ollut oireita ja aivan hämmästynyt olen miten paljon! Jäihän ne kuukautiset sitten toki myös pois :grin:

 

Nämä vihlaisukivut mua välillä huolestuttaa kun ovat niin teräviä! Viikkoja 5+.

Edited by Hannainen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päänsärky, nippailut mahassa, selkä kipeenä, koko ajan nälkä, hikoiluttaa tai vastaavasti jalat ja kädet ovat ihan kylmät, nenä tukossa..olisikohan vauva tulossa vaikka kuukautisten tapaista vuotoa oli juuri loppui 4 päivä sitten mutta ihmetyttää nämä ns. kuukautiskivut, kun kierto on 28-30 pv niin jo näin alkuvaiheessa näitä kipuja? jännittää tehdä testi

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Muuten en osaa tilanteeseen kommentoida mutta minulla menkkakipua muistuttavat kivut alkoivat jo noin viikkoa ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa joten kyllä se kipuilu voi alkaa jo ihan alussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla tuli (rv n. 6+2) tuo kuvotusolo tutuksi tänään. Muutama tunti oli ihan kamala olo, mutten kuitenkaan oksentanut. Menin sänkyyn lojumaan ja menihän se sitten ohi.

En tiedä laukaisiko olon se, kun mies paistoi aamulla itselleen semmoista pakastevalkosipulipatonkia ja se haisi mun nenään ihan järkyttävän pahalle. Normaalisti tykkään valkosipulista kovasti, eikä minua se hajukaan karkota. Oli pakko äsken testata, että maistuuko valkosipuli mulle vielä ja laittaa sitä vähän ruoan sekaan. Onneksi pystyi syömään.

 

Oksentelu vähän pelottaa, jos siitä joutuu ihan kunnolla kärsimään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussaa ei oikeastaan juuri ollut oireita, paitsi sellaisia, mitä oli ihan joka kuukausi ovulaation jälkeen, joten en osaa sanoa, mitkä niistä liittyivät juuri raskauteen.

Plussan jälkeen oireita kuitenkin alkoi pukkaamaan, onneksi ne olivat suurimmaksi osaksi sellaisia, että eivät vieneet sängynpohjalle.

- Lievä lämmönnousu (päälle 37)

- Rintojen aristus (eikä mitään pientä, heräilin öisin kylkeä kääntäessä kun rintoihin koski)

- Vatsan turvotus (varsinkin kasvisten syönti turvotti)

- Itkuherkkyys (television mainoksetkin saattoivat itkettää)

- Kuvotuksen tunne (en oksennellut, mutta jos ruokailujen väli venähti, tuli todella huono olo)

- Nenän limakalvot kuivuivat ja nenästä tuli helposti verta

- Päänsärkyä ajoittain (ei-raskaana ollessa minulla on päänsärkyä todella harvoin)

- Ensimmäisten kolmen kuukauden ajan meillä tehtiin ruokaa täysin fiilispohjalta, oli mietittävä tarkkaan että mitä voisin kuvitella pystyväni tänään syömään ja sillä mentiin. Roskaruuan himo oli kova välillä. Jos tuntui, että uusi salaattikastike auttaa saamaan ruuan paremmin alas niin sitä oli ostettava. :)

 

12 viikon tultua täyteen on elämä hieman "normalisoitunut" ja pahoinvointi on helpottanut. Omituisia oireita ovat mielestäni edelleen jatkuva yökkäilyherkkyys, eli vaikka oksennusta ei tule niin haukotus, yskiminen tai vaikka ihan vaan kylmästä ilmasta lämpimään siirtyminen aiheuttaa yökkäilyä. Ja kuuma ilma tekee pahaa otsassa, eli saunassa istun kylmä pyyhe otsalla. Sama otsakipu tuntuu jos otan ruokaa uunista ja kuuma ilma osuu kasvoihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli oviksen jälkeen pari päivää ripulia ja sen jälkeen nous ruumiinlämpö päälle 37. Samalla alkoi myös palelu, ja tuntui että olisin tulossa kipeeksi, joskin ilman kurkkukipua. Päivää ennen plussaa oli menkkamaisia oireita alavatsassa, mutta jotenkin ne tuntuivat vähän erilaisilta kuin tavallisesti - ehkä tuntuivat enemmän tietyssä kohdassa eli keskellä alavatsaa. Tuntemukset jatkui pari päivää, ja plussasta seuraavana päivänä tuli beigeä vuotoa vähän. Palelu jatkuu. Erilaista on myös ollut rintojen kivuttomuus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen kuudennella viikolla. Maha tuntuu ruoan jälkeen olevan viimeistään kahden tunnin päästä tyhjä ja jos ei syö, tuntuu siltä kuin joku ottaisi mahanpohjasta tukevan otteen ja kääntäisi sen ympäri. Koko ajan on siis pakko syödä jotain pientä. Eilen oksensin ja tänäänkin oli aamulla krapulainen olo ja maha kuralla, mutta saattaa olla tässä tapauksessa myös mahatautia (saatoin saada tartunnan siskontytöltä). Vessassa ei ole tarvinnut juosta yhtään enempää kuin yleensä, mutta janottaa enemmän. Rinnat on turvoksissa - isommat ja arat. Nännit ei kestä koskemista juurikaan.

 

Ai niin, mahaa on juilinut kolme viikkoa samalla tavalla kuin yleensä ennen menkkoja. Pelkäsin jo, ettei kaikki ole kunnossa, mutta neuvolantäti sanoi aikaa varatessa, että on ihan normaalia.

Edited by Maustekahvi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ennen plussausta:

- pahoinvointi

- väsymys

- närästys

- kaasuvaivoja ;D

 

plussasin 3+5 ja oireet on pysyny samana, lisäks on tullu alaselkäkipua ja tissikipua...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plussan jälkeisiä oireita (osa kyllä alkoi jo ennen plussaa):

(tänään n. rv 5+5 tjsp.

 

-arat, kipeät rinnat varsinkin sivuilta, tuntuu etteivät mahdu enää liiveihin kunnolla :huh:

-välillä ilmavaivoja pahastikin, voi kovasti sattua mahaan ja sit kun saa ilmaa ulos niin helpottaa :girl_haha: Aika nolo vaiva, mutta kuulemma yleinen raskausvaiva :grin:

-saattaa olla saman päivän aikana ummetusta ja maha löysällä :wacko:

-janottaa

-jos tulee pitkä väli syömisiin tai jos syö liikaa, alkaa oksettamaan tai jos ei okseta, niin ainakin närästää :skilletgirl: Kurkkua siis polttelee inhottavasti melkein koko ajan.

-mahaa juilii ja nipistelee, myös alaselkä voi vähän kipuilla

-repäisykipujakin on edelleen välillä

-pissattaa n. 15 minuutin välein :rolleyes: Ei välttämättä kauhean kivaa kun tulee TODELLA nopeesti vessahätä.

-yöllä pitää heräillä vessaan ja aamulla ei saa enää unta, eli vaikka väsyttää ei saa nukuttua tarpeeksi :girl_mad:

-päänsärkyä ajoittain, onneksi vielä ainakin harvinainen vieras..

-tekee mieli jotain raikasta syödä, ja muutenkin pahoinvoinnin poissapitämiseen on pakko syödä melkein jatkuvasti jotain pientä, esim. mandariineja..

-hiukset on koko ajan rasvaiset ja leuka on täynnä finnejä... :P

-hikoiluttaa

-yleensä mulla tekee mieli seksiä usein mutta nyt ei tee juuri yhtään mieli :P Mies totesi että no kyllä sä oot oikeasti raskaana, kun tämän huomasi ekan kerran :grin:

 

Kaikesta huolimatta oon todella onnellinen oireistani. :lipsrsealed: Ei oo tarkoitus valittaa :girl_smile: Kiva, että oireita on, niin en huolehdi niin paljon kuin ehkä muuten huolehtisin!

Edited by Elena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussaa:

  • Lämmön nousu hieman yli 37, ei mitään varsinaisia flunssaoireita muutakuin tukkoinen nenä (ei räkää kuitenkaan)
  • Lämmönnoususta välillä kylmä, mutta suurimmaksi osaksi minulle kummallista kuumotusta, kaikki vaatteet oli välillä liikaa, kun oli niin kuuma (ja sitten heti seuraavaksi kylmä)
  • Ajoittainen huippaus
  • Orastava hiiva (todella harvinaista minulle, ollut viimeksi noin 5 vuotta sitten)

Plussan jälkeen:

 

  • Pissahätä, siis todella usein, niin ettei kotimatkalle meinaa ehtiä, vaikka lähtiessä on käynyt
  • Pierettää, siis aivan holtittomasti, ei mitään normaalia, oikeasti
  • Nännit vaihtelevasti herkät
  • Erittäin säännöllinen nälkä noin kahden, max kolmen tunnin välein
  • Kuuma ja kylmä vuorotellen
  • Vatsa kovalla, ja heti perään löysällä
  • Seksi ei innosta yhtään, erittäin harvinaista mulle
  • Lämmöt koholla 37 asteen hujakoilla, mun normaali lähempänä 36:a
  • Nenä tukossa ja aivastuttaa. Ei kuitenkaan vuotava nenä, kuten flunssassa.
  • Iho kukkii, jonkun verran naamasta, mutta ekaa kertaa sitten teinivuosien selästä...
  • Tietynlainen hajuherkkyys lisääntynyt, tupakansavu muuttunut sietämättömäksi (Entisenä tupakoitsijana ei ole aiemmin häirinnyt niin hirveästi, vaikka onkin häirinnyt. Nyt tulee oikeasti kuvotus.)
  • Väsymys. Haukottelusta ei välillä meinaa tulla loppua.
  • Aamuyöheräily. Saattaa liittyä myös pissaamiseen ja omalla kohdalla osittain lopetettuun migreenin estolääkitykseen.

Kata

Edited by Kata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussaa (kp27/27-28):

 

- alle viikko oviksesta alkoi väsymys, öisin aloin nähdä hurjia ja todentuntuisia unia jotka tuntui kestävän koko yön

- palelu varsinkin iltaisin

- reilu viikko oviksesta suuhun ilmestyi paha maku

- reilu viikko oviksesta alkoi hirveä jano

- nälkä useammin kuin ennen

- tosi lieviä menkkamaisia mutta paikallisempia juilintoja mahassa, jo alle viikko oviksesta yhtenä päivänä "perhosia mahassa" -tuntemuksia

 

Plussan jälkeen:

 

- paheneva väsymys

- koko ajan nälkä (tämä loppui kun pahoinvointi alkoi)

- edelleen jano ja paha maku suussa

- pissattaa useammin

- ajoittaisia menkkamaisia juilintoja, kuitenkin lievempiä ja tuntuu paikallisempina (vain alavatsalla)

- rinnat ja etenkin nännit turposi ja kipeytyi vajaa viikko oletettujen menkkojen alkupäivän jälkeen

- vatsan järkyttävä turvotus etenkin iltaisin alkoi samaan aikaan kuin tissien turpoaminen

- valkkari lisääntynyt

- pahoinvointi alkoi viikoilla 5+3

- röyhtäyttää hirveästi syömisen jälkeen

- ilmavaivat lisääntyneet

 

Nyt mennään 6+2 ja pahoinvointi on aika karmeaa... No eipähän tule syötyä niin paljoa.

Edited by johannem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei vaan, uusi keskustelija ilmoittautuu mukaan :)

 

Mä en nyt tiedä et onko tää oikee ketju, kun en oo plussannu... Mutta oireita on sitäkin enemmän! Varsinkin kun tätä ketjua lueskelin, oireet tuntuu kyllä täsmäävän. Nyt on menossa kp 43/28-35, tänään aamulla testasin toisen negan, ensimmäisen kerran testasin viime viikolla, olisko ollu kp 38.

 

Mutta niitä oireita:

 

-Todella arat rinnat ja etenkin nännit, ollu nyt jo vajaat kaks viikkoa. Yleensä ennen menkkoja voi olla pari päivää ennen pientä aristusta mut menee nopeesti ohi

-Totaalinen väsymys, viime viikolla nukuin kevyesti 10 tunnin yöuneja ja päikkärit päälle. Toisaalta muutamina öinä oon vastaavasti nukkunu tosi huonosti

-Ajoittainen yökötys, etenkin heti kun on syöny, ja eilen ei aamupala maistunu. Kahvi ei oikein uppoa, yleensä menee vähintään kaks mukia aamussa.

-Pientä nippailua alavatsassa aina sillon tällöin, mutta ei mitään selkeitä repäisykipuja

-Nenä on kuiva ja tukossa, tosin voi olla ihan flunssaa (En edes aikasemmin, ennen tätä palstaa, tienny, et nenän tukkoisuus vois olla oire:P)

-Välillä oon ihan viluinen, mutta sekin voi mennä orastavan flunssan piikkiin

-Oon ollu hieman herkempi kuin normaalisti - esim. muutamien laulujen sanat on saanu kyyneleet silmiin. Muutenkin oon kyllä aika herkkä, varsinki jos vähän väsynyt muutenki on. Eli tää voi olla ihan normaalia :D

-Pientä lämpöä, mutta sekin voi olla ihan normaalia lämmönvaihtelua tai flunssaa. Enkä kyl tiedä et olisko se edes mikään oire??

-Turvotus (mutta sekin - valitettavasti - on mulle ihan normaalia :P)

 

Osaiskohan joku arvailla, mistä vois olla kysymys? Pitäiskö varata lääkäriä? Pillerit lopetin viime keväänä mut nyt oli ensimmäinen kuukausi kun mentiin ilman mitään ehkäsyä. En mielestäni mitenkään erityisesti vauvakuumeile, mut voihan se olla et mielikuvitus tekee nyt tepposia noitten "oireitten" kohalla... Yleensä mulla kuitenkin kuukautiset suhteellisen säännölliset, eikä ne ketaakaan oo pillereitten jättämisen jälkeen jääny pois. Siks vähän nyt ihmetyttää/huolestuttaa, mistä kyse.

 

Tällasta. Kertokaa jos purkauduin väärään ketjuun :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moi Joline,

 

täällä on ketju jossa voi jakaa ajatuksia muiden ei-vielä-plussanneiden kanssa: Oireet, jotka herättää toiveet. :)

 

Kuulostaa kyllä varsin lupaavalta, varsinkin, kun menkat on myöhässä ja ovat olleet säännölliset pilsujen jälkeen. Mutta toisaalta onhan se oireiden "kuvittelukin" monille tuttu ilmiö ja kaikenlaisia häiriöitä voi kierrossa ihan muutenkin olla aina välillä.

 

Voisit varmaan gyneltä tms saada lähetteen verikokeisiin, jossa mitataan raskaushormoni, jos kovin mietityttää. Tai sitten yrität rauhassa odotella. :girl_wink:

 

Onnea yritykseen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä myös liityn joukkoonne! happy.gif

 

Olen 20v (s. 1990) ja vakituisessa työssä käyvä. Kumppanini 23v (s. 1987) ja hän opiskelee ammattikorkeakoulussa (valmistuu joulukuussa 2011). Vauvakuumeilua ollut yli vuoren verran, mutta lopulta nyt joulukuussa jätimme ehkäisyn pois. Joten yritys alkoi 12/2010. Tänään aamulla, kun menkkojen piti alkaa, plussasin. :wub:

 

Oireita ennen testiä:

1. Lämpöilyä, 37-37,4 astetta reilu viikon ajan. (Enää en ole mittaillut)

2. Kylmä, lämmin ja taas kylmä.

3. Pientä kuvotusta/ällötystä. En ole kuitenkaan oksentanut.

4. Ihmeellistä pistelyä alavatsassa ja alaselässä. Välillä vähäistä menkkakipumaista kipua.

5. Nenä tukkoinen, mutta niistäessä tulee vain vähän verta, jos sitäkään. Kerran tuli vertakin kunnolla. Nyt alkaa menemään ohitse jo tämä oire.. Paitsi tänään aamulla tuli kyllä vähän verta, mutta tukossa ei ole ollut.

6. Aivastelua. (edelleen) :gnuha:

7. Rintojen pieni turpoaminen.

8. Rinnat kipeät. (normaalia kylläkin ennen menkkoja) (Rinnat ovat edelleen arat, mutteivat paljoa)

9. Kiukku-, itku- ja naurukohtauksia. :girl_cry2::girl_mad:

10. Parina yönä heräsin ihan hikisenä. Oli tosi kuuma. Myöhemmin samoina öinä heräsin, kun oli tosi kylmä.

11. Pari päivää sitten heräsin menkkamaiseen kouraisuun.. Juoksin vessaan, mutta ei mitään..

12. Jatkuva jano ja nälkä. Koko ajan tekee mieli syödä jotain.

13. Väsymystä ja voipuneisuutta aika usein. Nyt kylläkin alan jo vähän piristymään, kun olen ollut pari päivää vapaalla, ja olen saanut nukkua kunnon yöunet.

14. Pentä huippausta, muttei mitään järisevää.

15. Haluttomuus.. Alkoi kierron puolivälin jälkeen.

16. Päivää tai kahta ennen menkkojen alkamispäivää, nännit kipeytyivät. Niissä oli myös välillä vähän liilahtavaa väriä. (edellene arat)

17. Kahvia tai alkoholia ei tehnyt juurikaan mieli. Saunakaljakaan ei maistunut, vaikka normaalisti menee hyvin alas. Vahva kahvi ei mennyt alas ollenkaan, mutta laimeaa kahvia pystyin ja pystyn juomaan kyllä.

 

Haluttomuus voi kylläkin johtua noista flunssan oireistakin.. Ei yleensä kipeenä tee muutenkaan mieli..

 

Minkäänlaista vuotoa ei ole ollut. En ole edes mitään kiinnittymisvuotoa huomannut missään vaiheessa.. Onko ihan normaalia?? :blink:

Tänään kuitenkin testi näytti selkeän plussan. Huomenna aamulla aion kyllä tehdä vielä uuden. :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei

Minulla on tällähetkellä ollut heti oviksen jälkeen oireina, painontunne alavatsassa, jatkuva pissihätä, jonkunverran verenvuotoa, tukkoinen nenä, aivastelu, alkoholia ei tee mieli, väsymys.. Mutta pitää odottaa vielä kaksi viikkoa, olenko raskaana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussaa:

- alavatsakipuja -> luulin normaaleiksi kuukautiskivuiksi

- alaselkäkipua -> sama, vaikkei mulla normaalisti ole yhtään alaselkä kipeä menkkojen aikaan

 

Plussan jälkeen:

- vatsaa nipistelee melkein joka päivä vähän

- jos ei syö säännöllisesti (kolmen-neljän tunnin välein) tulee tosi paha olo: oksettaa, kuvottaa, huimaa, ruuan haju ällöttää

- janottaa -> pissattaa jatkuvasti

- alaselkäkipua

- väsyttää jatkuvasti

- mielialanvaihtelut niin isoja että appiukko ja miehen velikin jo huomautti niistä....

- itkettää niin paljon että kyyneleet tuli silmiin kun katoin Huippumalli haussa girl_haha.gif

- ja inhottavin tähän mennessä: PALELEE. Koko ajan. Sormet on ihan jäässä ja tuntuu että koneellakin pitäis kirjottaa lapaset kädessä...

 

Oon kyllä niin iloinen että tuo pahoinvointi on (toistaiseksi) täysin vältettävissä säännöllisellä syömisellä. Pelkäsin nimittäin ihan hirveästi, että olisin pää pöntössä koko alkuraskauden ajan.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussausta yksi oire, joka tuli kahdessa muussakin raskaudessa: nenää niistäessä tulee verta. Muuten ei tule koskaan. girl_crazy.gif

 

Nyt muuta: pissattaa usemmin, finnejä, painon tunne vatsassa, vihlasee vatsasta jos tekee väärän liikkeen, nälkä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä tein testin vasta rv 6+5, kun on normaalisti ihan superpitkä kierto, niin en osannut tuota aiemmin oikein odottaakaan mahdollista plussaa. Kuitenkin, ennen plussaamista noin viikon ajan oli niin monta alkuraskauden oiretta, että jo testiaamuna olin tuloksesta melko varma. :)

 

oireita siis ennen plussaa:

kuvotuksen tunne, ei kuitenkaan varsinaista pahoinvointia

kahvia ei tehnyt yhtään mieli, normaalisti join noin 5 kuppia päivässä

flunssa, lämmönnousu, yskä, nenän tukkoisuus

aivan kaamea palelu ja väsymys

rintojen aristus

 

Plussan jälkeen ei ole oikeastaan tuon pahempia oireita tullut, joinakin aamuina keskipäivään asti kuvotuksen tunne on kasvanut vähän pelottaviinkin mittoihin, koulussa pitänyt kesken tunnin lähteä kiireesti vessaan, ettei vain pääse pahaolo yllättämään. :/ Hajuaisti on herkentynyt aivan tajuttomasti, yllättävästi haistaa asioita, joita muut eivät huomaa ollenkaan. Alavatsaa välillä on vihlonut kovastikin, tuskinpa mitään kummempaa, kun menee äkkiä ohi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihana lukea että muillakin on runsaasti oireita jo alussa.

 

Täällä plussan jälkeen (eli dpo 11 tuli plussa) ollut mahan yli tai alitoimintaa, sekä että. Ensin se toimi reippaasti ja sitten ei ollenkaan.

-Rinnat todella todella kipeät, ei tosin hirveesti turvonneet vielä (nyt 4+5)

-Ilmavaivoja

-mielialamuutoksia

-kuolemaväsymys, 11h yössä ei riitä mihinkään

 

ja kyllähän näitä on... :)

 

ennen plussaa ei ollut muuta kuin vahva intuitio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainoa, mistä tuli mahdollisuus raskaudesta mieleen, oli elohiiri silmässä. Sitä kesti pari päivää, vaivasi pitkiä aikoja kerrallaan.

 

Plussasinkin vasta 4+4 muistaakseni ja kaksi viivaa oli aikamoinen ylläri. girl_crazy.gif

 

Reissutyössä ja taaperon äitinä on normaalistikin väsynyt, ei siitä voinut päätellä mitään. Menkkojakin odottelin alkavaksi vasta parin päivän päästä, ei siis ollut edes menkkaoloa.

 

Plussan jälkeen sitten alkoikin kuvottava olo, muita merkittäviä oireita ei alkuraskaudessa ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie vasta nyt huomaan, että joitain raskausoireita on. Tosin viikkojakin vasta 3-4 menossa. Mulla on ollut mm. palelua, väsymystä, rintojen arkuutta+ turvotusta sekä ihan outoja unia. Viime yönä näin painajaista, jossa ruumis härkki minun tissejä. Siis ihan outoja unia. Aikaisemmin en edes ajatellut, että nämä voisi raskausoireita edes olla, kun ei ollut raskaustunut olo. Viime kierrossa oli paaaljon enempi oireita, jotka suureksi osaksi kuvittelin. Nehän on ne toiveet, jotka herättävät oireet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt viimeset vajaa pariviikkoa ollut kans paljon oireita ja plussahan se sieltä tuli :girl_in_love:

 

Oireet, jotka olikin raskaudesta johtuvia:

 

- kylmä

- kuuma

- väsy

- nälkä

- jano

- oudot unet

- pientä kuvotusta

- vatsan nipistely

- herkistynyt hajuaisti

- alaselkä kipeä

- lisääntynyt pissahätä

 

piti vielä lisätä muutama oire, jotka tuli viel mieleen :)

eli kasvoihin tuli muutama puhdistus pikkunäppy, mitä ei muuten koskaan ole ja pientä pääsärkyä oli muutamana päivänä.

Edited by VeraMaria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vilunväreet, repäisykivut ja menkkajomotus.

 

Ai niin, ja huimaus ja närästys.

Edited by Hilde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now