Edelia

Alkuraskauden oireet

919 posts in this topic

Väsyttää enemmän kun laki sallii, palelee, nenä vuotaa, etoo ja alavatsaa ja rintoja pistelee.... ja vasta 4+3 menossa... outoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palelua, aivastelua, ärtymystä ja itkuisuutta ennen plussausta. Plussauksen jälkeen rintojen arkuutta ja menkkamaisia alavatsakipuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovulaation jälkeen melkein heti nännit kipeänä pari päivää, sitten siitä eteenpäin menkkamaista juilimista molemmin puolin alavatsaa sekä selässä. Sitten tuli aivastelua ja lopulta aivan kunnon räkäflunssa. Myös rinnat kipeytyivät kauttaaltaan muutama päivä ennen plussausta. Väsymystä on myös ollut ja vessassa on myös saanut juosta jatkuvalla syötöllä... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toistaiseksi oireina:

- rintojen kipuilu

- alavatsan vihlonta/jomotus

- lievä etominen, jos en syö säännöllisesti

 

6+6 tänään

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ollut kamalaa vatsan turvotusta nyt kaksi viikkoa.. Lisäksi hieman etova olo välillä.. Menkat on nyt kaksi päivää suunnilleen myöhässä.. Naisen vaisto kertoo, että olen raskaana (ennestään 6v ja 4 v lapset). Toivon niin olevani oikeassa.. Edellisistä on kuitenkin jo aikaa, että tuntuu kuin olisin raskaana ekaa kertaa! Lisäksi mieliala heittelee, itkettää pienimmätkin asiat :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lievää turvotusta, etovaa oloa, flunssainen/kuumeinen olo ennen plussaa, hieman menkkamaisia oireita. Suurin on tuo etova olo. Silloin tällöin noita menkkakipuja -.-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on alamassa tuntunu välillä kipua, ja joskus on tuntunut semmosia venyviä/teräviä kipuja, jos on venytellyt juuri vatsan seutua.

 

Aamuisin on ollut ehkä aavistuksen etova olo, ei kuitenkaan mitenkään paha. Myös väsymystä tuntuu olevan enemmän, varsinkin jos enemmän puuhannut päivällä kuin normaalisti. Mulla on myös ollut näitä kylmyys kohtauksia, tuntuu että palelee ihan hulluna, vaikka nytki tuolla pihalla on 20 lämmintä..

 

niin ja yhtenä päivänä tässä tais kuumettakin olla, oli kyllä niin kuumeinen olo, vaan en löytänyt meidän kuumemittaria....

 

Ja viikothan mulla taitaa olla 5+6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terve!

Oon täältä lukenut kaikkia oireita ja suurin osa täsmää :S en sitten tiedä miten suuri todennäköisyys on olla raskaana vaikka kumia on käyttänyt eikä oo tullut huomattua josko siinä olisi joku minireikä... tämmöinen tapaus. Laskeskelin sen kuitenkin tapahtuneen just oviksen aikoihin että tiedä sitten miten huolimattomia ollaan oltu.. En oo testiä vielä kerinnyt tehdä.

 

Eli siis

-ihan kamala yöllinen hikoilu

-random yskä ja aivastelu ja nuha varsinkin aamuisin, yskiminen ja aivastelu pitkin päivää

-himo esim ruokiin joista en todellakaan tykkää, ja yhtäkkiä sitten ruokahaluttomuus

-sellanen tosi "friikki" olo

-yleensä heräilen pitkin yötä (nukun aina tosi huonosti) mutta oon nukkunut kun tukki heräämättä mihinkään jo jonkun aikaa

-vatsa ihan sekaisin

-mahaa kutittaa, tai en tiedä kutittaa mutta joskus vaan havahdun ite siihen että ns. raavin mahaani.. :DD

 

en yhtään tajua mihin nämä viittaisivat :SSS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisessä raskaudessa oli selvästi oireita jo yli viikon ennen plussaa: vessassa ravaamista, kylmäkohtauksia iltaisin, outoja unia, jatkuvaa väsymystä mutta silti heräilin jo aamuyöstä enkä saanut enää nukuttua, viiltävää kipua nopeasti liikahtaessa, jatkuva nälkä, turvotusta, pistelyä mahassa.. Tämä meni kuitenkin kesken kuudennella viikolla.

 

Nyt kolmen kuukauden päästä km:sta olin aivan varma ettei taaskaan tärpännyt, sillä ikuisena pessimistinä ajattelin kuvittelevani ne vähäiset oireet mitä tuli: nuha, jatkuva jano sekä harvemmin ilmestyviä viiltäviä kipuja liikkuessa. Sataprosenttisen varmana sanoin miehelle ettei tarvi ainakaan tällä kierrolla mitään odottaa, ja niinhän siinä kuitenkin kävi että 35kp:n jälkeen oli pakko testata (yleensä olen tarkka kuin kello, tasan 28 päivän kierto). Ja plussahan sieltä tuli!

 

No, nyt ikuisena pessimistinä odottelen sitten sitä että tämä onkin tm tai menee kesken, koska oireet ovat niin vähäiset edelliseen verrattuna. Nyt kuudennen viikon jälkeen tosin on jopa etova olo tullut lisäksi. Ei vaan uskalleta kumpikaan innostua, kun ilo loppui lyhyeen edellisellä kerralla..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen testaamista meinasin kerran tai pari pyörtyä, huippasi päästä todella paljon ja kerran suihkussa ollessa kaaduinkin.

 

Testin tein muuten vain kp 41/32-39 eli menkat olivat vain 2 päivää myöhässä enkä tosiaan edes ajatellut, että olisi edes mahdollista että olisin raskaana. Nyt jälkeenpäin kun laskeskelin, niin testin aikaan olen ollut vasta Rv 3+5.

 

Testin jälkeen ei oikein ollut mitään oireita, kahdesti pikkuruisen kuumetta kuukauden sisällä, toisinaan pyörrytystä ja toisinaan taas kuvotusta. Niin ja kaamea väsymys. Nyt on jo onnellisesti Rv 20+6 menossa ^_^

Edited by Sheanya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muistan tosi etovan olon, jos olin nälkäinen ja kävelin voimakkaan tuoksuisen ruoan ohi, niin meinas tulla yli. Turvotuksen alavatsassa ja väsymystä, olis voinu nukkua vaan. Nämä ennen plussaa, testin tein muistaakseni ihan niinä päivinä kun menkkojen olis pitäny alkaa ja kaksi viivaa heti ilmestyi. Tuon jälkeen nämä em. vahvistui ja pikkuhiljaa tuli pahoinvointi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ihan ensimmäinen merkki on kaikissa raskauksissa ollut repäisykivut esim. nopeasti nukkuessa asentoa vaihtaessa. Inhaa herätä sellaisiin :huh: Pahoinvointi on astunut kuvioihin vasta joitain viikkoja plussan jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekan kerran ajattelin, et nyt on jotain outoa liikkeellä, kun olin syönyt työpaikalla lounaaksi valtavan kotipitsan pitsan ja sitten kaksi tuntia sen jälkeen: taas aivan hullu nälkä! :D

Sitä on jatkunut sitten sen jälkeen koko ajan ja nälkä on erilaista kuin yleensä, jotenkin tosi ontoksi menee koko vatsa, jos ei tasaisesti syö.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heti alkuun voin sanoa, että helposti alan vainoharhaiseksi tälläisistä jutuista ja monta kertaa jo omaksi helpotukseksikin jo tultu tehtyä negatiivinen testi aiemmin.. ihan vain että on saanut mielen rauhoittumaan.

 

Ja nyt taas huolettaa. Olen 18v ja vastikään muuttanut poikaystäväni kanssa yhteen. Viime viikolla unohdin ottaa yhden pillerin ja harrastimme seksiä sitten ei pillerin unohtumisesta seuraavana, vaan sitä seuraavana päivänä. Emme käytä muuta ehkäisyä.

 

Nyt on sitten viime viikosta lähtien ollut tälläistä:

- hirveä kurkkukipu. alkuun koski varsinkin leukaluiden loppumis kohtaan korvien alapuolelle. (tämä on nyt myöhemmin lieventynyt karheaan ja todella nopeasti kuivuvaan kurkkuun)

- Kurkkukipu heijastuu välillä myös kivuksi korviin.

- Nenä koko aika tukossa. Erityisesti aamulla ja illalla. Yöllä herätessä myös hankala saada unta kun pitäisi pystyä hengittämäänkin.

- Varsinkin iltapäivästä iskevä hirveä väsymys ja huono olo, ei vain yksinkertaisesti meinaa jaksaa pysyä hereillä.

- Ensin hirveä nälkä ja sitten kun hamstraa ruokaa niin yhtäkkiä ennen kuin puolet on edes syöty ruokahalu katoaa kokonaan eikä huvita syödä vaikka maha ei täysi olisikaan.

- Ja kuitenkin haluasisi syödä koko ajan...

- Päänsärkyä lähes joka päivä. Olen kyllä pistänyt tämän aina niin jumissa olevien ja kipeiden hartioitten ja niskan piikkiin.

- Miehen tupakointi autossa pistää päälle tosi huonon olon. Tämä ei ole vaivannut minua aikoihin (joskus melkein vuosi sitten viimeksi)

- yleensä mieheni on minua tosi paljon lämpimämpi ja nyt hänestäkin tuntuu, että otsani on välillä jopa kuuma vaikka ruumiinlämpö vain jotain 36,5 (norm. jotain 36,2-36,3) mutta ei tuo minusta kovinkaan suuri heitto ole.

- Välillä iskee hirmu kylmä (mikä on hassua kun meillä on sisällä +29 astetta lämmintä)

- Hikoilu. Tosin johtuu varmaan kuumuudesta. (yleensä en kumminkaan hikoile helposti)

- Sitten on ollut vielä sitä että pissi hätä kun iskee niin se todellakin ISKEE pakko juosta vessaan ja äkkiä tai muuten ei tahdo ehtiä.

 

Nukun välillä muutenkin tosi pitkään, mutta nyt tuntuu että jos herään joskus yhden aikaan ja alkaa väsyttää taas kuuden aikaan niin ei se ihan normaalia ole....

 

Yleensä minulla kun on menkat niin ne on tosi runsaat ja kipeät (siksi aina syönkin useamman liuskan pillereitä putkeen) minkä on sanottu olevan myös merkki helposti paksuksi pamahtimisesta(?

 

Suuri huolestuneisuuteni johtuukin juuri siitä kun syön pilereitä useamman liuskan aina putkeen ja sitten jos olisinkin raskaana niin mitähän nämä voisivat lapselle aiheuttaa?

En haluaisi tehdä testiä turhaan ilman kunnon aihetta epäilyyn, kun rahatilanne on todella todella tiukka.

 

Joten, mitäs mieltä olette?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollu tässä alussa nyt oireina:

-lisääntyny pissaamisen tarve. (näillä helteillä kyllä olen juonutkin melkoisesti)

-Myös nännit on todella arat. Eilenkin pyyhe hipaisi nännejä, ja voi jessus ku kävi kipeetä :D

-Lisäksi musta tuntuu, että jaloissa (lue nilkoissa) on turvotusta. Voi titetysti johtua tästä kuumuudestakin.

-Yhtenä aamuna oli todella etova olo, melkein tuli oksu.

-Mahassa on tuntunut sillon tällöin nippailuja ja vihlontaa.

-Väsyttää normaalia enemmän.

-Lievää päänsärkyä ollut

-Lämmönnousua.

-Välillä on kylmä

-Vessassa on pitänyt käydä useammin, siis isommalla asialla.... Yleensä olen kerran päivässä käynyt, nyt ainakin kahdesti...

 

Ei mulla varmaan muuta sen kummempaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tufi,

 

Tee nyt ihmeessä se raskaustesti, jos epäilet olevasi raskaana! Ei mitenkään voi olla hyväksi mahdolliselle tulevalle vauvalle pillereiden popsiminen! Mene vaikka R-kioskille, ja osta sieltä kahden testin paketti, maksaa muistaakseni alle 5 euroa, ei kai sentään konkurssiin aja, vaikka tiukka rahatilanne olisikin? Ottaen huomioon kuitenkin sen, että mistä on asiassa kysymys. Tai jos oikeesti ei euroakaan ole laittaa raskaustestiin, niin soita terveyskeskukseen, kerro epäilysi raskaudesta ja pyydä laittamaan lähete labraan suoraan verikokeeseen. Tämä ei mitään maksa.

 

Olethan tietoinen, että nielu ja korvat ovat suorassa yhteydessä toisiinsa? Ensimmäiset kuvailemasi oireet helposti kuulostaa joltain flunssalta, mutta voinhan olla väärässäkin. Mulla ensimmäisiä hyvin fyysisiä oireita oli rintojen arkuus ja "nännien jatkuva nöpötys" joka ei vaan mene ohi vaikka mitä tekis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tufi, tee ihan oikeasti raskaustesti, sitten kun yhdynnästä on kulunut pari viikkoa. Vielä se tuskin mitään näyttäisi, jos mahdollinen hedelmöittyminen tapahtui viime viikolla (ja välttämättä mitään oireita ei vielä tässä vaiheessa hirveästi olisikaan). Halvimmat testit on tosiaan muutaman euron vaan ja terveyskeskuksessa tai nuorisoneuvolassa sellaisen voi tehdä ilmaiseksikin. Ja ehkä voisit tällä kertaa pitää tauon liuskojen välissä, vaikka yleensä niin et teekään? Mitä pillereiden pakkausseloste sanoo unohduksista sillä viikolla, kun unohdit pillerin? Neuvotaanko käyttämään lisäehkäisyä? Jos ei, niin on varsin epätodennäköistä, että olisit raskaana ja munkin silmiin nuo kuvailemasi oireet vaikuttaa enemmän joltain flunssalta ja ehkä matalalta hemoglobiinilta. Jos tällaisia pelkoja esiintyy useinkin, kannattaisiko ehkä harkita tuplaehkäisyä, ettei tarvitsisi aina panikoida? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEIPPA!

 

Ei olla yritetty lasta, vaan tulee jos on tullakseen.. mut mut..

Ny en tiä onkohan tää vaan kuvitelmaa/toiveajattelua.. kauhee vauvakuume on nimittäin..

 

mut ollu alkuraskauden oireita..

 

esim *rinnat kipeytyneet ja kutisevat

*repäisevät/vihlovat kivut ylösnoustessa

*Hirveä hikoileminen varsinkin öisin. (vaikka ilmastointi täysillä)

* KAUHEA jano, ihan koko ajan

sekä turvotus alavatsalla..

 

menkkojen pitäisi alkaa 14pvä... huijui jännittää... :grin::lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nännit törkeän kipeet, pahoinvointia vaihtelevasti (vielä en ole joutunut oksentamaan), alavatsakipuja, jano, flunssaoireita.. Aika perusoireita siis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisenä sain haamun to (wondfon raskausliuska) ja sitten kunnon plussa (clearbluen digi + apteekin oma) pe. Oireena jo ennen plussaa:

 

* Pahoinvointi ja etova olo, ei ole tarvinnut ainakaan vielä oksentaa

* Vessassa saanut ravata enemmän kuin yleensä, valitettavasti myös yöllä

* Huimausta ja väsymystä

* Ennen plussaa menkkamaisia vatsakipuja, nyt enemmänkin vannemaista kipua ja tuikkailuja

* Reisisärkyä, joka ollut tyypillistä myös menkkojen oireena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä plussaa edeltäneet oireet olivat aika huomaamattomia ts. aivan menkkaoireiden tapaisia. Viikon ajan pieniä menkkajomotteluja, lähinnä aamuisin ja iltaisin, pari päivää ennen plussaa rintojen arkuutta. Vessassa on myös hypätty enemmän kuin normisti, mutta lasken sen kyllä helteen ja siitä johtuneen lisääntyneen juomisen piikkiin. Toinen mahdolisesti helteestä, mahdollisesti plussasta johtuva oire on ollut ruokahalun vähentyminen: ei ole ollut niin nälkä kuin yleensä.

 

All in all, ainut oikea oire, jonka vuoksi päädyin testaamaan, oli kuukautisten katoaminen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä pidin itseäni "oireettomana", kunnes raskaus aika alkumetreillä päättyikin. Sen jälkeen huomasin, että olihan niitä oireita: iltaisin mieletön jano, josta seurasi aamuöinen vessailu; epätyypilliset rintaoireet, eli kipua olikin vain nänneissä; aamulla teki mieli vain jotain raikasta syötävää, kun nyt taas meetvurstivoileipää... Niin ja väsymystä oli varsinkin iltaisin niin, että yhdeksän aikaan teki mieli mennä jo viimeistään nukkumaan. Nyt taas sitten itselle tyypillinen aamu-unisuus on takaisin.

 

Jospa pian pääsisi taas oireilemaan...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla nyt neljä päivää plussasta eli rv 4+5 =). Oireina plussasta asi voimistunut väsymys alkuillasta, järkyttävä jano, kuumat aallot ja rinnanpäiden ajoittainen mutta kamala arkuus. Onkohna muilla ollu noita kuumia aaltoja...? Tuntuu välillä ku ei mikään tuuletus riittäis :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla 5 päivän kuukautiskipuilu. Eli kuukautiset, ilman vuotoa periaatteessa. Jatkuva pissalla ramppaaminen, hengästyminen helposti ja kova janoisuus, ja kuiva tunne suussa. Väsymystä. Nii ja kauhea himo ajoittain kaikkea roskaruokaa kohtaan! Plussaus 4+3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now