Edelia

Alkuraskauden oireet

919 posts in this topic

Tänään on sunnuntai ja menkkojen pitäisi alkaa nyt jo kuulumaan ottaen huomioon miten kierto on mennyt. Mitää ei vielä ole kuulunut. Muutamia oireita mitä täälläkin mainittu on ollut esim. perjantaina töissä pyörrytti muutamaan otteeseen niin, että piti ottaa oikeen seinästä tukea. Ja siihen päälle kuvottava olo. Koko edeltävän viikon oon palellut, minkä luulin vaan johtuvan talvesta. Nyt jatkunu koko viikonlopunkin, vaikka oon kyllä pysytellyt ihan lämpimässä. Vatsassa tuntuu.. vähänkuin menkkakipuja. Pissa on myös melko jännittävän väristä eli neonkeltaista, mikä on muuten aika häiriintynyttä :) Joskos sitä testaisis muutaman päivän päästä olisiko meillä käynyt tuuri. Toivottavasti nämä olisivat alkuraskauden oireita :lipsrsealed::girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selkein oire ennen plussaa oli menkkamainen juilinta alavatsalla eli jatkuvasti tunne että menkat alkaa ihan just. Tätä oli n 5pv verran ennen kuin testasin (ultran mukaan tuolloin oli h3+5, tosin kp39). Rinnat oli arat, mutta ne on mulla sellaiset aina ennen kuukautisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla meni ensimmäinen raskaus kesken viikolla 7 vai 8, ei ollut varmaa tietoa kuukautisten epäsäännöllisyyden vuoksi. Oli todella rankka kokemus, kun lasta oltiin yritetti puolitoista vuotta. Keskenmenon jälkeen odottelin sitten että menkat alkaa ja alkaa taas hormonilääkitykset, mutta ihme oli tapahtunut, ja olin tullut raskaaksi heti keskenmenon jälkeen! Nyt viikkoja 7+5. Koko ajan pelottaa kovin että tulisi taas kesken, en tiedä kestäisiki psyykkeeni enää sitä. Aina kun tuntuu että jotain "lörähtää" alapäässä, niin juoksen vessaan että nyt se on verta, mutta luojan kiitos tähän mennessä se on ollut vain valkovuotoa.

MUita oireita minulla on ollut alusta asti rintojen arkuus, välillä vihlontaa munasarjoissa tai masussa, jatkuva väsymys ja palelu ja armoton nälkä. Jos en syö parin tunnin välein, rupean yökkimään. Painoa onkin tullut yli 2 kiloa, mikä huolestuttaa hiukan, mutta mieluummin otan muutaman ylimääräisen raskauskilon, kunhan vain saisin pienen terveen vauvan vihdoin ja viimein <3 Alaselkä on myös ollut kipeä, ja sekin on aina huolestuttanut että tuleeko kesken, kun viime keskenmeno alkoi alaselkä kivuilla. mutta toivottavasti pienokainen nyt pysyisi masussa. Varhaisultrassa kävin rv 6+6, tekivät sen lapsettomuuspolilla. Ainakaan ei siis tarvitse pelätä ettäkö olisi kohdinulkoinen raskaus. Tsemiä kaikille odotukseen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla oli ollut viikkoja ihan järjetön turvotus vatsassa, ja tuntui että olisi lihonut joku 10kg. Viime viikolla oli alkuviikosta kahtena iltana kuvottava olo. Muuten ei mitään. Viime keskiviikkona tein kaksi positiivista testiä <3 ja vielä sitten perjantaina sellaisen digitaalisen joka näyttää onko raskaana ja kuinka monella viikolla on, kuitenkin vain 3+ asti. Ja testi näytti raskaana 3+ :) Tällä viikolla ollut järjetön väsy ja vatsaa nipistelee ja vihloo ja on ihan kosketus arka. Ja turvotus vaihtelee päivittäin, yleensä iltaisin maha on kuin jalkapallo. 23.4 on ensimmäinen neuvolakäynti ja ultra. Millään ei malttaisi olla kertomatta läheisille, mutta eiköhän nyt odoteta siihen ensimmäiseen ultraan saakka <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään on sunnuntai ja menkkojen pitäisi alkaa nyt jo kuulumaan ottaen huomioon miten kierto on mennyt. Mitää ei vielä ole kuulunut. Muutamia oireita mitä täälläkin mainittu on ollut esim. perjantaina töissä pyörrytti muutamaan otteeseen niin, että piti ottaa oikeen seinästä tukea. Ja siihen päälle kuvottava olo. Koko edeltävän viikon oon palellut, minkä luulin vaan johtuvan talvesta. Nyt jatkunu koko viikonlopunkin, vaikka oon kyllä pysytellyt ihan lämpimässä. Vatsassa tuntuu.. vähänkuin menkkakipuja. Pissa on myös melko jännittävän väristä eli neonkeltaista, mikä on muuten aika häiriintynyttä :) Joskos sitä testaisis muutaman päivän päästä olisiko meillä käynyt tuuri. Toivottavasti nämä olisivat alkuraskauden oireita :lipsrsealed::girl_wink:

 

Tein pari testiä viimeviikolla ja positiivista näytti!!! Ei meinaa pysyä housuissa kun on niin onnellinen :) 24.4.12 eka neuvola.

-Sande

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vieraileva "toiveikas". Pystyn kuvittelemaan pelkosi keskenmenon suhteen, juuri tuon tunteen kun juoksee vessaan ja miettii että h*lvetti meneekö tämäkin kesken!IItsellä takana 3 keskenmenoa ja 1 kohdunulkopuolinen raskaus 4 vuoden sisällä, jättää jälkensä ja plussaaminen herättää hyvin sekavia tunteita. Suunnatonta iloa mutta myös suunnatonta pelkoa siitä, jatkuuko raskaus. Itsellä piiitkä lista taas oireita raskaudesta ja tänään kun menen kotiin teen testin heti kun mies tulee kotiin...jännittää!!!!!

Mulla perusoireiden lisäksi (rinnat kipeet, vatsakipuilut, väsymys, mielialan ailahtelut yms. joita yleensä menkkoja ennenkin on) yöt, varsinkin aamuyöt levottomia ja näen voimakkaita unia. Karvat kasvaa ihan älyttömällä vauhdilla, koko ajan saa sheivata sääri-ja kainalokarvoja sekä nyppiä kulmat. Koko ajan on nälkä, tuntuu että vatsa on pohjaton :) Koko otsa on myös täynnä pientä näppyä, joka on hyvin epätavallista mulle, ennen menkkoja tulee ehkä yks kaks sarvea jonnekkin mutta nyt niitä on tiiheenä mattona koko otsa täynnä...toudella mukavan näköistä!Hiukset rasvoittuvat päivässä, joskus jopa kun aamulla pesen ne, illalla jo juuresta epätavallisen rasvaset. Noh, katsotaan nyt elättelenkö vain turhia toiveita :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vajaan vuoden tuntojani ja oireitani tulkiten voin kertoa, että raskaus ei tunnu alussa yhtään erilaiselta kuin normaali menkkoja edeltävä olotila. Olen nyt 5+5 viikolla raskaana ja ainoa oire, jonka voin tunnistaa on turvonneet ja arat tissit. Kaikki muu voi mennä ihan normaalin kierron piikkiin. Tuo rintojen turvotus on minulla ollut muutenkin normaalia, mutta se on mennyt ohi päivässä, parissa. Tällä kertaa se kesti yli normaalin menkkojen alkamisajan ja kun kiertopäiviä oli kertynyt 35 (normaalin 29 sijaan) niin tein positiivisen testin.

 

Oireiden ylitulkitseminen johtaa vain turhan suureen pettymykseen, joten jos siltä vain voi välttyä niin paremmin jaksaa eteenpäin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin alkuraskauden oireet oli ihan menkkaoireiden kaltaisia. Rinnat olivat todella kipeät heti alusta asti ja ovat sitä vieläkin, tosin eivät yhtä arat. Muita oireita ei juuri ollut. Sitten joskus 7.viikolla oli vähän pahoinvointia ja heikotusta, jos ei syönyt säännöllisesti, mutta se meni ohi nopeasti. Alussa oli myös vähän turvotusta, mutta aika vähillä oireilla selvisin. Ennen plussausta mulla kyllä oli jotenkin semmoinen tunne, että oon raskaana. En tiiä mistä se tuli ja ei ollut todellakaan tarkoitus edes testata siinä vaiheessa, mutta oli pakko, kun tuntui siltä, että nyt sais ensimmäisen kerran kaksi viivaa. Niinhän siinä kävi, vaikka aika haalea se toinen viiva ekassa testissä olikin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milloin teillä plussanneilla on alkanu noi raskausoireet? Jos niinkuin lasketaan päivinä ovulaatiosta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^en ihan tarkalleen muista, mutta mulla alkoi jo pari päivää ennen plussaa ainakin. Lähinnä siis tuo rintojen arkuus. Eli ovulaatiosta laskettuna noin dpo8-9 ehkä. Tosin mun ovulaation ajankohta on aika epäselvä, vaikka laskettuaika meneekin viimeisten kuukautisten mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi vatsan turvotus suunnilleen varmaan parin viikon jälkeen, ellei jo aiemmin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Barbababa, itselleni oireita alkoi tulla noin kaksi viikkoa ovulaation jälkeen. Ensin satunnaista huimausta ja huonoa oloa, plussauksen (4+3) jälkeen unettomuutta, mahakipua ja lievää pahoinvointia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta en enää muista oliko sen kummempaa oireilua ennen raskautta. Nyt sitten toisen yritys meneillään, tänään kp 21/29. Parin päivän ajan paperiin on tullut vaaleahkon punaista "limaa" pyyhkiessä, tänään alkoi alaselkää juilia hetkittäin menkkamaisesti, muutaman päivän ajan on huimannut tavallista enemmän.

 

Esikoista odottaessa huimaus oli melko rankkaa, silmissä pimeni ja kylmä hiki nousi iholle,kylläkin loppuraskaudesta. Pistää nyt miettimään että josko olisin raskaana ja näinkö pian se huimaus jo alkaa. Kovasti odottaa että raskautuuko taas heti ekasta kierrosta, joten se varmasti teettää osan noista oireista. Tai ne kuvittelee heti raskausoireiksi herkemmin.

Muoks. Unohdin ihan kokonaan kuvotuksen, väsymyksen ja närästyksen. Ja mulla on ollut närästystä viimeksi kun odotin vielä esikoista :girl_impossible: Jännää!!

Edited by johku_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hullua kyllä mutta minulla ei ole ollut juuri mitään oireita! Sen takia juuri aina välillä mietinkin, että onkohan siellä kaikki hyvin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa!

Täällä on oireita vaikka muille jakaa, mutta saapa nähdä mistä johtuvat. Minulla on ollut tunne, että olen raskaana, mutta se selviää vasta aikaisintaan viikon kuluttua. On heikotusta, närästystä, painontunne ja kipuja alavatsassa, vihlontaa kohdunsuulla. Tuntemusteni mukaan ovis olisi ollut noin viikko sitten, mutta edellispäivänä tuntui kuin joku olisi nipannut minua kovaa johonkin tuonne alavatsaan. Esikoisesta tärppikierrossa tuntui samanlainen ja silloin "tiesin" olevani raskaana. Nyt kyllä on vähän alkanut epäilyttää mahtavatko oireet olla vain mielikuvituksen tuotetta ja mistä moinen nippaus mahtoi aiheutua.

Ärsyttävää tällainen odottaminen, haluaisin jo testata ja tietää..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun ensimmäinen oire oli noin kaksi päivää ovulaatiosta vaikka silloin en sitä tajunnutkaan.. :grin: Iski aivan järjetön migreeni, jota kovasti ihmettelin sillä edelliset kunnon migreenit oon kärsinyt teininä.. Sen jälkeen, ehkä viikkoa ennen plussausta mua alkoi palelemaan aina iltapäivästä pitkälle yöhön asti. Olin sisällä fleecetakki päällä ja villasukat jalassa ja silti paleli. Mitä lähemmäs menkkojen alkamispäivää mentiin, pissahätä alkoi lisääntyä ja samalla sellainen "tieto" siitä, että oon raskaana. Testin tein vasta kaksi päivää menkkojen oletetusta alkamispäivästä.

Nyt vaan nipistelee ja muljuu mahassa ja janottaa tosi paljon. :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli ovispäivänä (oletettu näin jälkikäteen, koska en tikuta) rusehtavaa vuotoa. Sit loppukierrossa ehkä kp 27-> alavatsakipua ihan kun menkat olis just alkamassa. Sit kp29 tuhrutteli ja kp30 tuli menkkavuotoa (ei hyytymiä), jonka laskin kp1:ksi, koska se vaikutti siltä. Sit menkat loppu ja sen jälkeen kuitenkin jatkuva alamahakipristely ja paineentunne ja odottelin menkkoja alkavaksi. Kp35 tulikin sit plussa testiin:) mut ei se vieny alamahakipua. Ja tissit on arat olleet tosta kp 27 lähtien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pillerit jätin pois viime marraskuussa erottuani entisen mieheni kanssa, sen jälkeen ehkäisy on unohtunut muutaman kerran tässä kuukauden sisään. Ekana ihmettelin valtavaa turvotusta töissä, tekeminen tuntui vaivalloiselta ja ilmaa tuntui olevan. Aina tiettyyn aikaan ampaisin veskin puolelle ja sitten helpotti hetkeksi :huh: Ilmavaivoja ollut siis parisen viikkoa, vatsa toimii miten sattuu. Hirveä nälkä, makea ei maistu mutta sipsit, suolainen ruoka yms uppoaa. Alavatsa ollut myös pari viikkoa kipeänä, tuntuu kuin menkat olisivat tuloillaan mutta mitään ei vain tule. Hikoilu on vaivannut muutaman päivän ja pieni huimaus tänään töissä, tukkoinen nenä, elohiiret alavatsassa ja sellanen neonvärinen virtsa :lol: Seksi sattuu tietyissä asennoissa, kun menee syvälle... ei ole ennen semmoista tehnyt. Vatsaa vaikea vetää sisään. Kuukautiset olleet viimeksi helmikuun puolesta välistä kuun loppuun, maaliskuun aikana ei mitään. Pillereitten jättämisen jälkeen menkat on heittäneet montakin viikkoa, luulin pari viikkoa sitten alkanutta turvotusta menkkaoireeksi, samoin nipistelyä ja välillä kovasti vihlovaa alamassua oireeksi tulevista menkoista. Hmm, vähän mietityttää testiä mennä ostamaan, jos menkat pamahtavatkin yllättäen tulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla oireet olivat tosi vähäisiä, ennen plussatestiä oli niin selvät "kuukautiskivut", että odotin vain vuodon alkamista. Nämä kivut jatkuivatkin koko ekan kolmanneksen, lisäksi oli vain satunnaista huimausta ja kova jano. Ilman testiä en olisi kyllä tiennyt olevani raskaana, oireet olivat sen verran vähäisiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pientä juilimista vatsassa ja rinnat ovat todella arat. Lisäksi yksi selkein oire on lisääntynyt virtsaamisen tarve. Melkein joka tunti täytyy rampata vessassa.. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä meneillään nyt rv 10+3 ja pahoinvoinnit ovat jo harventuneet mikä on sekä negatiivinen että positiivinen asia. Negatiivinen siltä kantilta että rupeaa heti miettimään onko kaikki hyvin. :/ Rinnat ovat älyttömän kipeät, suupielet halkeilevat ja iho muutenkin nassussa todella heikossa hapessa. Väsyttää ja ketuttaa ja potuttaa ja vielä mitä muuta. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hullua kyllä mutta minulla ei ole ollut juuri mitään oireita! Sen takia juuri aina välillä mietinkin, että onkohan siellä kaikki hyvin. :)

Eikä ole mullakaan.. Alkaa pian epäilyttää, onko tuolla mitään, kun ei mahakaan ole alkanut täs alkuvaihees vielä kasvaa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noin viikkoa ennen testiä alko jo aivan selvät menkkamaiset tuntemukset,siis just niinku menkat alkais.

 

Rv 5-7, ei juuri mitään,vähä rinnat kipeet.

Rv 8--> ruokaällötykset, hajut, pahoinvointi ja väsymys jotka jatkuu edelleen,rv 15... :girl_sigh:

Edited by Sofianna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä odotellaan pikku-kolmosta :grin: rv 5+4

 

yk 3 tuotti tuloksen. Kahdessa eka kierrossa oli vaikka mitä oireita (pahoinvoinnista mahan nippailuihin jne), mutta nyt kaikki oireet olivatkin erilaisia kuin ennen.

 

Heti ovulaation jälkeen (kp 14) valkovuoto jäi runsaaksi, eikä nännien kipuilu loppunutkaan (koko ajan "terhakkaina". Noin viikko oviksesta alkoi hurja palellus ja kunto loppui ihan kuin seinään kuntosalilla. Pienikin rehkiminen sai minut hikoilemaan kuin sika :blush: Kaverin narttukoira oli ylikiinnostunut minusta ja tuli lopulta "valeraskaaksi".

 

Tikuttelin davidin erittäin herkillä raskaustesteillä dpo 8-11, mutta ei mtn, edes viivanpaikkaa. Menkkajuilinta ja turvotus hyppäsi kuvioihin - Luovutin ja arvelin, että sieltä täti saapuu...

 

Mutta sit dpo 12 tuli hiivatulehdus, joka mulla ollut aiemminkin alkuraskauksissa (ei mulloin) -> toiveet heräsivät jälleen... mutta en viitsinyt tikuttaa, kun arvelin että petyn.

 

Sit oletettujen menkkojen alkupäivänä näin "vauva-unen" minkä olen nähnyt aina, kun olen raskaana. Seuraavana päivänä kp 29/28 uskalsinkin tikuttaa. Plussa tuli...ja seuraava päivänä toinen...on kai se uskottava, että paksuna ollaan :girl_in_love:

 

Oikeastaan heti plussan jälkeen krapulainen olo on jatkunut 24/7 ja väsyttää. Keskittyminen nolla ja kiukuttelen miehelle ja samalla itku tulee, kun huomaan kiuttelevani ihan syyttä :girl_crazy: Suupielet auki, turvotusta ihan simona, nännit isot ja punaiset :girl_pinkglassesf: hirweeen epäseksikäs olo :pupu_1:

 

PS. ja tämä mun mieheltä: miehen mukaan kammarin puolella limakalvoni on jotenkin "turvoksissa" ja normaalia kosteammat :kiss3: hän ei meinaa saada tarpeekseen. hih hih... lisäksi hänen mielestään mun rinnat ovat jotenkin kiinteät pallukat, kun normaalisti enemmän hyllyvät... :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä jotenkin tiesin molemmista, että nyt tärppäsi. Myöhemmin sitten alkoi pahoinvointi (joskus rv 6. ->), mutta muuta en tuntenut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now