Edelia

Alkuraskauden oireet

919 posts in this topic

Minulla raskausoireena (varmimpana sellaisena) oli kyllä rintakipu. Pahoinvointia ei ollut juuri lainkaan, aamuisin pientä ällötystä. Toinen alkuraskauden oire oli turvotus, varsinkin illalla ja syömisen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viikolla 6+ kärsin huimauksesta ja viikosta 7+ eteenpäin kuvottavasta olosta. Samoihin aikoihin alkoi myös vatsalla ja rinnoissa esiintyä pientä arkuutta. Kovin aikaisin ei siis oireet alkaneet. Raskaustestin tein ihan vain sen takia, että teoreettinen raskauden mahdollisuus oli olemassa ja olin aloittamassa lääkekuuria, jota ei suositeltu raskaana oleville.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähän lämpöä ja nenä tukossa. Luulin tavalliseksi flunssaksi, mutta se osoittautuikin joksikin aivan muuksi :rolleyes:

 

Aikaisemmissa negakierroissa mulla ollu vaikka mitä kuvitteellista oiretta. Nyt ei ollut mitään sellaista ja siksi yllätyinkin testin tuloksesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussaa vihlaisut alavatsalla sekä hieman arat rinnat. Plussan jälkeen järkyttävä väsymys (n. rv 7-11) ja jatkuva nälkä. Pahoinvoinnista ei tietoakaan... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ollut oikeastaan mitään oireita ennen plussaa, paitsi kuukautisten poisjäänti ;) Väsytti kyllä armottomasti, mutta kuvittelin että se liittyi pieneen flunssaan joka mulla oli juuri silloin. Jälkikäteen, kun väsymys vaan jatkui ja jatkui, tajusin että se oli ollut raskausoire. Rinnat kasvoivat melkein samantien, mutta toisaalta, ne ovat usein turvonneet ja arat ennen menkkojakin, joten ei niistäkään pystynyt mitään päättelemään. Lievä etova olo alkoi vasta joskus viikon 7 kieppeillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kuvottavaa oloa etenkin hampaita pestessä jo ennen plussaa. Myöhemmin sitten ihan kunnon pahoinvointia. Ihan vaan rinnanpäät olivat jotensakin hellänä ja valkovuoto oli niin valtavaa, ettei ollut koskaan ollut. Vatsassa oli kans jännä tunne ja outoja vihlaisuja ajoittain. Jatkuva nälkä mulla oli kans ihan alusta asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plussaa ennen oli rintojen aristusta, mutta sitä ollut ennen menkkojakin.

 

Plussan jälkeen edelleen rintojen aristusta, jatkuvaa nälkää ja ruokamäärät ovat lisääntyneet! Nyt myöhemmin on tullut tyhjämaha kuvotusta, mutta menee ohi, kun jotain syö. Hyvin pientä alamahanippailua ja lisääntynyt valkovuoto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen menkkojen poisjäämistä oli rintojen arkuutta, mikä ei mulla ole ollenkaan normaalia. Siitä osasin vähän ounastella, että nyt on napannut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toisen raskauden hokasin siinä vaiheessa kun mieli rupesi taas tekemään raejuusto-persikka-banaani sekoitusta. Ja jatkuva vessa hätä oli toinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flunssainen olo, väsymys ja vatsan juiliminen erityisesti sillä puolella, josta munasolu irtosi. Plussan jälkeen rinnat tulivat todella aroiksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se, ettei menkkaoireita tullut ollenkaan. Rinnat eivät olleet arat ja olin todella pirteä kun yleensä olen kauhean väsynyt. Endokivut ja endoon liittyvät oireet helpottuivat tosi paljon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hih, täältähän bongaa kivoja uutisia - onnea kovasti pikkaraiset!! Ja tietysti muillekin plussanneille :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnea pikkaraiselle!

 

Minulla ei tullut menkkaoireita, tai pientä tuhnua tuli juuri kun oli 16. päivä ovulaatiosta, ja rinnat kipeytyivät pari päivää testin tekemisen jälkeen ja ovat olleet siitä asti tooodella arat ja vähän turvonneet. Urheiluliivit päällä saan nukkuakin, muuten kääntyily tekee kipeää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan ekana oireena oli kaupassa pakastealtaalla ihan älytön ällötyskohtaus kun näin kalapuikkopaketin :lol:

Nyt on ollu jatkuvaa palelemista, lämpö on koholla. Alavatsassa paljon nipistelyjä ja jonkin verran huonoa oloa. KAMALA väsymys!!!! Ei tahdo jaksaa töissä olla. Tuo pahoinvointi on nyt ollut yllättäen pari päivää poissa ja minä jo tietenkin huolesta sekaisin kun jossain luki että oireiden poisjääminen voi olla ensimmäinen merkki keskenmenosta... Nyt rv 8+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Positiivinen testitulos, ja siitä viikon ajan eteenpäin ihmettelyä siitä, että eikö tämä tunnu mitenkään tämän kummallisemmalta - kunnes alkoikin 3 kk kestänyt pahoinvointi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näin jälkeenpäin katsottuna tein plussatestin rv 5+1, mutta tuolloin luulin olevani jonkin verran aikaisemmassa. Pitkään raskautta yrittäneenä suhtauduin kuukautisten poisjäämiseen hyvin neutraalisti, olihan kiertokin jo venynyt välillä vaikka mihin.

 

Kuitenkin täytyy tunnustaa, että ennen plussausta minulla oli sellainen pieni aavistus asiasta (johon en tosin uskaltanut uskoa!) ja niitä vahvistivat menkkamaiset aaltoilevat kivut alavatsalla. Plussauksen jälkeen aika pian tulivat kuvioon rintojen turvotus ja pieni ällötys, joka vahvistui muutamaksi viikoksi muttei onneksi koskaan äitynyt oksenteluksi. Ärtyneisyys oli eräs alkuraskauden oire, ja siitä sai mieskin kärsiä. Onneksi hormoonimyrsyt ovat edes hieman hellittäneet siitä. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä aloin oireilemaan rv 4. En tiennyt todellakaan olevani raskaana. Mua alkoi kauheesti huimaamaan. Koko ajan sai maata pää tyynyssä, ettei mene taju. Lääkäriin varasin ajan ja sieltä sitten soitti ja ilmoitti ilouutisen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Melkein heti plussan tehtyäni alkoi paleluttaa, varsinkin iltaisin ja väsymys oli jotain kauheaa. Pahoinvoinnilta säästyin vallan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kosketusarat rinnat, jano ja kamala väsymys. Pahoinvointi tuli hiukan myöhemmin, jotain rv 8 tienoilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla myös ensimmäinen "raskausoire" oli plussa testissä. Sen jälkeen tuli mahan nippailut ja rintojen aristus. Siinä ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Positiivinen testitulos, ja siitä viikon ajan eteenpäin ihmettelyä siitä, että eikö tämä tunnu mitenkään tämän kummallisemmalta - kunnes alkoikin 3 kk kestänyt pahoinvointi...

Kuin minun suusta :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now