Edelia

Alkuraskauden oireet

919 posts in this topic

Ennen testin tekoa ravasin vessassa useammin kun normaalisti ja rinnat kipeät samalla tavalla kun ennen menkkoja. Menkkoja edeltävä päänsärky puttui, jonka tajusin vasta jälkeenpäin.

 

Nyt viikoja siis tasan 5 ja nyt ollu pientä kuvotusta ilmassa välillä, edelleen saa ravata vessassa useammin ja rinnat edelleen kipeät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi pahoinvointi jo ennen plussaa.

Rinnat oli arat ja väsytti paljon.

Kuumeinen olo.

Moni oire jatkuu edelleen.

Mutta esim. oksentelu loppui viikko sitten :tender:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla oli ovulaatio pari päivää sitten ja olimme yhdynnässä mieheni kanssa. Nyt minulla on lähipäivinä pistellyt alamahaan ja rinnat olleet herkät. Onko mahdollista että alkuoireet tulisivat esille näin aikaisin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla oli oireina väsymys,rintojen aristus,huimaus (joka on tällä hetkellä todella hirveetä kun tapahtuu vähän väliä),väsymys kylmyyden tunne,itkuisuus kaikki asiat itkettää ja siihen kylkeen vielä kärttyisyys,ja menkkamaiset kivut mahassa. ja yhtenä yönä tosiaan oli tajuton päänsärky/paha olo. ja no nyt plussauksen jälkeen on päänsärkyä ollut jokapäivä illasta. niin ja tosiaan en tiedä liittyykö asiaan mutta tajuton pyöriminen sängyssä. mies vaan tokas et oon alkanut pyörimään tajutonta rundia :) ja nyt mennään rv6+6

Share this post


Link to post
Share on other sites

dpo9 menkkajuilinnat alkoi - samaan malliin kun negakierroissakin, dpo10 lämmöt tipahti aamulla, mutta silti tuli plussa testiin :girl_pinkglassesf: samana päivänä alkoi sitten aineenvaihdunta kiihtymään ja koko seuraavan viikon suoli toimi liiankin aktiivisesti ja paino tippui :blush: .

 

Mitään tissikipuja tai oksetusoloja ei ollut vasta kun joskus rv 5+. Enemmän taisin negakierrossa saada "raskausoireita" kun sitten tässä tärpissä :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun oireet oli ennen plussausta:

- nenä tosi tukossa ja niistin vähän verta päivittäin

- alavatsa turvoksissa selkeästi: vaikea saada housun nappia kiinni

- rinnat turposivat

- huimasi kaupungilla

- alavatsanipistelyt, heikommat kuin menkkakouristukset

- pienet mutta lukuisat finnit kasvoissa! (muuten finnejä vain harvoin)

- lämpöiset aallot levossa, posket punaisiksi yhtäkkiä

- alapään ihon "kutittelut"

- päänsärkyhetket, jotka meni nopeasti ohi

 

Näistä oli helppo jo arvatakin raskaus. Valitettavasti tämä meni kesken 7 vkolla, mut nyt taas jänskäilen kun taas epämääräisiä oireita, mm. rinnat turvoksissa, huimausta ja alavatsan säännöllisiä päivittäisiä jomotteluja. Menkat tulee viikon sisään jos tulee. Oon jo lääkärissäkin käynyt huimauksesta ja ens viikolla toivottavasti selviää huimauksen syy, toivottavasti raskaus! Mutta en uskalla toivoa liikaa, etten pety.

 

Jaksamista kaikille lasta kaipaaville! Ja erityiset tsempit meille, jotka vasta esikoista toivovat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on suoraan sanottuna niin kummallinen olo, että vahvasti epäilyttää että oonko raskaana.. Eka epäilys oviksen aikaan, mutta kun tuon hoksasin pistin sen vaan sen syyksi. Sitte seuraava epäily, kun oireet vaan jatku.. niin ajattelin että olis vaan hormonit, kun vielä esikoista imetän. No, sitte alko menkat.. mutta nyt kun menkoista jo viikko, niin edelleen tuhrua ja edelleen olo on kummallinen.

 

Esikoisesta oireet oli selkeet ihan alusta asti, tosi väsyny olin, etoi ja hajut otti nenään, flunssa, rinnat kipeyty jne. Sillon olin satavarma että raskaana olin.

 

Nytte oon ollu siitä edellisestä oviksesta asti ihan turvoksissa, puhettakaan että nostan housuja alavatsan päälle. Finnit on ja pysyy, normisti ne on menkkojen aikoihin hävinneet.. ja niitä on alkanut tulla kaulalle, kuten ekssa raskaudessa. Olo on tosi sekava, näen ihme unia ja aamusin voisin jäädä vaan nukkumaan.. Mielialat heittelee, hermot menee tosi helposti. Himoitsen kaikkea rasvasta ruokaa, ei lainkaan itsehillintää..

 

Ei kai se auta ku lähtä testiä ostaan :girl_sigh:

 

Mies ei innostunut ku kerroin epäilyistä, ollaan suunniteltu kakkonen vasta vähän myöhemmälle.. mutta saapa nähdä miten käy. Voihan olla vaan mun mielikuvituksen tuotosta, ku unet on viimeaikoina jäänyt vähemmälle.

 

MUOKS!

 

En minä ole raskaana, kaikki johtuu vain näistä prkleen hormoneista...

Edited by Leeah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla ei ollut kummoisia oireita ennen plussaa. Ehkä pientä menkkamaista kipua alavatsalla. Nyt on menossa rv 5 ja nyt on oireita tullut. Tissikipua, pientä huimausta ja väsymystä. Mutta jos ei noita tarkemmin ajattele, niin ei huomais mitään! Eli oireita ei välttämättä ole vielä tässä vaiheessa. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tissit viesti aika paljon. Muutama päivä ovulaatiosta tissit kipeytyi todella aroiksi ja kohta alkoi turpoamaan, tätä ei ikinä tapahtunut menkkojen aikana tai sitä ennen. Lisäksi väsytti tavallista enemmän ja silloin tällöin huonoa oloa ja kärttyisyyttä.

 

+Testin jälkeen ei ole pahoinvointia ollut ollenkaan. Joskus ihan toivon todella pahaa oloa kun tuo tupakka on osana raskautta eikä meinaa millään päästä eroon :( Nyt rv 13+5. Väsymys on helpottanut sen verran että voin illalla valvoa pitempään mutta muita oireita löytyy. Yökkäysrefleksi on inhottava, yskiessä yökkäyttää aina. Lisäksi viikoilla 7-9 niistin veristä räkää ja ikenet myös vuotaa helposti. Nälkä on kuin hevosella ja herään joka aamu 7 hirveään vessahätään. Mahaa ihan jomottaa kun on niin hirveä hätä! Lisäksi toispuoleiset nippailut on jo tullu tutuksi, ligmentti kivut vai mitkä lie :grin: Ihan lievillä oireilla mennään ja hyvä niin!

 

Hyvää kesää kaikille odottajille ja yrittäjille. :)

Edited by J-N

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussausta:

 

-Nännit viikkoa ennen hurjan kipeät (olivat kyllä viime kierrostakin mutta vain muutaman päivän)

-Nännit tummemmat ja isommat

-Alavatsaa nippailee

-Ruokahalu huono

 

Plussan jälkeen en osaa vielä sanoa, koska vasta tunti sitten plussattu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noin viikko ennen plussaa alkoi pahoinvointi. Sitä kesti sellaiset neljä päivää. Rinnat alkoivat turvota ja nännit tulivat jumalattoman kipeiksi. Rintsikoita saisi pitää yölläkin, niin kipeää käy. Kyljellään jos nukkuu niin rinnat roikkuvat kipeästi, joudun tukemaan niitä peiton avulla :D Siis ei uskoisi että mun pienet rintani aiheuttavat moista.

 

Alavatsassa on jatkuvasti pientä tunnetta, nippailuksi sitä voisi kutsua. Enää ei jomottele menkkamaisesti niinkuin jokin päivä sitten.

 

Muuten ei mitään tuntemuksia ainakaa vielä. :) Niin ja lämmöt on koholla, niinkuin pitääkin.

Edited by Mintukka

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla on nyt kohta viikonverran yököttänyt, nippaillut mahaa,väsyttänyt 24/7, pissattanut koko ajan ja pyörryttänyt joten voisko olla mahdollista että olis tärpännyt? omien laskujen mukaan viikkoja olis vasta 3+5..... pari vuotta ollaan yritetty :( en uskalla toivoa liikoja mutta ennen ei tällästä oo ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lueskelin tätä ketjua kun noin viikon ajan olen ihmetellyt erinäisiä oireita.

Alavatsassa välillä jopa jalat alta vetäviä vihlaisuja, varsinkin kiertoliikkeessa. Nipistelee ja paineen tunne muutoinkin.

 

Rinnat ja nännit erilaiset kuin mihin tottunut ennen kuukautisia. Nännejä polttelee ja nipistelee hassusti ja toki normaaliin kiertoon myöskin liittyvää on tissien tuntumista lähinnä painavilta ilmapalloilta :D Nännit ei ainakaan vielä ole normaalia tummemmat tms.

 

Lisänä vielä koko aikainen ruuanhimo? :o Uskomaton väsymys, jota myös jatkunut sen viikon ajan ja vessassa, sekä vesilasilla tuntuu että pitäisi olla koko ajan.

 

Maha on turvoksissa ja normaalisti jopa liiankin vilkkaana toimiva suoli onkin yhtäkkiä ummetuksella...

 

Muutoinkin minulla on herkkä hajuaisti, mutta nyt tuntuu että haistan kaiken supervahvasti..? Vai kuvittelenko vain? Itkenyt ja ärsyyntynyt kaikesta, oka toki voi johtua myös väsymyksestä.

 

Hölmö en ole pitänyt "kiirreiltäni" tarkkaa kiertopäiväkirjaa, enkä osaa sanoa milloin pitäisi vuodon alkaa. Ensiviikon aikana kuitenkin.

Ehkäisyä ei käytetä, mutta keskeytetään lopussa, niin ettei mies koskaan laukea sisääni.

 

Eli, jo raskaana olleet/olevat Kiitos jo etukäteen jos kommentoitte voiko olla raskausoireita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut oireina toistaiseksi hajuaistin herkistyminen, rintojen arkuus, pahoinvointi, repäisy- ja nippailukivut ja tolkuton väsymys.

 

Riquelin oireet kuulostaa (minusta) aika lailla raskausoireilta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on ennen plussausta alkuraskauteen kuulunut väsymystä, palelua, pientä päänsärkyä, pientä etovaa oloa sekä aamuin illoin nenän tukkoisuus. Plussauksen (rv 5+1) jälkeen kuvioihin astunut vatsan löystyminen, etova olo ja phoinvointia enempi tai vähempi läpi päivän sekä repäisykipuja ajoittain.

Edited by sarah-87

Share this post


Link to post
Share on other sites

eikö tätä palstaa lue kukaan? :( muokkausta edelliseen että tänään alkoi pieni tuhru vuoto. kiinnittymisvuotoako???

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^voi olla joko sitä, tai alkavat kuukautiset! Testiä kehiin muutaman päivän sisällä. Tsemppiä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^voi olla joko sitä, tai alkavat kuukautiset! Testiä kehiin muutaman päivän sisällä. Tsemppiä!

kiinnittymis vuodolta vaikuttaa :) peukut pystyyn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista. :) Menkat ei vielä ainakaan ole alkaneet, joten varmasti viimeistään huomenna käväisen apteekista nappaamassa testin mukaan.

 

En tiedä yhtään mitä ajattelisin mahdollisesta raskaudesta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pahoinvointi, palelu, nenän tukkoisuus, rintojen arkuus, herkistynyt hajuaisti, repäisykivut alavatsalla ja älytön väsymys. Myös kova nirsoilu syömisten kanssa on esiintynyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi epaily etta voisinkin olla raskaana siita etta koko ajan (iltapaivisin ja iltaisin) oli huono ns. krapulainen olo (ihan ilman alkoholia). Menkkojen piti alkaa niina paivina kun testin tein, oli vasta toinen kierto menossa pillereiden lopettamisen jalkeen. Huono olo jatkuu, sipsit tms ei maistu vaikka aiemmin suolaiset maistuneet liiankin hyvin, jatkuva vasymys (jonka olin laittanut haiden jarjestamisen jne piikkiin). Lieva huimaus. Vatsa tuntuu olevan myos sekaisin jo parin viikon ajan ja vessassa saa ravata koko ajan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^voi olla joko sitä, tai alkavat kuukautiset! Testiä kehiin muutaman päivän sisällä. Tsemppiä!

kiinnittymis vuodolta vaikuttaa :) peukut pystyyn!

todella niukka vuoto kestänyt nyt 5 päivää. ei ole menkat sen tiedän mutta tänään tein myös nega testin :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now