Edelia

Alkuraskauden oireet

919 posts in this topic

Oireet ennen plussaa: menkat jäivät pois, rintoihin koski ja hirveä palelu

Oireet plussan jälkeen: rintoihin koski, hirveä palelu, jatkuva oksetuksen tunne, vessassa saa käydä aika usein

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oireet ennen plussaa olivat moninaiset ja niitä tuli tipottaen.

 

Dpo 8 alavatsassa, vasemmalla puolella vihlaisuja. Näitä samoja olin kuitenkin tuntenut myös oviksen aikoihin, joten on uskaltanut niitä heti raskausoireiksi tulkita.

 

Dpo 9 voimakas häpyluusärky, joka oli sellainen, jota en ollut koskaan aiemmin tuntenut. Vatsakivuista olen kyllä monasti kärsinyt, mutta häpyluun särky oli aivan uutta. Ainoa mihin sen ns. yhdistin, oli aiemmat raskauteni, joissa loppua kohden oli kovat liitoskivut. Ne tuntuivat vähän samantyylisiltä ja tismalleen samassa kohtaa. Lisäksi närästi, jota en ole kokenut milloinkaan muulloin, kuin raskaana ollessani.

 

Dpo 10 lieviä vatsakipuja, närästystä, aamukuvotus joka mesti noin 10 min.

 

Dpo 11 aamulla ylös sängystä noustessani tuli alavatsalle repäisykipu. Vessassa alkoi kuvotus, jonka jälkeen yökkäilin muutaman kerran. Vatsassa painontunne, häpyluusärkyäkin vähän. Mieletön väsymys, nukuin puolet päivästä. Ruokahaluttomuus ja hajuaistin vääristyminen vaivasivat myös. Joulukuusi haisi mielestäni mädälle ruoalle, kuin myös kaikki hedelmät sekä kotona, että kaupassa. Pahat hajut olivat niin voimakkaat, että kaikki "hajunlähteet" piti poistaa kotootamme, koska muuten yökötytti. Illalla oireet kuitenkin loppuivat, kuin seinään!

 

Dpo 12 Ei mainittavia oireita, ehkä pienen pieniä mahatuntemuksia. Negatiivinen raskaustesti.

 

Dpo 13 Ei mainittavia oireita, ehkä pienen pieniä mahatuntemuksia. Positiivinen raskaustesti.

 

Nyt on meneillään dpo 15, eikä oireita ole. Jotain pientä mahatuntemusta aina välillä, mutta ei sen kummempaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rinnat olivat arat, menkkamaiset kivut mahassa, palelu, lämmön nousu. oireita alkoi enemmän ilmaantua plussaamisen jälkeen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heissan taas!

 

Piti vielä uudestaan tulla tänne jännäämään. Minulla nyt kp 26/24-27. Eilen katosivat menkkajuilinnat sekä rintojen arkuus.

Tänään oli tullut pikkuhousunsuojaan aavistus sellasta toffeen väristä valkkaria, mut muuten ei oo tätiä näkynyt eikä menkkakipuja. Outoa! Yleensä kun mulla alkaa tulla tuhrua niin sit ne alkaaki heti parin tunnin päästä kunnolla.

Hengästynyt olen ollut. Levätessäkin tuntuu, että täytyy puhista ja hengitellä syvään. Sydän takoo tuhatta ja sataa. Ja olo on kuin ilmapallolla. Ei turvonnut vaan sellainen kuin olisi kamala ähky vaikken ole syönyt tänään juuri mitään.

 

Mulla ei ollut raskaustestiä, mut tein ovulaatiotestin, kun joku on jossain ketjussa joskus kertonut saaneensa sillä vahvan plussan ja sit heti perään muutaman pvän päästä raskaustestillä plussan. Eli siis kokeilin ovistestillä, mut tuli vain suhteellisen hailakka testiviiva. Ei siis ollut vahvempi mitä kontrolliviiva. Ovatko muut kokeilleet vastaavaa?

 

Sinä 4+3! Onnea positiivisesta raskaustestistäsi! :) Tuliko sen negan jälkeen seuraavana päivänä heti selkeä plussa vai haalee plussa?

 

Itse jatkan vielä jännäilyjä..toivottavasti myös täällä plussattaisiin piakkoin! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa 4+3, täällä ollaan samoilla viikoilla ja päivillä :grin:

 

Ite tein kolme testiä, kaksi haamu viivaa ja yksi selkeä digi, pikku kakkonen siis suunnitteilla :)

Täysin samat oireet kuin esikoisesta, palelu, ärtyneisyys, väsy ja KAMALA nälkä :grin:

 

Teen fyysisesti raskasta työtä, ja varmaankin sen seurauksena alaselkää juilii koko ajan :girl_mad: Jonkinlaisia masu nippailuja päivittäin, mitä oli muistaakseni esikoisestakin (1,5v). Jännitystä ilmassa.. Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvin oli vähäiset oireet. Esikoisesta enemmän; rintojen arkuutta ja alavatsakipuja. Toisesta ei ollut juuri mitään ennen plussaa, kerran vihloi rinnasta kummallisesti jolloin älysin tehdä testin, viikkoja oli ehkä 6. Ei oltu yritetty tietoisesti niin ei ollut tullut aikaisemmin mieleen ja esikoista ei saatu aikaan ilman apuja joten senkään takia en uskonut raskauden olevan mahdollinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä ekassa raskaudes oireet ennen plussaa:

 

öklötys

palelu

rinnat kipeät

menkkamaiset kouristelut

kummalliset "huokailut", jotka tuli ihan itsestään tosi voimakkaana

 

Nyt on samanlaiset oireet o_O (paitsi rinnat ei o erityisen kipeet, mut vaikee sanoa kun imetän) ja pikku-ukko on vasta 4 kk! Periaatteessa raskaus on mahdollinen, vaikka ekoja kuukautisiakaan ei o vielä tullu. Negaa näytti tosin testi, mutta ei ole mitään haisua milloin kuukautisten pitäis alkaa, jos ne alkais. Jos ei oo raskaus, ni huolestuttaa kyllä tää toista viikkoo kestävä kuvotus. Ja nää pakkohuokailut on niiin samanlaisia ku ekan kanssa. Ehkä sit vaan testi uusiks muutaman päivän päästä.... Löytyykö keltään vastaavia kokemuksia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskaus sai alkunsa hoidolla josta seurauksena hyperstimulaatio. Hyperiä lukuunottamatta ei mitään erikoisia oireita ennen tätäkään plussaa, vertasin parista edellisestä negakierrosta kirjoittamaani oirelistaa ja huvitti miten samoilla sanoilla oloani kuvailin. Plussan jälkeenkin meni vielä muutama viikko ennen oireita, pikkuhiljaa väsymystä, nännien aristusta ja kevyttä kuvotusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noin viikon verran ennen plussaa oli kauhea turvotus. Vatsa oli kauhee ilmapallo, ruokakaan ei oikein maistunu, kun tuntui ettei sinne mahaan mahdu mitään. Plussan jälkeen vajaa viikko oli melko oireetonta, mitä nyt pissalla sai ravata. Nyt loppuviikosta alkoi kauhea väsymys ja jatkuva nälkä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päivää ennen plussaamista oli sellainen olo, että on flunssa tulossa (vilutti, väsytti, joka paikkaan särki), mutta flunssaa ei koskaan tullutkaan. Sen sijaan plussa tuli raskaustestiin seuraavana päivänä. :P (Tein testin muistaakseni samana päivänä, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, tai päivää ennen.)

 

Plussan jälkeen oli oireetonta viikon pari, rv 6 alkoi kuvottaa ja siitä parin viikon sisään aloin oksennella ja olin toooooosi väsynyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oireet ennen plussaa oli vain huonovointisuus. Plussasin kun menkat oli noin viikon myöhässä. Plussan jälkeen pahoinvointi on jatkunut, huimausta on, kaikki hajut pistävät nokkaan ja ruoka ei oikeen maistu. :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vielä ei mitään oireita, niin alkuvaiheessa mennään. Jos en olisi testannut niin en edes uskoisi että olen raskaana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä plussasin tänään kp 28/27 eli aika tuore juttu on vielä kyseessä. :)

 

Mulla alkoi oireet heti oviksen jälkeen ja ne on vaihdelleet vähän päivien saatossa. On ollut turvotuksia, maha ollut ihan sekaisin, on janottanut ( ja sitä myöten pissattanut), rinnat oli ensin sivuilta tosi kipeät mutta sitäkin kesti vain muutama päivä, päätä on särkenyt, on paleltanut ja aina ruoan jälkeen on vähän etonut. Selkää on juilinut jonkun verran. Jotkut tuoksut oon haistanut voimakkaampina, siitä ajattelinkin, et olisko tää nyt sitä.. Mahaa on kuitenkin nippaillut päivittäin, samanlaista kuin menkkakivut, mutta ne ovat kestäneet kerrallaan jokusen minuutin (maksimissaan tunnin) ja sitten hävinneet.

 

Oon ollut myös aika ärtsy miehelle täällä kotona viime aikoina, mut se voi johtua stressistäkin tai olla vaan osa mun valloittavaa persoonaani.. :rolleyes:

Edited by Engelina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huono olo ennen plussaa. Testasin jo rv 3+3 haamun, testin tein just huonon olon takia.

Pahoinvointi oli kyllä melkein ainut oire koko alkuraskaudessa, ja kun se pahoinvointi ja oksentelu oli niin voimakasta, että muut mahdolliset oireet jäi sen varjoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

itselläni alkuraskauden oireita ei juuri ollut :) rinnat arkoina, vähän vatsa kramppeja ja huimausta ehkä välilä pientä pahoinvointia :D plussan jälkeen ei ole juuri muuttunut nämä tuntemukset :D onneksi XD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussaa oli mahdoton rintojen arkuus, väliin ihan suoranainen kipu ja kyljellään nukkuessa tissit tuntuivat koko ajan olevan tiellä. Samoin oli alavatsassa hieman samanlaisia tuntemuksia kuin menkkoja ennen, ja luulinkin että sieltä ne menkat jälleen tulee.  Plussan jälkeen on tullut pahoinvointi ja väsymys, mutta ei juuri muuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pahoinvointi, oksentelu, vessassa käynti öisin, jaksamattomuus... Nyt menossa rv. 9 ja oireet pahimmillaan tähän mennessä...  :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut joka raskaudessa samat oireet ennen plussaa: hengästyminen, alamahan nippailu ja pissahätä. Plussan jälkeen on alkanut kova väsymys

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä en tiedä vielä onko tämä edes oikea raskaus vai vaan joku kiinnittymisyritys, mutta olen nyt kolmena päivänä peräkkäin saanut vahvistuvan plussaviivan testeihin.. Takana yritystä jo pari vuotta, ei yhtäkään plussatestiä koskaan, ja nyt kun oli jo periaatteessa luovutettu yrittäminen, mulle yhtäkkiä tuli sellainen tunne, että mä oon raskaana. Sanoin miehellekin, etten osaa selittää asiaa, jotenkin mä vaan vaistoan sen... Siinä vaiheessa oli varmaan joku dpo 9-11, en ole varma kun ei tosiaan "yritetty" enää tässä pariin viimeiseen kiertoon. Sitten siitä lähtien alavatsassa, erityisesti oikealla puolella on ollut kummaa kipuilua / vihlontaa, ja uskalsinkin testin tehdä, varmaan dpo 11-13 oli kun tuon viivasen sain näkyviin.

Hyvin hataralla pohjallahan tässä edelleen ollaan, mutta ainakin jotain saatu alulle. Ja ihan eka oire tosiaan oli se selittämätön tunne, että nyt on tärpännyt, yli kahden vuoden jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oireet ennen plussaa: rinnat todella arat ja turvoksissa parisen viikkoa (oikeastaan ovulaatiosta asti) ja sitten noin viikko ennen arvioituja kuukautisia maha tuli todella oudoksi, turvotti ihan hirveästi, ruoka ei maistunut ja oli vähän etova olo, mahassa velloi. Sitten teinkin raskaustestin jo ennen arvioituja kuukautisia, ja selvä plussa tuli kolmella eri testillä.

Plussaamisen jälkeen: Menkat ei tulleet, muuten oireet jatkui hyvin samanlaisina. Rinnat ei ole yhtä arat kuin vielä viikko sitten, maha on edelleen outo ja etova olo on, varsinaisesti pahoinvointia ei kuitenkaan ole. Ja menkat siis jäi pois vasta sunnuntaina, eli kyllähän nuita oireita vielä ehtii tulla :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin on ollu jo jonkin aikaan nännit tosi arat. Ja maha vähä niin kuin koko ajan kierrostilassa, siis tuntuu, etä ripuli siellä kiertäis. Muita oireita kuten palelua ja pissalla tiheään käyntiä mulla on tavallisestikin, joten en oo osannu panna niitä erityisesti raskauden piikkiin. Toivon kuitenkin, että minulle ei oksennusoireita tulisi, inhoan niin oksentamista. Viimeksi ala-asteella olen oksentanut. Mutta aika näyttää mihin suuntaan oireet tästä kehittyvät, onnellinen olen kuitenkin tällä hetkellä joka oireesta, mikä kertoo vain mun tosiaan olevan raskaana. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä se selkein oire oli se, että menkat oli myöhässä ekaa kertaa 11 vuoteen. :) Toinen poikkeava se että nännit ja rinnat oli edelleen arat. Yleensä se arkuus kaikkosi ennen menkkoja. Kalanhaju sai melkein yökkimään. Sitten oli sellainen huimaava ja "krapulainen" olo, joka jatkui muutaman päivän plussauksen jälkeenkin. Sitte tuli älytön väsymys ja pieni etominen tyhjällä mahalla ja vatsan turvotusta, rintojen kasvu ym.

 

Ai niin, paleli myös. Suolaisuus maistui herkemmin. Plussasin kp 34/28.

Edited by Mayakka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näin alussa (4+2) oireet on olleet vähäiset, rintojen herkkyys/turvotus ja nippailut/paine alavatsalla. Menkat ei alkaneetkaan ja aikalailla samoihin aikoihin iski kuumeilukohtaus ja kunnon tukkoisuus useammaksi päiväksi. Väsymystä ja tokkuraisuutta ilmassa siis, osittain varmaan tuon nuhankin takia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla menossa ihan alkuraskaus (onkohan nyt 4+2) ja plussasin viime perjantaina. Ennen plussaa ei ollut muita oireita kuin vähän lisääntynyt janontunne ja pahalta haiseva pissa :P  Nyt jälkeenpäin tosin tajusin, että torstaina mulla oli jostain syystä sellanen tunne, että mun näkö on jotenkin huonontunut. Laitoin jo kaverillekin viestiä, joka on optikkoliikkeessä töissä, et voisiko se varata mulle optikolle ajan. Mut se oli vaan sen yhden päivän ajan. Tiedä sitten liittyikö raskauteen vai johonkin muuhun.

 

Nyt eilen illalla ja tänään kun tulin töistä on ollut alavatsa vähän kipeänä. Nippailuja on tuntunut pitkin päivää, mutta nyt ne on muuttuneet vähän jomotteleviksi kivuiksi. Ei mitenkään pahoja kuitenkaan vielä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamala väsymys ja jatkuva nälkä, kipeet tissit ja hieman kipeitä muljahduksia mahassa välillä. Jonain päivinä on ollut pientä huonovointisuutta, mutta ei ole edes oksettanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now