Sign in to follow this  
Followers 0
onion

Kuvan liittäminen

55 posts in this topic

Eikö täällä tosiaankaan ole ohjetta kuvan liittämisestä vai oonko ihan puusilmä?! :blink: Katoin kaikki kolme sivua ja koitin vielä etsi-toiminnolla 'kuvan liittäminen' ja heitti vaan ips driver errorin. :rolleyes:

 

Osaan kyllä liittää kuvan joltain nettisivulta, mutta jos mulla on koneella kuva, niin saako myös sen liitettyä (ilman että se tarvii ladata jonnekin nettisivulle ensin)? Miten? Ja onko joitain osastoja mille ei kuvia voi liittää?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saat liitettyä kuvan viestin mukaan omalta koneelta käyttämällä tuota attachments-kohtaa viestinkirjoitusikkunan alapuolella, jos en nyt ihan väärin muista. Vähän helpompi on kuitenkin perustaa oma galleria (muoks. klikkaa ylhäältä "minun albumini" ja sieltä "new album"), johon voit ladata kuvia koneelta ja sitten liittää niitä viesteihin, sillä tavalla saat liitettyä enemmän kuvia ilman että kokorajoitus tulee vastaan.

Edited by Kundera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koitin tuota albumin luomista mutta se vaan herjaa jotain kun yritän ladata kuvaa koneelta. Pitäiskö mun pienentää niitä kuvia jo valmiiksii ennenkun laitan tuonne galleriaan? Ei voi sielläkään sitten minkään näköstä ohjetta olla..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei vaan onnistu, ihan normaaleja jpg.kuvia kyseessä. grrr.. Niin ja mikä se kokorajoitus on? Per viesti vai miten se menee?

 

Voinko muuten liittää kuvia esim. facebook-albumista (joka näkyy muuten vain ystäville)? Ja jos sellaisesta saa kuvan liitettyä niin ei kai kaikki pääse sit koko albumiin käsiks sitä kautta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten kuvan saa pienennettyä jos liittää kuvan jostain muusta albumista täältä (esim. photobucket). Kuvani ovat Alabaman kokoisia, ja toiminnolla kun kuvan haluttu koko esim. width=300 height=200kuvan osoite[/img] en saa pienennettyä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytyy tarkistaa miten noiden kuvien liittäminen on nyt säädetty. Esimerkiksi tähän ketjuun en voinut liittää kuvaa. Tutkin asian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Makin kaipaisin apua noiden kuvien laittamiseen. Sain joskus kesalla/syksylla laitettua albumiini muutaman kuvan, mutta nyt ei onnistu millaan. Voiko sinne liittaa kuvia esim photobucketista? Loytyyko taalta foorumilta mistaan ohjeita miten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gallerian albumiin ei mun mielestä pysty laittamaan kuvaa suoraan photobucketista (tai muulta nettisivulta), vaan kuva liitetään suoraan omalta koneelta. Eli menet omaan albumiisi ja klikkaat esikatselukuvien yläpuolelta nappulaa "new image". Sitten lisäät kuvalle "otsikon" (capture), isoon ruutuun mahdollisen kuvatekstin ja alhaalta pääset selaamaan koneesi tiedostoja ja valitsemaan liitettävän kuvan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuvaa kannattaa myös pienentää, jos se on liian iso niin sit albumi ei lataa sitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongelma on tämä: Liitän kuvat omalta koneelta my attatcments -kautta. Haluan laittaa samat kaksi kuvaa kahteen eri ketjuun. Joudunko lataamaan kuvat uudestaan tätä varten? enkö voi liittää my attatcmentsiin jo liittämiäni kuvia uudelleen? Näin ollen kuvat näkyvät hallintapaneelin my attatcment osiossa tuplana ja vievät myös tuplasti tilaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa! Olen vasta-alkaja täällä, joten kaikki on uutta.. Kyselisinkin, että onko siis mahdollista liittää viestiin kuvaa joltain toiselta internet-sivustolta, vaiko vain oman koneen tiedostoista? En ihan saanut selvyyttä asiasta :unsure:

 

*muoks* Olinpa turhan hätäinen :rolleyes: Ilmeisesti osaankin liittää kuvan toiselta internetsivustolta tänne.. Mutta seuraava kysymys, mikä on kuvan maksimikoko?

Edited by Taika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä täällä myös ihan vasta alkajana... Tämä ei liity nyt ihan suoraan kysymykseen, mutta läheltä liippaa.

Miten saan "meille tulee vauva"n kautta tehdyn raskauslaskurin näkyviin tuohon allekirjoitus kohtaan ? Kaikkeni jo yritin, mutta saapashan mä olen. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en tajua tätä vieläkään :rolleyes: . Sain ladattua yhden kuvan mun vasta perustettuun galleriaan, mutta miten voin sitten ladata sen kuvan sieltä galleriasta toiseen ketjuun?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mää en saa kuvaa laitettua, koska en tiiä, miten niitä saa pienennettyä tohon max 50Kb kokoon, vai mikä se nyt oli......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mää en saa kuvaa laitettua, koska en tiiä, miten niitä saa pienennettyä tohon max 50Kb kokoon, vai mikä se nyt oli......

Sun täytyy vaikkapa aukaista se kuva ensin johonkin kuvankäsittelyohjelmaan ja valita sieltä pienempi tallennuskoko. Jos käytät Windows-konetta, siellä on sulla valmiina varmaankin ainakin ohjelma nimeltä Paint, jossa tämmöistä pienennystä voi tehdä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos tästä tiedosta, tosin sinänsä tarpeeton, ettei mulla ole hajuakaan miten moinen pienempi tallennuskoko valitaan smile.gif Mitä tulee tietokoneisiin, niin osaan avata ja sulkea.... smile.gif

 

 

ja näyttääpä tuo minun babyticker -vai-mikä-lie olevan ihan siansaksaa.. enpä saa niitäkään tekstejä näkymään kunnolla :D toivoton olen näissä jutuissa siis.

Edited by Jepa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muistaakseni esimerkiksi Paintissa on joku venytä/viistota -toiminto, jolla pystyi säätämään kuvan kokoa prosentteina tai pikseleinä. Koitapas sellaista. Jollei tuota toimintoa sieltä (enää) löydy, koitan selvitellä. Siitä on niin kauan, kun olen viimeeksi koko ohjelmaa käyttänyt, että en enää varmaksi muista ja omalla koneellani ei ole sitä, joten en just saman tien nyt pysty tarkistamaankaan.

 

Edit. Kävin tutkimassa tuota allekirjoituksessasi olevaa ticker-asetusta. Näyttäisi siltä, että olet ehkäpä valinnut jonkun väärän koodin sitä tehdessäni, joten koittaisitko uudelleen lisätä sitä. Täällä foorumin puolella ei kuitenkaan näyttäisi olevan vikaa, kuva tulee sen perusteella, mihin allekirjoituksen linkillä viitataan ja tuon näköinen kuva siellä kuvan osoitteessa on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no enpä kyllä onnistunut. Mä oon vaan niin toivoton näissä!! biggrin.gif Kokeilin kaikkia koodeja mitä vaan löytyi, mutta aina se vaan on tuollaista puuroa. Ei voi mittään.

 

Kas vain sanoi kasvain ja kasvoi vain! Mähän onnistuin tossa!!!! :D *taptap omalle olkapäälle*

Edited by Jepa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yritin selata, olisko talla jo neuvottu, mutta en loytanyt (enka pysty lukemaan ohjeita, ne nakyy ihme sekasotukuna). Yritin ottaa omalta facebook sivultani kuvia omaan paikkyyn "lisaa kuva" toiminon avulla, mutta en pystynt. Sain virheilmoituksen "You are not allowed to use that image extension on this board."

 

Voiko joku neuvoa, missa vika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yritin myos avata galleriaan omaa albumia. Sielta tuli kuvan lisaamiseen vastaukseksi

 

[#107145] The image upload failed, please contact a system administrator

 

Edit: Kuva lisaaminen seka paikkyyn etta galleriaan onnistuu kylla suoraan koneelta, mutta kun yritan lisata kuvaa klikkaamalta tosta kirjoitusruudun paalta "lisaa kuva" kohdasta ja sitten saada jo muualla olevan kuvan tanne nakyviin, saan noita virheilmoituksia. Muilta meidan kk-ketjussa onnistuu, enka ymmarra missa vika...

Edited by Chiko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yha edelleen pyytaisin apua/neuvoja kuvan lisaamiseen kaytamalla kirjoitusboksi ylapuolella olevaa "lisaa kuva" painiketta eli kaytannossa haluaisin laittaa omaan paikkyyni facebookissa profiilissani olevia kuvia. Meidan kk-ketjussa moni tekee nain ja sain siella ohjeita, mutta edelleen saan vastaukseksi, etta "You are not allowed to use that image extension on this board".

 

Osaisiko kukaan kertoa, missa vika?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä sain ihan samaa virheviestiä.

 

Voisiko joku ystävällinen lyhyesti kertoa, miten kuvat kannattaa lisätä? Kokeilin tämän ketjun ohjeiden mukaan, mutta ei onnistu. Haluaisin lisätä kuvia suoraan koneelta tai verkosta ja myös muokata kuvia, koska ne nyt näkyvät ihan hassusti. Apuja, anyone?

 

Kiitos! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

Loading...
Sign in to follow this  
Followers 0