Sign in to follow this  
Followers 0
Scarleth

Ulkoiluvaatteita äitiysmitoituksella?

21 posts in this topic

Siinähän se kysymys tulikin. Eli onko joku onnistunut löytämään jostain (joko nettikaupoista tai ihan oikeista kaupoista) talvisia ulkoiluvaatteita, siis toppahousuja ja ulkotakkeja äitiysmitoituksella? Ja siis nyt en halua mitään "ostin XXL-kokoiset miesten releet..." vaan ihan oikeita ÄITIYSulkoiluvaatteita :) MissyMomin toppahousut oon bongannut, mutta ovat niin törkeän hintaisia ostaa parin kuukauden käyttöä varten, että joku edullisempikin vaihtoehto olisi tervetullut. Ja sielläkään ei oikein ollut mitään ulkoiluun hyviä toppatakkeja....Tuntuu, että olen itse kolunnut netistä kaikki mahdolliset paikat, joten hyvät vinkit olisi nyt todella tarpeen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää nyt ei kauheesti sua auta, mutta kerron kuitenkin.

Mulla oli sama ongelma viime talvena. Noi "oikeat" äitiystoppahousut makso hunajaa suhteutettuna käyttöaikaan. Niimpä marssin prismaan ja ihan naisten osastolta ostin pari numeroa normaalia suuremmat toppahousut 20 eurolla. Lahkeissa oli toki vähän ylimäärästä mut kääntämällä sekin ongelma ratkes, näppärämpi lyhentää. Ja jos oikein näppärä on niin tommosiin normitoppahousuihin on aika helppo ommella se äitiyshousuista tuttu resorikaitale jos se nyt on se main thing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse metsästin noita kanssa viime talvena enkä todella löytänyt muuta kuin ton missymomin. Jollain ompelutaitoisella olisi tossa hyvä rahareikä kun ostelis edullisia toppiksia ja tekis niihin sivuihin vaikka resorit tai ompelis toppakankaasta housuja äitiysmitotuksella. On tosiaan meinaan aika suolasen hintasia noi missymonin toppikset muutaman kuukauden käytöstä. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moniin kantotakkeihin saa myös raskausajan paneelin ja sitten vauvan synnyttyä voi vaihtaa kantopaneeliin, jos ulkoilee vauva liinassa/repussa, joten semmoinen takki on pitkäikäisempi. Näiden jälleenmyyntiarvo on myös tosi hyvä, kun näitä käytettynä aika vähän liikkuu, joten vaikka ei tulisi vauvaa kannettuakaan, niin takista saa hyvät rahat takaisin sitten kun sen myy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voisihan sitä tietysti ostaa jotkut halpistoppahousut, ja sitten viedä ne ompelijalle joka varmaan suht edullisesti voisi laittaa niihin sen etupaneelin! Hei täähän olis ihan hyvä idea. Itse kun en omista ompelukonetta. Takki on vähän haasteellisempi. Ehkä sitten jossain tavallisessakin äitiystoppiksessa voisi aremman puutteessa ulkoilla, vaikkei se nyt varsinaisesti olis mikään urheilumallinen. Tosi kumma juttu, ettei tätä tarjontaa oikein ole. Ehkä nuo keskieurooppalaiset äitiysvaatevalmistajat ei oikein ymmärrä tätä täkäläistä talvea :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullahan oli PoP:n parkatakki, joka oli siis tuulen ja vedenkestävä ja tosi hyvä ulkoiluun, mutta hintaakin sillä oli siis yli 200 euroa. Elloksella tais olla ainakin joku ulkoiluunkin sopiva takki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tääkään ei auta sua, mutta toppatakki-ongelman ratkaisin menemällä Isännän talvivaatevarastolle. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullahan oli PoP:n parkatakki, joka oli siis tuulen ja vedenkestävä ja tosi hyvä ulkoiluun, mutta hintaakin sillä oli siis yli 200 euroa. Elloksella tais olla ainakin joku ulkoiluunkin sopiva takki.

 

Valitettavasti sitä ei vaan enää ole myynnissä, kun P.o.p lopettelee äitiysvaatevalikoimaansa. Voi kun sen vielä saisikin, olisin ostanut heti :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytyy myöntää et melko paljon ulkoilevana on tullu ihan yllätyksenä kuinka vähän tarjontaa on tämmöselle. Itse loppupeleissä laitoin hanskat tiskiin ja ostin normaalia mallia ihan pakon edessä. On kiva jos joku niitä ihan oikeita mammaulkoilukamppeita löytää ja laittaa tänne ylös.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takkiongelmaan bongasin tällaisen ratkaisun

http://www.ipanainen...ja-kantopaneeli

 

Mutta housuongelma on mullakin. Mulla on sellaiset toppahousut, joissa on edessä vetskari ja nappi. Jossain olen nähnyt myynnissä farkkuihin ym. tarkoitettuja lisäkappaleita, jotta tavallisia farkkuja voisi käyttää raskausaikana. Sellaisen avulla voisin saada jatkoainaa noille omille housuilleni. Mulla on LA huhtikuun alussa, joten koko talvelle tarvitsen isompia vaatteita, kun nyt jo tuntuu, että takki ja housut kiristävät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

takkeja hyvin löytyykin, mm zalandolla on hyvännäkösiä, joidenkin hinnat on kyllä niin korkeita etten muutamaks kuukaudeks ostais takkia yli 200e..perus h&m ja ellos on hyviä mistä takit löytyy,housut onkin toinen juttu...ilmeisesti meidän naisten ketkä talvella odotetaan, ei varmaan oo tarkotettu ulkoilevan ollenkaan..kyllä pillilahkeisia farkkuja,minihameita ja juoksutrikoita löytyy,mutta juurikaan ei mitään hyvännäköstä,mukavaa housua saati ulkoiluun tarkotettuja...ei voi muuta kun seuraavat kuukaudet käyttää miesten markettivaatteita...pakko olla ruma jos haluaa ettei palellu! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haastavaahan tää on juuri siksi, että tänä talvena ois kiva opettaa 4v esikoista luistelemaan ja hiihtämäänkin ni nuo toppahousut ois aika must....

Vinkkejä mäkin jään oottelemaan!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Työkaveri on ainakin pärjännyt nyt loppuraskaudessa ihan tavallisilla toppahousuilla, jotka pysyy päällä henkseleillä :) Itse joudun myös raskauden aikana ulkoilemaan paljon, joten alkuun ajattelin yrittää pärjätä omilla tavallisilla toppahousuilla + napinjatkajilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ratkaisin ongelman (toistaiseksi, keväällä näkee oliko ratkaisu lopullinen) ostamalla kirpparilta pari kokoa isomman laskettelutakin ja housut, joihin aijon ommella resorin. Toistaiseksi napinreikään on viritetty esikoisen vk-haalarista ryöstetty jalkalenksu. Se ei ole kovin hyvä ratkaisu, kun valahtaa mahan alle ja housut tuntuu putoavan.

 

En viitsi laittaa rahaa älyttömästi noihin, kun eihän sitä tiedä millainen talvi tulee. Ihan hyvin voi pärjätä pitkälle kerrospukeutumisella, tai jos kovat pakkaset iskee, niin ei esikoistakaan voi viedä ulos. Mitä mä niillä kalliilla toppavaatteilla sitten teen :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinkit ulkoiluvaatteista tulisi tarpeeseen tännekin, liikuntaa opettavana kun on vielä talven/alkukevään luistelut ja hiihdot vielä edessä..

Eli hakusessa vaatteet, joissa on hyvä liikkua. Voi olla että joutuu kyllä turvautumaan ompelijaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullahan oli PoP:n parkatakki, joka oli siis tuulen ja vedenkestävä ja tosi hyvä ulkoiluun, mutta hintaakin sillä oli siis yli 200 euroa. Elloksella tais olla ainakin joku ulkoiluunkin sopiva takki.

Valitettavasti sitä ei vaan enää ole myynnissä, kun P.o.p lopettelee äitiysvaatevalikoimaansa. Voi kun sen vielä saisikin, olisin ostanut heti :(

Mä ostin tuon juuri käytettynä, hinta oli 150 €.  :rolleyes:  Seurailin käytettyjen hintoja alkutalven ja totesin sen ihan tavalliseksi hinnaksi tuosta takista. Me ollaan kovia ulkoilijoita, enkä halua lopputalvesta jättää keväthankia väliin puuttuvien vaatteiden takia. No, mutta onhan se takki spekseiltään tosi hyvä ja menee kyllä sitten raskauden jälkeisessäkin ulkoilussa. Vähän silti tihkaisi maksaa noin paljon käytetystä vaatteesta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minun ratkaisuni ulkovaatepulmaan on se, että laitan omat toppahousut (vetskari ja nappi edessä), ja niistä vetskaria sen verran kiinni kuin menee (tänä aamuna n. 2 cm), ja sitten vyöllä mahan alta kiinni. Kohta loppuu vyöstä säätö kesken, kun tyyppi on alkanut laskeutumaan kohti lantiota. Lainaan vaikka mieheltäni, jos ei omat vyöt riitä. Ja takkiongelma ratkesi, kun sai äidiltäni takin lainaan. Hän on aikalailla saman kokoinen kuin minä, mutta tykkää käyttää väljemmän mallisia takkeja. Mies kyllä vähän moitti sitä takkia mummomalliseksi, mutta so what. Toivottavasti maaliskuussa ei enää ole kovia pakkasia, koska silloin sinne äidiltä lainatunkaan takin alle ei enää varmasti mahdu mitään villa- tai fleecepaitaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on toppahousuissa henkselit. Vetskari ei mene enää kiinni lainkaan. Hyvin toimii ja tykkään enemmän kuin masutuubin kanssa viritetyistä versioista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ sama täällä, vetskari ei vaan oo menny kiinni ollenkaan toppahousukelien alettua.  :grin: Takkina ns. "normaali" takki pari numeroa omaa normikokoa suurempana, ostin jo edellisen raskauden aikana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä olette löytäneet äitiysjuoksutrikoita? Entä oletteko löytäneet teknisiä kerrastoja tm. hikiliikuntaan trikoiden alle sopivaa housua? Varsinkin pyöräillessä on mahdoton käyttää "isompia kokoja", kun väljät housut menee ketjuihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse mietin ihan samaa. Oon kuitenkin pärjänny yllättävän hyvin vanhoilla toppahousuilla, jätän ne vaan masun alle. Vähänhän nuo puristaa ja esim. kumartuminen on lähes mahdotonta toppikset jalassa. Syksyllä ostin vähän isomman toppatakin, jonka löytäminen oli kyllä työn ja tuskan takana... Onneksi löysin kuitenkin ihan ok-näkösen. Nyt näyttää siltä, että sillä mennään loppuun asti. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  
Followers 0