Anis

Iso ylipaino ja raskaus

868 posts in this topic

Mielestäni tärkeintä olisi, ettei käytä mitään liikaa, ei sokeria eikä makeutusaineita... Pyrin kyllä käyttämään useimmiten ihan tavallista sokeria makeutukseen jos se on pakollista. On vaan jotenkin jäänyt tavaksi ostaa sokeritonta mehukeittoa kun se on niin vähäkalorista ja hyvää. Käytän sitä ehkä desin päivässä, esim. puuron kanssa tai maustamattoman jogurtin. Toki voisin vaihtaa sen sokerilliseen versioon. :girl_sigh: Mielestäni fanaattisuus asiassa kuin asiassa ei välttämättä ole hyväksi, vaan terveen järjen käyttö on sallittua. Olen kyllä itsekin lukenut että aspartaamin terveellisyydestä on monilla epäilyksiä, mutta kuitenkin sen käyttö on Suomessa sallittu jopa raskausaikana. Kaipa kyse on nimenomaan siitä, että voi olla pienempi paha, että ylipainoinen odottaja käyttää maltillisissa määrin makeutusainetta kuin sokeria? En tiedä..

 

Light-mehuista esim. Fun Light mulla on se kuva, että ne ovat suoranaista myrkkyä - hyvin teollisia tuotteita (paljon lisäaineita yms.), niin terveydelle muutenkin kuin esim. hampaille.

Edited by Elena

Share this post


Link to post
Share on other sites

höh.. mä olen kyllä juonut light-limuja jos on ollut :girl_sigh: No jatkossa pitää olla sitten tarkkana ettei niitä juo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu varmasti määrillä on vaikutusta. Ei varmaan desi mehukeittoa ole niin vakavaa, mutta sitten kun on näitä lightlimu addikteja jotka vetää sen 3 litraa päivässä niin tilanne on vähän eri.

 

Itse en juo tällä hetkellä mitään limuja, en tavallisia enkä lightiä. Toinen nostaa verensokereita ja toinen on sitten muuten vaan huonovaihtoehto aspartaameineen. En kyllä muutenkaan kovin usein limuja juo, joten eipä tämä ole suuri menetys.

 

Ja joo fanaattisuus ei liene hyvästä. Mä en ymmärrä miten mä aina päästelenkin näppikseltäni sellaista tekstiä, että olen varmasti täällä(kin) leimaantunut jonkin sortin psykopaatiksi ja fanaatikoksi. Noh elämä on...

 

Se vielä pitää mainita, että myös Sveitsiläinen tutkimus on todennut aspartaamin vaaralliseksi, mutta tokihan noikin tutkimustulokset on saatu eläimistä.

Edited by eledee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostelen taas tätä ketjua.

Itelle iski hieman paniikki kun tänään neuvolassa (27+5) painoa oli jo tullut 4kg yhteensä. Esikoista odottaessa mulla rupes vasta tässä vaiheessa paino nousta ja nousi sen melkein 10kg yhteensä. Nyt pelko et kiloja tulee enemmän :girl_sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on paljon ylipainoa ja tänään tuli odotuksen suhteen siitä johtuva ongelma. Kävin 4D-ultrassa ja siinä ei saatu kunnolla näkymään mitään, vatsassa kun on sen verran paljon eristettä. Tavallisella keinolla (2D?) saatiin onneksi varmistettua ja massussa köllii vilkas vauva lipsrsealed.gif Raskausviikkoja on nyt siis 20+3 ja kaikki on tähän mennessä mennyt ihan hyvin, verenpaine ja sokerit on kunnossa. Painoa tosin on tullut hieman liikaa, mun kompastuskivi on herkut ja vähäinen liikunta. Perusruoka, mitä syödään, on suht terveellisestä, mutta ne namit ja suklaa girl_impossible.gif (en ole ihan tullut tutuiksi noiden hymiöiden kanssa, tarkoittaako tuo lähinnä "voi mitä tein" oloa?)

Nyt on kyllä pakko ottaa itseäni niskasta kiinni ja lopettaa tämä ylenpalttinen herkuttelu skilletgirl.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli perjantaina ensimmäinen ultra-aika (nt ultra). Ja voi miten ihmeellistä se oli! Pieni oli nukkumassa kun alettiin ultrata, mut heräs ja nyökytteli siellä päätään :girl_haha: Oli se kyllä niin ihmeellistä ja kun en meinannut uskoa siinä vaiheessa, että meidän pieni se siellä näkyy!!!!! Ärsyttää vaan kun neuvolassa niiden on joku tosi pakottava ärsyttämisen tarve laskea laskettuaika 28 päivän kierron mukaan, vaikka niille miten tolkuttais, että kun ei koskaan ole kierto ollut niin lyhyt, niin nyt sitten laskettuaika siirtyi eteenpäin 14 päivällä, mut mä melkein tiesinkin sen jo etukäteen.

 

Pieni siis tänään vastaa tosiaan viikkoja 9+5 ja saatiin uusi nt-ultra ja ra-ultra aika. Uusi nt on 5.4 ja ra on 3.6. Ja neuvolan jäljiltä painoa on lähtenyt ainakin 4 kiloa, mutta kyllä toisinaan nuo herkut mullekin maittaa. Olen nyt vaan yrittänyt pitäytyä siinä, että vain yhden kerran viikossa on se herkkupäivä. Ja vettäkin olen nyt oppinut juomaan enemmän :)

 

 

Blogeissa on mulla sitten ultrakuva, jos joku haluaa nähdä, mut kuvanlaatu on hieman surkea, kiitos meidän kameran :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuli ensimmäisellä kolmanneksella jo melkeen 5 kg lisää painoa ja kun raskaus alko oli mun bmi yli 28. Nyt sitä on tullut 10 kg eikä mulle olla neuvolassa kertaakaan valitettu siitä. Viimeksi sanoivat että just sopivasti oli tullu lisää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä mamma jonka BMI 31... pituutta löytyy 167 ja painoa 94 ... Tavoite oli että olisin päässyt esikoista edeltäviin mittoihin ennen kolmatta (ennen esikoista 63kg -> raskausaikana +30kg... ennen kuopusta 83kg -> odotusaikana +16kg... nyt siis lähtö tuon 94kg...) mutta ei kerenny ku päätti jo kolmonen tarttua mukaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa!

Täällä Raskauden alkaessa BMI 32. Sen koommin en ole uskaltanut vaa-alla käydä :girl_impossible:, mutta kovasti suunnittelen kaikkia aktiviteetteja lisääväni rutiineihin. Hb 138. Verenpaineet olivat 126/86, eli alapaine ihan normaalin rajoilla. Edellisessä raskaudessa sain huoletta syödä salmiakkia, mutta nyt joutuu kai vähän rajottamaan... :skilletgirl:

 

Esikoista odottaessa painoa oli 5 kg vähemmän kuin nyt, ja paino oli itseasiassa raskauden alkaessa sama kuin synnäriltä kotiin palatessa. Kestin siis aika hyvin kuosissa! Silloin oli toisenlainen elämäntilanne ja asuinpaikkakin oli toinen: kuljin kaupungille aina kävellen, kävin äitiysjoogassa, äitiysjumpassa ja uimahallissa tosi tiuhaan tahtiin.

 

Nyt asutaan periferiassa ja täällä on kävellen tavoitettavissa huomattavasti vähemmän käyntikohteita... kelikään ei vielä houkuttele. Olen pari kertaa käynyt joogassa ja sain joogavetäjän innostumaan äitiysjoogaryhmän perustamisesta. Kaikki äitiysliikunta kun jää kesäksi tauolle eikä oikein missään muutenkana ole mitään ohjelmaa. Toinen yritys on sitten tanssin puolella: odottaville äideille on itämaisen tanssin ryhmä, mutta en tiedä vielä, pääseekö ryhmään kesken kaiken mukan...

 

Minkäslaisia ajatuksia teillä muilla on liikunnan suhteen?

Edited by Hilde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkos täällä muuten muita, joilla on lenkkikaveri aina valmiina...eli siis koiranomistajia? Meille oikeastaan koira tuli osittain siksi, että kun muuton takia on vähemmän syyt liikkua kävellen minnekkään, on koira hyvä syy lähteä ulos. Eihän se aina inspaa, mutta äsken kävin puuskuttamassa metsälenkillä jyrkkää mäkeä ylös. Aurinko paistoi ja paluumatkalla tuli spanielin omitaja vastaan, laskettiin koirat peuhaamaan vapaana. Siletä tarttui mukaan hyvä mieli, vaikka muuten onkin menty hieman melankolian puolella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on kolme koiraa,mut ku ei mua päästetä niiden hurjien kans ulos ennenkuin Kyösti on syntyny :(

 

Synnytyksen jälkeen luulen et koirat on mun "pakokeino" ulos täst kämpästä :) Vaavi isille ja koirien kaa ulos tuulettaa päänuppia :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Hei, enää ei mene kauan! Mulla oli tuosa vaiheessa ekan raskauden jäljiltä jo 5 vrk ikäinen vauva... syntyi siis ennenaikaisena, mutta ei paljon. Ei kai sun "ulkonaliikumiskielto" voi enää kauan kestää?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa taas.

 

Kirjoittelin tuolla viestin muistaakseni sivulla 8, kyselin, että voinko diabeetikkona ja reilusti ylipainoisena (bmi varmaan jotain 50 luokkaa) edes haaveilla vauvasta.

 

Kävi nyt sitten niin, että varmaan tammikuun lopulla lopetin ne minipillerit. Toissa iltana tein positiivisen raskaustestin, jonka varmistin seuraavana aamuna; edelleen positiivinen. Mielenkiinnosta oli pakko mennä ostamaan vielä sellanen testi, joka näyttää viikotkin, niin se ilmoitti, että 3+. Näköjään siis tässä tovi vierähtänyt jotain tuolla masussa tapahtuen.

 

Soitin neuvolaan, mutta siellä ollaan vuosilomalla. Huomenna sitten puhelin taas kouraan ja palaamaan asiaan. Jännittää kovasti! Toivon niin sydämestäni, että kaikki menisi hyvin ja saisimme tuhisevan käärön loppuvuodesta!

 

Tuli vaan mieleeni kysymys.. Kaiken sen huonon ihmisyyden lisäksi, mitä olen ylipainoisena, olen myös aina ollut tosi onneton minnekään merkitsemään ylös kuukautisia. En siis esim. muista, milloin mulla viimeksi on menkat alkaneet tai loppuneet.. Onko tämä ongelma kun menen neuvolaan esim. laskettua aikaa määrittäessä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun ymmärtääkseni ne kattoo ultralla sen lasketun ajan jos ei ole mitään tietoa millon edelliset menkat on alkanu. Ultralla ne vissiin kuitenkin määrittää loppujen lopuksi mikä LA on koska ihmisillä voi olla hurjastikin vaihtelua kiertojen pituudessa eli ei ole edes harvinaista että alkuperäinen LA muuttuu ultrassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kiva että tässäkin ketjussa on taas elämää.

Vauvaunelmia: Laskettuaika määritellään sitten ultrassa. Ja se että on ylipainoinen ei minusta tee ihmisestä yhtään huonompaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensiksi unohdetaan kaikki höpinät "huonosta ihmisyydestä", se on ihan bullshittiä!!

 

On munkin BMI yli 50 ja mulla pitäis pikkusen syntyä kk päästä, vaavi voi masussa hyvin,äippä voi hyvin,parisuhde voi hyvin joten kellään ei pitäis olla mitään kitistävää (no okei mä kitisen,hiivatun närästys :girl_cry2: )

 

Mä sain jopa neuvolan tädiltä aimo kasan kehuja ku oon ollu niin reipas koko raskauden ja se viel painotti että kenelläkään ei oo varaa kitistä mun painosta,niin hyvin oon itteni kontrolloinut että raskauden aikana on tullut vain 4kg painoa (joka tosin lähti viime viikon vatsataudissa,eli tilanne tällä hetkellä alkuraskauteen +-0)

 

Toki niitäki terkkareita ja lääkäreitä varmasti löytyy jotka vinkuu ja vikisee, mutta sitten pyydät jonkun ammattitaitoisemman terkan itelles,syyllistämistä ei tarvitse eikä pidä sietää!!

 

Ja kun sulla on jo diabetes, pääset varmasti tarkempaan seurantaan ja ruokavalio on oletettavasti aika hyvin hallussa ni eipä tuo paino ainakaan alkuun tuu nousemaan :girl_smile:

 

Paljon onnea raskautumisesta ja isot tsempit matkaan !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kans yks läski. Edellisessä raskaudessa tuli kesähelleturvotuksineen 20 kg lisää, josta kerkesin pudottaa pois 13, kun lähdettiin toiselle kierrokselle saman tien... Viimeksi tuli nt-ltrassa lääkäriltä kuittia huonosta näkyvyydestä. Tämän toisen kohdalla meidän oma terkka ultrasi, ja näkyvyys oli kyllä parempi, vaikka painoa oli varmaan enemmän kuin viimeksi. Olen kyllä liikkunut enemmän, että ehkäpä just tuosta alamahalta oli sit sopivasti läsö sulanut vähemmäksi. :grin:

 

Joku kyseli liikunnasta? Raskaushan ei siis ole mikään sairaus, ja kaikki liikunta - lukuunottamatta muutamaa ns. riskilajia - on hyväksi ja terveellistä äidille ja vauvalle. Riskilajeja ovat ne, joissa on vaarana pudota jostain, kuten ratsastus. Itse käyn jumpissa ja kuntosalilla. Laitteissa on säätövaraa, eli esim. jalkaprässiä aion käyttää isonkin mahan kanssa, siirtämällä istuinta taaksepäin. Painoja voi tiputtaa jos alkaa tehdä tiukkaa, ja yleensäkin järjenkäyttö on sallittua. Kuten sanottu, emme ole sairaita, vaan raskaana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos, ihanat, kun tsemppaatte ja valistatte tiedotonta! ♥♥♥ Oikeesti, oon aika pikkasen paniikissa kuitenkin täällä ollut.. Ja varsin ihanaa lukea teidän kertomuksia hyvin edenneistä raskauksista - ylipainoista huolimatta. Tässä alkaa pikkuhiljaa välillä tulemaan sellainen olo, että ehkä sitten uskaltaisin sittenkin olla ihan rohkeasti vaan onnellinen tästä raskaudesta! Kauhutarinaa kuitenkin on jos jonkinmoista pullollaan ja hetkittäin niistä tulee sellanen fiilis, että kuvittelenko mä todellakin jotenkin onnellisesti selviytyväni tästä??

 

Ocean, sinä kun vaikutat ilmeisesti olevan lähinnä samoja BMI-luokkia kanssani, niin kertoisitko vielä, minkälaisia ultrat, tutkimukset ym. ovat sulle olleet? Tarkoitan... Itse jotenkin aina olen ajatellut, että mun läskein taakse ei taatusti millään ultrilla ja vekottimilla nähdä, kun peitettä on paljon. Ymmärtänet varmaan pointin, mitä koitan kysymykselläni ajaa takaa.

 

Onko mahdollista, että mun aamupahoinvointi on hieman erilaista, kuin äkkiseltään kuvittelisi? Mulla ei ole ollut ainakaan vielä pahaa oloa, oksetusta eikä mitään sellaista, mutta nyt jokusen aamun mulla on pamahtanut jotakuinkin aamupalan jälkeen salamana maha enemmän tai vähemmän sekaisin. Tänään ihan suorastaan ripuloin. Iltapäivään mennessä maha poikkeuksetta kuitenkin on sen suhteen kondiksessa taas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole kyllä kuullut, että aamupahoinvointi ilmenisi ripulina. Mitä olet syönyt, voisiko johtua siitä? Mun äiti karppaa, ja sillä välillä menee rasvat överiksi ja tulee rasvaripuli. Mulla taas heittää toisinaan kaurapuurosta pakin sekaisin, eikä ole keliakiaa. Varsinaista pahoinvointia ei kaikille edes tule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä taustailin ahkerasti täällä raskausaikana, mutta nyt raskaus on ohi ja ekaa kertaa vasta kommentoin. :D Siis tosta ripulista; mulla oli alkuraskaudesta ripulia, ei ehkä aamupahoinvoinnin sijasta, mutta raskausoire se selvästi oli.

 

Vielä tohon raskauden keston määrittämiseen; mulla kierto ennen raskautta oli 21-47 päivää ja kun soitin neuvolaan ekaa kertaa, vaadin päästä ultraan määrittämään raskauden keston. Sehän sopi hyvin heille, koska kierto oli tosiaan melkoinen sekamelska. Ja alkuraskaudessa tosiaan alkio on aina sen ikäinen minkä kokoinen, vaikka kierto olis ollut kuinka säännöllinen. Nt-ultrassa viimeistään laskettua muutetaan sen mukaan minkä kokoinen sikiö on. :) Ja ekassa neuvolassa mun mielestä aina määritellään raskauden kesto sen 28vrk kierron mukaan? Se on lähtökohta. Ja sattuipa hassusti, kun mun kierto oli mitä oli, niin ultrassa alkio täsmäsi tismalleen 28vrk kiertoa ja laskettukin määräytyi sen mukaan. girl_haha.gif Aivan alussa mulle tehtiin ultrat sisäkautta, koska vatsan päältä ei saatu näkymään tarpeeksi tarkkaan, mutta kun kohtu kasvoi ja nousi ylemmäs, niin rakenneultrassa näkyvyys oli jo loistava ja vatsan päältä tehtynä onnistui homma hyvin!

 

Ja tsemppiä kaikille ylipainoisille odottajille tai odotuksesta haaveileville. Kaikki on mahdollista ja ansaitaan ihan sama kohtelu kuin muutkin. Älkää jännittäkö vaa'alla käyntiä tai sitä mitä ihmiset ajattelevat, terveydenhuollon ammattilaiset ovat nähneet kaikkea ja ihan varmasti paljon pahempaa mitä me ikinä voidaan olla! :P Mulla bmi alkuraskaudesta 42 ja synnytyksen jälkeen nyt näin 3 viikkoa, niin bmi on 37 ja yhä tippuu paino kiitos imetyksen ja raskausaikana opittujen tapojen. Raskaus on upea tilaisuus korjata omia elämäntapoja ja muutenkin aikaa, jolloin herää jollain tapaa todellisuuteen jonka olemassaolon mä ainakin kielsin iteltäni aika lahjakkaasti.. :) Niin se pieni elämä masussa muuttaa asioita, joskus jopa ennen olemassaoloaan! Miettikää mikä valta on ihmislapsella. lipsrsealed.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komppaan Pataa :)

 

 

Mulla kanssa alkuraskaudessa oli vatsa sekasin kohtuu usein aamusella,mut varsinaista oksentelua ei tapahtunut. Sitten alkoi kultainen kuvotus minkä aikana mä en syönyt ku mandariineja (voi miehen riemua ku saatiin lisättyä hedelmä kerrallaan ruokavalioon) ja kauppaan mun oli ihan turha lähteä ku kuvotus tuli jo ennenku päästiin ovista sisään.

Marinoituja tuotteita en voi syödä vieläkään ja muutenki mystisesti ruokavalio muuttunut :D

 

Mulla eka ultra oli alakautta tehty, toka tehtiin jo masun päältä ja näky ihan ok (toki on noista vatsan peitteistä hieman ns.näköhaittaa muttei niin paljon et estäis)

 

Mua on ultrattu käytännössä joka kk ku oon ollu verenpaineen takia seurannassa. Sen lisäks kun painoa on näinkin paljon, vaavin koon määritys vatsanpäältä on,hmm,vähintään haasteellista :girl_wink: Eli se tehty aina ultralla.

 

Mut pistettiin joulukuun alussa saikulle noiden verenpaineiden takia ja sillä tiellä oon yhä .. Mulla korkeet paineet on selvästi työperäsen stressin aiheuttamaa,pari viikkoa ku olin ollu kotona ni ne oli samaa tasoa ku ns. normi-ihmisellä.

Mutta mua ei päästetty enää töihin, totesvat vaan et pysy kotona ni ei nouse eikä tarvi lääkitystä joten täällä mä sit oon möllöttänyt monta piiiiiiitkää kuukautta.

 

Raskaudesta saa olla onnellinen ja ylpeä koosta huolimarra!! Ja meidän isojen on niin helppo piilottaa alkuraskaus muilta (toisin kuin hoikemmilla kanssaodottajillamme) :girl_haha:

 

Tottakai pitää ottaa huomioon että me ollaan poikkeuksetta riski-odottajia,eli vaaroja on mutta pidetään itsestämme huolta ja laitetaan masuasukin tarpeet edelle ni kaikki mahdollisuudet on hyvään ja onnistuneeseen raskauteen.

Kauhutarinoita on joka tuutti täynnä,mediassa tästä aiheesta saadaan säännöllisin väliajoin jo megaluokan katastrofitarinaa aikaseks,mut antaa niiden mennä ohi korvista!

Ja uskoisin että moni meistä isoista tytöistä syö (ja toimii) raskauden aikana jopa terveellisemmin kun hoikemmat (ei sillä,kyl mullakin niit repsahduksia on ollu,ja ai että mä kaipaan sipsejä yms. aina hetkittäin)

 

Mä oon ainakin isosti onnellinen :girl_in_love:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyviä kirjoituksia täällä! Mulle neuvolassa sanottiin esikoista odottaessa että jos painon nousu pysyy aisoissa niin ei ole mitään hätää. Ja että laihalla ihmisellä voi tulla tosi paljon painoa odotusaikana ja se voi olla vaarallisempaa.

alku- ja nt-ultrat tehtiin mulle alakautta ja sitten rakenneultra mahan päältä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnea uusille odottajille tässä ketjussa! :girl_smile:

 

Olen vasta 16. raskausviikolla tällä hetkellä, mutta kerron miten on sujunut tähän asti. Verenpaineet mulla on ollut ok, hemoglobiini oli 1. neuvolakäynnillä (rv 10) 125 ja oli kuukaudessa laskenut 119:een, joten sain kehotuksen aloittaa rautalisän syömisen. Sydänääniä ei olla kuultu vieläkään mahan päältä.. :girl_sigh: Ilmeisesti nimenomaan vatsanpeitteiden takia. Mutta ei se mitään, kun viime neuvolakäynnillä (rv 15) ei kuulunut, terkkari soitti neuvolalääkärille olisiko hänellä hetki aikaa että katsottaisiin ultralla varmistus, että pienellä on kaikki ok. Ja siellähän se pieni pyöriskeli ja sydämen läpätyksen erotin ihan itsekin. :)

 

Yhteensä 3 kertaa olen nyt päässyt ultraan jo. Eka tehtiin alakautta (kuten kai kaikilla niillä viikoilla) rv 10, toka rv 12 mahan päältä ja niin myös tämä kolmas varmistusultraus mahan päältä rv 15. Alakautta näkyi ihan hyvin, tokassa ultrassa kätilö aika syvälle paineli mahaa (mikä vähän jopa sattui) mutta sai kuin saikin pienen näkymään ihan hyvin. Ei ultrauksen onnistumista tarvitse pelätä! Ihan varmasti jotenkin saadaan aina näkymään.

 

Painoa mulla on tullut n. 4-5 kiloa tähän mennessä ja se tuntuu aika paljolta. Toisaalta osa on ehkä turvotustakin. Ja paljon on ehdottomasti painoa tullut tisseihinkin, joten ei se nyt voi pelkkää läskiäkään olla.. :girl_impossible: Yritän vieläkin tsempata syömisten ja liikkumisen kanssa.

 

Ylipainon takia joudun käymään kahdesti sokerirasituksessa, riippumatta siitä mikä on ekan kerran tulos. Eka sokerirasitus on viikoilla 12-16 (mulla ensi viikolla vasta, jäi vähän viime tippaan) ja toinen sitten aika loppuvaiheessa.

 

Pahimpina raskausoireina on mulla ollut ripuli (varsinkin alkuraskaudessa) ja närästys. Jälkimmäiseen sain lääkäriltä reseptin tehokkaampaan lääkkeeseen kuin Renniet, minkä ansiosta nyt on ehkä 2. päivä peräkkäin ilman närästystä. Se on tosi inha vaiva, joten olen todella tyytyväinen nyt kun ei enää tarvitse kärsiä.

 

Muuten olen voinut varsin hyvin ja mielialat ovat olleet hyviä :girl_in_love: Ei tää niin kamalaa ole ylipainoisellakaan tää raskausaika.. tosin oon varautunut kaikkeen mahdolliseen loppuraskauden vaivaan.. :girl_haha:

Edited by Elena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now