Nadda

Talvikengät

186 posts in this topic

^ Ja siis kun just noissa "raskastekoisemmissa" talvikengissä ei ole mun mielestä niin muotoiltu pohja kuin esim. ensikengissä. Ihan ekat kunnon kävelykengät mekin ostettiin uutena, mutta nyt 2-vuotiaan talvikengissä vaikka jossain Kuomissa ei mun mielestä ihan hirveästi ole pohja voinut muotoutua. Mutta muiden topparakenteiden kestävyyttä/lämmittävyyttä mietin, jos on vaikka nyppyyntynyt sisus, että lämmittääkö se sitten vielä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kyllä meillä on käytetyt Kuomat ajaneet asiansa, joskus on olleet jopa kolmannellakin lapsella. Ei ne pienet nypyt niissä haittaa, (ainakaan minusta) mutta jos se sisäkarva on sellaista "hiipunutta" niin en sellaisia kyllä ostaisi. En osaa kunnolla selittää tuon tarkemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on mietinnässä 5v kaksosille talvikengät. Kuomat tulee toisiksi kengiksi, mutta mitkä olisi sitten ne toiset kengät jotka pitäs vettä eli goret hakusessa. Viime talvena pojilla oli viikingin talvikengät ja ihan hyvin ovat asiansa ajaneet. Oon kuullu myös eccon talvikengistä positiivista palautetta eli onko niistä jollain kokemusta ? Pitävätkö hyvin vettä ? Onko tukevat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Eccot ovat ainakin melko kapeaa lestiä, eli eivät sovi kovin leveäjalkaiselle lapselle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin Vantaalta Luhdan Outletista alla olevat loskarit, maksoi 19 euroa. Ei olla vielä ehditty testata, mutta eiköhän noi tehtävänsä hoida. :)

 

img20121011wa0001.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viluvarpaille suosittelen kenkää, jossa aito villavuori, esim. Arauto Rapilla on tosi kivan näköisiä tytöille ja pojille. Miinuksena niissä on toki hinta, joka lähentelee sataa euroa, jopa yli, mutta alesta ainakin kannattaa katsella. Ja jos on pienempiä sisaruksia joille kierrättää, niin ei se sitten niin paljoa kirpaise. Meillä mennään talvi kaksilla kengillä, toiset vikingin goret pikkupakkasille ja loskakeleille, ja toisina kenkinä villavuorelliset nahkasaappaat, jotka menee sekä siistimpinä kenkinä että kovilla pakkasilla. Huopikkaatkin himoittais ostaa ja nekin on kyllä lämpöiset :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haltin kengistä ei ole kokemusta, mutta noin muuten en enää itse koske Haltin tuotteisiin ptkällä tikullakaan. Niin paljon on tullut itselle ja kavereille vastaan sutta ja sekundaa. Toki voi olla, että kengissä laatu menee eri tavalla. Harmittaa kun voisin muuten suosia kotimaista, mutta kun on niin huonolaatuista niin ei juuri houkuttele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin nuo Haltit kun ne pojan jalkaan parhaiten sopi. Toivottavasti kestävät, pakkaskeleille on kyllä Bisgaardin nahkaiset ettei pelkkien Haltien varassa olla.

 

Isommalle tytölle on Eccon Goret ja EnFantin nahkakengät.

 

Pienemmälle Superfitit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko jollain kokemusta Molo Kidsin talvikengistä?

 

Meilla oli viime (britti) talven lopussa Molon drivenit kaytossa, ostin ne ulkonaon perusteella alesta (nettikaupasta), muuten ihan kivat mutta vartta ei saanut tarpeeksi kirealle, eli tarrassa ei ollut tarpeeksi pitka kiinnityskohta, tosin jos laittaa jotain paksua alle tai on paksummat nilkat niin tuskin on ongelma.

 

Nyt ostettiin juuri Suomen talveen Eccon talvikengat, kun vaikuttivat sopivan kapeaan jalkaan. Vasta hankinnan jalkeen tassa googlasin ja olen loytanyt mainintoja etta Eccot eivat ole niin kovin lampimia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now