Guest HelmiQ

Talvitakit pallomahoille

166 posts in this topic

Mä todellakin toivon, että mahdun koko tulevan talven vanhoihin talvitakkeihini, koska ei todellakaan kiinnosta laittaa rahaa takkii, jota ei voi sitten mahdollisesti enää myöhemmin käyttää. Onneksi kaikki talvitakkini ovat suht väljiä jo valmiiksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mutta sen takin voi myydä hyvällä hinnalla Huuto.netissä ;) Niin mä ajattelin tehdä. :grin: Ja voihan sen takin ostaakin käytettynä, jos osoittautuu, että se on pakko hankkia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin edellisessä raskaudessa HM:stä alennuksella 30 e ihan tavallisen villakangastakin, jossa oli leveä helma ja vyötärö rintojen alla. Takki on myös mulle normaalisti liian iso, mutta raskaana just sopiva. Samaa takkia käytti mun siskokin ja nyt se odottaa taas mua yläkaapissa :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mutta sen takin voi myydä hyvällä hinnalla Huuto.netissä ;) Niin mä ajattelin tehdä. :grin: Ja voihan sen takin ostaakin käytettynä, jos osoittautuu, että se on pakko hankkia.

 

Näin mäkin ajattelin ja vanhempien avustuksella investoin tällaiseen, otin ton fleece-vuorellisen ku oon maailman pahin vilukissa. Hauska malli ja tosi hyvä on ollu päällä (plus lämmin!) ja oon hiukan miettiny et taidan eka katsoa, miltä se näyttää ilman mahaa ennen ku sitä myymään alan... :-)

 

http://missymom.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=10-05W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin oman takkini h&m:ltä kun postissa tuli -50% lappu. Sai edukkaasti takin jota varmasti tulen tarvitsemaan ja ei jää paljon hintaa kun myy sitten pois.

 

A-linjaisen lyhyen villakangastakin omaan, joten sitä voi sitten kaikista juhlavimmissa jutuissa pitää päällä. Untuvatakkia testasin eilen ja totesin ettei varmasti mene enää joulun jälkeen mahan kanssa..

 

Koko talvea kun en ajatellut kuitenkaan laskettelutakissa kulkea joten olen tyytyväinen hankintaani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä tilasin Ellokselta tällaisen, ihanaa kun ei tartte tunkea massua vanhaan takkiin josta meni vain ylimmäinen nappi kiinni :D a-linjainen takki, ei varsinainen äitiysvaate tämä mutta toimii!

 

39-6065_f.jpg

Edit, vähän pienemmäksi kuvaa.. eikä edes onnistunut!

Edited by Lilynen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kanssa toi P.o.P:in takki, enkä hetkeäkään ole katunut. Ensin oli musta sikakallis, mutta kun löytyi yksi mun kokoa oleva musta -30% alennuksella, niin raaskin ostaa. Mäkin painelen tuolla esikoisen perässä, niin on vaan tosi hyvä, että se on pitkä. Ja toivon mukaan menee siis pitkään vielä keväällä ilman vuorta. Mä mietin, että tartteekohan tota myydä etiäpäin, kun ei mun mielestä näytä mitenkään äitiystakilta.

 

Housuongelma on suurempi. Pitkään yritin pärjätä muutenkin hiukan liian pienillä tuulihousuillani, kumilenkillä varustettuna. Mutta nyt kylmillä keleillä pitkikset ei kyllä mahdu enää alle. Onneksi tajusin kaivaa kaapista vanhat lasketteluhousut, joissa on henkselit. Menevät jopa vielä vetoketjulla kiinni hetken. Masutuubia ajattelin kohta viritellä sen sijaan. Mutta kun taas lämpenee, niin täytyy ehkä ostaa jotkut liian isot tuulihousut, kun verkkarit ei sitten yhtään märkää siedä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ihan onlyn pitkähkö karvahupputakki, jossa vyötäröllä säätönyöri. Vielä on hieman säätövaraa isontaa rv 28.. Saas nähdä kuinka käy. Toppahousut menee vielä jalkaan suht oikealle korkeudelle vetoketjut auki. Sitten kun ei takapuoli mahdu housuihin, niin siirryn miehen ulkoiluhousuihin. Pitkän takin alta ei onneksi näy..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tähän asti olen hiippaillut miehen vanhalla talvitakilla, mutta se ei kauaa enää mene kiinni. Housupuolelta ostin viime vuonna "tosi isot" lasketteluhousut, joiden vyötäröä pystyi kiristämään tarranauhoilla. Nyt ei tarvitse enää edes kiristellä, kun ei mene edes vetoketju kiinni, mutta pysyvät henkseleillä ylhäällä.

 

Takki alkaa olla ongelma, kai täytyy katsoa jostain paikallisesta Tokmannista joku kahden pennin talvitakki isointa kokoa, tai suoraan miesten puolelta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tuolla oli noi nyt -20% alennuksessakin, mutta jäljellä vain kokoja XS ja M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mie oon kokoa 46 ja oon jo miettiny mihin ihmeeseen sitä ittensä mahduttaa talvella! jos kaikki menee hyvin, olis huhtikuun alussa tulossa pieni, eli oon jo aika isossa koossa talvella ja varmaan koko talven. eli varmaan jonkunlaista ponchoa sitä pitää ettiä, ilmoitelkaas jos joku näkee jossain :) henkselihousut on hyvä vinkki, miehelle semmoiset ostettiin viime talveks ja meni ne mullekin just ja just päälle...masutuubia ja villaa vaan ympärille :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^olin esikoista odottaessa samankokoinen ja itse asiassa la oli juuri huhtikuussa. Käytin ns. isojen mallien toppatakkia koko talven ja hyvin mahtui. Keväällä meni juuri poncho. Talvella en olisi pärjännyt ilman toppatakkia kun pk-seudulla tuli lunta paljon ja julkisia odottaessa meni aina tovi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin H&M mama-malliston mustan villakangastakin kaverilta käytettynä. Nyt on sekin pulma ratkaistuna. :) Ja se on sen mallinen, että voi käyttää myös raskauden jälkeenkin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mie oon kokoa 46 ja oon jo miettiny mihin ihmeeseen sitä ittensä mahduttaa talvella! jos kaikki menee hyvin, olis huhtikuun alussa tulossa pieni, eli oon jo aika isossa koossa talvella ja varmaan koko talven. eli varmaan jonkunlaista ponchoa sitä pitää ettiä, ilmoitelkaas jos joku näkee jossain :)

 

Samaa olen miettinyt minä, ainakin jos raskaus noudattaa samaa kaavaa kuin viimeksi. :D Mulla ongelmana ei ole iso lähtökoko, vaan se että musta tulee loppujen lopuksi tosi ISO. Viimeksi lähtötilanne oli (36)38 ja rv35 jälkeen päälle ei mahtunut enää koon 44 vaatteet ja kenkienkin piti olla 3 numeroa normaalia suuremmat että leveys oli riittävä. :o Mä olen niitä, jotka on raskaana päästä varpaisiin. ;)

 

Sen verran viisastuin tuosta raskaudesta, etten lähde ostamaan takkia ennen kuin sitä tarvitsen. :) Viimeksi tajusin hienosti ottaa huomioon vatsan kasvun, mutta unohdin että rinnat kasvaa myös. :ph34r: Eli vinkiksi muillekin, takkia ei kannata ostaa liian aikaisin tai ainakin kannattaa ottaa huomioon että etuvarustus voi kasvaa jopa 3 kuppikokoa ennen synnytystä. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bella Bambinan nettikaupassa näytti olevan vielä Cupcaken talvitoppiksia m- ja l-kokonumeroissa reilussa alessa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ostin h&m:ltä uunituoreen villakangastakin äitiysmallistosta, kiva on ja menee ilman mahaakin :) se on se kauluksellinen ja piilonepillinen (helmaan saakka!) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin h&m toppatakin, ensiks tilasin M koon beigenä, se olikin niin iso et tilasin S koon ja vielä mustanakin. varmaan pidän sen beigen S kokoisen itellä! Mut jos joku olis vailla tota takkia (nehän myytiin jo melki loppuun) niin laittaa äkkiä yyveen, koska oon palauttamas mustan S ja beigen M eli voisin myydä jollekin suoraakin! ;)

En saanut kuvaa liitettyä mutta tässä linkki!

 

 

,value[/environment/2012/K01_0911_028R_0.jpg]&set=key[rotate],value[0.65]&set=key[width],value[1806]&set=key[height],value[2112]&set=key[x],value[1082]&set=key[y],value[1352]&set=key[type],value[FASHION_FRONT]&call=url[file:/product/large]"]http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/environment/2012/K01_0911_028R_0.jpg]&set=key[rotate],value[0.65]&set=key[width],value[1806]&set=key[height],value[2112]&set=key[x],value[1082]&set=key[y],value[1352]&set=key[type],value[FASHION_FRONT]&call=url[file:/product/large]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kantotakki talveksi ja ajattelin sitä käyttää jo raskausaikana. La on siis helmikuussa, joten isompaa talvitakkia totisesti tarvii. Eipähän tarvi sijoittaa moneen eri takkiin, kun tuo kantotakki on kätevä. Siinä on se kantopaneeli sen verran leveä, että uskoisin sen mahtuvan loppuajastakin päälle. Mahtuuhan sinne alle iso lapsikin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^tuota vaihtoehtoa itekin harkitsin, mutta olen talvella pitempään raskaana, ihan maaliskuun loppuun, ja kantotakkia en kesällä (toivottavasti) tarvitse, seuraava syksynä ei sitten tiiä miten käy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin h&m toppatakin, ensiks tilasin M koon beigenä, se olikin niin iso et tilasin S koon ja vielä mustanakin. varmaan pidän sen beigen S kokoisen itellä! Mut jos joku olis vailla tota takkia (nehän myytiin jo melki loppuun) niin laittaa äkkiä yyveen, koska oon palauttamas mustan S ja beigen M eli voisin myydä jollekin suoraakin! ;)

En saanut kuvaa liitettyä mutta tässä linkki!

 

 

http://lp.hm.com/hmp.../product/large]

 

 

Tämän saman tilasin mustana :) tykkään kovasti, on lämpimän tuntuinen.

Tilasin normikokoni, mutta ehkä kokoa pienempikin ois mennyt, sen verran tilava tuntuu tuo masuosa olevan. Mut mahtuupa ainakin maha :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselläni on ongelma talvitakin suhteen; lemppari villakangastakkini menee vielä juuri ja juuri kiinni, mutta pelottaa että napit vaan lentelee joku päivä :D En haluaisi venyttää tuota villakangastakkiani yhtään enempää (on ihan normimallistosta, ei äitiystakki) että voi käyttää ensi talvenakin. Mietityttää vaan, että kohta on kuitenkin jo maaliskuun puoliväli, niin onko järkevää ostaa talvitakkia enää tässä vaiheessa (LA toukokuussa). Millään ohuellakaan takilla en pärjää, vilukissa kun olen...  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos joku kiinnostuu mustasta Seraphinen 1-kokoisesta Chanel-henkisestä mustasta villakangastakista, jota voi käyttää myös ilman raskausmasua, niin saapi laittaa viestiä mulle. En ole laittanut takkia mihinkään myyntiin vielä.

Share this post


Link to post
Share on other sites