Guest HelmiQ

Talvitakit pallomahoille

166 posts in this topic

Mä päätin eilen kokeilla mun vanhaa untuvatakkia ja se mahtu hyvin kiinni mun masunkin kanssa :) Eli jos nyt tulis kamalat pakkaset ennen kuin vauva päättää syntyä (ei edes hirveän todennäköistä), niin tiedän pärjääväni :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse tilasin nämä takit Ellokselta:

 

http://www.ellos.fi/misc/ProductZoom.aspx?ImageSource=ells_1061888.jpg

 

http://www.ellos.fi/misc/ProductZoom.aspx?ImageSource=ells_1072552.jpg

 

Ja ensimmäinen takki (punainen) voitti! Liila palautetaan. Liila oli liian telttamainen ja

mitkään kavennuksetkaan ei olisi auttanut asiaa. Kaulus ei sopinut miulle, kun olen

niin pienikokoinen..

 

Punaisesta takista siirsin vain nappien paikkaa parilla sentillä, niin avot johan istui

hyvin. Mahakin pääsee kasvamaan hyvin vyötäröllä olevan vyön alapuolelle..

Pitääpi laittaa takista kuvaa tänne, kun se on mun päällä... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin viime talvena ihan normi toppatakin JC:stä mutta kokoa isomman kuin tavallisesti käytän. Mahtui hyvin lopuun asti, kun vauva syntyi maaliskuun alussa. Ei ole kuitenkaan niin säkki etteikö voisi käyttää myöhemminkin ja takkiin kuuluu vyötärölle vyö (jonka otin toki pois raskaana ollessani)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peruin Elloksen tilauksen, kun löysin Kappahlista villakangastakin, jossa kaksirivinen napitus loppui rinnan alle. Liepeet menee niin paljon sisäkkäin, ettei isokaan maha ole aivan suojatta. Lisäksi tuo takki näyttää hyvältä myös nyt, joten siitä ei tule vain yhden talven takkia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin, no mun on varmaan esikoisen kanssa suunnistettava pihalle reippaamillakin pakkasilla niin tarkeneekohan sillä bebesin takilla jos tosiaan on ohkasempaa kangasta... Tuolla bebelanella vois olla kans hyvä vaihtoehto se odottajien toppatakki... Sillä tosin on hintaa jo reippaat 100 €....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haloselta löytyi (pinkki) B):rolleyes: villakangastakki jossa kaksirivinapitus rintojen alapuolelle. Masu mahtuu mukaan mainiosti... Täytyis laittaa kuva vaikka joskus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tänään bongattu KappAhlista vauvamasulle sopiva villakangastakki. Siinä oli kaksirivinen napitus hieman rinnan alle ja sitten leveni mukavasti, että varmasti mahtuu masu mukaan. Hinta oli jotain 100 euron luokkaa. Itse jäin vielä hieman miettimään, sillä olisin tarvinut M:n ja L:n välikoon...

Kiitos Jonskulle vinkistä! Kävin katsastamassa tuon takin ja ihastuin niin, että ostin sellaisen heti itselleni. Takkiongelma on siis ratkaistu. :) Eihän tuolla takilla kovilla pakkasilla pärjää, mutta pääsee sillä ainakin alkuun. Ja voihan se olla, ettei tulevanakaan talvena edes tule kovia pakkasia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä löysin eilen hennesiltä aivan mahtavan upean villakangastakin joka menee varmasti kiinni loppuun asti ja ei oo ainakaan hinnalla pilattu! Tämän päivän hesarissa on itseasiassa iso kuva samasta takista pinkkinä. Mun takki on musta niinkuin pitää ollakin. Sovitin samaa myös harmaana mut se oli ihan karmea ja ei sopinut mulle yhtään. Takki muuttui ihanaksi samantien kun oli musta (+pinkki vuori). Hintaa takilla oli kokonaiset 29,90 € :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haloselta löytyi villakangastakki, jossa napit loppuvat rinnan alle ja levenemistilaa on alaosan leikkauksissa kunnolla. Nappeja pitää jossakin vaiheessa ehkä vähän siirtää. Takki näytti siltä, että sille on käyttöä raskauden jälkeenkin. Hintaa oli 80e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiva juttu Cherrytomato jos olin avuksi! Katoin tuota MarsiM:n takkia H&M:n sivuilta mutta näkyi olevan loppuunmyyty... Jospa liikkeestä vielä löytyis ku hinta todellakin olis kohdallaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Eipä löytynyt raision myllystä ainakaan. Jäljellä oli pinkkiä takkia muutama 34 ja 36 kokoinen :( Mutta ilmeisesti lisää tulossa(?) kun mainostavat telkkarissakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli viime talvena tällainen Elloksen talvitakki. Hyvin mahtui kaksosmasu takin alle aivan viimeiseen asti. Vielä en ole varma, että pidänkö takkia tänäkin talvena vai laittaisinko sen myyntiin huutikseen...( ;) )

 

raskaustakkiis4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä stressasin talvitakkia jo paljon etukäteen, mutta loppujenlopuksi mulle sit mahtui mun vanha Pepe Jeansin untuvatakki. Vauva syntyi tammikuussa. Ajattelin että voin sit viimeset viikot pitää vaikka miehen takkia, mut en rupee uutta takkia ostamaan vähäksi aikaa, kun tuntui että tonne mahtuu mahaakin, ja niin sitten onneksi mahtui. Mä kun taisin muutenkin kasvaa eniten jaloista.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo hyvin näkyy olevan Henkkamaukalla loppu tuo kovasti mainostettu villakangastakki. Muutama pinkki oli enää...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä yritän kovasti pähkäillä, että minkä kokoinen mun pakki oli milläkin viikoilla, että tarviinko isomman takin vaiko en. Toisaalta mun talvitakit on niin vanhoja, että hyvin vois uuden ostaa. Mutta koko on sit mysteeri..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään oli tullut raisioon myllyn h&m:ään lisää takkeja. Kävin kokeilemassa mutta ei istunut mun makuun sittenkään, taidan olla liikaa trenssi ihminen. Takkeja on siis myös harmaana ja mustana, jos jotakuta kiinnostaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vero Modalla on todella a-linjainen takki, muistaakseni nimi oli Idaa jacket tai jotain sinnepäin, joka maksaa 79€. Takin alle mahtuisi vaikka kaksi vauvamasua ja värit ovat musta ja harmaa. Takissa on rypytetty pystykaulus ja runsaasti laskostettu mekkomainen helma.

Edited by amento

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näin tänään aamubussissa yhdellä naisella tosi kivan puolipitkän villakangastakin ja kysyinkin sitten, mistä se on. Seppälän uudesta Hanna Sarenin mallistosta kuulemma. En löytänyt tähän hätään hyvää kuvaa, mutta se oli lievästi empire-linjainen isoilla napeilla ja hihoissa erikoinen, laaja leikkaus. Jos se ei ole hirmu kallis, saattaisin sittenkin harkita takin ostoa, ja tuo menisi tavistakkinakin sitten myöhemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kolme takkia tälle talvelle (vauva syntyy maaliskuussa).

 

Ensimmäinen on täällä aiemminkin mainittu Vero Modan Idaa jacket. Mulla oli tämä takki jo viime talvena ihan normi takkina, ja kun tulin raskaaksi totesin että sinne mahtuu hyvin myös isompikin masu, joten säästin sen.

 

Idaa.jpg">

 

 

Toisen takin sain käyttämättömänä sukulaiseltani. Siitä tykkään tosi paljon - on nätti päällä. Merkki on Mamalicious.

Grace.jpg">

 

Ja kolmas takki on myöskin Mamaliciouksen. Sen ostin edulliseen hintaan, koska myös halusin yhden lyhyemmän takin talvelle. Takin selässä on halkio niin että takki on vähän a-mallinen päällä.

Felisa.jpg">

 

 

Vielä ei näille takeille ole tullut käyttöä, koska masu on vielä aika pieni. Tänään ensimmäistä kertaa töissä joku sanoi että "No nyt sulla voi nähdä jo pientä pömppöä siinä vatsan kohdalla". Olen nyt 20 viikolla, mutta eiköhän se ala tuosta kasvamaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänne ei olisi saanut eksyä ollenkaan, shoppailuhimo kasvaa... Vaikka itsellä ei vielä varsinaista vauvamahaa olekaan (la 04/09).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulla oli viime talvena tällainen Elloksen talvitakki. Hyvin mahtui kaksosmasu takin alle aivan viimeiseen asti. Vielä en ole varma, että pidänkö takkia tänäkin talvena vai laittaisinko sen myyntiin huutikseen...( ;) )

 

raskaustakkiis4.jpg

 

Mie tilasin tänään juuri tämän takin ellokselta, hintaan 55 e. saa nähä onko takki hyvä kun se tulee ja mahtuuko loppu raskauden ajan, laskettuaika helmikuussa.

Edited by kristallihevonen

Share this post


Link to post
Share on other sites