Tiuhtis

Kotikonsteja lapsen nuhan helpottamiseksi

88 posts in this topic

Millainen ilmankostutin on hyvä nuhan helpottamisessa. Hintahaitari on aika iso ja laadussa/tehossa on varmaan eroja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vicks Vaporubin valmisteyhteenvedossa sanotaan, että ei saa käyttää voiteena alle kaksivuotiaille eikä höyryhengitykseen alle kuusivuotiaille.

 

 

 

Sniffer Junior&Baby -voidetta voi käyttää vauvoillekin.

Edited by Tara

Share this post


Link to post
Share on other sites

minä vannon myös ilmankostuttimen nimeen! Se kun hankittiin,ei ole tarvinnu nenän tai kurkun kuivuuden takia heräillä öisin. Kannatan hyvälaatuisen ja suht lapsiystävällisen/säädettävän masiinan ostamista. Nyt tarttee hommata pikkuveljen huoneeseen oma kone, jos/kun talven myötä varmana kumpikin tenava on ajoittain yhtä aikaakin nuhassa ja yskässä. Myös sängynpäädyn nosto muutaman sentin verran ja keittosuolatipat on auttaneet,etenkin vauvavuoden ensipuoliskolla. Mut ton kostuttimen hankinta rauhoitti köhäajan levottomia öitä parhaiten välittömästi kummankin pojan kohdalla ja voin ainakin omasta kokemuksesta sanoa,et meille ollut rahan arvoinen hankinta eikä ole jäänyt tämä laite todellakaan pölyyntymään komeron ylähyllylle ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on myös ilmankostutin pojan huoneessa. Tikkunekku82: oletko koskaan putsannut teidän kostutinta? Meidän masiina alkaa olla törkyisen näköinen (se on Bionairen kostutin jossa on läpinäkyvä säiliö jossa sininen ultravalo kun päällä, eli toimii samalla yölamppuna) se säiliö kun meillä on aika kalkkipitoinen vesi. Olisko vinkkiä millä voisi yrittää pestä?

 

Muutoin meillä nuhaisen lapsen helpotuskeinoja ovat:

- kostutettu froteepyyhe

- Snifferin voidetta nenäliinaan ja liina sänkyyn pääpuolelle

- kohotettu sängynpääty (kirjoja)

- ikkuna raollaan (ei tietenkään kovilla talvipakkasilla)

- keittosuolatipat (REILUSTI ja USEIN)

- Nenäfriidaa meillä käytettiin pienempänä aina mutta ei toimi enää, lapsi rimpuilee niin hulluna ettei siitä tule yhtikäs mitään. Toisaalta, lapsi osaa jo niistää paperiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keittosuolatipat ja nenäfriida ovat ehdoton apu meillä vauvan tukkoisuuteen. Pikkuniistäjää en saanut toimimaan ollenkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis toimiiko tuo sipuli oikeasti? Kuulin vinkistä vähän aikaa sitten ja mietin tässä mihin sen teho perustuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Vähän jälkikäteen tulee mun vastaus, mutta meillä ainakin sipuli on toiminut. Oon halkaissut sipulin kahtia, laittanut lohkot mun vanhojen ohkaisten sukkahousujen sukkaosaan ja laittanut koko kapistuksen roikkumaan lasten sänkyjen päätyyn. Aamulla koko huone haisee aika voimakkaasti sipulilta kylläkin. :girl_sigh: Samaan syssyyn oon kastellut froteepyyhkeitä ja laittanut niitä roikkumaan pitkin lasten huonetta. Meillä on ainakin toiminut. Meillä kun kaikki keinot pitää ottaa käyttöön varsinkin esikoisen kanssa, joka oksentaa aika flunssassa nielua ärsyttävää limaa.

Edited by Edwina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä vauva on aina syvästi inhonnut keittosuolatippojen laittoa. Huomattiin apteekissa tämä suihke ja tätä poika ei yllättäen vastustele ollenkaan ja tuntuu muutoinkin toimivan tippoja tehokkaamin :).

 

Physiomer_Baby_Mist_m.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on auttanut myös kaali. Silputtuna ja pussiin tyynyliinan vierelle. Sellaiset kestohedelmäpussit ovat muuten oivia pusseja näille flunssasipuleille ja kaaleille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ainakaan mun silmiä kirvele. Nukutaan vauvan kanssa samassa huoneessa ja olen siis käyttänyt kans, lohkottua sipulia harson sisään ja toimii hyvin. Sipulia leikatessa mulla silmät vuotaa, mutta eihän tuossa sipuli ole yhtä lähellä silmiä, ja se harsokin on siinä välissä. Koko huone haisee kyllä sitten sipulille, mutta eipä se haittaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tosiaan kirvele vaikka olisi väkeväkin sipuli, koska sen voi jättää aika tavalla kauemmaksikin plus se pahin väkevyys haihtuu aika nopeasti. Mä pilppuan sipulin noin sentin kokoiseksi palasilpuksi ja laitan rasiassa 0,5-1m päähän nukkujan päästä esim. pöydälle tai hyllylle.

 

Kokeilin sipulikikkaa vasta muutama kuukausi takaperin, kun olin niin skeptinen sitä kohtaa, mutta totta tosiaan, toimii ihan älyttömän hyvin! :grin: Omakin nenä aukesi (nukuttiin samassa huoneessa), vaikka en ollut edes huomannut olevani tukkoinen ja muksulla kulki henki paljon paremmin kuin pelkkien nenätippojen avulla. Koti vaan haisee iha nakkikioskille aamulla, siitä pieni miinus :lol:

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now