Leijona-81

Jälkisupistukset

112 posts in this topic

Mä en ole mielestäni tuntenut jälkisupistuksia ollenkaan. Eka syntyi sektiolla ja tokasta tehtiin eppari, joten alkuun söin kyllä tasaiseen tahtiin särkylääkkeitä molemmista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi mea, mä jo ajattelin, että kun kahdesta ei mitään järkyttäviä ole ollut, niin ei sitten kolmannessakaan olis. Mut ilmeisesti voi käydä just niin :dancegirl:

 

Mulla on siis ollut suht lieviä kummassakin, keskiverto menkkakipuihin verrattavissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksi alatiesynnytystä takana, ei jälkisupistuksia. En ottanut sairaalassa mitään troppeja joten eivät ole myöskään jääneet huomaamatta lääkityksen takia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli jo ekasta kipeitä jälkisuppareita, muistaakseni n.viikon verran ja aina imettäessä. Ei kuitenkaan useampaa supparia per imetyskerta.

 

Nyt kakkosen kohdalla jälkisuppareita saattaa tulla 2-3kpl per imetyskerta?! Ja ovat niin mojovia, että en pysty paikoillani olemaan. Ja välillä niitä tulee vaikka en imetäkään, ei tarvitse kuin katsoa vauvaa ja alkaa alavatsaa kouristamaan... ?!

 

Sairaalassa ollaan siis edelleen (vauva syntyi just ja just 48h sitten) ja oon saanu burana+panadol yhdistelmää ja litalginia vuoron perään... Ja pakko vähän ennakoida, että kun edellisestä särkylääkkestä aikaa ja syöttö lähenemässä niin käydä jo ennakkoon hakemassa dropit, että ehtis vähän vaikuttamaan! Toivottavasti helpottaisivat pian!

 

Lisäys: Kotiuduttiin sairaalasta melkein heti edellisen kirjoitukseni jälkeen eli kun vauva oli 2pv vanha. Muutamia jälkisupistuksia tuli vielä seuraavan vuorokauden aikana kotonakin, mutta lähinnä kipu muuttui ns.jatkuvaksi menkkajomotukseksi alavatsalla. Sitä kesti päivän~parin verran.

 

Nyt 6vrk synnytyksestä ja kremppoja tietty vähän sitä sun tätä, mutta jälkisupparit onneksi helpotti yllättävänkin nopeasti sit loppujen lopuksi!! :)

Edited by Laurell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jälkisupistuksia tunsin oikeastaan vasta kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen. Siihen asti olin saanut sairaalassa kovempia lääkkeitä ja kotona olin ottanut 3xburana 600mg tikkeihin, minkä takia en välttämättä tuntenut supistuksia ennen kuin lopetin buranan oton. Sen jälkeen jälkisupistukset kesti kolme päivää aivan järkyttävinä. Kuin olisi ollut taas synnytyssalissa. Vatsallaan makaaminen auttoi vähäksi aikaa ja ne loppuivat sitten muutaman päivän jälkeen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekasta söin sektion jälkeen kipulääkkeitä enkä ainakaan huomannut jälkisupistuksia. Tokasta yhtenä päivänä hyvin lieviä, ei mitenkäänpäin häiritseviä. Kolmannesta ekan vuorokauden pientä, joka pisti päivällä vähän irvistämään ja yöllä ottamaan yhden lääkkeen, jotta sain nukahdettua. Lievempiä kuin menkkakivut ikinä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekasta jälkisupistukset eivät olleet kipeitä, mut toisen synnytyksen jälkeen tuli tosi mojovia supistuksia imettäessä. Kipeimmillään ne oli sairaalassa, kipulääkkeitä toki otin mutta kyllähän ne vaan tuntui siitä huolimatta.

 

Mulla kävi niin että siihen sängyn vieressä olevalle pöydälle oli tuotu muutama lääke ja kysyin sit hoitajalta, mitäs nämä on, ja se vastas että kohtua supistavia lääkkeitä. Enpä hoksannut tarkistaa, eikä hoitajakaan sanoa, miten ne pitää ottaa. Nappasin siis kaikki tabut kerralla. Sit tuli ilmi, et ne ois pitänyt ottaa 2 krt vuorokaudessa tms.. Ei siis ihme että oli suppareita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla kesti jälkisupistukset 2viikkoa synnytyksestä ja alkoivat kun kotiin pääsi ja maito nousi kunnolla. Muistaakseni niitä ei kumminkaa tullut kuin muutamia kertoja päivässä että ei joka imetyksellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolmannella kerralla jälkisupistukset eivät olleet ihan yhtä kivuliaita kuin toisella kerralla. Jälkisupistuksia oli muutama päivä synnytyksen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekalla kerralla tuntui aika mojoviakin imettäessä mutta eivät kestäneet kauan. Sairaalassa ollessa olivat pahimmillaan ja jokusen ajan kotonakin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta ei tullut jälkisuppareita, toisesta tuli... Ne olivat aivan järkyttävän kipeitä! Aina kun imetin, tuli supistus, yritä siinä sitten pysyä paikallasi.. Kipulääkkeet eivät erityisemmin auttaneet. Näitä odotan varmaan suurimmalla kauhulla tämän seuraavan kohdalla. Onneksi eivät kestäneet kuin pari päivää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta ei tullut.

Toisesta tuli. Hetki meni ennenku tajusin mistä oli kyse  :lol:  Imettämisen aikaan tuntuivat, kestivät vaan kuitenkin sen pari- kolme päivää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En muista ollenkaan jälkisupistuksia, joten ehkä niitä ei ollut ollenkaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmista tuli, ekasta ei kestänyt kun päivän ehkä, toisella kertaa kolme päivää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli jälkisupistuksia jo pian synnytyksen jälkeen erityisesti imetyksen aikana. Kipulääkettä piti ottaa niihin. Synnytyksestä nyt 2 viikkoa ja vielä pari päivää sitten tuntui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta ne lähinnä kutitti, kakkosesta koski ja lujaa joka kerta, kun imetin. Pahimmillaan oli sairaalassa, sain kipulääkkeitä mutta en kokenut että ois hirveesti auttanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekasta jälkisupistukset eivät olleet kipeitä, mut toisen synnytyksen jälkeen tuli tosi mojovia supistuksia imettäessä. Kipeimmillään ne oli sairaalassa, kipulääkkeitä toki otin mutta kyllähän ne vaan tuntui siitä huolimatta.

 

 

Tämän kolmannen synnytyksen jälkisupparit oli onneksi lievemmät kuin kakkosen jälkeen! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli reilun viikon ajan aina imettäessä ja pumpatessa. Eivät sinänsä aiheuttaneet kipua, mutta ikävän tuntuisia olivat. Ja esikoinen siis kyseessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekasta ei tullut ainuttakaan, mutta tästä toisesta niitä tuli muutamia parin päivän aikana. Ehkä synnytystä seuraavana päivänä olivat pahimmillaan ja harmittivat, mutta kyllä burana riitti kipuun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekasta ei tullut jälkisupistuksia mutta tästä toisesta kyllä oikein mojoviakin jotka pistivät välillä ihan puuskuttamaan. Supistukset tuntuivat eniten imettäessä ja niitä tuli lähinnä muutaman ekan päivän aikana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt tästä kolmannesta ei juurikaan tuntunut. Eli kaikista pahimmat oli kakkosen syntymän jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now