uhra

Millaisesta kerrasta tärppäsi?

515 posts in this topic

Esikoisen tärppiin meni 1,5 vuotta. Mulla todettiin pco vuoden kuluttua ehkäisyn lopettamisesta. Ovista en ole koskaan tuntenut, joten sen ajankohta oli arvoitus. Mulla oli kierrot monesti jopa 66 päivää pitkiä. Tiedän aika varmasti missä esikoinen sai alkunsa, koska tärppikierrossa oli seksiä kerran viikossa. Meille oli vähän aikaa sitten tullut koiranpentu, joka piti kiireisenä ja sai mun ajatukset pois lapsettomuudesta edes hetkeksi. Ylläri oli todella suuri, kun huomasin, että olin raskaana! Alku-ultrassa määriteltiin laskettu aika, joka tarkentui np-ultrassa.

 

Kakkosen tärppiin meni 10 kk. Kakkonen on sattumalta tuliainen Santorinin matkalta, joten projektinimeksi tuli Santeri ja siitä tuli myös pojan toinen nimi :) Noin viiden viikon kuluttua lähdemme näyttämään pojalle mistä hän on kotoisin :lol: Pisin kierto ton 10 kk aikana oli 48 päivää. Mahdollisia tärppikertoja tärppiviikolla oli kolme. Tokallakin kerralla laskettu aika määriteltiin ensin alku-ultrassa ja sitten np-ultrassa.

 

Mulla alkoi kierrot kakkosen jälkeen, kun kakkonen oli noin 1 v 2 kk. Tottakai mun kierrot ovat siitä lähtien olleet säännölliset (27-34 pv), kun nyt ei lasta ole toiveissa. Olisi hauska tietää tärppäiskö kolmonen nopeemmin, kun kierrotkin on normaaleja, eivätkä ylipitkiä, mutta kolmonen sitten joskus iltatähtenä, jos ollenkaan. On jo pitkään ollut tunne, että meidän lapset on nyt tässä, mutta koskaan ei pidä sanoa ei koskaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekasta laaksta yrityksen aikana. Oli aika outoa kun oli varautunut odottamaan tärppiä pitkäänkin, niin sitä tuntu, että hetkonen, mihis se harkinta-aika jäi. Onneksi sitä ei jääny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pillereiden lopetuksen jälkeen kolmannesta kierrosta tärppäsi, itseasiassa vähän vahingossa, koska juuri silloin oltiinkin päätetty ottaa muutaman kuukauden aikalisä yritykseen (työkuvioiden takia). Eli kahdessa ekassa kierrossa yritettiin ihan normisti, tässä kolmannessa käytettiin kumia, paitsi yhden kerran kun oltiin vanhempieni luona ja kumit jäi kotiin. Ja laskeskelin että tärppipäivät silloin oli jo menneet. No, eivät vissiin olleetkaan. :lol:

 

En osannut suuresti edes epäillä olevani raskaana, tein kuitenkin testin kun menkat oli 2pv myöhässä ->nega. Ajattelin että menkat vaan sitten jäi väliin, kun ei niitä silti kuulunut. Silti sitten kun ne oli 2vk myöhässä jo, tein testin kuitenkin uudelleen, suunnilleen huvikseni, en todellakaan uskonut että voisin olla raskaana. Mutta olinpahan.

Ja olin siis ollut jo silloinkin kun sen negan tein, kierto vaan oli vissiin myöhässä, joten ne tärppipäivät oli just silloin kun ne kumit jäi kotiin ja testi ei sitten vielä silloin näyttänyt plussaa kun ekan kerran testasin.

 

Vähän järkyttynyt olin aluksi, koska oli tullut vähän juhlittuakin tuossa välissä (koska se nega mielestäni todisti etten todellakaan ole raskaana!). Onneksi kuitenkin testasin silloin toisen kerran, loppui ne juhlimiset tarpeeksi ajoissa. Mä oon niin huono tulkitsemaan kehoani etten ois ihan heti muuten epäillyt olevani raskaana.

Ja työtilanteetkin kusi (maha alkoi näkyä juuri ennen vakityöntekijän valintaa - eihän se saisi vaikuttaa asiaan mutta olen ihan satavarma että todellakin vaikutti!), mutta en mä sitä kyllä jäänyt suremaan. Perhe on mulle kuitenkin niin paljon tärkeämpi kuin työ.

Eli loppu hyvin kaikki hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poika on ns. tekemällä tehty. Homma lähti siitä, että lääkärissä ja lääkäri sanoi, että kannattaa tehdä lapsia vielä kun se on mahdollista eli tietyt taudit eivät ole edenneet. No, siitä se ajatus sitten lähti ja heti aloin tarkkailemaan lämpötilaa yms. Ensimmäisestä kierrosta ei vielä onnistunut ja toisessa otin sitten ovistikut avuksi. Seksiä harrastimme siinä ovulaation paikkeilla kai joka päivä. Minulla oli viimeisen vuoden aikana ollut kierto 25 - 43 päivää, joten aika veikkailua tuo oli. Sinä päivänä, kun testien mukaan oli ovulaatio, olin todella stressaantunut ja muussa tilanteessa aviolempi olisi ollut varmasti viimeisenä mielessä. Luin tärkeään tenttiin, josta oikeasti halusin hyvän arvosanan. Revin suunnilleen hiuksia päästäni kun stressasin niin kovasti, tenttiviikko painoi muutenkin päälle. Eihän sitä tilaisuutta kuitenkaan voinut jättää käyttämättä, joten illalla oli vielä pakko vaikka jo aika kovasti väsytti. :rolleyes:

 

Ensimmäisiä oireita olivat järkyttävä väsymys ja itkuherkkyys. Ennen kuin kuukautisten piti olla tulossa, saatoin nukkua 12 tuntia yöllä ja ottaa päälle vielä päiväunet. Siinä vaiheessa kun luin Kelan sanomista juttua isyysvapaista ja se itketti, homma taisi olla aika selvä. Päivä sen jälkeen kun kuukautiset olisivat voineet alkaa (epämääräisellä kierron laskemisella) tein testin ja se näytti haaleita viivoja. Sama juttu seuraavana aamuna, mutta sitten kuitenkin jo uskoin. Ensimmäisen testin jälkeen lähdin urheiluseuran kauden päättäjäisiin pelaaman curlingia (pyllähdin jäällä aika komeasti, kämmenen kokoinen mustelma kankussa) ja seuraavana päivänä halkotalkoisiin. Kevyitä hommia siis...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tärppäsi heti kun pillerit jätettiin. Ei edes ehditty stressata milloin tulisi tärppiä metsästää, sillä eihän ensimmäisestä kierrosta kukaan "voi" tulla raskaaksi ;) . (tietysti voi mutta todennäköisyyttä mietimme.) Mutta olimme varautuneet odottamaan tärppiä hyvinkin pitkään... :unsure: No säästyimpä siltäkin stressiltä. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tärppäsi muistaakseni neljännellä kerralla. Paneskeltiin ahkerasti joka päivä :rolleyes: Tietenkin huolestuin heti, ku ei ekalla tärpännyt ja piti mennä lääkärille ihan varmuuden vuoksi ja kaikki oli minun osaltani kunnossa. Miestäkin yrittää patistaa, koska piti silloin läppäriä aina sylissä ja jossain artikkelissa luki, että lämpö tappaa siittiöitä. Ja toinen oli, että mies harrasti ahkerasti skeittaamista ja on monta kertaa saanut hyviä osumia haarojenväliin :rolleyes:

 

Hääpäivän jälkeen se sitten tärppäsi ja tein positiivisen testin aconilla. Ennen sitä rinnat olivat kamalan kipeitä ja valkovuoto oli järkky, mutta mä ajattelin vain tuota kuukautis oireiksi. Tein varmaan yhteensä 7 raskaustestiä, kun en millään voinut uskoa.

 

En kuitenkaan ennen tärppiä mitannut lämpöjä tai testannu ovista. Kaikki meni jotenkin tuurilla ja nytkin toivon näin käyvän. Ainoa vaan, että seksi ei ole enää niin pontaania ja sitä saa vaan kerran kuussa (koska mieheni on pihtari) niin melkein olisi hyvä ostaa noita ovistikkuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pillereiden lopetukse jälkeen 3. yk tärppäsi. Heiluteltiin peittoja aina silloin kuin kerettiin työkiireiltä yms. eikä pahemmin oviksista sun muista välitetty. Mä tosin koko aika kyllä pidin mielessä milloin ovis suunnilleen on ja ilmeisesti me sitten oikeaan aikaan ollaan seksiä harrastettu :rolleyes::lol: Mutta siis mitään stressiä ei otettu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin näköjään raskaudet on alkanut tosi helposti, vaikka odotti nimenomaan muuta, kun niin paljon lähipiirissäkin ollut lapsettomuutta.

 

Eli jätettiin kondomit pois toukokuussa 2006 ja ryhdyttiin lapsentekoon. Koska olin ollut jo useamman vuoden ilman ehkäisyä ja kuukautiset on aina ollut säännölliset, luulen tietäväni suunnilleen, milloin ovis on. Puuhailtiin aina kuin mahdollista ja etenkin kierron keskivaiheilla. Plussa tuli sitten heti siitä.

 

Kakkosta oli tarkoitus alkaa yrittämään vasta tänä syksynä, mutta toki ihan tietoisesti oli jo aiemmin "varmat päivät" käytössä. No, niinhän tärppäsi kakkonen kp 20/27. Ultrassakin kyllä arveltiin pojan olevan tulossa, mikä tuo kiertopäiväkin antaa ymmärtää. Sinänsä hauskaa kyllä, että on nyt sitten tosi tarkkaan tiedossa, milloin tuo on tärpännyt. Ai niin, ultrassakin tosiaan LA muuttui vähän myöhemmäksi, minkä itse jo tiesikin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yli vuoden yrityksen jälkeen vasta saatiin plussa, mutta tarina plussan takana onkin oikein ihan ja kyllä sitä kannatti odottaa :)

 

varattiin toukokuussa miehen kanssa matka canarialle puerto ricoon heinäkuulle, se oli meidän 3v hääpäivän kunniaksi :wub: jätettiin lapset hoitoon ja saatiin aikaa olla vain kahdestaan ja kuinkas kävikään ;)

 

pikkuinen salamatkustaja lähti sieltä mukaan :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pillerit jätin pois pari kuukautta sitten, heti häiden jälkeen. Ovulaatiota yritimme bongailla ja silloin peittojen alla erityisesti viihdyttiinkin, joten kovin tarkasti en tiedä mistä kerrasta tärppäsi. :D

 

Ihana ja yllättynyt olo. Olin varautunut paljon pidempään yritykseen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen sai alkunsa ekasta kierrosta kun ehkäisyt jätettiin pois. Mulla oli ollut ehkäisyrengas, jonka lopetin ehkä paria kuukautta aijemmin, sitten jätettiin kumitkin pois ja heti tärppäsi.

Olin kyllä tosi tietoinen oviksen ajankohdasta ja pöllyteltiin peittoja n. joka toinen päivä. Mitään ovistikkuja ei ollut käytössä.

Tiesin jo ennen testiä olevani raskaana koska oli ollut niin voimakkaita menkkajomotuksia jo viikkoa ennen menkkojen alkamisajankohtaa. Tein testin samana päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.

 

Kakkosesta alkaa nyt toinen yrityskierto. Mä arvelinkin että ei voi olla niin hyvä säkä että toinenkin tärppäisi kerrasta. Mulla oli ovistikut, koska halusin tietää tunnistanko oviksen edelleen synnytyksen jälkeenkin. Eipä kuitenkaan syystä tai toisesta tärpännyt, vaikka sekstattiin saman päivän iltana kun aamulla ovistesti näytti positiivista. Ja muutenkin noudatettiin koko kierron puolivälin ajan sitä joka toinen päivä taktiikkaa. Eli ei se olekkaan niin helppoa kun luulin... :rolleyes:

Edited by Nessa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jännää kuinka monella on hääyönä tärpännyt! Niin meilläkin! Tärppiä edelsi 3 vuoden yritys Clomeineen ja piikityksineen, lisäksi oli aika varattuna keinohedelmöitys-infoon lääkärille.

 

8.8.08 oli häät ja seuraavana yönä tärppäsi luomusti. Kesällä oli otettu koiranpentukin, niin kai se meidän "vauva" luuli, ettei häntä enää halutakaan tj.  :rolleyes:   Oireina oli kaamea tissikipu viikon verran ennen testausta. Tosin en uskaltanut tehdä testiä, koska niin monesti olin joutunut pettymään. Työkaveri, joka on myös raskaana (5 viikkoa edellä mua), sitten pakotti! Muita oireita on kova väsymys, himo vihreille rypäleille ja edelleenkin se tissikipu. Kinkkua en voi edes ajatella syöväni, vain meetvursti menee leivän päällä.

Edited by Milla Migliore

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oltiin sovittu 2007 kesällä hääpäiväksi 7.6.2008 ja se, että silloin jätetään kortsut pois. Vaikka kiertoni on säännöllinen, en ollut laskeskellut ovulaation ajankohtaa ennen kuin 24.5. menkkojen alkaessa tajusin, että ovis osuu juuri hääpäivällemme. Häitä oli ihana viettää ja viihdyimme bilettämässä johonkin kolmeen saakka yöllä. Jaksoimme kuitenkin rakastella yöllä ja honeymoon jatkui useamman päivän meidän lomaillessa mökillä. Tottakai onnenhuuman lisäksi ovulaatio vaikutti myös tuohon rakastelutiheyteen. Niinhän siinä sitten kävi, että raskaana ollaan todennäköisimmin juuri tuosta ensimmäisestä kerrasta. Seksi oli sillä kerralla erittäin hyvää, vaikkakin hieman humalaista. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oltiin päätetty n. vuosi sitten, että toukokuussa 08 aletaan yrittämään. Mä lopetin pillerit helmikuussa ja pari kuukautta käytettiin kortsua. Vappuna vielä juotiin (itseasiassa ihan hirveästi) ja vitsailin, että nää on mun sitten pitkään aikaan vikat kännit. Toukokuun 5pv sitten alettiin yrittämään ja heti siinä viikonloppuna tärppäsi. Tosin sain kaupan päälle virtsatietulehduksen samaisena viikonloppuna :huh:

 

Seuraavalla viikolla oli niin etova olo ja alavatsassa menkkamaisia tuntemuksia, että totesin jo miehelle, että raskaana ollaan. Testi tehtiin kuitenkin vasta 1.6, ja plussahan sieltä tuli. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä pikkuinen sai alkunsa heti ekasta kierrosta ehkäisyn pois jättämisen jälkeen. Tuli kyllä todellisena yllätyksenä, olin ehkäisyä ehtinyt käyttää katkeamatta 4,5vuotta, joten ei voitu kuvitellakaan että tärppäisi niin nopeasti. Ei edes pidetty sitä lääkärien suosittelemaa kuukauden "paussia" kun oltiin niin varmoja, ettei se voi kuitenkaan heti onnistua...heh, kuinka väärässä sitä taas oltiinkaan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä päädyttiin tulee jos on tullakseen tapaan ja kolmannesta tärppäs.

Ei mitään laskelmia vaan ihan normi seksimäärä :D .

 

Ja ei ollut raskaustestejäkään ennen kuin kuukautiset jäi pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä ensimmäinen raskaus alkoi 1. yrityskierrosta, joka tosin päättyi myöhemmin keskenmenoon aika alkuvaiheessa.

 

Nyt uusi raskaus = tänään plussattu ;) alkoi vajaan puoli vuotta edellisen jälkeen. Käytössä ei ollut mitään "apukeinoja". Välillä kokeilin mm. greippimehua ja ovistikkuja, mutta koin, että ne vain lisäävät stressiä. Nyt siis mentiin tjot- meiningillä ja ainakin jonkunlaiseen tulokseen päästiin, toivottavasti tämä kestää matkassa mukana loppuun saakka!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika nopeesti meilläkin tapahtui, eli kolmannesta kierrosta onnisti....Oviksia en osannu tunnistaa, tai ainakin oli suurta epävarmuutta asiassa, mutta kierron puolivälissä sitte ahkeroitiin enempi ja greippejäkin kului ja jalkoja pidin sit aina 1-2h ylhäällä, esim. makasin selälläni sohvalla ja sit tuoliviritelmä siihen, johon nostin jalat  ja telkku päälle! :D

 

Tuo yk 3 oli oikeestaan eka, jossa tekemisen meininkiä, yk 1-2 oli aika turhia siinä mielessä, tosin sillo mentiikin vielä tjottaillen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä mentiin rankemman kautta, kuten allekirjoituksesta näkyy.

 

IVF/ICSI-hoidon toka PAS toi plussan. Parisuhteessa alko olla jo kriisiä asian takia ja päätettiin et tehdään se PAS ja sit lähdetään kuukaudeksi Thaimaahan, että saadaan totaalinen irtiotto tästä kaikesta. Torstaina 8.5. iltapäivällä PAS ja kone nousu perjantaina.

 

En uskonut enää onnistumiseen. Oireet alkoivat noin viikko siirrosta = viikko ennen testiä. Vasta nyt jälkeenpäin olen tajunnut asian.

Mua paleli aivan sikana (Thaimaassa +35), hirvittävä väsymys, itkuherkkyys, huono olo ja jatkuva nälkä. Niin ja niitä menkkaoireita ei tullu.

Mies oli ollu ihan varma plussasta, koska noi mun oireet ei ollu normaaleja. Ja mä vaan luulin olevani jotenkin sairas...

Mies ei uskaltanu sanoo mitään, koska pelkäsi aiheuttavansa hirvittävän riidan asiasta ja jos olisikin väärässä ja nega tulisi, pettymys olisi ollut helpompi kestää kun oireilla ei olisi spekuloitu, et nyt ne on niin selvät että on ollu pakko onnistua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen tuli kun oli tullakseen. Osasin tosin epäillä olevani raskaana vasta siinä vaiheessa, kun kuukautiset ensin alkoivat ja sitten hiipuivat jo kolmen päivän kuluttua. Testi näytti ensin olevan negatiivinen, mutta aivan testiajan lopussa testi-ikkunaan piirtyi hailurainen viiva.

 

Kakkonen antoi odottaa itseään pari vuotta. Tosin pari keskenmenoakin mahtui siihen yritysaikaan.

 

Olimme jo aiemmin kevättalvella päättäneet, että juhannuksena vihellämme pelin poikki ja opettelemme elämään yksilapsisena perheenä. Viimeinen yrityskierto alkoi hieman ennen vappua ja kaikkien taiteen sääntöjen mukaan tikuttelin ovista, jota ei kuulunut. Turhautti niin kovasti! Niinpä eräänä viikonloppuna hankkiuduin herttaiseen yhden pullon punaviinihumalaan, kun ei kerran lastakaan meille kuulu. Ja taisin miestäkin vokotella humalapäissäni... Loppukierto meni surressa ja "haaveiden murentuessa". Pari päivää ennen kierron vaihtumista kävin ostamassa Aconin kymppitestejä ja testasinkin odotetun negan. Ei vauvaa meille.

 

Sitten kierto ei vaihtunutkaan. Voi ahdistus! Meni muutama päivä ja viimein oli punaista näkyvissä: uusi kierto sittenkin! Vaan ei... Nekin kuukautiset loppuivat parin vuorokauden jälkeen. Esikoisesta viisastuneena tein toisen ostamistani kymppitesteistä ja sain hailakkaan testiviivan. Raskaana? Kyllä vaan. Jälleen myöhäisestä ovulaatiosta, kuten esikoisenkin kohdalla.

 

Kolmonen oli eipäs-juupas ehkäistään-eipäs ehkäistä tyylisessä tilauksessa kakkosen syntymästä saakka. Viime heinäkuussa eipäs-juupastelu sitten saavutti huippunsa, kun minulla paloi käämi miehen jahkailuun. Pari päivää kävimme aiheesta tiukkaa keskustelua, jonka seurauksena päätimme heittää ehkä-tjottailun nurkkaan ja ryhtyä "tosiyritykseen". Ovistestit ja muut poppakonstit kehiin siis!

 

Meneillään oleva kierto vaihtui lomamatkalla, ja palattuamme ryhdyin toimeen. Kävi vaan niin, että ovistestit loppuivat kesken juuri ennen ovulaatiota. Muiden oireiden perusteella totesin kuitenkin miehelle, että "nyt olisi oikea hetki tositoimiin, jos mielii vauvan saada". Uudet ovulaatiotestitkin saapuivat pian postissa, mutta niiden avulla pystyin vain toteamaan, että meni jo!

 

Omaksi ilokseni ryhdyin dippailemaan raskaustestejä jo dpo 6 lukemasta alkaen. Pupu meinasi karata pöksyyn, kun kontrolliviivan viereen rupesi piirtymään testiviivaakin päivien kuluessa. Voiko meillä käydä tärppi näin pian?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nyt odotellaan, että kuinka nopeesti tärppäis uudelleen. Ekaa kertaa päästään siis oikeesti yrittään ja koetan nyt sitten bongata ovulaatioo. Keskenmenosta on nyt kolmisen viikkoo eikä mielestäni vielä oo ollut. Kierrot on kyllä ollut jopa 40 päiväsiä synnytyksen jälkeen, joten odotellaan edelleen. Vähän pelottaa, voiko kolmatta kertaa tärpätä vielä yhtä helposti, mutta välillä on ihan luottavainenkin olo. Aika näyttää, miten käy.

 

Niinhän siinä sitten kävi, että toisesta yrityskierrosta keskenmenon jälkeen tärppäs. Ensimmäiset ja ainoot menkat mitä siinä välissä oli, oli kyllä ihan järkyttävät, joten kohtu varmaan tyhjeni vasta sillon sitten loppuun asti. Tärppikierrossa en juonut greippimehua ja ovulaatiotuntemuksia tuli ja meni niin, että ei todellakaan pystynyt varmuudella sanoon, koska se oli. Seksiä harrastettiin alkukierrosta perhanasti, mutta sillon, kun ovulaatio on oikeesti ollut, pari hassua kertaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen tärppäsi pitkästä ensimmäisestä kierrosta ehkäisyrenkaan lopetuksen jälkeen. Kp 30-40 tein jokusen raskaustestin toiveikkaana, juhannuskin osui siihen väliin, mutta täysin kirkkaita negojahan ne oli. Laatikkoon jäi yksi CB-testi kaksoispaketista, jonka päätin tehdä sitten, kun se ihan varmasti on jotain muuta kuin negatiivinen. Elettiin siis kesää, ja vietin ihan normaalia huoletonta elämää, esim. illalla juotiin ruoan kans monesti lasilliset viiniä ja puuhasteltiin silloin, kun siltä tuntui. Heinäkuun lopulla mentiin edelleen sitä samaista kiertoa, kp lähempänä 70, kun vaan tuli sellainen olo illalla, että otin testin mukaan vessaan ja siitä hetken mielijohteesta tein sen. Testiviiva piirtyi ruutuun heti vahvana, vaikka luulinkin sitä eka kontrolliviivaksi. Pieniä ongelmia tuli, koska ultraa varatessa ja lääkärissä halusivat sitkeästi uskoa, että rv ois edellisistä menkoista laskettu 9+, ja tuomiona tällä perusteella toki tuulimuna/keskeytynyt keskenmeno. Myöhemmin selvisi, että raskaus oli alkanut kp 40+ ja testin tein rv 5+.

 

Kakkosen odotuksen alku on melkoinen sekasotkuinen tarina. Kierron puolivälissä päätettiin antaa kakkoselle mahdollisuus ja innoissani tilasin netistä kunnon satsin ovis- ja raskaustestejä. Menkat oli alkaneet esikoisen ollessa 10 kuukautta, ja kierto oli yllättävän tasainen, 30-33 päivää. Kierto, jossa annettiin vauvalle mahdollisuus, olikin yllättäen lyhyt, vain 28 päivää. Hieman petyin, mutta ajattelin, että ovis oli sit ehtinyt jo olla ja ei muuta, kuin uuteen yritykseen. Menkat oli kuitenkin hieman oudot, normaalia niukemmat ja lyhyemmät. Tunnustan tehneeni testin sekä ennen että jälkeen menkkoja, kaikki täysin negatiivisia. Jotenkin olo oli silti sellainen, että voisin raskaanakin olla, mutta ei auttanut, kuin laskeskella kiertopäiviä ja alkaa miettiä oviksen bongaamista. Kierron puolivälissä mulla tuli raksailun jälkeen kaks kertaa runsas holahdus kirkasta verta. Äärimmäisen peloissani varasin heti ajan gynelle (googlella löytyy tuollaisille vuodoille "kivoja" syitä...). Viimeisen raskaustestin olin tehnyt vielä muutamaa päivää ennen lääkäriä, ehkä kp 10 uutta kiertoa. Gynellä ultratessa ylläri oli melkoinen, kun kohdusta löytyikin raskaus. Lääkäri oli vaan sitä mieltä, että raskauspussi on jotenkin litteä, mistä päätellen kyseessä ois todennäköisesti tuulimuna, mistä taas voi johtua se, ettei raskaushormonia erity tarpeeks, että näkyis testissä. Laitettiin lähete sairaalaan lääkkeelliseen keskeytykseen, johon pääsin noin viikon kuluttua. Sairaalassa otettiin eka verikokeet, ja lopulta ultrattiin. Paremmilla laitteilla löytyi kaksi raskauspussia, joista toisessa näkyi ruskuaispussi, mutta kummassakaan ei ollut näkyvissä alkiota. HCG verestä oli reilu 9000. Sain kontrolliajan kahden viikon päähän, ja ehkä ripauksen toivoa. Niin siinä vain kävi, että kontrolliultrassa pienen katkaravun sydän sykki! :wub: Kakkonen on siis laskennalisesti saanut alkunsa kaksi päivää ennen niitä mun outoja menkkoja. Mahdollisesti mulla oli sit ollut siinä kierrossa kaksi ovista, joista toisesta alkanut raskaus oli jäänyt tuulimunaksi, tai ovis vaan oli kp 26. Jotain outoa tuossa kierrossa oli tapahtunut, mistä kertoo tuokin, että HCG rv 5 oli noin hurja. Oli miten oli, saimme kuin saimmekin ihanan pienen pojan.

 

Kolmas on ylläri, jota kyllä salaa toivottiin, mutta elämäntilanteesta johtuen mitään yritystä/seksiä ei ollut (asuttiin erillään...). Hormonitoimintakaan ei ollut kakkosen jäljiltä käynnistynyt, joten eräs lauantai jostain syystä ajauduttuamme tilanteeseen, jossa ehkäisyä olisi tarvittu, päätettiin sitä olla hankkimatta, kun mihin sitä tarvitsisi, kun ei ole kiertoakaan... Seurauksella, että reilu viikon päästä mulla oli kummallisen tutulla tavalla öklöolo. Testiin piirtyi oikea haamujen haamu, joka sitten myöhemmin vahvistui ja ultran perusteella raskaus oli alkanut juuri tuona lauantaina.

 

Tulipas pitkä selostus. Ihanaa oli muistella noita aikoja, mutta valitettavaa on se, että muistelu nostaa vauvakuumetta. Ehkä meille joskus vielä... :wub:

Edited by Miaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now