uhra

Millaisesta kerrasta tärppäsi?

515 posts in this topic

Haalea plussa plussattu tänään kolmeen eri testiin ;)

Tässä kierrossa söin verigreippejä vähintään joka toinen päivä ovikseen asti ja vähän jälkeenkin. Myös vehnänalkioita käytin maitorahkasmoothiesissani lisänä. Oviksen jälkeen join lasillisen punkkua joka ilta. Foolihappolisä on ollut matkassa jo kuukausia.

Munasolu irtosi kp 14-15 välisenä yönä klo 2.20, ja seksiä harrastettiin reilut kaksi vuorokautta sekä reilu vuorokausi ennen. Peittoja heiluteltiin myös vajaan vuorokauden päästä irtoamisesta. Oviksen aikaan ei ollut mahdollista, kun mies oli työmatkalla, mutta ilmeisesti tämä riitti ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mistä sä tiedät noin tarkkaan oviksen ajankohdan? Kiinnostaa kun itellä se on aina tarkimmillaankin vain puolen päivän tarkkuudella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tunnen sen munasolun irtoamisen 30-60 minuutin kovana kipuna sillä puolella, jolta se irtoaa. Luulisin, että kipu johtuu munanjohdinten "imusta", jotta munasolu saadaan liikkeelle. Kipu tuntuu vähän kuin suonta vetäisi munasarjoissa, ja tässäkin kierrossa heräsin siihen keskellä yötä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki kolme sellaisesta kerrasta, kun on ollut taukoa edelliseen kertaan, enkä ole mennyt heti suihkuun/pystyasentoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuvaringin poistamisen jälkeen tärppäsi tokasta kerrasta :tender:

 

Ovulaation aikoihin oltiin "liikkeellä" ja varmaan terveellinen kasvisruokavalio sekä punaviini auttoivat asiassa.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tärppäsi seitsemännellä yrityskierrolla. Emme erityisesti ajoittaneet yritystä, mutta yritimme paljon :) Ekat kuukaudet oli mennyt vähän vähemmällä yrityksellä, mutta totesimme sen taktiikan toimimattomaksi ja otimme tiiviimmän tahdin käyttöön eli noin joka toinen päivä oli yritystä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen tärppäsi ekasta kierrosta. Ei mitään muuta konstia ollut kuin armotonta yritystä :D Oltiin tuolloin kesälomalla, joten aikaa oli, ja nuoruuden intoa :D

 

Tokasta taidettiin harjoittaa oviksen aikoihin joka toinen päivä -taktiikkaa ja toisesta kierrosta tärppäsi. EI muita vippaskonsteja tässäkään, mitkään greippimehut sun muut ei ole mun juttu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Kauppakeskuksen vessapanosta.  :girl_crazy:

 

Ja oli siis toivottu (kolme vuotta sitä plussaa odoteltiin). Tärppikierrossa uhmasin kaikkia lakeja, tilasin ravintolassa maksapihvin, join viiniä vielä plussaa edeltävänä iltanakin ja söin vuohenjuustoa kaksin käsin. Käänteistaktiikkaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen on tullut ihan tuurilla puolenvuoden yrittämisen päätteeksi, sillä silloin mulla ei ollut mitään tietoa oviksesta.

Kakkosta ihan tekemällä tehtiin joka päivä -taktiikalla ja ovis bongattiin.

Kolmonen tuli vahingossa. Tiesimme oviksen olevan käsillä ja siksi käytimmekin kortsua. Melkonen sissi siis :girl_crazy:

Neljättä yritettiin parin kierron verran joka päivä -taktiikalla, mutta ei tuottanut tulosta. Kolmaskierto josta sitten tärppäsi hommailtiin ensimmäisenä ovisplussa päivänä ja siittä jokatoinen päivä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuulun onnekkaaseen ryhmään , joka raskautuu helposti (vaikka eikai pitäisi, sillä syntyneistä lapsista BMI ekassa 34, tokassa 40 :blush: )

Eka raskaus tuli läpi ehkäisyn mutta pahan anomalian takia keskeytetty.

7v. päästä alkoi yritys mieheni kanssa (vaihtui siis välissä), yk 1 tärppäsi. Olin laskenut ovisksen ajankohdan noin suurin piirtein. Ajoittun Tallinnan reissulle, eli kännissä naitu ja siitä alkoi. Jäi vain tuohon yhteen kertaan, koska sain hirveän VTI:n siitä :blush:

Kuopus alkoi kanssa yk 1, siinäkin laskettu ovis ja sitä ennen harrastettu seksiä 2 päivän välein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siinä se meni, hoitopöydällä maatessa ja lääkäri hoiti miehen osuuden katetrilla. :grin:  Sinänsä hyvä, että hedelmöittysmispäivästä ei ainakaan ole mitään epäilyksiä, helppo laskea laskettu aika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4,5 vuoden lapsen toivomisen jälkeen (yk miljoona?) pitkien hoitojen jälkeen eräänä lämpimänä toukokuun päivänä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tärppäsi tokasta yrityskierrosta ihan sattumalta. Olin kovassa flunssassa, antibioottikuuri päällä ja runsaasti tulehduskipulääkkeitä meni, kova työstressi ja ovulaatio täysin hakusessa (myöhemmin kävi ilmi että ovis oli tapahtunut n. kp36), yritys ei ollut siinä kierrossa enää päällä. Mun haluttomuus ja yhdyntäkivut vielä aiheuttaa sen ettei huvikseen juuri tule harrasteltua mutta niin vain sattui tapaninpäivänä toukka saamaan alkunsa. :) Muistaakseni ei ollut mitään jalat kattoon-juttujakaan kun olin varma että ovis oli mennyt ohi jo kauan sitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tärppäsi pakastetun alkion siirrosta, eli hommahan meni silleen, että mä makasin pöydällä, mies istui vieressä ja lääkäri hoito homman  :grin:  Eli laittoi alkion kohtuun katetrin avulla. Plussakierrossa oli myös käytössä tukilääkkeet, progynova ja lugesteron, jotka jatkuivat raskausviikolle 9 (muistaakseni).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kaikki alkaneet helpolla, ilman sen kummempaa yritystä (mutta toiveita sitäkin enemmän). Ensimmäinen raskaus heti pillereiden jälkeen oli tuulimuna joka keskeyty itestään tosi alussa. Toinen heti tuulimunan jälkeen vaikka kierto piiiiitkä, kolmas pari kk ekan imettämisen päätyttyä, neljäs yhdestä kerrasta ilman ehkäisyä (ja kiertokin mun laskujen mukaan siinä vaiheessa että ois pitäny ne saumat olla ohi jo! ) ja nyt viimesin pari viikkoa imetyksen lopettamisen jälkeen. Ja aivan yleisestikin mulla on ollu aina pitkät kierrot 28-45 päivää mutta ei ole raskautumista hidastanu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki kolme ovat tärpänneen ilman erityistä yrittämistä. Tällä hetkellä masun valloittanut tapaus päätti tupsahtaa kuvioihin Nuvaringin käytöstä huolimatta.  :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä plussattiin yk1, tai siis kun ei sen oikeastaan edes pitänyt vielä olla mikään yk. Tilasin ovistikut ajoissa ja ajattelin, että tämän kierron tutkailen miten tikut toimii. Ilmeisesti aloitin liian aikaisin tai siis kyllästyin kun mitään ei tapahtunut niin lopetin liian aikaisin. Muutamia päiviä myöhemmin kuitenkin sain idean ja pissin tikkuun, aika selkeä ovisplussahan sieltä tupsahti. Tätä ei sitten päästy enää hyödyntämään, joten se oli siinä. Sitten vain alettiin odottelemaan tätiä mukaan vappujuhliin, mutta jotenkin oli sellainen kummallinen tunne, että täytyy tehdä raskaustesti ennen vapun pippaloita. Digi ilmoitti "raskaana 2-3" ja lonkerot vaihtui limuihin. Eli täällä tuli todistettua se, että kyllä ne simpat naisessa elelee joitakin päiviä. Tai sitten mun ovistikuissa oli jotain vikaa ja näytti ihan mitä sattuu ja milloin sattuu.

 

Greippimehua join ihan kierron alussa, mutta sitten se loppui kaupasta. Foolihappoa tuli myös popsittua silloin tällöin.

 

Onnellinen olen tästä pienestä ihmeestä :lipsrsealed:  ja kyllä mieskin kuulemma tykkää!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen tärppäsi yk1. Kierto oli silloin niin täsmällinen, että tiesin kropan tuntemuksista ovulaation ajankohdan joka sitten hyödynnettiin sinä päivänä kun nippaili. Toinen on nyt "tekeillä" ja synnytyksen jälkeen kierto ollut vähän mitä sattuu että olen yrittänyt bongata oviksen tikkujen avulla. Nyt vain odotellaan.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ei varsinaisesti päästy vielä edes yritysmoodiin vaikka kärsimättömänä tietysti olisin toivonut että kaikki tapahtuu heti kun ehkäisystä päätettiin luopua. En koskaan bongannut ovistikuilla mitään vaikka käytin niitä kahdessa eri kierrossa varmasti yhteensä lähes 20. Oli onnenkantamoinen tärpissä mukana, koska ei varmasti ehditty heiluttelemaan peittoja tärpänneen kierron aikana kolmea kertaa enempää :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Argh! Pitkä litania tekstiä hävis taivaan tuuliin! Eli uudestaan pikaseen. Kaikki raskaudet saaneet alkunsa vain ovista tikuttelemalla.

 

Eka raskaus: Tikuttelin oviksen ja ainoa puuhailu muistaakseni tasan ovisplussapäivänä ja siitä suoraan töihin ilman, että oli mitään jalat ilmassa- tyylejä.  En muista oliko ennen plussaa jotain touhuiluja. Yk 1 tärppäs. Tämä plussa oli tuulimuna, joka todettiin np-ultrassa. (söin raskausvitamiineja + greippimehu)

 

Toinen raskaus: Tikuttelin oviksen ja puuhailua ovisplussapäivänä, tärppäs heti yk 1. Tämä siis heti tuulimunan jälkeen, kun yritys taas aloitettiin. (söin raskausvitamiineja + greippimehu)

 

Kolmasraskaus alkoi yk 5. Kaikki nämä yk:t tikuttelin ovista, mutta tärppiä ei tullu heti. Tärppikierrosssa puuhailua ennen ovisplussapäivää ja plussapäivänä + pari päivää akasemmin. Vappuna sain selkeän plussan testiin. (söin raskausvitamiineja)

 

Näistä vois luulla, että olen helposti raskautuvaa tyyppiä, joka ehkä osittain pitääkin paikkaansa, mutta en siis ole raskautunut ilman oviksen bongailua. Ennen tuulimunaa ei ollu ehkäsyä hetkeen käytössä ja vasta bongailun jälkeen tärppäs. Toka tärppäski sit heti. Tokan jälkeen ei oo ollu ehkäsyä käytössä ollenkaan, mutta silti ei kolmeen vuoteen tärpänny ennen kuin aloin puoli vuotta sitten aktiivisesti bongaileen ovista. Muutama satunnainen bongaus myös ennen tätä. Eli välillä se on helppoa ja välillä ei :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkionsiirto, eli siinä ei ollut intohimoa tai romantiikkaa. Mies oli osansa jo hoitanut ja lääkäri hoiti homman :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi kiitos kaikille omien kokemuksien kirjoittelijoille. Ite olen nyt ollut syömättä pillereitä reilun kuukauden. Ei ole vielä luomumenkkoja tullut, enkä osaa sanoa mikä kuinka pitkä kierto on menossa.

 

Olen henkisesti valmistautunu ja ukkoakin valmistanut, että saattaa mennä pitkään ennen kuin voi pitkän hormoniehkäisyjen käyttöjen jälkeen tulla edes raskaaksi.

Hienoa kuulla, että voi olla mahdollisuus, ettei tarvitse odottaa kauankaan. Muutamia lukiessa tuli itkukin silmään. On sitä ihan herkällä tuulella :) jospa sitä tästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen raskaus sai alkunsa 19 kk (stressittömän) yrityksen jälkeen, mutta siitä raskaudesta tuloksena ar-ultrassa havaittu kkm viikoilla 7+ ja lääkkeellinen tyhjennys, joka ei mennyt ihan strömsö style. Fiilikset oli aika epätoivoiset siinä vaiheessa, menihän raskautta yrittäessä pitkään ekalla kerrallakin ja se lyhyt raskaus sai aikaan ei nyt varsinaisesti vauvakuumetta, mutta enemmänkin kaipuun saada lapsi. Kuitenkin sitten lopulta kierron taas käynnistyessä tulinkin täysin yllättäen raskaaksi ensimmäisestä mahdollisesta kierrosta. Todellinen bull's eye, seksiä kun harrastettiin koko kierrossa tasan kerran. En tiedä mikä mulla kropassa naksahti kohdalleen, mutta ilmeisesti olen muuttunut jotenkin superfertiiliksi. :D

Edited by Pulla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yk 6, ja tämän kierron aikana oli TOSI paljon muuta ajateltavaa (työkiireitä, tulevan asunnon etsimistä ja pankkilainojen selvittämistä, jatkuvaa kiireen tunnetta) joten ajattelin että nyt ei ainakaan tärppää! Tuli matkusteltua, juotua punaviiniä, urheiltua ja muutenkin liikuttua tosi paljon ja välillä rankastikin.

 

Muina kiertoina olen toivonut ja muka tuntenut että nyt voisi olla jotain, mutta tässä kierrossa ei mitään. Yhtäkkiä tuli sitten mieleen että eikö menkat olisi pitänyt jo sinä päivänä alkaa, ja tein sitten testin. Ja oli PLUSSA!! :) :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now