Nadda

Toinen/kolmas/neljäs... synnytys

30 posts in this topic

Meillä on helppoa löytää lapsille vahdit. Mummu ja vaari kun asuvat 200m:n päässä, niin saadaan yölläkin tänne tyttöjä katsomaan. Toista lähdettiin synnyttämään siinä kuuden maissa aamulla (?) ja anoppi tuli esikoista silloin meille katsomaan. Toinen syntyi sitten päivällä, joten mies ehti kotia esikoisen iltatoimet hoitamaan ja nukuttamaan (ja ehtivät käydä vauvaakin katsomassa iltapäivällä sairaalassa) :) toivottavasti tämä kolmaskin tulis tuollain "kivaan" aikaan, että mies ehtis tytöt laittaa nukkumaan, jos tarve vaatii...anoppi tuskin sais niitä nukkumaan...antais vaan valvoa ja riehua <_< ja jos jostain syystä nuo appivanhemmat ei pääsis, niin alle kilsan säteellä on myös miehen kaks tätiä, joista ainakin toinen varmasti saatais hälytettyä avuksi. Joten meillä on kyllä enemmän kuin hyvä tilanne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen syntymä oli aika hurja ja pitkä kokemus, joten toista lasta synnyttämään lähtiessä oli jo hyvissä ajoin sovittu hoitokuviot mun vanhempieni kanssa. Halusin ehdottomasti miehen mukaan. Sitä ennen oltiin harjoiteltu yökyläilyäkin useampaan kertaan jo, joten ei ollut ongelmallista viedä (2-vuotiasta) hoitoon sinne. Toinen synnytys oli kuitenkin todella "helppo" ja erittäin nopea verraten ekaan, joten lapsi oli hoidossa vaan yhden yön ja nyt kolmatta odotellessa ei ole samanlaista paniikkia hoitopaikan suhteen. Omat vanhempani ovat olleet tähän mennessä ainoat joille ollaan viety lapsia yöhoitoon, joten heille ne viedään nytkin kun kolmas syntyy. Paikka on loistava myös siksi että asuvat 5min matkan päässä sairaalasta. Jos kuitenkin käy niin että he eivät jostain syystä ole paikalla, niin lähden varmaan yksin synnyttämään, mieluummin ovat mukavasti isänsä kanssa kotona kuin jossain muualla. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toisen kohdalla oltiin ilmoitettu eläkkeellä olevalle ukille (miehen isälle), että on valmiuksissa ja pitää puhelimen lähellä myös yöllä! Olin tosin varautunut myös lähtemään yksinkin, eihän sitä koskaan tiedä jos ei vaan hoitajaa mistään saa, ja mies joutuis jäämään kotiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut helppoa tokan kohdalla, kun suunniteltu sektio heti maanantai aamusta. Poika oli tarhassa ja isi haki sitten iltapäivällä. Samoin jos kolmat tulee niin se on automaattisesti suunniteltu sektio koska kaksi on jo sektiolla tullut mailmaan niin luultavasti aamusta kans ja etukäteen sovittuna päivänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä koen, että olisin voinut ihan hyvin synnyttää tokalla kerralla myös ns. yksin. Miehelle oli kuitenkin itsestään selvää, että tulisi mukaan ja meillä on onneksi paljon hoitajia tässä lähellä. Synnytyksen käynnistyttyä mies soitti isänsä paikalle hakemaan esikoisen, joka jäi appivanhemmille yöksi ja mies haki sitten aamulla kotiin.

 

Ekalla kerrallakin koin tarvitsevani miestä välittömästi synnytyksen jälkeen, en niinkään synnytyksen aikana. Olin todella sekaisin hormoneista ja kivuliaasta synnytyksestä ja uudesta tilanteesta. En olisi varmaan selvinnyt edes vessaan jos mies ei olisi pidellyt vauvaa sen aikaa :D Tokalla kerralla pärjäsin oikein hyvin vauvan kanssa kahdestaan, ja kuten sanottu, olisin voinut synnyttää yksinkin, mutta oli silti todella mukavaa, että mies oli mukana synnytyksessä ja saimme sen hetkemme vauvan kanssa kolmisin salissa heti syntymän jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now