Nebsu

Kysymys: Minä kierron päivänä ovuloit?

183 posts in this topic

Toistaiseksi yhdestä vain kokemusta. Oviksen bongasin 13/28 ja siitä kerrasta onnasi! Bongaaminen onnnistui ainoastaan tikuilla, muutoin mulla on ovisoireita hyvin vähän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yleensä kp 11-12 / 25-27. Mulla ovis tuntuu selkeänä kipuna ja esim. kävelyn aiheuttama tärinä tuntuu muutaman tunnin ajan tosi ilkeelle. Ovis tapahtuu lähes poikkeuksetta iltaisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä vasta yk 3 menossa enkä ole ajatellut vielä laittaa rahaa testeihin kun tjot - meiningillä mennään.

 

Ainostaan olen tehnyt niitä laskureita jotka olisi edes _vähän_ suuntaa antavia.

Tässä heräsi sitten kysymys: Oletteko vertailleet ovispäiviä siihen mitä tikku sanoo ja netti ehdottaa?! Onko paljonkin eroavaisuuksia? Mielenkiinnosta tässä kyselen, että kannatteeko netin laskureita ollenkaan edes käyttää?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

On nuo ovulaatiot ollu pahasti hakusessa girl_to_take_umbrage2.gif

Varmuudella en oo yhtäkään ovista bongannu. Kierrot kun eivät oo viel vakiintuneet pillereiden lopetuksen jälkeen, niin on hankala laskemallakaan ovista selvittää girl_sad.gif. Tikuttelemalla kuluis kaikki rahat testeihi joten...

 

Viesti on vanha kuin taivas, mutta... Sen oman ovuloinnin kun saa selville myös aamulämpöjä mittailemalla. Ei vaadi kuin vähän kärsivällisyyttä, järjestelmällisyyttä ja kuumemittarin.

 

Noi nettilaskurithan on siitä huonoja, ettei ne osaa ottaa huomioon yksilöllisiö eroja, vaan perustuvat jonkinlaisiin yleistyksiin, esim. ovulaatio = 14 vuorokautta ennen kierron päättymistä. Ja kun sitä vaihteluväliähän voi olla noin 10 päivästä sinne noin 16 päivään.

 

Mä bongasin ekan ovulaationi KP25 aamulämpöjä mittailemalla ja olen kovin onnellinen. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä en ovulaatiota tikuta, mutta kehon merkeistä olen sen päätellyt. Vaihtelee ihan kierron mukaan, useimmiten tulee siinä kp13-15 tienoilla, mutta toisinaan venähtää jokusen päivän suuntaan tai toiseen. Kierrot on pituudeltaan 26-30-päiväisiä tuon ovulaation ajankohdasta riippuen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä kierrossa tikutin ovista ja 13/28 oli se päivä. Pupuiltu on kp11 eli nyt toivotaan parasta josko tärppäis. :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ovistesti näyttää plussaa yleensä kp 12 tai 13. Se ovishan tapahtuu yleensä kait päivä tai kaksi ovisplussan jälkeen eli itse ovulaatio on mulla n. kp 14 tai 15.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä bongasin ekan ovulaationi KP25 aamulämpöjä mittailemalla ja olen kovin onnellinen. :grin:

 

Ja seuraavat KP16(/27) ja KP18(/ainakin 29)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen joulukuista tuulimunaa kiertoni oli 28pvää ja ovis oli kp 17. Tuon jälkeen kiertoni oli 27pvää ja ovis oli kp 13. Sitäkään en olisin tajunnut välttämättä jos en olisi tikutellut. Siitäkin siis nyt oli hyötyä, kun kerta oli päättänyt ovis vaihtaa paikkaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noin KP 16-17/28. Luteaalivaihe on yleensä 11-12 päivää. Toivottavasti se riittää :girl_to_take_umbrage2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovisplussa on tullut kp13-15. Aiemmin luteaalivaihe oli 10 tai 11 päivää ja kierrot siis 25-26. Kun lopetin kahvin juonnin niin viime kierrossa luteaali oli 13 tai 14 päivää.

Tässä kierrossa ovisplussa tuli kp15 ja nyt mennään kp30 eli luteaali siis ainakin 14 päivää (edelleen siis kofeiinitonta elämää vietän tässä). Jotenkin jännä, että se kahvinjuonnin lopettaminen on vaikuttanut tuohon luteaaliin :girl_crazy:

 

muoks. ja tuosta kierrosta missä ovisplussa tuli kp15 tuli sitten se plussa kp33 dpo17 :lipsrsealed:

Edited by lavella

Share this post


Link to post
Share on other sites

KP15 - 19 tulee on ovis tähän asti tullut. Kierron pituus sitten 26 - 30, eli turhan lyhyt on luteaalivaihe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kierto yleensä 27-29 päivää, ja siinä 14 päivän tienoilla ovulaatio useimmiten on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siinä kp16-19 tullut eka ovisplussa (testi näyttää plussaa aina 2pv) eli ovis kai sitten kp17-20. Kierrot 31-34pv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jollain tavalla "surullista" katsoa tätä ketjua. Tätä on kuitenkin kirjoitettu jo vuodesta 2008 asti ja ketjussa on paljon tuttuja nickejä, aikana jolloin he vielä aloittelivat, sellaisia, joiden olisin toivunut menneen aikoja sitten tuonne plussanneiden joukkoon :lipsrsealed:

 

Itse. Tikuttele en, mutta kipujen perusteella yritän mitä ilmeisemmin ovuloida kiertopäivillä 14-17. Selkeitä limoja on tullut harvemmin, olen havainnut ne tasan kahdessa kierrossa seitsemän yrityskerran aikana, viimeisin on tämä kierto 7, edellinen yrityskerralla 3. Kierto on yleensä 27-30 (n. 80 %) - ainakin tämän yrityksen aikana - mutta mahdollisia ovat myös kaikki kierrot 21-36 (n. 20 %) päivän väliltä.

Edited by Tellus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun kierrot on ollu nyt suurimmaksi osaksi 27 päiväisiä ja tässä kierrossa sain ekan kerran ovisplussan kp 16.. Eli luulisin ovuloivani kp 17-18.. Tänään (kp18) on ainakin tullu runsaasti limaa, en sit tiä onko "niitä limoja", vai hirveestä peittojen heilutuksesta johtuvia jälkimaininkeja.. happy.gif Siinä kierrossa mistä esikoinen tärppäsi, ovis oli ollut kp 19.. Eli mulla on taipumusta ovuloida myöhään suhteessa kierronpituuteen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä kierrossa ovisplussa kp 17/? Yleensä kierrot ollut 28 päivää. Tosin viime kierrossa epäilen ovuloineeni jo kp 11, mutta silloin en tehnyt testiä, joten varmuutta ei ole...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piti alkaa tähän vastaamaan, kun ovis on ollut taas kerran vähän hakusessa. Nyt siis menossa kp23 ja vielä en ole aamulämpöjen mukaan ovuloinut. Ovis on tullut aiemmissa kierroissa kp19-kp24, suurimmassa osassa kp23. Onko kellään tietoa miten tuota voisi aikaistaa? Netistä löytyy vain tietoa siitä, miten ovuloimattomuutta voidaan hoitaa, mutta ei oviksen aikaistamisesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei mitään käsitystä. Kiertoa ei tällä hetkellä ole ja joskus ennen pillereitä se vaihteli 30-45 päivän välillä. Nyt odottelen, josko metformin ja uusi kilpparilääkitys toisi ekat luomukuukautiset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piti vielä lisätä tuohon toissapäiväiseen kirjoitukseen, että ovuloin tuolloin kp23, eli seuraavana päivänä pomppasi lämmöt. Aikaisemmaksi kuitenkin tuon haluaisin. Sinänsä erikoista, että ovis tapahtuu melko lailla aina tuossa välillä kp21-23, eli ainakin se on suht säännöllinen, vaikka muuta hyvää tuossa ei sitten olekaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now