Nebsu

Kysymys: Minä kierron päivänä ovuloit?

183 posts in this topic

Testannut en ole, mutta omien tuntemusten (ja myös nettilaskurin) mukaan hieman vaihdellen kp9-12/23-27. Tässä kierrossa en vielä ajatellut tikutella, mutta jos ei onnista, niin eiköhän ensi kierrossa tule sitten testattua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nykyään kp12-16, kierto 28-30 päivää.  Muoks. Nyt ovuloin näköjään kp18

Edited by Gabriel

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole ikinä tikuttanut ovulaatiota, mutta ilman ehkäisyä aika runsaasti ollaan oltu marraskuun alusta lähtien. Vielä ei ole tärpännyt. Saas nähdä, ehkä joskus.

Kp13/28, ei ole onnannut eikä sitä ennen.

eli ehkä mulla se ovulaatio sitten joko Kp14,15,16,17/28-29

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika tarkalleen kp14, joskus päivän, pari myöhemmin. Kierto mulla on 26-27 päivää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tokan ja kolmannen lapsen välissä kierrot on menneet aika lailla tarkkaan 34pv kierroilla. Ovulaatio ollut kp 17-20 paikkeilla.

Esikoista yrittäessä mulla oli piiiiiiitkät ja epäsäännölliset kierrot. Silloin ei ollut mitään hajua ovulaatio päivistä ja epäilinki että ovuloinko ollenkaan. Mutta sitten plussasin kolmannessa tjot kierrossa kp 58 ja myöhemmin selvis et tuolloin oli 4+0 eli oisko ollut just sen dpo 14, jolloinka ovulaatio ois tapahtunu kp 44 ehkä.

Kyllähän nää säännölliset kierrot on helppoja ja yks kierto tuntuu menevän tosi nopeesti, minäkö jo teini-iässä ehtiin tottua niihin "Joka toinen tai joka kolmas kuukausi -menkkoihin" :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika tarkalleen 15kp. Tuli todettua se lääkärillä, kun tutkittiin ovuloinko ollenkaan, kun en tikuttaessa saanut tuloksia. Onneksi se ovulaatio siellä kuitenki on!  :lol:

Kierto on normaalisti 29.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä kierrossa sitten tikutin ja sain kp 14 (eli onko se silloin kp 15 itse ovis ollut, jostain luin, että tikkuplussapäivä olisi -1) vasta ovisplussan kiinni, tuntemukset oli pari päivää aiemmin jo. Nyt kävinkin miettimään, että varmaan aiemminkin ovis ollut vasta pari päivää myöhemmin kuin tuntemusten perusteella olen luullut.. kannatti siis tikutella :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kp 26 viimeksi kun oli luomuovis...meni kyllä kesken ilmeisesti rv 8, huomattiin ultrassa rv 11.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on ovis ollut kp12 tienoilla viimeiset kolme kiertoa. Ja ovistikuilla varmistettu, vaikka limoista sen jo tiesinkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ovistestin mukaan LH huippu kierron 14-15 päivä (28 päivän kierto).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime kierrossa kp 18, kolmenkymmenen päivän kierto. Aika selkeät ovisoireet oli, vaikka en enää tuossa vaiheessa tajunnut tikuttaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt kun ehkäisy käytössä on ollu Persona Monitor joka analysoi virtsasta kierron "hedelmälliset" päivät, niin ovulaatio on yleensä sattunu kiertopäiville 12-14. Ja niin hirveät ovulaatiokivutkin on melkein aina että ilman buranaa ei pärjää, koskee aivan tajuttomasti :( Eli ei kyllä tarvii arvailla koska ovulaatio on tai ei oo... :/

 

Ja kierron pituus yleensä 26-28 päivää.

Edited by Sanna81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime kierrossa ovistestiplussa tuli kp 18, kierron pituus 33. Tässä kierrossa ovistestiplussa tuli kp 17, joten aika lailla samanmittainen kierto näyttäis olevan tulossa kuin edellinenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Säännöllinen kierto 22-23 päivää, ovulaatio kp 8-10. Olen pitänyt kirjaa vuotopäivistä ja ovulaatioista. Ovuloinnin olen oppinut huomaamaan mm. lämpöjen ja vihlontojen/vatsan ääntelyn perusteella, ja toisinaan varmistanut testilläkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on epäsäännöllinen kierto, josta tulin heti yrittäessä raskaaksi. Oletan ovuloineeni vasta kp 20/34. Tämä selvinnee ultrassa parin viikon päästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla ovulaatio tulee miten sattuu, jos tulee ollenkaan! Yhden kerran sain ov:n tikutettua kierron 20pv, seuraavan (ehkä) kp16. Nyt ei ole taas kuulunut pitkään aikaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kp 27 tai 28 viimesimmästä kierrosta, josta plussakin tuli, mut meni kesken.

Oli eka kierto kuopuksen syntymän jälkeen.

Yleensä olen ovuloinut siinä kp 14-16.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now