Andrea

Kantoliinat ja kantoreput

1000 posts in this topic

Meillä on kaislakehdon trikooliina, muutama päivä sitten se päästi epäilyttävän ratkeamisäänen sitä pukiessani... :rolleyes: Ergo-reppua olen suunnitellut ostavani, että mieskin voi kantaa.

 

 

Kuinka isoa vauvaa kannat Kaislakehdon liinalla? Mun mielestä tuo liina on tosi ohutta trikoota, että antaa kyllä periksi jos kovin isoa lasta sillä kantaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Yamo-reppu, mutta vielä ei olla kamalasti päästy sitä kokeilemaan. Tyttö ei toistaiseksi viihdy ihan kympillä siinä. Alkaa itkeä aika helposti, vaikka muuten viihtyisi sylissä vaikka kuinka. Mahtaisiko se sammakkoasento vielä tuntua oudolta, en tiedä. Mutta syytä olisi oppia, mä haluan päästä kantamaan sitä :lol: No, kunhan tästä kevät ja kesä koittaa niin päästään uloskin harjoittelemaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kovasti mietin kantorepun ostamista. Vaihtoehtoina Ergo tai Patapum. Jälkimmäinen olisi ainakin edullisempi, mutta Ergoa ovat ainakin edelliset suositelleet. Oliko kellään kokemuksia Patapumista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^mua harmittaa kun ei hokassu hommata ergoa jo aiemmin. Likka oli 7-8kk kun ergo kotiutu meille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Patapum ja kun vihdoin tajusin miten saan ne olkaimet pysymään pienillä hartioillani niin se pelittää vallan mainiosti! ;) Yhtä paksut ne olkaimet näytti Ergossakin olevan. Enkä muutenkaan huomannut siinä mitään eroa tuohon "kopioon".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä myös Ergo, ja odotellaan että typy mahtuu sinne ilman inserttiä. Ykkösluokan peli!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Enkä muutenkaan huomannut siinä mitään eroa tuohon "kopioon".

 

 

Erona on ainakin mitat. ja pääntuki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on Ergo ja on ihan tosi hyvä! Ennen sitä ehdin muutamia kertoja kanniskella Baby Björnillä ja täytyy sanoa, että ero on ihan valtava! Nyt siitä kanniskelusta suorastaan nauttii! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me saatiin ennen esikoisen syntymää lahjaksi Tricot-Slen -trikooliina ja jonkin verran sitä käytettiinkin. Ongelma tuon liinan kanssa oli se, että kangas on melko paksua ja näin ollen oltiin pojan kanssa kumpikin ihan hikisiä, jos käytti liinaa sisätiloissa.

 

Ennen toisen lapsen syntymää ostin Hug-A-Bub -liinan ja se oli loistava päätös!! Monet kerrat on neiti nukkunut liinassa tai muuten vaan kulkenut mukana, erityisesti silloin, kun olen touhunnut esikoisen kanssa. Varsinkin kaupungilla liina on ollut loistava -jos poitsu on väsähtänyt kävelemiseen, on neiti nostettu vaunuista liinaan ja poika on päässyt vaunuihin. :)

 

Mä haaveilen, että saisin ostettua kantorepun -tällä hetkellä Yamo houkuttaa eniten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei poika viihtynyt aluksi missään kantovälineessä (ensimmäiset 3kk). Ja kaikkea mahdollista kokeiltiin. En tiedä mikä sitten muuttui, mutta poika alkoi lopulta viihtymään myös liinassa. Ensin rengasliinassa budha asennossa naama eteenpäin ja lopulta myös naama kantajaan päin niin trikoo- kuin rengasliinassa. Nyt on käytössä Ergo joka on kyllä todella hyvä. Selässä kantamista ei olla vielä kokeiltu. Meillä mies haluaa ehdottomasti kantaa poikaa, ja olikin alussa todella harmissaan, kun poika ei liinassa viihtynyt, eikä mies päässyt liinailua kokeilemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä on huggis (jota en enää ole käyttänyt aikoihin), kanga ja ergo.

 

huggis oli loistava viime kesänä. mieskin kantoi aika usein ja poika viihtyi siinä loistavasti.

talven aikana on vähemmän tullut kanniskeltua, kun ei olla niin paljon kodin ulkopuolella liikuttu. toisaalta tuli myös hankittua nuo matkarattaat , joten kauppakeskuksissa suhailen niiden kanssa.

 

Kangaa olen satunnaisesti käyttänyt kun pitää saada poikaa pidettyä sylissä ja itse tehtyä jotain. lähinnä olllut siis hätävarana.

 

ergon ostimme viime syksynä, ja se on kyllä ihan loistava juttu. oikein odotan kesää, jotta sitä voi taas useammin käyttää. ergon asentaminen kuulosti/näytti aluksi tosi haastavalta, mutta hyvin se sujuu kun vähän harjoittelee. poika oikein nauttii kun sitä "pomputtaa" kyljeltä selkään. mies vaan on vielä aika arka laittamaan poikaa yksin kyytiin ja tarvitsee siinä apua. mutta eiköhän sekin opi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patapum on täälläkin käytössä ja aivan mahtava kapistus onkin. Vasta matkalla pääsin "tutustumaan" siihen paremmin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin sekä vauva että taaperoPatapumit :) Eli aivan mahtava vekotin! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on mam earth-kantoliina, kantopussi ja ergo. Vain ergo lähinnä käytössä nykyisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suosittelen lämpimästi ergoa!!! BB:n rintareppu oli lainassa kun typykkä oli ihan pieni, mutta oli aivan susi!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onkos jollakin kokemuksia Babyhawk -kantorepusta? http://www.sininenonni.com/babyhawk.php

 

Ollaan miehen kanssa mietitty, että jos hankittaisiin sellainen. Ei tuo liinailu oikein suju ja joku kantojuttu olisi kiva :) Ergo on meillä toisena vaihtoehtona.

 

 

Ihan saman viestin olisin voinut kirjoittaa! Babyhawkia olen lukenut kehuttavan (varsinkin ulkonäköä ;)), lieneekö näppärä? Ergoa kyllä ollaan vahvasti harkittu, pitää vaan päästä kokeilemaan ennen ostoa. Liinailu ei meilläkään oikein hyvästä tahdosta huolimatta lähtenyt sujumaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo babyhawk on kyllä kivannäköinen, mutta siinä ei ole niskatukea. Tuo kangaslärpäke ei anna yhtään tukea isommalle lapselle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meillä on Patapum ja kun vihdoin tajusin miten saan ne olkaimet pysymään pienillä hartioillani niin se pelittää vallan mainiosti! ;)

 

Mä olen miettinyt juuri tätä, että minkälaisia kokemuksia pienikokoisilla tai ainakin pienihartiaisilla ihmisillä on kantorepuista, erityisesti ehkä ergosta, mutta tietenkin muistakin. Vai olisiko parasta vain käyttää kantoliinaa? Missä esimerkiksi ergoa pääsisi kokeilemaan pk-seudulla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on MaM Earth. Alkuu oli kätevä iltaisin, kun sillä sai rauhoitettua itkevän vauvan. Sittenmmin liina oli käytössä lähinnä pidemmillä ostosreissuilla, kun vauva ei viihtynyt rattaissa. Nyt pariin kuukauteen liinaa ei olla käytetty enää lainkaan. En oikein osaa perustella miksi. Osasyynä on varmasti se, että nykyään tyttö venkoo siinä niin paljon, että on hetken siinä oltuaan ihan kummallisessa, epäergonomisessa asennossa, vaikka liina olisi ihan tiukallakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rinna, itse olen aika pienikokoinen ja aluksi en tajunnut miten saan Patapumin olkaimet pysymään hartioillani. Onneksi Helea ystävällisesti kuitenkin opasti minua Ergonsa kanssa, että se hihna selässä kannattaa laittaa mahdollisimman ylös. Noin saan olkaimet pysymään paikoillaan ja nyt tytön kantaminen onnistuu hyvin. Meillä on myös Hug-a-bub trikooliina, joka oli ensimmäiset kuukaudet tosi hyvä, mutta nyt kun tyttö on tarpeeksi iso kantoreppuun niin liinan käyttö on jäänyt. Reppu on mielestäni niin paljon kätevämpi kun useimmiten sille tulee tarvetta kesken shoppailureissun kun tyttö haluaa rattaista syliin. Ei tarvitse ruveta sitomaan liinaa jossain kaupassa vaan saa tytön hetkessä reppuun.

 

Siihen en osaa vastata missä noita reppuja voisi testata...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä olen miettinyt juuri tätä, että minkälaisia kokemuksia pienikokoisilla tai ainakin pienihartiaisilla ihmisillä on kantorepuista, erityisesti ehkä ergosta, mutta tietenkin muistakin. Vai olisiko parasta vain käyttää kantoliinaa? Missä esimerkiksi ergoa pääsisi kokeilemaan pk-seudulla?

 

Mä olen tosi pienihartiainen. Esim. xs-koon paidat on monesti hartioista liian isot. Silti Ergolla on hyvä kantaa. Selässä olevaassa kiristysklipsissä on säätösysteemi, joilla saa säädettyä, että kuinka leveällä olkahihnat on.

 

Ergoa voi pk-seudulla sovittaa ainakin Bebesissä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisi tarkoitus hommata kesäksi patapum...tällä hetkellä käytössa theodore beanin carrier, mutta tuntuu että tyttö ei siinä oikein viihdy.Ei olla tosin paljon kannettu. mutta luulen,että kesällä kannetaan enemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.