Sign in to follow this  
Followers 0
LottaP

Englanninkielistä toimintaa pk-seudulla

6 posts in this topic

Tuo meidän tyttö on nyt reilu 2 kk vanha eli ei ihan vielä ymmärrä varmastikaan kielistä hölkäsen pöläystä, mutta sekin hetki on edessä before too long. Luulen että hän menee tavalliseen suomenkieliseen päiväkotiin, joten englannin kehitys jää pitkälti isukin jutteluiden varaan. Tietääkö kukaan jos täällä pk-seudulla olisi mitään englanninkielistä toimintaa lapsille ja vanhemmille? Jotain harrastusta tai ryhmiä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varmasti löytyy paljonkin, kun espanjankielistä toimintaakin tuntuu olevan ihan hirmuisesti. Kannattaa katsoa ainakin Helsingin kaupungin sivuilta leikkipuistojen tietoja, Brahen leikkipuistossa tuntuu olevan toimintaa aika monellakin kielellä.

Kannattaa myös selvittää kun olen ymmärtänyt että osa suurlähetystöistä järjestää myös toimintaa tai on ainakin jotenkin osallisena toiminnan järjestämisessä.

Pikku delfiinit järjestää englanninkielistä vauva uintia.

Malmilla toimii monikulttuurinen avoin perhekerho, ei nyt siis varsinaisesti englannin kielinen, mutta kuitenkin.

Tässä nyt muutamia ideoita :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.iesaf.fi/

 

IESAF järkkää ainakin perhetapaamisia,mm. hoplopissa yms. Suurin osa porukasta on suomi-enkku/jenkki/irkku/yms pareja. Jos puolisolla on kiinnostusta niin kerran kk on pub-quizz, tapaamisia jne sosiaalisia juttuja.on st.Patricks day pippalot,missä siis myös lapset mukana..

 

IESAFIn porukka on mukavaa (mulla sisko siis toiminnassa mukana,nyt vähemmän ku tiet erosivat ) Ja sieltä saa varmasti kivoja tuttavuuksia,leppoisaa porukkaa :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näköjään edellisestä tämän aiheen viestistä on jo aikaa. Onko teillä tietoja/ehdotuksia ajankohtaisista englanninkielisistä vauvaperheiden aktiviteetista pääkaupunkiseudulla? Jossain vaiheessa on etsinnässä myös englanninkielinen päiväkoti kantakaupungissa, olisi kiva kuulla suosituksia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee ainakin mieleen Jungle Kids Fitness. http://www.kidsfitness.fi/?cat=1 Toimii Länsiväylän varrella Isoa Omenaa vastapäätä, mutta nettisivujen mukaan he ovat kai laajentaneet toimintaa myös Leppävaaraan ja Helsinkiin. He tarjoavat kaikennäköistä aktiviteettia 0-7 ikäisille ja puhuvat englanniksi. En ole itse osallistunut (ajat eivät oikein sopineet meidän neidin aikatauluun), mutta kaveri on käynyt ja kehunut. Hinta on aika kova verrattuna esim. työnväenopiston kursseihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0