Nesbit

Raskaus (ja muiden) kilojen tiputus - vertaistukea!

110 posts in this topic

Raskauskilot ovat jo lahteneet, mutta sen lisaksi olisi viela hyva tiputtaa ainakin 10kg. Mielellaan ennen seuraavaa raskautta :rolleyes:

 

Mulla on ongelmana ihan hilliton makeanhimo ja itsekurin puute. Suklaata etenkin menee niin paljon kuin sita vaan loytyy. Nytkin kaapissa on levy, johon yritan olla koskematta. Lisaa en kylla osta. Imetyksen takia en ole uskaltanut kalorimaaria ruveta pienentamaan, mutta riittaisi varmaan jo aluksi jos saisin lopetettua kaiken turhan herkun mussuttamisen... Sielta kun ne pahimmat tyhjat kalorit talla hetkella tulee. Mulla on myos vaikeuksia sanoa ei jos jossain on pullaa tms tarjolla.

 

Ajattelin myos alkaa liikkumaan enemman. Kaydaan joka paiva pojan kanssa vaunulenkilla (ellei ole ihan kamala myrakka) ja nyt ostin kaksi jumppa dvd:ta, Yogalates for weight loss ja Davina Box setin, ja olen jopa jumpannut jo kolmena paivana talla viikolla.

 

Onko muita jotka haluaisi pudottaa kiloja ja tarvitsevat hiukan vertaistukea ja tsemppausta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täältä löytyy yksi tapaus! :) Mulla on kanssa ongelmana ihan hirvee makean himo, jäätelö on listalla ykkösenä, myös leivonnaiset on heikko kohta. Pikku hiljaa olen aloittanut vaunulenkit (sectiosta 3 ja puol viikkoa aikaa). Vielä ei saa revittää joten noilla rauhallisilla vaunulenkeillä jatkettanee vielä jonkin aikaa. Raskauskiloja ois pudotettavana vielä n. 7 ja sen lisäksi pitäis vielä saada ainakin 5 kiloa pois kun se projekti jäi kesken raskauden alettua.

 

Pääsiäisen annoin itelle vielä aikaa herkutteluun mutta sitten kyllä pitää lopettaa toi ylimääräinen syöpöttely. :) Laihduttamaan en toki imetyksen takia rupea, mutta tarkoituksena ois vaan korjata vähän elämän tapoja joilla saa kyllä kiloja pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kans herkkulakko yrityksessä. Raskauskiloja on vielä 7 jäljellä, ja paino on pahaenteisesti kääntynyt noususuuntaan. Normaalipainoinen olen kyllä näinkin, kun ennen raskautta olin melko hoikka, mutta ärsyttää suunnattomasti tuo mahamakkara.

 

Liikuntana mulla on lähes päivittäin vaunulenkit ja pari kertaa viikossa jumppa. Toinen on ohjattu pilates tai balletone, toinen lihaskuntojumppa kotona jumppavideon kanssa.

 

Vinkit mahan litistämiseen otetaan ilolla vastaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskauskiloja minulle ei tullut kuin 8kg. Synnytyksen jälkeen ne tippuivat kuukaudessa, kunnes tulivat imetyskilot <_< En ymmärrä mistä tämä lihomiseni johtuu. Olo on välillä tosi epätoivoinen. Syön ihan samoin kuin ennenkin aika paljon hedelmiä ja kasviksia jne. Makeaa syön todella vähän. Käyn yhden kerran viikossa pilateksessa ja yhdesti steppi jumpassa. Lisäksi lenkkeilen koiran ja vaunujen kanssa n.2h joka päivä.

Neuvolassa terveydenhoitajamme sanoi, että minulla todennäköisesti imetyshormooni nostaa painoa koko ajan ylöspäin. Tilanne varmasti tasaantuu ja paino tippuu entiselleen, kunhan lopetan imettämisen :blink:

 

Olen kuitenkin haaveillut imettäväni lastani 1,5-2vuotta. On todella masentavaa, jos paisun koko ajan kuin pullataikina. Mitä ihmettä minä teen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina olen jumpannut dvd:den kanssa joka paiva talla viikolla paitsi eilen, jolloin jai jumpat valiin. Tosin kaantopuolella mulle myos on maistunut suklaa ja muu makea ihan urakalla, joten kaikki noi jumpat ovat olleet vahan niinkuin syyllisyyden laimentamista...

 

Ikava tilanne sinulla Alice!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä sovinko tänne, mutta naputanpa nyt jotain kuitenkin. Painoin vuosi sitten 83 kiloa ja nyt vaaka näyttää 68 kiloa. Muutin ruokailutapojani viime kesän alussa (muistaakseni oli noin kesäkuun alussa), joten vajaassa vuodessa on lähtenyt 15 kiloa. Tavoitepaino on 63 kiloa ja pituutta mulla on 163 cm. Kun tapasin miehen heinäkuussa 2001, painoin 67 kiloa. Esikoisen raskauden lähtöpaino oli 70-72 kiloa ja kakkosen raskauden lähtöpaino oli 76 kiloa. Kummankin raskauden jälkeen sorruin ihan hirveeseen mässäilyyn ja kummankin raskauden jälkeen lihotin itteäni siihen 82-83 kiloon. Nyt en aio enää ikinä ottaa niitä 15 kiloa takaisin ja toivon, että saan häädettyä vielä ne viisi pois. Mitään varsinaista laihdutuskuuria en siis ole pitänyt enkä pidä. Olen vain muuttanut ruokailutapani. En edes harrasta mitään liikuntaa, mutta hyötyliikuntaa koitan harrastaa. Esim. kävellen kilometrin matka eikä bussilla ja portaat kävelen, enkä mene hissillä (tietty eri asia silloin, kun lapset eli rattaat mukana). Tammikuusta lähtien olen ollut iltatöissä ja siellä olen lähes koko ajan jalkojen päällä, nostelen laatikoita jne., joten siellä tulee hyötyliikuntaa myös.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitäisi laihtua ennen yrityksen aloittamista. Naikkareiden puolella olen jo laihisketjussa, mutta taidan käydä kuikuilemassa täälläkin ajoittain. Kiloja on ihan riittävästi, ennen plussatestiä olisi saatava 10-15 pois vähintään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi tanaan herkkulakko! Koitan nyt ainakin viikon olla ilman mitaan turhia herkkuja ja nameja. (No siis kaikkihan ne turhia on...) Nyt ei ole onneksi kotonakaan mitaan kaapissa kiusaamassa.

 

Tahan asti on mennyt hyvin, taysin herkuton paiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen ainakin huomannut, ettei mulle käy totaalikieltäytyminen. Parempi esim antaa itselle luvan syödä pari kertaa viikossa jotain herkkua tai kerran päivässä joku pieni juttu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurja tilanne, Alice. Mietin, olenko jossain määrin kohtalotoverisi. Suurimmalla osalla ihmisistä paino karisee imetyksen myötä, mutta vaikka mä imetän edelleen 7kk ikäistä vauvaa tosi paljon (syö vielä todella vähän kiinteitä) niin paino ei meinaa pudota. Syksyllä paino kyllä tippui mutta luulen että ne oli lähinnä niitä raskausturvotuksia jotka lähti. Onko sulla kierrot alkaneet? Mietin voisko olla jotain yhteyttä näillä asioilla, muistelen että silloin kun söin e-pillereitä paino meinasi koko ajan ruveta nousemaan. Jospa meidän tilanteessa imetyksen lopettaminen sitten joskus ratkaisee ongelman? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnärille lähtiessä painoin 114kg. Synnärille jäi 7kg. Tuosta muutamassa kuukaudessa lähti suurin piirtein mitään tekemättä 4kg eli niitä turvotuksia varmaankin. Viime kesäkuussa aloitin sitten maltillisesti painonpudotuksen, kun mittarissa oli 103kg. Nyt olen noin 15kg kevyempi, saman verran on vielä matkaa normaalipainoon. Imettänyt olen koko ajan. Vannon.. tai no minulle toimiva juttu on syömisten kirjaaminen ylös ja vaunulenkit. Tyttö nukkuu parisen tuntia päivässä rattaissa ja äiti työntää. Lenkkiä tulee reilu 10km ja läskit jää pikkuhiljaa tuonne tienvarteen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun oli alkuun tosi vaikeeta päästä karkeista ja muista herkuista eroon. Viime talvena söin melkein päivittäin pussin karkkia :unsure: Nykyisin ei tee oikeastaan edes mieli karkkia tai jos tekee, niin syön vain muutaman ja sen jälkeen ei tee enää mieli. On mulla kuitenkin yksi pahe ja se on cokis light. Sitä mä juon yli puoli litraa päivässä, joskus sen litrankin. Lähinnä iltaisin töissä. Ennen ostin kotiinkin, mutta siitä tavasta olen onneksi päässyt, sillä muuten kittaisin reippaasti yli litran päivässä. Mä olen valinnut makeutusaineet mieluummin kuin sokerit ja kilot ja pitäähän sitä ihmisellä jokin pahe olla. Toiset polttaa tupakkaa, mä juon cokis lightia :lol: Se on mun herkkuni eikä hirveesti muita herkkuja tee mieli. Toki joskus syön, mutta makeenhimoa mulla ei ole ollut aikoihin. Suolaisesta oon muutenkin tykännyt aina enemmän ja niihin helpommin sorrun kuin makeaan. Olen vähentänyt ruokamääriä ja koitan syödä vähän usein eikä niin, että kerran tai kaksi päivässä mätän kauheesti ruokaa. Tääkin oli vaikea oppia, mutta kun aloitin iltatyöt, muuttui ruokailurytmikin. Nyt ainakin arkisin toimii hyvin se, että syön vähän usein. Esim. bansku tai leipä parin tunnin välein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuskaisaa on kilojen tiputus täälläkin. En ole pariin kuukauteen edes vaa'alle uskaltautunut, vaikka tiedän että se jos mikä saisi viimeistään motivaation heräämään. Heti synnytyksen jälkeen pääsin parissa viikossa muutamaa kiloa vaille lähtöpainoon. Imetys on kuitenkin saanut mässäilyhimot huippuunsa. Tiedän että kolmen päivän sokerittomalla kuurilla saisin makeanhimon pois. On tullut aiemminkin kokeiltua ja se tekee kyllä ihmeitä. Ei kertakaikkiaan tee mieli enää samalla tavalla mässäillä. Kunhan vaan jaksaisi sen kolmen päivän ajan... Muuten ruokavalio on ihan ok ja liikuntaakin tulee harrastettua säännöllisesti. Imetys jatkuu toivottavasti vielä parin kuukauden ajan, joten mitään kovin rajuja muutoksia ei voi vielä tehdä. Mutta sokeriton elämä alkakoon tänään :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kurja tilanne, Alice. Mietin, olenko jossain määrin kohtalotoverisi. Suurimmalla osalla ihmisistä paino karisee imetyksen myötä, mutta vaikka mä imetän edelleen 7kk ikäistä vauvaa tosi paljon (syö vielä todella vähän kiinteitä) niin paino ei meinaa pudota. Syksyllä paino kyllä tippui mutta luulen että ne oli lähinnä niitä raskausturvotuksia jotka lähti. Onko sulla kierrot alkaneet? Mietin voisko olla jotain yhteyttä näillä asioilla, muistelen että silloin kun söin e-pillereitä paino meinasi koko ajan ruveta nousemaan. Jospa meidän tilanteessa imetyksen lopettaminen sitten joskus ratkaisee ongelman? :rolleyes:

Kierrot alkoi kuukausi sitten ja nyt olo on sellainen, että tulee varmaan taas menkat <_< Hyvä tietysti on että hormoni toiminta alkoi tasaisena heti. Eli en vielä osaa sanoa, onko tällä mitään yhteyttä painon muutoksiin. Toivottavasti olisi, pahoin kuitenkin pelkään että paino lähtee tippumaan vasta imetyksen loputtua. Nyt 9kk aikana on tullut 8kg eli melkein kilo per kuukausi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä liityn tänne!! Ennen raskautta painoin 68-70kg, mutta viimesillä viikoilla paino olikin huimat 103kg! Eli siis painoa kertyi salakavalasti yli 30kiloa!

Nyt synnytyksesta reilut 3kk ja painoa oon saanut alas jonnin verran. Nyt kiloja 86 ja tavoitteena ois vähintään tuo 70. Mutta hitto että se on vaikeaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla paino nousi raskausaikana aikalailla 25 kiloa ja 90 kiloa hivottiin synnärille mentäessä. Hölmönä luulin et se imetys kyllä laihduttaa.. Noh, eipä laihduttanut, varsinkin kun kuvittelin et samalla saa syödä miten sattuu :D Tyttö synty 5/07, synnärille jäi 5 kiloa ja kesän aikana tippu viitisen kiloa itsekseen. Syksyllä jaksoin hetken tarkastella ruokavaliota ja paino tippuikin 5 kiloa. Motivaatio katosi ja alkuvuodesta sain taas itseäni niskasta kiinni ja tammikuussa tippuikin sitten taas 5 kiloa. Nyt ollaan viimein ennen-raskautta-painossa, mutta vielä olis haaveissa tiputtaa nelisen kiloa että oltais niissä omissa ihannemitoissa. Imetys loppui kun tyttö oli 9kk.

 

Pointtina tässä siis, että ei se imetys laihduta jos samalla mässää ruokaa ja herkkuja. Tai siis mulla ei ainakaan laihduttanut. Heti kun otin painonvartijat orjallisesti käyttöön niin paino lähti laskemaan. Tiukkaa itsekuriahan se vaatii..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä alkaa kesän lähestyessä mahamakkarat ärsyttää! Kiloja ei enää ole ehkä kun kolme jäljella, mutta raskautta edeltäneet vaatteet ei todellakaan mahdu. Tarttis varmaan tehdä jotain. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kanssa yksi epätoivoinen laihduttaja. Tätä kun kirjoitan niin mustikkapiirakka huutelee kovasti tossa pöydällä :rolleyes: Mulla tuli raskauden aikana +20kg, tarkkaa määrää en edes tiedä kun ei synnärillä punnittu. Synnärille jäi kilosta 10 ja loppujen kanssa ollaankin sitte taisteltu. Mulla on toi makean himo ollut aina valtava, mutta ennen synnytystä kilot ei oikeen tarttunut muhun. Pystyin syömään oikeestaan mitä vaan. No aineenvaihdunta on sen verran muuttunut että sama tyyli ei enää käy. Otin itelleni tavoitteeksi että kilot on pudotettu kun poika täyttää vuoden. No siihen on aikaa tasan kuukausi ja kiloja on jäljellä 6. Jossain vaaheessa oli kiloja jäljellä enää 4, mutta olen noi kaksi jostain saanut takaisin. Eli tavoite jää kyllä saavuttamatta. Myönnän että suurin ongelmani on itsekurin puute. Liikuntaa harrastan kuitenkin säännöllisesti useita kertoja viikossa. Jos nyt saisi otettua itseään niskasta kiinni. Mutta joudun syömään ton mustikkapiirakan ensin :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei kohtalotoverit! s020.gif

 

Olen taistellut kilojen kanssa aina, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Ihanne/hyvänolonpainoni on 60 kg (pituutta 165 cm), tuossa painossa olin viimeksi vuonna 2005.

 

Raskauskiloja tuli +17 kg (tickeri näyttää tilanteen vuoden alusta, eli siitä puuttuu ne 2 kg mitkä lähti synnytyksen jälkeen välillä loka-joulukuu), niistä jäljellä 6 kg, mutta tavoite on 5 kg alle sen. Toisin sanoen vielä 11 kg pitäis saada pois...

 

Tiputin kiloja itsekseni alkuvuoden ja maaliskuun loppupuolella liityin virallisesti Painonvartijoihin kun homma alkoi junnaamaan paikoillaan. Aikamoista taistelua tämä on ollut ja todellakin toivon että mahdollisessa seuraavassa raskaudessa kiloja ei tulisi noin montaa (niin ja lähtöpainokin voisi olla pienempi).

 

Makeanhimo on välillä ihan tolkuton. :(

 

Tsemppiä jokaiselle!!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää on toivotonta! Musta tuntuu että mä en ikinä enää mahdu mun "ennen raskautta"-farkkuihin! Mä en vaan saa ittestäni irti että lähtisin liikkumaan enemmän. Ja syöminen... miks se on niin kivaa? Etsitään kadonnutta motivaatiota!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Määkin olen huomannut tuon, että ei ne kilot imettämällä lähde vaikka kaikki niin sanookin (ja ongelmana juuri tuo vähän liiallinen syönti). Mulla ei ole lähteny kahdessa kuukaudessa kiloakaan päälle sen mitä jäi laitokselle (7kg). Ei onneksi ole tullut yhtään lisääkään. Nyt on pakko ottaa itteä niskasta kiinni ja lopetta herkuttelu. Pitää kokeilla tuota sofian kolmen päivän sokeritonta kuuria :) kun itsekin pitäisi vaan päästä tuosta "sokeririippuvuudesta". Nyt kun tekee koko ajan mieli makeaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piti tulla päivittämään tilannetta kun Tikru mainitsi tuossa edellä sokerittoman kuurin. Aloitin silloin kun viimeksi tähän ketjuun kirjoitin tuon dieetin ja hyvin se kyllä toimii. Ensin olin kolme päivää täysin ilman sokerisia herkkuja (kamalat vieroitusoireet...) ja sen jälkeen olen syönyt kerran viikossa n. 200 g karkkia ja 1-2 kertaa viikossa palan jotain leivonnaista. Kuukauden päivät taitaa suurinpiirtein olla aloituksesta ja kolmisen kiloa on lähtenyt. Lähtöpaino oli n. 70 kiloa ja nyt on alle 67 kiloa. Muuten en ole kummoisia muutoksia tehnyt. Säännöllisesti yritän syödä (kolmen tunnin välein) ja pikaruokaa korkeintaan kerran viikossa. Liikuntaa en kovin paljon ole jaksanut harrastaa. Ilmeisesti energiat ovat vähissä kun imetys on vielä käynnissä. Yhtään enempää en kuitenkaan jaksaisi syödä tavallista ruokaa. Herkutkaan eivät enää huutele kaapeista ja karkkihyllyiltä kun kierteen sai katkaistua. Vaikka sen verran suojelen itseäni houkutuksilta että en osta kaappeihin mitään vierasvaroja houkuttimeksi.

 

Suosittelen, jos haluaa sokeririippuvuudesta eroon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heipsan! Tähän ketjuun olen tulossa kirjoittelemaan alkukesästä, kun vauva on ollut jo tovin maailmassa ja kertyneiden kilojen tiputus alkaa :) Mutta vielä nautin muutaman viikon (odotusajan loppuun) enkä rajoita syömisiäni. Tsemppiä teille urakassanne! Palaan asiaan... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plääh, mun paino on jämähtänyt. Haluisin vielä viisi kiloa pois, mutta taitaa olla turha toivo :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now