Sign in to follow this  
Followers 0
Chiko

Raskaana ulkomailla?

4 posts in this topic

Olen siis aivan raskauteni alussa - tama on ensimmainen raskauteni ja asun Malawissa, itaisessa Afrikassa. Olisin kiinnostunut kuulemaan, minkalaista raskauden seurantaa missakin maassa on tarjolla. Kavereideni neuvolakokemuksista ei sinallaan ole niin hirveasti apua, silla olosuhteet ja palvelut ovat taalla aika erilaisia kuin SUomessa...

Edited by Chikondi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sun kokemuksia on varmasti tosi mielenkiintoista kuulla. Itse asun Virossa, ja esikoinen on tulossa. Vaikka Suomi on lähellä, ovat monet asiat aivan eri tavalla täällä. Ensi viikolla olen jo viisaampi paikallisen raskaudenseurannan suhteen, silloin olen menossa ensimmäistä kertaa lääkäriin. Mitenkäs Chikondi sulla on siellä Malawissa mennyt, kuinka odotus on sujunut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanha ketju, mutta keskustelua aiheesta kaipaisin kovin. Asun Aasiassa ja hieman vaikea on sovittaa yhteen suomalaisen neuvolan ohjeita ja käytäntöjä tähän elämään täällä. Paikalliset neuvot odottajille on välillä ihan ristiriidassa Suomen kanssa. Löytyykös muita raskaana ulkomailla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hep! Asun tosin täällä vanhalla mantereella (Espanjassa), joten kovin suurta eksotiikkaa ei ole. Toista odottelen, ja esikoinenkin siis syntyi täällä. Joitain eroja toki on niin raskausajan suosituksiin kuin vauvanhoitoonkin liittyen, mutta olen iloisesti "sekoittanut" täkäläisiä oppeja suomalaisiin vastaaviin ja loput ihan maalaisjärjellä / mutulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0