Lilli

Kikkakolmosia

325 posts in this topic

Mulla oli käytössä paljonkin semmosia pikkukikkoja raskautumiseen. Peruskeinoja oli (käytin näitä jo ennen yritystä muutamia kuukausia, terveellisiä muutenkin):

- Greippimehun juonti (tykkään oikeasti mausta)

- Vehnänalkioöljy (auttoi myös huonoon ihooni)

-Maca-jauhe silloin tällöin (epäsäännölliseen kiertoon)

-Seksin ajoittaminen ovulaatioviikolle erityisesti

-Vitamiinit: B-vitamiini (sis. foolihappoa) ja maitohappobakteerit. Miehellä sinkki & magnesium, tosin hän ei niitä kovin usein muistanut ottaa :)

 

Asiat joita tein erilailla raskautumiskierrossa (viides yrityskierto):

- Kävin tavallista enemmän kuntosalilla, koska korttini oli menossa vanhaksi ja halusin ottaa vielä kaiken irti maksamastani kortista :) Eli liikuin enemmän.

-En ekaa kertaa yrityksen aikana ehtinyt yhtä paljoa miettimään raskauden yritystä, koska meneillään oli muita mielenkiintoisia asioita elämässä.

- Pidin "tavarat" sisällä koko yön peuhailujen jälkeen.

-Join yhden/kaksi annosta alkoholia joka ilta loppukierrosta, viiniä tai siideriä. Tämä oli ihan tietoinen kokeilu tässä kierrossa ja kieltämättä ihan mukava rentoutumiskeino. Mutta nyt tietysti se on loppu.

Edited by Rose-86

Share this post


Link to post
Share on other sites

minulla tässä kierrossa konsteina ollut:

 

greippimehu

raskausvitamiinit

hommailua paaaljon oviksen aikoihin

punaviiniä kahtena iltana lasillinen

jalat kohti kattoa menetelmä noin 30min

ja tavaran pidin 4iltana koko yön sisässä :grin:

 

katotaan miten käy, dpo 7 menossa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vinkeistä! Nyt sainkin hyvän syyn syödä suklaalevyt kaapista pois :D Greippimehua sit vaan ostamaan, punaviinistä en tykkää, harmi :/ Mutta mistä tota vadelman lehtiteetä ja -poimulehtiteetä saa? Luontaistuotekaupoista? En jaksa odottaa että tilais Jenkeistä, siinä kuitenkin kestää, ja mä haluan alkaa heti testaamaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakin Clipperin vadelmanlehtiteetä löytyi ihan Citymarketista, mutta vielä olis hakusessa sitten tuo oviksen jälkeen nautittava poimunlehtitee... töissä tulee teetä juotua sen verran, että vois käyttää hyödyksi ;) kallista toi tee kyllä oli, varmaan luomun takia, että toivottavasti tärppäis pian :D greippimehutkin (valion) oli btw tarjouksessa nyt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma en usko(nut) kikkakolmosiin, mutta niin vaan plussa parahti siina (ylipitkaksi venyneessa) kierrossa, kun olin alkanut ottaa siveydenpuu-uutetta. Mulla oli jossain maarin epasaannollinen kierto JA lyhehko luteaalivaihe ja lahina halusin kokeilla em. uutteen vaikutusta niihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fysiologiselta kantilta ajatellen siittiöt kyllä lentävät riittävän pitkälle ihan miehen toimesta, eli perille menevät ne jotka menevät, valumissuunnasta riippumatta. Sitten taas taikauskoiselta kantilta ajatellen olen kyllä valmis roikkumaan nilkoista kattolampussa, jos se vaan jotakin hyödyttää. laugh.gif

 

^ niin minäkin olen valmis! :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rohtotohtori täällä päivittämässä lisää mömmöjä :D

 

Omega-3

 

- sanotaan pidentävän kuukautiskierron hedelmällistä jaksoa

- parantaa hedelmällisen liman laatua

- lisää verenkiertoa kohdun alueella

- voi estää keskenmenoja

- miehillä parantaa siittiöiden laatua ja liikkuvuutta

 

C-vitamiini

- tupakoivilla miehillä estää siittiöitä takertumasta toisiinsa, joka voi olla ongelmana tupakoinnin takia, neutralisoi tupakan toksiinejä

- lisää progesteronituotantoa

- joissain lähteissä suositellaan C-vitamiinia nautittavaksi Clomifen-hoidon aikana koska voi tehostaa sen vaikutusta

 

Sinkki

- ylläpitää miehillä testosteronitasoa

- naisilla auttaa ylläpitämään estrogeeni- ja progesteronitasoja

 

Seleeni

- voi olla avuksi jos siittiöitä on liian vähän

 

E-vitamiinista (vehnänalkioöljystä) vielä että..

- muutamissa lähteissä on suositeltu miehen nautittavan E-vitamiinia IVF-hoidon aikana, koska voi parantaa onnistumisen mahdollisuuksia jopa 10%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minun kikkakolmoset :D

 

- vehnänalkioöljy. Tätä tosin on juotu jo 3 yrityskertaa, ei ainakaan raskautumiseen ole vaikuttanut mutta epäilemättä terveellinen. Iho kiittää.

- seksin jälkeen paikoillaan makoilua (ja vaukkareissa surffailua :D )

- punkku. Lasillinen per ilta oletettuun kiinnittymiseen asti ja pari päivää yli, hih!

- sinkki (syön tosin aina)

- c-vitamiini

- b6 vitamiini lyhyehköön luteaalivaiheeseen

- ovistestit

 

Tässä kierrossa uutta oli punaviini. Viikonloppuna testaillaan! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole meilläkään vielä tärpännyt, joten nyt olen juonut greippimehua tässä kierrossa ja toivottavasti tärppää :give_heart: Vehnänalkioöljy kiinnostaa jo ihan ihon puolesta. Jalat kohti kattoa en ole halunnut tehdä mieheni nähden, koska se vain ahdistaisi häntä. Joten olen lähinnä vain makoillut sängyssä touhuilun jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos monipuolisista vinkeistä. ^_^

Mistä olette tuota vehnänalkioöljyä ostaneet?

Vadelmanlehtitee ja greippimehu lähtee ainakin seuraavalla kauppareissulla mukaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mä haluaisin kokeilla tuota greippimehua, mutta mulle tulee vatsanväänteitä jo perus appeltsiinitäysmehusta niin taitaa kannattaa jättää kauppaan...?

 

(kukaan muu ei oo tätä ongelmaa tainnu mainita niin mietin vaan et kestääkö teidän kaikkien vatsat tosiaan tuota greippimehua...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinkkejä lukemassa mäkin :) Ainakin tota punaviiniä vois kokeilla, vaikka en siitä tykkääkään. Ja vehnänalkioöljy kiinnostaa myöskin jos se kerran ihoakin parantaa. Myös mua kiinostaisi tietää, että mistä sitä saa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos tiedosta, Manuli! Pitääpä sitten käydä sieltä hakemassa ja kokeilla olisko siitä apua :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tulin suosittelemaan tuota greippimehua :)

Kaksi viimeistä raskautta on saanut alkunsa siitä kierrosta kun olen alkanut greippimehua juomaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuosta vadelmanlehtiteestä sen verran että sitten kun on raskaana, niin ekalla kolmanneksella sitä ei saisi juoda kuin max kuppi päivässä. Se saattaa lisätä keskenmenoriskiä lisätessään kohdun supistelua. Raskauden loppua kohden sen käyttöä kannattaa taas lisätä koska se tosiaan vilkastuttaa verenkiertoa noilla alueilla ja kasvattaa kohtua.

 

Minulla toimi punkun juominen kiinnittymisen aikoihin, useana iltana puolisen lasillista, sekä kuukupin käyttö heti hedelmöityksen yhteydessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heips, itse raskauduin esikoisen kohdalla ensimmäisestä varsinaisesta yrityskierrosta (ensimmäisen aikaan olin sen verran pihalla kierrosta ehkäisyrenkaan jäljiltä ettei sitä ihan täysillä voinut ehkä laskea) eli toisesta kierrosta. Ja mulla oli kaksi käytössä sekä greippimehu ennen ovista että punkku oviksen jälkeen. Greippimehua join aamuisin lasillisen tavallisen appelsiinin sijaan. Punkkua ostimme laatikollisen ja join sitä sitten joka ilta 0,5 dl seuraaviin kuukautisiin/raskaustestin tekemiseen asti. Olisin toki voinut juoda koko lasillisenkin, mutta itse tulin siihen tulokseen että puoli desiä oli ihan riittävä määrä mulle vähän ennen nukkumaanmenoa kun joi joka ilta ;) Joskus jos teki mieli lisää niin kaadoin itselleni toisen samanlaisen, mutta yhden annoksen (12 cl) rajaa ei kyllä tullut ylitettyä kertaakaan :lol: Greippimehun juominen muistaakseni lisää liman eritystä, jolloin on sekä helpompaa bongata ovis että kohdun limakalvosta muodostuu paksumpi, jolloin alkion kiinnittyminen onnistuisi paremmin. Punkun juomisen väitetään vilkastuttavan verenkiertoa kohdussa, jolloin alkion olisi myöskin helpompaa kiinnyttyä kohdun seinämään :lipsrsealed: Eli samaan asiaan molemmat juomat vaikuttavat, mutta eri syistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

muira puama, mitä saa fitnessfirst onlinesta. Sanotaan lisäävän hedelmällisyyttä. Nyt testissä se ja panettaa ihan koko ajan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämä muida puama olikin jännä uusi juttu, koska olen pitänyt sitä aina miesten "potenssipuuna", enkä ole ajatellut vaikutuksia naiselle. Tuo kyllä lähtee täällä testiin!

Greippimehua todella moni on ylistänyt, ja harmittaa kun en itse pysty refluksitaudin takia sitä nauttimaan. Viiniäkään en ole pystynyt juomaan sitten teiniaikojen. Jospa muista ravinteista olisi apua senkin edestä. :) Eli etenkin sinkkiä ja vehnänalkioöljyä naamariin!

 

Naisille on paljon suositeltu myös Vitexiä, eli Chaste berryä. Tässä yksi linkki. Tänään lukemani yhden lähteen mukaan nimenomaan miehille suositeltaisiin greipinsiemenuutetta. Lisäksi jo mainittuja L-karnitiinia, L-arginiinia, sekä L-tauriinia.

 

Onko muilla kokemusta tuosta kuukuppikikasta? Sekin oli jotain ihan uutta. :lol:

Täällä on koettu hieman haasteelliseksi tuo orgasmin saanti vasta miehen jälkeen. Eli jos laittaisi kuukupin, ja yrittäisi siemenet kupissa vielä jälkeenpäin saada, niin olisikohan siitä apua, vai onko tämä nyt ihan liian kaukaa haettua? :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, huomaamattani tein myös tuon "varaa lomamatka, tai aloita uusi kallis harrastus tms.."-vaihtoehdon. :D Nimittäin tänään postissa saapui vasta syyskuun lopulla oleviin naamiaisiin liittyen super kireä korsetti. Eli jos tärppäisi, niin eipä olisi ehkä pienenkään turvotuksen kanssa enää mahista mahtua tuohon. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now