Lilli

Kikkakolmosia

325 posts in this topic

Laitetaanpa tännekin keskusteluun:

Mitä vaikutuksia greippimehusta on ollut teidän kiertoihin?

Minulla greippimehu lyhensi kiertoa jopa kolmella päivällä, ts. ovulaatio aikaistui. En tiedä onko tämä hyvä vai huono asia :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Teki mulla saman ekoissa mehukierroissa, jonka jälkeen kierto alkoi vain pitenemään. Sillä nyt ei sinänsä paljoa väliä ole, tuleeko se ovulaatio muutamaa päivää aikaisemmin vai myöhemmin, jos se kuitenkin tapahtuu.

 

Itse kuitenkin tykkään lyhyistä kierroista (n. 26pv), joten greippimehuillessa jatkuvasti venyneet kierrot saivat mut lopettamaan sen litkun juomisen. Nykyään enää satunnaisesti tulee ostettua jos oikein tekee mieli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greippeilyn vaikutuksesta kierron pituuteen en osaa sanoa - käytin pillereitä ja rengasta vuosia ja heti niiden poisjätön jälkeen ostin jääkaapin täyteen mehua ;) . Viime kierto oli ensimmäinen ilman hormoneja ja kesti vain 26 päivää, greippimehua join pari, kolme lasillista päivässä. Mutta menkoista on tuon mehun myötä tullut melkoiset; tuntuu, että vuodan kuiviin ja vuoto on juoksevaa kuin vesi... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on tieteellinen teoria greippimehun vaikutuksesta, olen sen ihan itse kehittänyt, eli sen oikeudesta ei ole takeita, mutta mun mielestä se on mahdollinen B) Teoria menee näin (kommentoikaa ihmeessä):

 

Ennen ovulaatiota naisen elimistöön muodostuu paljon estrogeeniä (estrogeenipiikki estrogeenipitoisuutta kuvaavassa käyrässä). Estrogeenilla on monta vaikutusta, mutta raskaaksi tulemisen kannalta tärkeimmät vaikutukset ovat:

•hypotalamuksen hormonien säätely (hypotalamuksesta erittyvä GnRH-hormoni säätelee FSH:n ja LH:n erittymistä aivolisäkkeestä, joten se on tärkeä ovulaation tapahtumiselle)

•kohdun limakalvon kasvaminen (kohtu on valmis vastaanottamaan munasolun)

•kohdun suulla liman eritys lisääntyy ja liman juoksevuus lisääntyy (siittiöt eivät takerru limaan, vaan pääsevät eteenpäin kohti munasolua)

•sukupuolielinten sileän lihaksen kasvaminen ja sileän lihaksen supistuvuuden (motiliteetin) paraneminen (munatorvet kuljettuvat munasolua paremmin kohti kohtua)

 

Eli kun estrogeeniä on elimistössä kunnolla, raskaaksi tuleminen on todennäköisempää.

 

Greippimehu lisää estrogeenin pitoisuutta elimistössä, sillä se estää estrogeenin hajoitusta maksassa. Maksa hajottaa elimistön omia ja ulkopuolelta tulevia aineita entsyymien avulla (entsyymien nimi on CYP-entsyymit). Greippimehussa on furanokumariineja, jotka estävät näiden entsyymien toimintaa. Kun entsyymi (CYP3A4) ei pysty hajottamaan estrogeeniä yhtä tehokkaasti, kertyy estrogeeniä elimistöön hieman enemmän kuin tavallisesti. Estrogeeniä ei kuitenkaan greippimehua juomalla voi kertyä elimistöön mitenkään liikaa, koska elimistö säätelee sen määrää tarkasti.

 

Greippimehu voi muuten olla vaarallista käytettynä joidenkin lääkkeiden kanssa, koska nämä samat maksan ja ohutsuolen CYP-entsyymit hajottavat myös lääkkeitä, ja jos hajotus on heikompaa, kertyy lääkettä elimistöön liikaa. Tässä on linkki lääkevuorovaikutuksesta kertovalle sivulle (tietty kannattaa kysyä apteekista ja hoitavalta lääkäriltä, jos asia mietityttää).

 

http://www.powernetdesign.com/grapefruit/

 

GnRH = gonadotropin-releasing hormone (gonadotropiinin vapauttajahormoni)

LH = luteinizing hormone (luteinisoiva hormoni)

FSH = follicle-stimulating hormone (follikkelia stimuloiva hormoni)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^kuulostaa erittäin tieteelliseltä ja mahdolliselta :) opiskeletko sattumoisin alaa? ite oon ympäristötieteilijä, joten hormoneja on jonkin verran tullu opiskeltua biokemiassa...ei vaan oo jääny päähän ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, opiskelen ja olen tosi kiinnostunut kaikesta vauvoihin ja lapsiin liittyvistä jutuista, jostakin syystä :lol: Mutta silti mun piti luntata, mitä se estrogeeni tekeekään. Ei harmi kyllä pysy päässä, vaikka kiinnostaakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten tuon kahvin kanssa nyt sitten oli, haittaako kofeiini jotenkin ovulaatiota tai limakalvoja? Kahvista luopuminen tekis kyllä tosi tiukkaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lueskelin näitä juttuja ja hieman osaa naureskelin (ei mitenkään pahalla vaan huvittuneesti). Siitä kerrasta kun tärppäsi (tänään plussattu 2-3 clearblu digi) Vietimme isännän kanssa rentoa leffa iltaa. Itse join 2 pientä pulloa sellaista alkoholitonta punkkua (no joo oliko siinä max 0,5% alkomaholia) ja isätä otti yhden olusen. Rento fiilis ja kokeiltii kaikkea pupuillessa mitä keksittiin,jäätiin makoilemaan pitkäksi aikaa siten että hän oli vielä sisälläni kunnes siirryttiin suihkuun. Itse en ole edes aikasemmin näitä vinkkejä lukenut mutta itse suosittelen seuraavia (jos niillä on merkitystä)

 

-Punaviini

-stressitön rauhallinen leffa tms ilta

-hulluttelua pupuilun aikana ;)

-rauhallinen makoilu sängssä nauttien siitä että vieressä on joku jota rakastaa

-kuuma rentouttava suihku

 

nyt pidetään jännitystä yllä ja toivotaan että joku terve sieltä tulee, itsellä ei ole väliä onko tyttö vai poika kuhan on terve ja tulee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen aina vihannut sitä kun asiasta mitään tietämättömät sanovat että "Älä stressaa niin tuut varmasti raskaaks.". Tosin tämä taisi mellekin plussan tuoda sillä olen ollut kesälomalla ovulaatiosta asti ja plussa tuli juurikin nyt. Yritystä kuitenkin takana jo 1v 1kk ja oli 18 yk mistä nyt tärppäsi. Eli taisi se lomalle pääsy olla kyllä aika iso tekijä siinä että raskauduin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä taas olen lukenut jostain, että on parempi niin päin, että mies saa ensin, koska naisen orgasmi muuttaa emättimen jotenkin happamaksi tai muuten siittiöille epäsuotuisaksi. :blink:

 

Meillä on juuri näin tärpännyt kaksi kertaa, et mies on saanut ensin... ;) Ja näin tulee sit poikia! :P

 

Muita kikkakolmosia oli juurikin täällä mainittu greippimehu, sit oviksen jälkeen viikon verran punkkua (se puolisen lasia illassa) jne... Pitäiskin näitä alkaa muistella, jos kohta päästään taas tositoimiin. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ilmoittauduin aikido-kurssille. Se jää nyt jonnekin hamaan tulevaisuuteen, tutustumiskerralla kaatuilin siihen malliin, että en tahdo riskiä ottaa.

 

Muita kikkoja ei juuri ehditty käyttää. Makoilin vähän tavallista pitempään paikoillani seksin jälkeen, mutta en kyllä tiedä, oliko sillä merkitystä. Ja seksiä tuli harrastettua noin joka kolmas päivä. Se näemmä riitti.

 

Tällä toisella kerralla ei tarvinnut tehdä mitään kikkakolmosia tai -kuutosia. En makaillut aloillani tai muuta vaan kävin heti pesulla ihan mukavuussyistä, kun olin uninen ja halusin hyvät yöunet.

 

No, olin minä varannut huomiselle tatuointiajan. Se jäänee jonnekin tulevaisuuteen, jos tämä raskaus jatkuu.

Edited by LeeLoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa.. Yritystä on takana kovasti, mutta en tiiä mitä on jääny tekemättä ku ei tärppää..

Tässä kierrossa oon ajatellu olla ajattelematta koko asiaa, mutta kohta nähdään miten kävi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neljä kiertoa yritystä, joista vasta viimeisimmässä otin käyttöön päivittäisen greippimehun ja lisäksi bongasin oviksen testillä, ja nyt näyttää raskaustesti plussaa! En todellakaan osaa sanoa, olisiko tärpännyt yhtälailla ilman greippimehua. Sattumaa tai ei, voin kyllä suositella, onhan se joka tapauksessa terveellistä eikä mielestäni edes pahaa (vaikkakin toki hapanta, pelkästä greipistä tehtyä, ei lisättyä sokeria tms). Niin ja ovistesti auttoi varmistamaan ajoituksen. Muita kikkoja ei ollut käytössä, paitsi tietty seksin jälkeen puolisen tuntia rauhallista makoilua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon lukenut amerikkalaisilta palstoilta, etta ne on nyt alkaneet syomaan ananaksen maltoa (tai mika se kova keskikohta nyt onkaan) ja sanoneet silla onnistuneensa :grin: En sitten tieda mita tieteellista siina oli, kun ne oli niin tarkkoina, etta mina paivina sita piti syodakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Juu se sisältää bromelaiinia, joka on jonkinlainen ruuansulatusentsyymi. Se ilmeisesti ohentaa jonkin verran verta, joten se saattaisi olla hyödyksi kiinnittymistä ajatellen jos omaa jonkinsortin tukostaipumuksen. Ko. vaivaan kun määrätään joskus mm. miniaspiriinia, joka myöskin on verenohentaja.

 

Aiheesta lisää mm. täällä: http://www.amandabea...plantation.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos kovasti asian selventamisesta. Ite nappailen just tuota miniaspiriinia, joten sitten se varmasti ajaa saman asian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HUh! Tässähän tuli nyt ohjetta ohjeen peräängrin.gif Kävis varmaan ihan kokopäiväduunista jos kaikkia rupeisi noudattamaan.girl_impossible.gif

Mulla varmaan paras keino olis kuitenkin pudottaa liikakilot ensteksi pois ja sitten vetää greippimehua niin että napa rutiseegrin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nyt jaksa koko ketjua kahlata läpi, mut paristakin paikasta olen bongannut, että joku on laittanut kuukupin touhuilun jälkeen, et simpat ei pääse karkuun... :P Tätä testattiin täällä tässä kierrossa, viikon päästä selviää, tehosiko. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nyt jaksa koko ketjua kahlata läpi, mut paristakin paikasta olen bongannut, että joku on laittanut kuukupin touhuilun jälkeen, et simpat ei pääse karkuun... :P Tätä testattiin täällä tässä kierrossa, viikon päästä selviää, tehosiko. :D

 

Pitää tähän vielä lisätä, että tuo toimi!!! :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-targiniinin puutteen ainakin sanotaan aiheuttavan simppojen vähyyttä. Arginiinikapselit kuulemma lisäävät haluja ja parantavat tavaran laatua miehellä :)

 

edit. Niitä on siis kahta, L-arginiini ja targiniini :D

Edited by Speranza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä vuoden yrityksen aikana olen kokeillu greippimehua, raskausvitamiineja, kalaöljyä, vehnäalkioöljyä ja asentohoitoakin välillä. :girl_wink: Viimeaikoina olen ollut niin kettuuntunut kun ei sitä vauvaa kuulu niin ei ole kiinnostanut poppakonsteilla. Viimeisimmässä kierrossa ostin punaviinilaatikollisen kun teki mieli. Sitä ruuan kans otin lasillisen aika ahkerasti sen kummemmin kierron päiviä laskematta. Jostain hullusta syystä kuitenkin tästä kierrosta raskauduin en tiedä liittykö mitenkään punkkuun. Lugesteronia otin kans ensimmäistä kiertoa. Noh tuulimunaksi se raskaus sitten lopulta paljastui mutta tämä oli ensimmäinen raskautuminen vuoteen. Punaviiniä on onneks vielä reilusti jäljellä joten sitä sitten taas nauttimaan. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taas tovin jos toisenkin luontaistuote-raskausyhdistelmän parissa vieteltyä voisin laittaa tännekin noita, jotka itse laitoin tilaukseen :) Itseä kun kiinnostaa kaikki luonnon "mömmöt" myös tämän asian tiimoilta.

 

Siveydenpuu-uute stimuloi ja normalisoi aivolisäkkeen progesteronituotantoa. Löysin lähteen, jossa mainittiin että tuota siveydenpuu-uutetta käytetään joissakin paikoissa tavallaan terojen tilalta, kun lopetetaan hormonaalinen ehkäisy, auttaa siis tasapainottamaan hormonituotantoa. On ilmeisesti aika suosittu vaihdevuosijutuissa yms. Jos on liian lyhyt lutisvaihe, niin tästä voi olla apua siihen, kuten myös epäsäännöllisiin kiertoihin ja ovishäiriöihin.

Vadelman lehtitee (kp1 - ovis) ja vadelman poimulehtitee (oviksesta eteenpäin) tuli kans vastaan. Vadelman poimulehtitee valmistaa kohtua tulevaa alkiota varten. Tee vahvistaa muitakin lantion lihaksia, ja lisää verenkiertoa kohdussa. Jossain mainittiin myös, että tuo vadelman lehtitee estäisi keskenmenoja juuri noista edellämainituista syistä..

 

Itse löysin helpoiten ko. valmisteta iHerbistä, ja laitoinki tilaukseen ainakin FertiliTean (joka sisältää tuota siveydenpuu-uutetta, vadelman lehteä, vihreää teetä yms) ja Female Fertility Capsit, joissa on yleisesti vaan vitskuja mistä nyt saattaa olla vajausta kun alkaa yrittämään. Ajattelisin että on aika samaa settiä kun raskausvitamiinit.

 

Lähteitä..

http://www.ovulation-calculator.com/pregnancy/herbs.htm

http://www.getting-pregnant.com/red-raspberry.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now