Sugar

Pakkaaminen

5 posts in this topic

Suurin haaste, minkä olen kohdannut äitinä nyt kahdelle lapselle on pakkaaminen!! On mietityttänyt, voisiko tehdä esim. listan tavaroista ja vaatteista, mitä tarvitaan lapsille mukaan viikonloppureissua varten, kyläilyyn, lyhyttä retkeä, käyntiä kerhossa, parin tuniin ulkoilua puistossa, viikon matkaa jne., ettei tarvitse aina juosta lähtiessä pää kolmantena jalkana uudelleen ja uudelleen sisätilan ja lähtömobiilin väliä. :D Mitkä ovat välttämättömiä, mitkä mukavia lisiä tai yllätyksiä tiukkoihin paikkoihin jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerhoa varten olen 2,5v ja 5kk lapsille pakannut seuraavat kamat mukaan, kuljemme vaunuilla:

 

2,5v

- vaihtohousut (jos tulee vahinko pissa)

- vaippa (kotimatkaa varten)

- trippi ja hedelmä/voileipä

vaatteet:

- lämpöhaalari, vaihtosukat (jos tulee vahinko pissa), haalari, lippis/hattu

vaunut:

- yleensä pari ulkolelua varmuuden vuoksi

 

5kk

- imetysliina

- vaippoja 2-3 kpl

- märkäliinoja

- sosepurkki

vaatteet:

- pipo, paksut sukat, haalari

vaunut:

- hyttyssuoja, sadesuoja, makuupussi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen aika minimalistinen pakkaaja...

 

Lapset 2v5kk sekä 1v4kk.

 

Kaupungille/kauppoihin tms lyhyttä juttua, kuten kyläily, varten en ota kuin ehkä varavaipan, aika usein unohtuu sekin... Jos ollaan ruoka-aikana jossain, niin tarvittaessa ruokaa mukaan.

 

Viikonlopuksi ottaisin mukaan vaipat (aika helppo laskea, montako tarvii per nenä), yöpuvut, ja varavaatteet. Tarvittaessa (riippuen paikasta) ruokia, ruokalappua etc. Unilelut ehdottomasti, ja kirjoja/muita leluja tarvittaessa, iltakirja nyt ainakin.

 

Viikon matkalle ottaisin vaipat ekalle/ekoille päiville, loput ostaisin sieltä. Ruoissa sama juttu. Vaatteita suunnilleen yhdet per päivä, mutta yläosia enemmän kuin alaosia. Ja unilelut jne taas tietenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viikonloppureissulle mä pakkaan yleensä jokaisen vaatteet ja tavarat omaan reppuun eli niitä tulee mukaan neljä. Yhteen pussiin kaikki ruokailuun tarvittava ja toiseen lapsille kaikki ulkoiluvarusteet ja kengät tms. Sitten vielä yksi lelureppu autoon takapenkille. Laukkuja tulee aika määrä, mutta tavarat pysyvät hyvin järjestyksessä. Tällä menetelmällä olen ollut viikon reissulla, jossa vaihdettiin kyläpaikkaa kolme kertaa ja kertaakaan ei tarvinnut etsiä yhtään tavaraa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen myös aika suurpiirteinen pakkaaja. Monta asiaa saa ostettua kaupoista, mutta pojalle rakas uniriepu on must.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now