Hyppää sisältöön

Kokemuksia raskaustesteistä

• Aihe on lukittu Aihe on lukittu
981 vastausta aiheeseen

#601 gazini

gazini

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 295 Viestit

Lähetetty 06 helmikuu 2012 - 14:39

Minä en antanut seistä, sillä testien ohjeessa ei sanottu sellaista. Mutta huomasin että helpompi tehdä testit purkista kun silloin ei roisku mitenkään.

VcCXp2.png  z6tSp2.png

#602 repsu

repsu

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 269 Viestit

Lähetetty 06 helmikuu 2012 - 21:37

Ootteko antaneet pisunäytteen seistä huoneenlämmössä 10-20 min. ennen testin tekemistä? Toisien testien (esim. Sofi) ohjeissa kun sanotaan, että näin tulisi tehdä ja olenkin tehnyt mutta muissa ei ole. Siis ainakaan niissä, joita itse olen käyttänyt.

Tämä kai tarkoittaa vaan niitä liuskoja?? Huomenna pitäisi Sofin liuskat tulla :) tänään oli pakattu ja lähetetty, sunnuntai iltana tilasin. Nopeeta tulee kun laittaa pikatoimituksena!
AdB9p3.pngpreg.png

#603 Victoria

Victoria

Ei muuta elämää

• Aktiivijäsen
  • PistePistePistePistePiste
  • 6 374 Viestit

Lähetetty 06 helmikuu 2012 - 23:57

Ootteko antaneet pisunäytteen seistä huoneenlämmössä 10-20 min. ennen testin tekemistä? Toisien testien (esim. Sofi) ohjeissa kun sanotaan, että näin tulisi tehdä ja olenkin tehnyt mutta muissa ei ole. Siis ainakaan niissä, joita itse olen käyttänyt.

Mä en ole antanut seistä, tuollainen ohje on ollut tosiaan Sofi-testeissä sekä myös ovulaatioteisteissä mutta jälkimmäiset toimineet ihan hyvin ilmankin. Ainakin toivottavasti. :mellow:

#604 Viki2010

Viki2010

Addikti

• Aktiivijäsen
  • PistePistePistePiste
  • 1 428 Viestit

Lähetetty 07 helmikuu 2012 - 11:13

Joo, just Sofin testeissä on tuo jäähdyttämisohje muttei yksissä toisissa liuskoissa, joita olen käyttänyt. Voisikohan se olla niin, että sillä on vaikutusta ehkä silloin jos pitoisuudet ovat pisussa vielä pieniä? Sitten kun esim. raskaushormonin määrä on jo suuri, ei varmaan ole merkitystä kuinka lämmintä pisu on...voisi kuvitella mutta en tiedä.

Nykyinen elämä:

Eka yk 7/14 (+) :lipsrsealed: --> km 6+2

Entinen elämä:

Yritys aloitettu 09/11
1. ICSI 5/13, tuoresiirto (-)

1. PAS 6/13 (-)

2. PAS 8/13 (-)

#605 Miona

Miona

Tavis

• Jäsen
  • PistePiste
  • 30 Viestit

Lähetetty 09 helmikuu 2012 - 14:55

Itse testasin kp.22 ja 23 selkeet negat, siis n. dpo9 ja 10, tänään kp25/27 dpo12 selkeä, joskin hailakka plussa. Käytössä joka kerta Davidin herkkä puikko.
Lähetetty kuva

#606 Miona

Miona

Tavis

• Jäsen
  • PistePiste
  • 30 Viestit

Lähetetty 09 helmikuu 2012 - 14:59

Ja en ole koskaan jäähdytellyt, en edes tiennyt että niin kannattais tehdä!(:
Lähetetty kuva

#607 kenkuli

kenkuli

Tavis

• Jäsen
  • PistePiste
  • 48 Viestit

Lähetetty 10 helmikuu 2012 - 09:15

Tänään kp 28/26, Davidin herkkä liuskatesti on neljättä päivää näyttänyt huomattavasti kontrolliviivaa haileampaa viivaa.
Viiva siis on selvästi, mutta huomattavasti haaleampana. Taidan poiketa apteekkiin ja testata sillä niiden omalla testillä.

Kun ei ole mitään oireita mitä aiemmissa raskauksissa on ollut niin usko on vähän koetuksilla plussauksen suhteen. Tosin aiemmat raskaudet olivat tjot-ylläreitä niin eka testikin tuli tehtyä viikkoa myöhemmin mitä nyt.

Muoks. En sitten mennytkään apteekkiin vaan tein tuon Davidin puikkomallisen testin. Siihen piirtyi 3,5 tuntia aiemmin liuskatestatun hailakan viivan jälkeen selkeä plussa. On noissa puikoissa ja liuskissa selkeitä eroja.

Viimeksi muokannut kenkuli, 10 helmikuu 2012 - 13:23 .

Lähetetty kuva

kkm 09/11

#608 Lilian

Lilian

Tavis

• Jäsen
  • PistePiste
  • 24 Viestit

Lähetetty 15 helmikuu 2012 - 14:14

Voin suositella Sofi One Step -raskaustestejä, niihin ei tule ärsyttäviä haamuja/viivanpaikkoja edes päivien päästä testauksesta.
Sittarin PregCheck ja Apteekin oma haamuilee punertavana mulla joka kerta n.10 min päästä testauksesta, en tiedä miksi..
Plussan testaamisesta ei vielä ole kokemusta valitettavasti millään testillä :grin:
Lähetetty kuva

#609 Ilona81

Ilona81

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 619 Viestit

Lähetetty 15 helmikuu 2012 - 19:25

Mä just aattelin tulla kehumaan Pregcheckejä kun ne ei ole koskaan näyttäneet väärin.. Kamala testi on mun mielestä se Rfsu:n raskaustesti, ja vain siitä syystä, että siihen tulee vaan haalea viiva vaikka CB:n testissä lukee raskaana +3. :girl_crazy:

Spoiler

JqhEp3.pngGNhqp2.png

#610 Vieras_Katri_*

Vieras_Katri_*
  • Guests

Lähetetty 16 helmikuu 2012 - 11:15

^^^ Onnea kenkulille!

Mitä mieltä olette apteekin raskaustestistä? Testi näytti negaa kp 35/28 (ei mitään haamuviivojakaan), tein aamuvirtsasta ja huolellisesti ohjeiden mukaan. Nyt on kp 37/28 ja mietityttää, kävisinkö ostamassa jonkun toisen merkin testin, vai pitäisikö vielä odotella...

#611 Elkku

Elkku

Addikti

• Aktiivijäsen
  • PistePistePistePiste
  • 4 103 Viestit

Lähetetty 17 helmikuu 2012 - 21:36

^Kyllä noi apteekin omat on valitettavasti ihan hyvässä maineessa. Voihan se tosin olla, että ovulaatio on jostain syystä ollut sulla ihan älyttömän myöhään, kierto venyy ja siksi plussaa ei vielä näy vaikka se olisi tässä kierrossa tulossakin.

Ehkä kannattaa odotella vielä ihan rauhassa ja testata uudelleen jos menkat ei esim. viikossa ala.

#612 Vieras_Katri_*

Vieras_Katri_*
  • Guests

Lähetetty 18 helmikuu 2012 - 10:34

^ Kiitos vastauksesta. :)

#613 Henna-Riikka75

Henna-Riikka75

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 272 Viestit

Lähetetty 18 helmikuu 2012 - 11:05

Mikä on kaikkein epäherkin testi? Eli missä plussaa varten pitää olla paljon hcg:tä?
Lähetetty kuva

#614 Victoria

Victoria

Ei muuta elämää

• Aktiivijäsen
  • 6 374 Viestit

Lähetetty 18 helmikuu 2012 - 13:54

Onkohan 25 miU/ml vähiten herkin? Jos ei erikseen mainita herkäksi tai että mikä herkkyys on, niin tää on varmaan aika yleinen. Mulla on vaan 10 miU/ml testejä. :lol:

#615 Speranza

Speranza

Addikti

• Aktiivijäsen
  • PistePistePistePiste
  • 3 764 Viestit

Lähetetty 18 helmikuu 2012 - 16:14

RFSU:t on 50miu. Voiskohan digi olla 100miu, kun eikös se aika usein reagoi vasta niihin aikoihin kun menkat pitäis alkaa?

"You've got what it takes, but it will take everything you've got"

toivomus 5/11

laparoskopia 10/11 & 1/13,

Clomifen 12/11 - 3/12 (-)

1.IVF 5/12 (-)                   PAS 10/12 (-)    PAS 11/12 (-)

2. IVF 4/13 (-)                  PAS 5/13 (-)      PAS 6/13 (-)

3.IVF 9/13 (-)

4. IVF 12/13 (ei siirtoa)    PAS 1/14 (kr)     PAS 2/14 (ei siirrettävää)

hydrosalpinx 3/14 = Essure 4/14

hysteroskopia 6/14

5. IVF 8/14 (kr)               PAS 11/14

#616 Elkku

Elkku

Addikti

• Aktiivijäsen
  • PistePistePistePiste
  • 4 103 Viestit

Lähetetty 18 helmikuu 2012 - 16:41

^Toisaalta mulle on tuota digin käyttöä selitetty sillä (kun ihmettelin, että eikös sitä voisi vaan katsoa liuskaa vaikka vähän hämärässä ja jos on niin tumma viiva että näkyy, on melko varmasti paksuna :lol: ), että sillä on saatu selkeitä plussia jo varhaisilla DPO:illa.

Muoks. Sillainhan nuo herkkyydetkään ei mene ihan yksi yhteen, että herkät liuskat (esim. David) saattaa antaa haaleamman tuloksen kuin vähemmän herkkä apteekin oma samana päivänä. Yritän siis sanoa, että viivan vahvuus ja tummumisen vauhti on jostain muusta kiinni kuin testin herkkyydestä.

Viimeksi muokannut Elkku, 18 helmikuu 2012 - 16:44 .

#617 Victoria

Victoria

Ei muuta elämää

• Aktiivijäsen
  • 6 374 Viestit

Lähetetty 19 helmikuu 2012 - 04:33

Siihen aikaan kun menkkojen pitäisi alkaa niin varmaan aika harvalla on 100 yksikköä, veikkaan ma. Voi olla, mutta se keskimääräinen skaala on laaja. Esimerkiksi vasta 3 viikkoa ovulaatiosta on "varmuudella" kaikilla yli 25 yksikköä.

#618 Henna-Riikka75

Henna-Riikka75

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 272 Viestit

Lähetetty 19 helmikuu 2012 - 11:45

Mitens tuo CB:n viikkonäytöllinen teksti, näkyykö se teksti siinä miten pitkään? Että jos sen tekee tänään, niin miten kauan sitä on mahdollisuus esitellä?
Lähetetty kuva

#619 Inna

Inna

Addikti

• Aktiivijäsen
  • PistePistePistePiste
  • 2 784 Viestit

Lähetetty 19 helmikuu 2012 - 13:03

^mulla taisi kestää kolme päivää se teksti siinä ruudulla. Kannattaa ottaa kuva, jos haluaa esitellä pidempään.

#620 Henna-Riikka75

Henna-Riikka75

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 272 Viestit

Lähetetty 19 helmikuu 2012 - 13:06

No niin tietenkin :blush: Oonhan mä noista hailakoistakin plussista kuvan ottanut :pupu_1:
Lähetetty kuva