Sign in to follow this  
Followers 0
blue.eyes

Mitä "kivaa" olet löytänyt sosepurkista??

25 posts in this topic

Olen aina pitänyt suomalaisia lastenruuan valmistajia suht luotettavana, mutta tänään töppäsi Piltti.

 

Eli purkista löytyi melkein 10 snt:sen kokoinen valkoinen kova muovipala..

 

 

 

 

 

EDIT: Olin poistanut epähuomissa photobucketista kuva...

Edited by blue.eyes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onhan tuo aika iso moka! Nyt vaan palautetta sinne.

 

Mutta en kyllä menettäisi luottamusta soseisiin, koska vahinkoja sattuu ja tuo on kyllä varmasti harvinaista. Eihän tuollainen ole tietenkään kiva, etenkään jos vauva vahingossa nielaisisi sen.

 

Näkyikö tuo pala heti siellä purkissa vai ehtikö mennä jo suuhun?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu ensimmäisenä lähti palautetta Piltin sivujen kautta kun puhelimeen vastataan klo. 8-16 välisenä aikana.

 

Pala löytyi heti kun olin siitä puoli purkkia tyhjentänyt ja aika shokissa katselin palaa.

 

Kyllä meillä jatkossakin syödään pilttiä, mutta nyt taitaa joka kerta arveluttaa kun avaa purkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole löytynyt mitään ekstraa, mutta semperin hedelmäsose purkista irtosi pyöreä lasinsiru ruokaa syödessä. Siis tippui ihan itsekseen :blink: . Hyvä etten kiikuttanut poikaa samantien päivystykseen. Onneksi pala sopi purkkiin, joten soseeseen ei joutunut lasia. Saimme korvaukseksi vaivaiset 10€, kun soitimme palautetta Semperille. Ja tuo on kuulemma ihan normaalia, että noita paloja joskus irtoaa, mutta ei mitenkään yleistä. Meille vielä sanottiin, että sosetta ei saisi syöttää suoraan purkista, silloin paloja irtoaa "helpommin"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

On normaalia, että lähtee lasinpalasia purkeista?! WTF? Mä oon kyllä syöttäny useimmiten juuri suoraan purkista ja miks jos se on kerran normaalia niin voisi hieman panostaa sitten purkin laatuun?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ikinä uskaltais suoraan purkista syöttää just noiden löydösten vuoksi. Kyllähän lastenruokapurkkiinkin voi joutua vaikka mitä. Ei niitäkään superturvallisiksi saada <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä löysin Piltin purkista Banaanikärpäsen!! Toista lusikallista olin pojallle antamassa kun huomasin sen lusikassa. En vaan muistanut postittaa sitä purkin kantta valmistajalle (ja tais tuo anoppi epähuomiossa heittää sen roskiin...) Mutta pisti vähän ällöttämään, nykyään tulee kyl aika tarkaan katottuu mitä purkista löytyy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Voi ällötys...

 

Mäkin oon alkanu seurailee tarkemmin purkkien sisältöä. Onneksi siirrytään pian kokonaan purkkiruoista pois...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viikonloppuna löytyi Piltin aprikoosirahkasta lyhyt tumma karva :o Jäi syömättä. Palautetta pistin äsken menemään; en kyllä tajunnut sitä kantta säästää (oltiin Ikeassa silloin) mutta otin ne koodinrot siitä kyllä ylös ja naputtelin palautteeseen myös ynnä mainitsin, että kuvakin löytyy jos haluavat... :rolleyes:;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

WTF?! Taas? Nyt kyllä seurataan mikroskoopin kanssa purkkien sisältö. Joulun jälkeen alan antaa normiruuan ilman suolaa vaan. Siihen asti pitää seurata tarkemmin. Tosin täällä Saksassa HIPP on maailman seuratuin laatu-merkki. Mutta kannattaako kuitenkaan luottaa 100%:sti siihenkään..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monella näyttää juuri Piltin ruuista löytyneen "yllätyksiä" :o. Onkohan heillä laadunvalvonta jotenkin pettänyt? Tosi ärsyttävää jos ei voi edes suomalaiseen valmistajaan luottaa :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole laadunvalvonta pettänyt. Päinvastoin, niitä tehdään todella tarkkaan. Ongelmana vain on lopputuotteen laadunvarmistuslaite. Se kun mittaa kappaleiden tiheyksiä. Muovin ja kalan nahan ongelmana on se, että niiden tiheys on melko sama kuin muunkin ruuan. Valmistusmäärät ovat niin isot, ettei tarkkuuta pystytä enää säätämään paremmaksi. Eikä niin isoissa tuotantomäärissä ole mahdollista aistinvaraisesti jokaista purkkia tarkkailla. Joten parempi on itse katsoa ettei tuotteessa ole vierasesineitä kuin luottaa sokeasti valmistajaan. Kärpäset, karvat yms ovat tulleet raaka-aineentoimittajilta. Joilla tosin myös on laadunvarmistus, jota lastenruokatehtaat käyvät auditoinmassa säännöllisesti. Mutta vahinkoja sattuu niin isoilla määrillä. Ei mitään missä on ihmisiä mukana saada 100 % varmaksi!

 

Mitä tulee lasiin, niin ikävä kyllä Euroopassa on pula lasista. Lasinvalmistus on keskittynyt muutamaan yritykseen eikä kapasiteettia ole aina tarpeeksi. Vaikka lastenruokatehtailla on todella tarkat laatukriteerit, pääsee mukaan välillä huonoa lasia. Oikeastaan purkit eivät jää tehtaan monessa kontrollissa kiinni vaan voivat särkyä vasta kun kansi avataan. Tehtaalta ne eivät ole lähteneet rikkinäisenä. Tuon huonolaatuisen lasin kanssa ylipäänsä moni elintarviketehdas joutuu käyttämään tosi paljon aikaa. Sekä linjalla että valituksina lasinvalmistajalle. Asialle ei vain oikein ole kauheasti ratkaisua. Omia kontrolleja tehdään sitten todella paljon ja silti huonoja laseja voi mennä läpi. Tosin lastenruokatehtaalla todella harvoin, sillä heillä on paljon laadunvarmistuslaitteita pitkin linjaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tuli Piltiltä vastaus että ko. muovinpala oli raejuustoämpäristä. Oli rikkoutunut koneellisesti avattaessa, mutta nähtävästi vain pieni pala tippunut..

 

Kyllähän sen ymmärtää kun ruokaa tehdään varmaankin sammioittain ja raaka-aineet tulee tynnyreissä/ämpäreissä, niin jossain voi käydä huonosti. Purkki rikkoutuu, tai kärpänenlentää huonoon aikaan huonoon paikkaan.

 

Pilttiä menee edelleen meillä, myös kasvis-broilerisosetta :)

 

P.S epähuomiossa poistin kuvan photobucketin sivuilta, joten sen vuoksi ei ekassa viestissä enään kuvaa näy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pistin tänään Semperin perunaa ja lohta lautaselle ja mikroon. Yhtäkkiä alkoi kuulua "Prummm"-ääni (samanlainen kun jos sähkö johtuu jonnekin) ja mikrossa paistoi kirkas sähköpalovalo. Ootte varmaan nähneet videoita kun laitetaan mikroon jotain mitä sinne ei saa laittaa ja ne alkaa palaa ilman liekkiä kirkkaalla valolla. Nappasin äkkiä ruuan pois ja tutkin. Mitään ylimääräistä en löytänyt, mutta ruuan keskellä oli hyvin pieni mustaksi palanut kohta. Miksi näin kävi? Ihan kuin siellä ois ollut jotain metallia? Pelottavaa :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meillä ei ole löytynyt mitään ekstraa, mutta semperin hedelmäsose purkista irtosi pyöreä lasinsiru ruokaa syödessä. Siis tippui ihan itsekseen :blink: . Hyvä etten kiikuttanut poikaa samantien päivystykseen. Onneksi pala sopi purkkiin, joten soseeseen ei joutunut lasia. Saimme korvaukseksi vaivaiset 10€, kun soitimme palautetta Semperille. Ja tuo on kuulemma ihan normaalia, että noita paloja joskus irtoaa, mutta ei mitenkään yleistä. Meille vielä sanottiin, että sosetta ei saisi syöttää suoraan purkista, silloin paloja irtoaa "helpommin"...

 

 

Meille kävi juuri näin ja tilille napsahti tuo 10€. Ihmettelin vaan kun mitään ns. loppulausuntoa purkista ei tullut, vaan ihan sattumalta huomasin tilitapahtumissa tuon summan. :mellow: Taas viime viikolla lohkesi Semperin purkista palanen. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kauheita juttuja. Mä olen kyllä aina tarjonnut ruuan lautaselta, ihan vaan esteettisistä syistä :P Nyt on kyllä syytäkin tarjota lautaselta, jotta pääsee kunnolla syynäämään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bona-purkista löysin kerran jotain. Ikinä ei selvinnyt, mistä oli kyse, mutta korvaukseksi tuli 5 tai 10 euroa. Löydöksen jälkeenkin kyseisen firman ruokia syötiin kyllä. Kotioloissa lautaselta ja reissussa suoraan purkista. Nykyään noita purkkiruokia syödään kerran kuussa tai kahdessa, mutta kyllä silti muistan joka lusikallisen katsoa ennen kuin pojan suuhun laitan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei onneksi ole löytynyt vielä mitään ylimääräistä pojan ruuista vaikka ollaan paljon kaupan ruokia/soseita syöty. Onneksi lastenruuissa on todella tarkka laadunvalvonta että niissä valmistumäärissä mitä tekevät vain jokunen purkki on viallinen. Vaikka se kurjaa onkin, mutta eipä noillakaan hinnoilla mitä lastenruuat maksaa voi olettaa että jokainne purkki syynätään tarkasti läpi.

 

Kuulostaa muuten todella omituiselta, että lasi hajoais helpommin jos ruuan syöttää suoraan purkista. Kyl me ainakin soseet annetaan suoraan siitä purkista (tulee tiskiä vähemmän ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä puolestaan tämmöinen tarina kerrotavana..Ostin Piltti puurojauhetta ison paketin,noin puolet oltiin siitä jo keritty syömään kun eräänä aamuna sitten tein pojalle siitä puuron ja huomasin "roskan" puuron joukossa.tarkemmin katsottuani tuota roskaa huomasin sen olevan pieni kuollut koppaluoriainen,vilkaisin jauhepussiin ja se kuhisi pieniä vaaleita matoja..hyi olkoon ja mä olen niin sokeena luottanut lastenruokiin että olen syöttänyt toukkapuuroa lapselleni jo tovin..korvaukseksi sain tosiaan 10e lahjakortin s-kauppoihin ja jouduin kuitenkin itse maksaan 2e postimaksuja kun lähetin toukat tutkittavaksi..anoppini osti meille samaa puuroa kuukausi tapahtuman jälkeen ja ennen kuin edes avasin pakettia,oli pussin kyljessä samanlainen kuollut toukka,en avannut koko pakettia vaan heitin suoraan roskiin..

Muutama kuukausi takaperin syötin lapselleni Piltin perunamuusia ja lohta ja yhdessä lusikallisessa oli sitten ihan kiitettävän kokonen ruoto.otin oitis yhteyttä asiakaspalveluun jossa kehtasivat vielä epäillä mua "miten sulle voi noin usein sattua tuollasta ja miten se voi olla mahdollista kun meidän kalaruoka tehdään ruodottomasta lohesta?" no joo kai sillä kallalla on joskus ollu selkäranka eläessään ja meidän perheessä ei kukaan syö kalaa joten ei ole vaihtoehtoja mistä se ruoto on peräisin..tästä hyvästä sain piltiltä muovilusikan,jesh!vastaus kuului että "lähettämänne näyte on bataatin kuitu"!Lyön siitä vaikka pääni pantiksi että se oli sata varmasti RUOTO!toisesta päästä ohut ja toisesta paksumpi ja pirun terävä!en osta enään piltin tuotteita,ikinä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kannattaa käydä muutkin jauhot läpi ko. kaapista. Teillä saattaa olla jauhomato-ongelma keittiössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ei ole mato-ongelmaa..kävin silloin oitis kaiken läpi enkä mistään löytäny näitä ällötyksiä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämä ketju on oikein loistava motivaattori tehdä itse vauvan ruoat. Kiinteiden syömisikään päästään sopivasti kesällä, kun on kotimaiset kasvikset edullisia. Niistä sitten sosetta pakkaseen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0