Indigo

Muistiko mies lahjalla?

296 posts in this topic

Mies toi sairaalaan osastolle tullessaan ruusuja ja Kalevalan Lapsi-korun tyttökivellä. En olisi oikeastaan tässä vaiheessa mitään erityisempää osannut odottaakaan, taisi olla pää vielä synnytyksestä niin tyhjä, että lahjan saaminen siinä vaiheessa oli "aivan sama". Nyt ajatusta osaa arvostaa jo paljon enemmän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekan synnyttyä sain korvakorut, toisen jälkeen en muistaakseni mitään... Mutta enpä osannut mitään kaivatakaan, olin vain niin iloinen kun kaikki oli mennyt hyvin ja lapsi oli ihana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen syntymän jälkeen en saanut lahjaa mutta tämän toisen synnyttyä sain Kalevalakorun kaupunkisarjan kaulakorun, sydämen, missä on timantti keskellä. Meillä oli vauvalla hieman rankka alku ja vauva joutui olemaan sairaalassa, joten mies halusi tästä selviämisen kunniaksi antaa tuon korun. Koru oli samalla myös äitienpäivälahja, jonka sain etukäteen, jotta voin pitää sitä ristiäisissä. En osannut yhtään odottaa mitään tuollaista, sillä minusta vauvassa on tarpeeksi lahjaa mutta tämä lahja kyllä liikutti mut kyyneliin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen varmaan vastannut tähän jo, mutta en jaksa tarkistaa. Molemmista pojista olen saanut mieheltä Tiffanyn hopeisen rannekorun, esikoisesta ketjun ja kuopuksesta renkaan. Jääkaapissa on tietysti ollut samppanjat odottamassa myös. Mulle itselleni on täysin absurdia etteikö mies olisi siivonnut tai etteikö hän olisi ottanut toipumisaikana päävastuuta kodista ja minun sekä vauvan hoidosta. Tietysti otti, eikä tuo lahja-ajatus liity siihen millään lailla. Meillä lahjotaan toisiamme ihan nimipäivistä alkaen, joten ehdottomasti myös lasten syntymän jälkeen. Mies puolestaan kävi ottamassa esikoisen syntymän jälkeen tatuoinnin aiheeseen liittyen ja täydensi sitä kuopuksen synnyttyä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies oli kokoajan sairaalassa kanssamme, siivosi kotia ja osallistui kaikinpuolin täydellisesti vauvanhoitoon koko isyyslomansa ajan. Siinä oli lahjaa kerrakseen! :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain kyllä korun, jota tavallaan odotinkin. Tärkeämpänä olisin kuitenkin pitänyt sitä, että on täyttänyt jääkaapin ja tehnyt ehkä jotain ruokaakin. Eikä niin, että 3 pv vanha lapsi ja minä odotettiin autossa, kun herra kävi kaupassa. Synnytyksen jälkeen ei siinä kovalla auton penkillä ollut kovin kivaa istua yhtään ylimääräistä. Sainkin sitten kunnon hormoniraivarit illalla :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

ei kukkia, ei koruja, ei ruokaa jääkaappiin, ei siivottu (paitsi varpajaissotkut)..mutta en mitään noista odottanutkaan enkä halunnutkaan!! suukko riitti ja apu vauvan kanssa!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en saanut mieheltä mitään, mutta me ei anneta toisillemme joulu- eikä synttärilahjojakaan. Eli en edes odottanut mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei muistanut. Mutta sairaalassa ollessa pyysin miestä tuomaan mulle jotain kurkkupastilleja, niin se höpö toi suunnilleen kaikkia pastillilaatuja, mitä kaupasta löytyi :grin:

Edited by Faline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielestäni miehen osallistuminen vauvanhoitoon ja kotitöihin pitäisi olla itsestäänselvyys eikä lahjaan rinnastettava bonus äidille. Tai näin ainakin meillä :)

 

Me sovimme jo ennen raskautta, että saisin valita itselleni lahjan, kun vauva syntyy. Itse ajattelen "push presentin" hyvin kirjaimellisesti: synnytys oli ainakin minulle niin kivulias kokemus, että ansaitsen sen kunnialla suorittamisesta palkinnon. Tottakai vauva on tärkein lahja, mutta myös mies sai hänet kärsimättä yhtään supistusta tai raskausajan vaivaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies toi sairaalaan ison kimpun punaisia ruusuja. Täytyy myöntää että vähän jännäsin tuleeko mitään muuta lahjaa kun tietysti olin lueskellu ponnistuslahjoista ja muista mukavista mutta eihän se mies tämmösistä ole tietoinen (varsinkaan kun vaimo ei ole valistanut) :D Ruusut oli ihania enkä jääny muita lahjoja kaipaamaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta sain Kalevala Korun Rakkaus-riipuksen, kuopuksesta rannekellon ja rannekorun. Mieleisiä jutuuja ja niitä käyttäessä tulee aina hyvä mieli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies tyytyi tuomaan kukkia mutta appivanhemmat ovat antaneet molemmista lapsista kauniit kaulakorut jotka ovat ihan suosikkeja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ollu edes ajatellu, että synnytyksestä saisi jonkun lahjan, kun mies alkoi kysellä mitä haluan synnytyslahjaksi. Toivoin sitten suklaalevyä ja mies oli ihmeissään eikö mitään hienompaa. No tyytyi mun toiveeseen ja suklaalevyn sain. Toiveen taustalla ehkäpä vaikutti raskausdiabetes, synnytyksen jälkeen suklaata sai taas pitkästä aikaa syödä ajattelematta hiilareita :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielestäni miehen osallistuminen vauvanhoitoon ja kotitöihin pitäisi olla itsestäänselvyys eikä lahjaan rinnastettava bonus äidille. Tai näin ainakin meillä :)

 

Me sovimme jo ennen raskautta, että saisin valita itselleni lahjan, kun vauva syntyy. Itse ajattelen "push presentin" hyvin kirjaimellisesti: synnytys oli ainakin minulle niin kivulias kokemus, että ansaitsen sen kunnialla suorittamisesta palkinnon. Tottakai vauva on tärkein lahja, mutta myös mies sai hänet kärsimättä yhtään supistusta tai raskausajan vaivaa.

 

Tämä vastaa aika hyvin munkin ajatuksia aiheesta. Toki se yhteinen lapsi on pääasia, mutta kyllä äiti ansaitsee pientä ekstraa siitä hyvästä, että on jaksanut 9 kk raskautta ja sitten vielä synnytys päälle. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei muistanut, vaikka se olisi ollut minusta kiva juttu. Jospa sitten jouluna löytyy paketista Kalevalan äiti-lapsi koru :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei muistanut, miksi olisi pitänyt?! Ihan yhtälailla minun olisi sitten pitänyt muistaa miestäni. Ja mehän saimme molemmat ikuisen muiston ja lahjan, lapsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies kyseli etukäteen, kaipaanko jotakin lahjaa. Sanoin, että ei minua joku muistaminen haittaa, jos mies haluaa jotain miettiä, mutta en koe, että ansaitsen mitään lahjaa siitä, että synnytän. Mies toi sairaalaan synnytystä seuraavana päivänä kaksi ruusua, punaisen minulle ja valkoisen tytölle. Minusta se tuntui juuri sopivalta. :lipsrsealed:

 

Ja nyt ajattelin itse tehdä miehelle saman, kun Kirppu täyttää ensi viikolla vuoden. Mies antoi minulle ruusun kiitoksena raskaudesta ja synnytyksestä, nyt inä halun antaa kiitoksen tästä ensimmäisestä vuodesta kolmestaan. En olisi pärjännyt itsekseni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies halusi välttämättä ostaa korun, vaikka yritin sanoa ettei tarvitse ostaa mitään. Sain kauniin kaulakorun ja riipuksen, jonka sain itse valita. Hän halusi varmistaa että se on mieluinen :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now