Sign in to follow this  
Followers 0
mari.com.au

Rintapumppu

13 posts in this topic

Moikka,

 

En nyt ainakaan tahan hataan loytanyt aihetta rintapumpuista. Enka tieda tuleeko tama oikealle osastollekaan, mutta kuitenkin...

 

Mihin rintapumppua tarvitaan, kuinka moni aiti ostaa sellaisen ja jos ostaa, niin ostaako manuaalisen pumpun vai sahkolla toimivan pumpun?

 

Olen ihan pyoralla paastani.... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on rintapumppu sitä varten, että voin pumppailla maitoa jemmaan poissaolojani varten eli iskä tai joku muu voi sitten sillä välin antaa mun maitoa pullosta. Pumppailen aika harvakseen (en edes joka päivä), joten mulle on riittänyt ihan hyvin Ainun käsikäyttöinen pumppu. Jos pumppailee paljon, sähkökäyttöinen on varmasti parempi, helpompi ja nopeampi käyttää. Tuo Ainun pumppu on toiminut hyvin, toisin kuin Emman pumppu - sillä en saanut mitään tulemaan, kun taas Ainun pumpulla heruu hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ajatellut ostaa pumppua etukäteen. Jos tulee synnytyksen jälkeen hätä, mies saa käydä ostamassa. Kun ei sitä tiedä, että tarvitseeko ollenkaan/tarvitsee vähän (käsikäyttöinen riittäisi)/tarvitsee paljon (sähköpumppu). Nuo on kuitenkin aika arvokkaita, varsinkin ne sähköiset versiot, jotta ei viitsisi kaappiin ostaa pölyyntymään :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kälyni käytti rintapumppua aika paljon, varsinkin nuoremman kanssa, ja kuitenkin käsikäyttöinen riitti hyvin. Osa äideistä on sitä mieltä, että sähkökäyttöiset on liian "rajuja".

Mä sain siis kälyltäni rintapumpun lainaan, joten se on valmiina, jos sille tulee tarvetta. Ajattelen siis niin, että voi olla, ettei imetys lähde alusta asti sujumaan kunnolla ja sit pitää antaa pullosta. En tiedä, olisinko raskinut ostaa sellaisen etukäteen, kun ei tiedä, onko tarvetta, mutta kun lainaan sai, niin tietenkin sitä pitää sitä varmuuden vuoksi käsillä jo nyt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulla on rintapumppu sitä varten, että voin pumppailla maitoa jemmaan poissaolojani varten eli iskä tai joku muu voi sitten sillä välin antaa mun maitoa pullosta.

 

 

Näin juuri mullakin. Ja olen myös pumpannut, kun vauva on ollut poissa mun luota, kun maito pakkautuu. Mullekin on riittänyt hyvin käsikäyttöinen pumppu. Mulla oli esikoisen aikaan Ainun Medela sellainen pasuunamalli ja se oli kamala. Toisen kanssa ostin Aventin pumpun, johon olen oikein tyytyväinen. Varmaan ilmankin pärjää, mutta jos aikoo vähänkin olla poissa vauvan luota, niin silloin voi tulla tarvetta. Mulla yhdenkin syötön väliin jättäminen tekee rinnat niin pinkeiksi että sattuu.

 

Esikoista osittaisimetin ja aluksi käytin pumppua paljon, jotta olisin saanut maidon nousemaan paremmin. Aluksi muutenkin imetys takkuili, eikä pienikokoinen vauva imenyt kunnolla. Pumpulla sain pidettyä maidontuotantoa yllä. Viimeiset pari viikkoa (kun poika oli vajaat 6kk) pumppasin kaiken maidon, kun poika ei enää suostunut imemään ollenkaan. Mulla on ollut siisi niin päin, että olen tarvinnut rintapumppua enemmän osittaisimetetylle kuin täysimetetylle.

Edited by Citronella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä myös rintapumppu hankittiin sitä varten, että voin olla joskus poissa. Käytännössä tarvitsin sitä kuitenkin eniten siihen, että maitoa tuli kausittain enemmän kuin vauva söi ja pumppasin maitoa sitten pakkaseen talteen senkin vuoksi. Minä tarvitsin pumppua heti kun tultiin laitokselta kotiin, mutta välttämättä kaikki eivät tarvitse... :)

 

Mun pumppu on Aventin käsikäyttöinen ja olen ihan tykännyt siitä. Toimii. (Kaverilla on Tommee Tippeen käsikäyttöinen ja se kehui sen maasta taivaisiin. Siinä pumpussa on kyllä kieltämättä jotenkin paljon toimivamman oloinen se osa, joka tulee rintaa vasten.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos! Ma en ollu oikein varma etta miksi se olis hyva olla olemassa. Mies meinaan osti sellasen tossa viikonloppuna :rolleyes: (ma olin kylla mukana, mutta kun olin niin pyoralla paastani, niin en saanut sanottua juuta enka jaata, ja mies varmaan ajatteli etta ilman muuta ostetaan varmuuden vuoksi). Meilta loytyy nyt siis Aventin sahkoinen pumppu, tosin myyja sanoi etta jos en avaa pakettia enka tule sita kayttaneeksi, niin voin kuulemma palauttaa sen kauppaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin heti pojan syntymän jälken Ainun käsikäyttöisen pumpun huutonetistä parilla eurolla ja oikein hyvin toimi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sain vauvan syntymän jälkeen rintapumpun lahjaksi, kun siihen tuli kova tarve. Rinnat meinasi räjähtää, ku poika ei oikein saanu kunnolla maitoa rinnasta.

Kai se pumppu on ihan hyvä olla varalla, eikä sen tarvitse edes olla mikään superhienopumppu. Se ei kallis hinta ei takaa sitä, että heruuko maitoa sinne vai ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla ei olisi pumppaaminen varmaan onnistunut Ainun pumpulla, kun Aventinkin kanssa tarvitsee kaksi kättä. Jos olisi säännöllistä tarvetta pumpata niin hommaisin heti sähköpumpun, pääsisi yhdellä kädellä :lol: Satunnaiseen hoitomaitojen keräämiseen riittää minulle tuo Avent. Jos ei tarvitse muotoilla rintaa kädellä pumppuun sopivaksi, niin voi pärjätä niillä vetopasuunapumpuillakin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mulla on ilmeisesti sitten tuollainen "vetopasuunapumppu" ( :lol:) ja 3,5kk monta kertaa päivässä pumppasin sillä ja hyvin sain tulemaan enkä kokenut sitä mitenkään hankalaksi eikä rintaa pitänyt muotoilla mitenkään.

Edited by Eva Luna

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Joo siis tämä ei varmaan ole ongelma kellekään jolla on alle F-kupin tissit ja/tai yhtään kiinteämmät kuin vastakeitetty kaurapuuro :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0