Guest vieras

Kootut vastaukset "jokottelijoille"

14 posts in this topic

Loppuraskaudesta ilmaantuu näitä monta kertaa päivässä soittelijoita/viestittelijöitä, joiden tehtävä on piinata odottajaa jokottelemalla. :rolleyes: Miltäs tuntuu? Supisteleeko jo? Onko mitään tuntemuksia? Ku et vastannut puhelimeen, niin ajattelin, että ootko jo synnyttämässä? Eikö vieläkään? Eikö mitään oloja?

 

Kerätäänkö tähän alle fiksuja ja ei niin fiksuja vastauksia näille jokottelijoille? Te jotka olette jo synnyttäneet ja te, jotka tämän rasittavan ihmisjoukon kanssa tällä hetkellä joudutte tekemisiin ja toki muutkin, joilla on ideoita taltuttaa nämä jokottelijat. Tässä muutama idea mitä mulla on tullut mieleen:

 

- fb:n taustakuvaksi teksti "Älä kysele, ilmoitan kyllä, kun jotain tapahtuu!"

- jokottelijoiden kohdalle estoasetus omaan puhelimeen, ettei niiden puhelut tule läpi (ehkä turhan radikaali teko)

 

Lista jatkukoon!!! :dancegirl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oi vitsi mulla olis ollu näitä paljon huhtikuun lopussa toukokuussa. Mulle meni ihan totaalisen hermot (likka synty 42+0 joten likimain kuukauden vastailin). Kun ei muista enää.

 

Kysymyksiin tuntemuksista mä usein vastasin että näin loppuraskaudesta tuntuu hirmuisen hehkeältä ja suorastaa olo on kun missillä. Tai sitten heitin vastakysymyksen että miltä pitäis tässä kohtaa tuntua?

 

Usein kysyttiin myös koska se syntyy? Johon vastasin etten tiedä kun en ole ennustaja eikä tuo ole savumerkkejä lähetelly.

 

Osa tajus että hermot menee niin ne alko soittelee mun siskolle kun eivät mulle enää uskaltaneet :D

 

Tuun lisäilee kun muistuu mieleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä laitoin facebookiin että "ykskin joko niin minä ihan OIKEASTI piilotan sen vauvan, linnoittaudun kotiin ja kerron vasta jouluna että häähää meilläpä on tämmönen! Ääliöt." . Hieman meni hermot.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama kun ihmiset kyseli "small talk"ina et miten voit tai mitä kuuluu. Aluksi vastailin kohteliaasti, että hyvin jne. Lopulta kyllästyin ja heitin vastakysynyksen, että "haluatko todella tietää?". Jos vastasi joo niin listasin kaikki vaivat (pienimmätkin) luetteloksi ja annoin palaa. Siinähän sitten kuunteli kaikkia symfyysikivuista tissien kutisemiseen ;) "harmi" ettei ollut vielä peräpukamia ja seksiä hidastavia kuivuusongelmia alapäässä... Niillä olisi saanut viimestään kyselijän hiljaseks eikä varmaan olisi erehtynyt enää toiste kyselemään tyhmiä :D

Edited by Cor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ei kerrottu tarkkaa laskettua aikaakaan kuin harvoille ja valituille, ja vielä pyöristettiin tyyliin "joulukuun alkupuolella odotetaan syntyväksi". LA siis marraskuun vikana päivänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi oli hyvä kuten Cor mainitsi! :grin: Pitää muistaa seuraavan kerran, kun joku kysyy "Miten voit?". Jännä huomata, että sekin kysymys on tullut jäädäkseen...ennen kysyttiin "Mitä kuuluu?" Luulempa, että viimeistään siinä vaiheessa, kun läväytän jotkun alapää on kuin sahara-maininnan, niin menee kysyjältä jauhot suuhun... :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pahimmille jokottelijoille sanoin jo alusta asti, että vauva syntyy luultavasti joskus marraskuun alussa, pari viikkoa lasketun ajan jälkeen siis. :girl_sigh: Ei ehtinyt tulla jokotteluja, kun tyttö syntyikin "jo" lokakuun alussa täysiaikaisena.

 

Kevätkääryleen syntymää olen veikannut huhti-toukokuulle :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle ei hirveesti soiteltu, mut sit kun soitettiin niin sanoin vaan että öömm, vastasin puhelimeen että mitäpä luulet? :D

 

Mä olin ihan loppuun asti niin elämäni vedossa et tais tulla pienenä yllärinä kaikille mun aamuöinen "lähtö tuli" viesti.. :jere:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sain jo mutsin loukkaantumaan, kun kysyin, et meinaatteko oikeesti systeris kanssa soittaa jokapäivä jokotelu-puheluita ja vielä olis kuitenki 3 viikkoa maksimissaan aikaa..? Ja meinaat, ettei se ole yhtään ärsyttävää..?! :hysteric::dash2::skilletgirl:  Miksi ihmiset kuvittelee, ettei me oikeesti sit ilmoitettais? Alkaa houkuttaa ajatus siitä, ettei ilmoteta ku vasta viikkoja myöhemmin. :girl_mad:

 

Mulla kun ei ole edes mitään kolotuksi joita vois listata.. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

JOS ikinä tulen raskaaksi, en aio vastata puhelimeen kuin lähimmille ystävilleni. Niiden jokottelun EHKÄ sietää. Tai sitten ei. Päätin, että tarkkaa laskettua aikaa tuskin kerromme, silloinpahan eivät pääse jokottelemaankaan. Tai ehken edes kerro kenellekään olevani raskaana, sitten KUN. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua ei kyllä missään vaiheessa häirinnyt jokottelut tai mikään muukaan raskaana olemisessa!

Kaikista krempoistakin huolimatta oli niiiiiin ihanaa aikaa! :)

Jokottelijoille sanoin vain kertovani kyllä sitten heti mikäli jotain tapahtuu. Ja niin kerroinkin,tekstarilla kaikille lähimmille heti kun sairaalaan lähdettiin! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ tässä sen näkee miten erilaisia ihmiset on. Mua taas tuo jokottelu ärsyttää aivan suunnattomasti. Mutta lohduttavaa kuulla, että kaikilla ei ole hermot yhtä kireällä raskauden aikana eli jos joskus vielä olen raskaana, niin pieni toivonkipinä elää, että ehkä silloin en ole yhtä hermoheikko/lyhytpinnainen.  :grin:

 

Nyt jos jollain on varastossa joku hyvä sutkautus näille jokottelijoille, niin ottaisin mielelläni vastaan! Kiitos! Alkaa taas la:n lähestyessä tulemaan näitä puheluita pikku hiljaa...  <_<  Mutsin jo estin puhelimesta, samoin anoppi on samalla listalla. Tekstareihin olen jättänyt vastaamatta ja fb:n seinän sulkenut niin, ettei kukaan voi sinne kirjottaa. Hassua, että nämä ns. jokottelijat ei ole mun parhaimpia/lähimpiä ystäviä, vaan ns. etäämpiä kavereita ja sukulaisia, joiden kanssa yhteydenpito on aina ollut harvaa. Hyvä periaatteessa niin, sillä lähimmät tajuaa, että jokottelu on hanurista.  :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta "miten voit?" -kysely tai jokottelu ei ole ollut ärsyttävää, mutta toisaalta eka lapsi syntyi jo viikolla 39+3, joten en ollut itse vielä kovin kypsä tilanteeseen. Ymmärrän että rv 42 alkaa jo tympiä jatkuva kysely. Itse vastailin ihan ilman mitään sutkautuksia tai hampaiden kiristelyä, että ei vielä, mutta kyllä mä sitten kerron. Joten multa nyt ei valitettavasti irtoa mitään nasevaa vastausta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now