Snazu

Inhottaviin kommentteihin nokkelat vastaukset

342 posts in this topic

Mulla on n. 5kg enemmän painoa tällä hetkellä kuin ennen raskautta ja maha on tuollainen löllöpömppö. Kolmeen kertaan, sellaiset puolitutut naiset, on vaan todenneet, että "jahas, teille tulee sitten toinen". Mä olen ihan kylmästi vaan todennut, että "ei tule, mä olen vaan lihava" tai että "ei, kun yritän tässä kovasti tästä edellisen painolastista päästä eroon" tai jotain muuta vastaavaa. Tämä yksi tilanne meinaan oli salilla zumba-tunnin jälkeen kun puolituttu jumppakaveri totesi, että "Sähän et sitten kohta enää voikaan pomppia täällä" ja katsoi mahaani merkitsevästi. Eihän siinä mitän, kyllä mä tiedän että mulla on mahaa, mutta ei siitä nyt tartteis muistutella vähän väliä...

Mulle käy tätä ihan koko ajan. Ihan vähän aikaa sitten oltiin juhlissa ja olin mielestäni kauniina, maha ei pömpöttänyt vaan mekko laskeutui kauniisti, join viinit ja boolit, olin jopa ennen juhlaa vähän hoikistunutkin, niin eikö TAAS joku urpo ystävän sukulaisnainen tullut toteamaan että ai, teille odotetaankin sitten toista. Yleensä vastaan myös että ei, olen vaan ihan rehellisesti läski, mutta tässä tilanteessa en halunnut, koska tunsin itseni oikeasti nätiksi enkä ollenkaan läskiksi. Sanoin vain että ei odoteta, mutta tää naikkonen EI USKONUT vaan jäi jankkaamaan! Siis voi tsiisus! Meni siinä kivasti juhlamieli joksikin aikaa.

 

Mulle nää kommentit tulee nimenomaan tutuntutuilta, tuntemattomilta, naapureilta ja muilta "tosi läheisiltä", et tuntuu todella kivalta... Ystävä sais musta kysyäkin, mieluummin ystävät saa kysyä kuin vaivihkaa katsella ja arvailla, mut noiden puolituttujen toteamukset saa tosi ikävälle mielelle.

 

Kyselyihin koska meille tulee toinen/koska on laskettu aika vastaan tällä hetkellä että ens kesäkuussa. Laskeskelkoon siitä sitten... :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ :girl_haha:

 

Mä olen vastannu ärsyttäviin uteluihin toisesta yleensä: "Ei, kun me ajateltiin tehdä meiän pojasta sellanen hemmoteltu ainokainen." Tai "Ei meiän tartte tehä toista, kun saatiin ekalla kerralla se, mitä haluttiin."

 

Olen samaa mieltä siitä, että ärsyttävyys riippuu paljon kysymyksen muotoilusta. Ei mua haittaa suora kysymys: "Ootteko te miettineet toista?", siihen vastasin joskus, että mietitty on, muttei vielä tiedetä halutaanko. Nyt vastaan asiallisesti, että voitais se toinenkin ottaa, mutta ei niitä lapsia aina niin vaan saa. Mut jos joku tulee sillä oletuksella, että totta kai meille toinenkin lapsi tulee, nousee mulla karvat pystyyn. Kaikkein ärrrrsyttävintä on yhden sukulaiseni tapa esittää asia "viisaana neuvona" - ei siis edes kysymyksenä, vaan: "Kyllä teidänkin se toinen lapsi täytyy hankkia." Joo kiitti, ei me oltais ilman sua tätä asiaa osattu ajatellakaan :skilletgirl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä, mitä ihmiset ajattelee tiedustellessaan muiden perhekokosuunnitelmia. Moni ihan fiksunakin pitämäni ihminen on osoittautunut täydeksi idiootiksi, yksikin "kaveri" on monesti sanonut, ettei ikinä kyselisi muiden lapsisuunnitelmista ja sitten kuitenkin heittää mulle jotain p****aa leikkikaverintekoläppää.

 

Kerroin, että lapsi oli leikkinyt onnellisena mun ystävän lapsen kanssa, niin sit tuli vitsin varjolla toi leikkikaverijuttu.. Tekis mieli kirkua, ja vasta jälkeenpäin tajusin, että ois pitäny sanoo, ettei meille taida enää tässä vaiheessa saada sitä 7-vuotiasta tyttöä..

 

v***u

 

JOSKUS toivon, että mulla olisi edes yksi sellainen ystävä(, joka olisi käynyt läpi lapsettomuushoidot ja) jonka kanssa ei ikinä tarvitsisi pelätä,e ttä se möläyttää jotain tyhmää.

Edited by meg_white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyselenpä nyt tässä ketjussa sopivia kommentteja, kun joudun jatkuvasti kuulemaan kysmystä, että milloinka meille tulee toinen. Ikävä kyllä vastaukseksi ei tunnu riittävän, että EI IKINÄ.

 

Mitä ihmettä tässä voi sanoa?

 

Seuraavia olen kokeillut: "Miksi haluat tietää?" , "Minusta tuo on aika henkilökohtainen kysymys." , "Mitä osaa äskeisestä lauseesta et ymmärtänyt?"

 

Ja sitten kun noi fiksut vastaukset ei tule ikinä mmieleen juuri silloin kun pitäisi, vaan vasta sitten, kun on jo pahoittanut oman mielen ja nieleksinyt vihan ja kiukun kyyneitä.

 

Kaikki sympatiat sulle :lipsrsealed:

 

Minäkin sain tänään väistellä ja pommitusta siitä, että aiotaanko me hankkia toinen. Ihmeellistä, kun kysyjä tietää tasan tarkkaan sen, että meidän lapsi on hoidoilla saatu eikä ole mitään takeita siitä, että saataisiin koskaan toista. Eikä kuulu heille, vaikka ei haluttaisikaan lisää lapsia. Heti tuli painokas mielipide siitä, että lapsella täytyy olla "kaveri". Tuo leikkikaverijuttu ei mahdu mulle ymmärrykseen ollenkaan...:girl_mad: Mua loukkaa hirveästi se, että yksilapsista perhettä ei jotkut tunnu pitävän ns. oikeana perheenä.

 

Mun suosikkivastaus tunkeileviin lapsenhankintakysymyksiin on muuten joo, mutta kun se tekotapa ällöttää niin kovasti :grin: En tosin vielä oo uskaltautunut tuota käyttämään, vaan oon purrut hammasta ja niellyt kiukkua. Kuten sanoit, nuo tunteet jää jylläämään pahimmin mieleen sitten, kun tilanne on jo mennyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos viestistä uhra :lipsrsealed:

 

Minusta tiedustelut lapsista on siksikin niin intiimejä, koska en haluaisi sanoa edes sitä, ettei meille koskaan tule toista, koska mun mielestä se ei kuulu kenelläkään. Ja varsinkaan se, että miksi, ei todellakaan kuulu kenellekään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua loukkaa hirveästi se, että yksilapsista perhettä ei jotkut tunnu pitävän ns. oikeana perheenä.

 

Mehän on kuultu sellainenkin helmi, että yksi lapsi tekee vanhemmat, kaksi tekee perheen. Että thanks. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun veli ehdotti kun mökkinaapuri tivasi leikkikaverin perään, että jatkossa vain kysyttäisiin utelijoilta, että eivätkö ihmiset tiedä miten vaikeaa tuollaista nelivuotiastakin on nykyään saada vapailta markkinoilta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun sain kaksoset jotka oli minun 4 ja 5 lapsi niin seurakunnan perhekerhossa kerhonvetäjä kysyi uskonnollista vakaumustani...en keksinyt mitään nokkelaa vastausta...=/

Edited by Disaronno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itseltäni kysyi eräs juurikin puolituttu raskauden puolivälissä, että oliko raskaus vahinko. Vastasin tähän vain, että varmasti kaikki tämän ikäiset tietävät jo ehkäisystä ja aivan yllättävää vahinkoa ei varmasti voi sattua. Jäi siihen sitten hiljaa miettimään, eikä kysellyt asiasta enään enempää. :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarinan alustukseksi kerrottakoon, että meillä on mieheni kanssa ollut jo pitkään vauvakuume. Mitään periaatepäätöstä ei tehty siitä, että pitäisi mennä naimisiin ennen lasten hankkimista, mutta sen verran asettelin ehtoja, että maha pystyssä en ryhdy häitä järjestelemään. Jos testi olisi näyttänyt plussaa, niin naimisiinmenoa olisi siirretty jonnekin tulevaisuuteen. No eipä se positiivinen tulos kovin todennäköinen olisi ollut, kun kierukka vasta poistettiin ja hääkutsujen lähetyksen jälkeen huolehdimme ehkäisystä muulla tavalla, ettei "vahinkoa" päässyt tapahtumaan. Olemme siis olleet mieheni kanssa yhdessä reilut kaksi vuotta ja nyt menimme naimisiin. Odotettavissa oli siis kaikenlaisia kyselyitä...

 

Noh, joku neropatti siinä olikin sitten mieheltäni käynyt kyselemässä, että koskas niitä lapsia sitten tulee. Saavuin itse paikalle, kun mieheni aloitti sormilla laskemaan: "tänä yönä olisi tarkoitus panna alulle ja siitä sitten 1 heinä, 2 elo, 3 syys,...., 9 maalis... Maaliskuun 11. päivä syntyy!" Olin niiiiiiiiin ylpeä miehestäni, koska itse en olisi nokkelammin pystynyt vastaamaan :lol:

 

(Yritystä kyllä oli, mutta mitä ilmeisemmin munasolu oli irronnut pari päivää aikaisemmin, joten maaliskuun 11. ei toteudu)

Edited by Kaheli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun veli ehdotti kun mökkinaapuri tivasi leikkikaverin perään, että jatkossa vain kysyttäisiin utelijoilta, että eivätkö ihmiset tiedä miten vaikeaa tuollaista nelivuotiastakin on nykyään saada vapailta markkinoilta.

 

Tuttu kommentoi työkavereidensa uteluihin lapsista, että "tilattiin jo postimyynnistä, mutta siellä näyttää olevan toimitusvaikeuksia, kun ei ole pakettia vielä kuulunut." Utelut kuulemman mukaan rauhoittuivat tuon kommentin jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kahelin mies on hyvä! girl_haha.gif

 

Mun anoppi kysyi juhannuksena, pari päivää plussatestin tekemisen jälkeen, et koska meille on tulossa lisäystä? Et he on kovasti jo odotelleet. Argh! Ihan kun niitten poika olis nyt ottanut huonon vaimon, ku ei vielä oo maha pystyssä ja häistä sentään 4kk! skilletgirl.gif No mä sit ihan änkytänky, et kai niitä joskus tulee, kyl me sit kerrotaan kun on jotain kerrottavaa... Ei nyt ihan vielä tossa vaiheessa haluttu kertoa. No sama nainen oli mieheltäni kysynyt et ollaanko rakastuneita, kun mies oli kertonut tulevista häistä. Et vähän tässä jo rupee miettimään, et uskaltaakohan sinne anoppilaan enää mennäkään, ettei loukkaannu turhasta...

 

Kyllä mua myös vähän ärsytti kun hyvä ystäväni kysyi toisen ystävän ylioppilasjuhlissa ihan suoraan, oonko raskaana? No oltiin kyllä ihan kolmistaan (kaveri, minä ja mies) siinä tilanteessa, mutta kuitenkin lähietäisyydellä muitakin. No en ollut raskaana ja vastasinkin niin ihan suoraan. Mut nyt jälkeenpäin kun miettii, et entäpä jos oisinkin ollu, ehkäpä tuollaisessa tilanteessa sitä ei kuitenkaan haluaisi kertoa. Jotenkin tuolta ystävältä puuttui ihan tilanne taju. En rupeis varastamaan showta toisen juhlilta raskausuutisillani. Ja kyllä mä vähän silloinkin mietin, et jos näistä nyt joku kuulee osan keskustelusta ja vetää sit omat johtopäätökset, niin kauhea huhumylly lähtee liikkeelle. No loppuilta tuli juotua kovasti boolia, niin ei jäänyt varmaan kellekään epäselväksi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämähän on loistava!

Kiitos kaikille ihanista vinkeistä miten saa vastapuolen tyrmättyä ;)

 

-En ymmärrä miksi joidenkin pitää kokoajan puuttua ja kommentoida kaikkien muiden asioita. En vain ymmärrä!:girl_impossible:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä sanoa näihin ihaniin "jopas sä olet lihonut sitten viime näkemän"-vitseihin?! Ja siihen mahan koon/muodon arvosteluun ("noin iso nyt jo!!!" "noin pieni vielä!!!" "SELKEÄ poikamaha!" jnejnejne).

 

En vaan ikinä tuu tajuamaan että miksi raskaana olevaa saa tuijottaa ja arvostella. Ja kysellä että paljonkos on paino noussut ja joko oot joutunu ottaan isommat rintsikat käyttöön.

 

 

Ite kirjotin fbhen tilapäivitykseksi "siivouspäivä", ja eiköhän sieltä heti tullut kommenttia että "jaa pesänrakennusviettiä!". Vastasin että "Sitäpä juuri! Normaalistihan ihmiset ei KOSKAAN siivoa eikä pyykkää. ;)". Ärsyttävää, kun kaikki siivoaminen ja sisustaminen ja pyykkääminen ja ruuanlaitto on heti sitä hiton pesänrakennusviettiä. Oikeasti KAIKKI. Ihan niinku kukaan muu ku raskaana olevat ei koskaan siivoais eikä varsinkaan kirjottais sitä facebookiin....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kukaan olis keksiny jotain aivan oikeasti hyvää vastausta tähän:

 

"No kohta mulla alkaaki sitte äitiysloma!"

"No ei se mikään loma kyllä ole!!! Sulla loppuu vapaus ja elämä ja seuraava loma on sit kahenkymmenen vuojen päästä (ehkä)!"

 

MIKSI se pitää aina päästä sanomaan että no ei se äitiysloma mikään loma kyllä ole?! Olenko mä vaan niin hiton nuori ja tyhmä että kaikki olettaa että mä luulen voivani matkustella ympäri maailman ja viettää rentouttavaa aikaa tasan itseni ja miehen kanssa koko äitiysloman enkä vaan ymmärrä että ei se TODELLINEN ELÄMÄ kyllä mitään lomaa ole?!?!

 

NNNGGGH. :skilletgirl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerroimme uutisen heti plussattuamme tuleville isovanhemmille, johon anoppini totesi, että hän on jo vatsaani vähän sillä silmällä katsonutkin. Tuolloin siis oli viikkoja 4+3, joten veikkaanpa, että vatsanseudullani oli ihan jotain muuta turvotusta, koska vieläkään ei ole kahden viikon jälkeen havaittavissa mitään suurempaa muutosta. En kuitenkaan viitsinyt laukaista mitään kärkevää, kun ei hän sitä oikeasti pahalla tarkoittanut. Ei vaan raukka tajunnut, että ollaan IHAN OIKEASTI todella alussa ja yritti jotenkin olla hengessä mukana.

 

Jollekin muulle olisin saattanut jotain vastaavanlaisista vihjailuista kuitatakin, mutta en oikeastaan tiedä, mitä. Onko ideoita? :girl_wink:

 

Muoks. Jos olisin anoppini tapauksessa päättänyt olla ilkeä ja kuitata takaisin, niin olisin vaan huitaissut kädellä ja todennut, että "njääh, se on KALJAMAHA!" Anoppini on raivoraitis eikä varmaan osaa kuvitella, että miniälle maistuu alkoholi vähän paremmin kuin hänelle :grin:

Edited by Kaheli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerroimme uutisen heti plussattuamme tuleville isovanhemmille, johon anoppini totesi, että hän on jo vatsaani vähän sillä silmällä katsonutkin. Tuolloin siis oli viikkoja 4+3, joten veikkaanpa, että vatsanseudullani oli ihan jotain muuta turvotusta, koska vieläkään ei ole kahden viikon jälkeen havaittavissa mitään suurempaa muutosta. En kuitenkaan viitsinyt laukaista mitään kärkevää, kun ei hän sitä oikeasti pahalla tarkoittanut. Ei vaan raukka tajunnut, että ollaan IHAN OIKEASTI todella alussa ja yritti jotenkin olla hengessä mukana.

 

Jollekin muulle olisin saattanut jotain vastaavanlaisista vihjailuista kuitatakin, mutta en oikeastaan tiedä, mitä. Onko ideoita? :girl_wink:

 

Muoks. Jos olisin anoppini tapauksessa päättänyt olla ilkeä ja kuitata takaisin, niin olisin vaan huitaissut kädellä ja todennut, että "njääh, se on KALJAMAHA!" Anoppini on raivoraitis eikä varmaan osaa kuvitella, että miniälle maistuu alkoholi vähän paremmin kuin hänelle :grin:

 

"oho, mulla taitaa olla superkohtu kun se kasvaa vaikka alkio on vasta 2 mm pitkä ja litteä"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle lapsuudesta puolituttu mummoutunut naikkonen kertoi että "äitisi tulee tosi surulliseksi jos ei koskaan mummoksi tule" Kyseinen daami ei äidillekkään ole koskaan hyvänpäivän tuttavaa enemmän ollut. Häkellyin niin etten osannut oikein mitään sanoa, silloin ei itsellä vauva haaveita edes ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisen asiattoman äitiysaiheisen kommenttini sain 3-vuotiaana. Muistan sen yhä, sen verran syvälle kosketti. Olin poikamainen tyttö enkä välittänyt nukeista, vaan olin enemmän pelien, leegojen ja autojen ystävä. Tarhantäti sitten tokaisi minulle että minusta ei tule koskaan äitiä/hyvää äitiä kun en leiki nukeilla. HUH HUH!!

 

Tuoreempi tapaus on tapahtunut muutama vuosi sitten kun olin ehkä hiukan pullukassa kunnossa, mutten mitenkään läski. Koin olevani nätti enkä murehtinut painoani, vaikka paino onkin aina ollut minulle arka asia. Pidin naapurin rouvalle hissin ovea auki. Hän kiitti kysymällä että olenko raskaana vaiko vain lihava. Itkin kauan ja antaumuksella kun pääsin kotiin. Ja siis ei, en todellakaan ollut raskaana.

 

Nyt kun oikeasti olen raskaana, kukaan ei ole sanonut mitään vaikka vatsa on jo tosi iso. Olin tosi hyvässä kunnossa kun tulin raskaaksi. Minulla näkyi vatsalihakset ja juoksin puolimaratonin toisena kesänä peräkkäin, mutta nyt en ole voinut käydä kunnolla edes kävelyillä kovien kipujen takia. Odotan kauhulla ilkeitä kommentteja raskausajan painonhallinnasta tms, mutta toistaiseksi olen onneksi niiltä säästynyt.. Ensi viikolla on neuvola ja punnitus.. sitä kauhulla odotellessa...

 

 

Ei kukaan olis keksiny jotain aivan oikeasti hyvää vastausta tähän:

 

"No kohta mulla alkaaki sitte äitiysloma!"

"No ei se mikään loma kyllä ole!!! Sulla loppuu vapaus ja elämä ja seuraava loma on sit kahenkymmenen vuojen päästä (ehkä)!"

 

MIKSI se pitää aina päästä sanomaan että no ei se äitiysloma mikään loma kyllä ole?! Olenko mä vaan niin hiton nuori ja tyhmä että kaikki olettaa että mä luulen voivani matkustella ympäri maailman ja viettää rentouttavaa aikaa tasan itseni ja miehen kanssa koko äitiysloman enkä vaan ymmärrä että ei se TODELLINEN ELÄMÄ kyllä mitään lomaa ole?!?!

 

NNNGGGH. :skilletgirl:

 

Itse ehkä toteaisin asiallisen valistavaan sävyyn että äitiysloma ei suinkaan ole lomaa äitiydestä, vaan lomaa töistä/opiskelusta äitiyden alkumetrejä varten. Ja että itse en määrittele omalle kohdalleni "vapautta ja elämää" lapsettoman huolettomaksi hillumiseksi, vaan mahdollisuudeksi elää elämä kuten tahtoo, mikä omalla kohdallani tarkoittaa ennen kaikkea vanhemmuutta ja kaikkea mitä se tuo tullessaan. ^_^

Edited by Hassumassu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisen asiattoman äitiysaiheisen kommenttini sain 3-vuotiaana. Muistan sen yhä, sen verran syvälle kosketti. Olin poikamainen tyttö enkä välittänyt nukeista, vaan olin enemmän pelien, leegojen ja autojen ystävä. Tarhantäti sitten tokaisi minulle että minusta ei tule koskaan äitiä/hyvää äitiä kun en leiki nukeilla. HUH HUH!!

 

Tuoreempi tapaus on tapahtunut muutama vuosi sitten kun olin ehkä hiukan pullukassa kunnossa, mutten mitenkään läski. Koin olevani nätti enkä murehtinut painoani, vaikka paino onkin aina ollut minulle arka asia. Pidin naapurin rouvalle hissin ovea auki. Hän kiitti kysymällä että olenko raskaana vaiko vain lihava. Itkin kauan ja antaumuksella kun pääsin kotiin. Ja siis ei, en todellakaan ollut raskaana.

 

Voi luoja miten typeriä ihmiset osaavat olla! Menin ihan hämilleni. Tosi törkeitä kommentteja olet saanut, Hassumassu.

Edited by Donnerwetter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos, Donnerwetter! Onneksi maailmassa on fiksujakin ihmisiä. Tuollaiset kommentit vain jäävät parhaiten mieleen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kahlasin ketjua pitkästä aikaa ja keksin tässä samalla hyviä kommentteja, joita voisin itse käyttää. Esimerkiksi tuohon "oliko vahinko?" kysymykseen voisin todeta tyynesti, että "ei, en aio toistaa äitini virheitä." -> sellaiselle joka tietää äitini olleen 16 tullessaan vahingossa raskaaksi ja sitten oma versio niille jotka eivät asiasta tiedä: "ei, en aio toistaa äitini virheitä, näethän millainen minustakin on tullut, kun vahingossa olen alkuni saanut!"

 

Sitten tuohon yhdessä nukkumiseen vastaisin: "kukas sitä nyt yksin haluaisi nukkua?" tai "kyllä minäkin olen sitä mieltä, että jokaisen tulisi nukkua yksin, eikös teilläkin ole sun miehesi/vaimosi kanssa ihan omat huoneet?"

 

Isyysuteluihin keksin: "niin, kyllä mä olin ajatellut sinutkin pyytää antamaan dna näytteen, niin saadaan selville kuka tämän perkeleen aiheutti"

 

Mulla on sellainen vatsa, joka turpoaa palloksi aina syötyäni. Usein olen saanut kommentteja tähän liittyen, tyyliin "onko sulla jotain kerrottavaa?" johon olen vastannut "on, ruoka oli ihan hemmetin hyvää, kävin ihan ahneeksi ja tässä tulos" tai "oi, teille on tulossa vauva, milloin on la?" -> "ei, kyllä mä olen vaan hyvinsyönyt, että ilmaa on tulossa, la on tänään tuossa iltapäivällä"

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Mulla on sellainen vatsa, joka turpoaa palloksi aina syötyäni. Usein olen saanut kommentteja tähän liittyen, tyyliin "onko sulla jotain kerrottavaa?" johon olen vastannut "on, ruoka oli ihan hemmetin hyvää, kävin ihan ahneeksi ja tässä tulos" tai "oi, teille on tulossa vauva, milloin on la?" -> "ei, kyllä mä olen vaan hyvinsyönyt, että ilmaa on tulossa, la on tänään tuossa iltapäivällä"

:girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now