Snazu

Inhottaviin kommentteihin nokkelat vastaukset

342 posts in this topic

Tai mitä nasevaa vois vastata anopille kun monet lauseet alkaa "kyllä ennen vanhaan vaan tehtiin niin..." eli annettiin vauvalle aina vettä ja velliä suunnilleen heti syntymän jälkeen....

 

Tämä on kyllä tosi ärsyttävää, samoin kuin se, että pidetään esimerkiksi raskausajan vältettävien ruokien suositusten noudattamista jotenkin hätävarjelun liioitteluna samalla argumentilla. Kyllä sitä ennenkin syötiin haukea/juotiin maitoa suoraan lehmän tissistä/syötiin juureksia kuorimatta niitä/tehtiin peltotöitä synnytykseen asti/noustiin kolmantena päivänä lapsivuoteesta ja niin edelleen.

 

Näihin olen todennut, että oli se lapsikuolleisuuskin sitten aika eri luokkaa kuin nykyään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"kyllä ennen vanhaan vaan tehtiin niin..."

-ennen vanhaan myös luultiin masturbaation sokeuttavan.

-sähän se asiantuntija vanhoissa asioissa olet ja pieni nauru päälle.

-nii-i ja katso mitä se sun sukupolvelle teki.

 

"On ainakin ollut ruoka-aikaan kotona"?

-Parempi olla ruoka-aikana ettei nälkään kuole.

-Lapsi onneksi vielä kasvaa pituutta, mites sun laita?

-Niin minäkin, kivempi syödä lämmintä ruokaa.

 

"oliko raskaus vahinko?" Tämän olen kuullut, asia loukkaa jonkun verran kun ollaan kuitenkin oltu yhdessä yli 5 vuotta, yhteinen oma asunto ja kihloissakin ollaan.

-MITÄPÄ luulet???

-Joo, mä lopetin pillerit 12 vuoden jälkeen ja tulin vahingossa raskaaksi.

-Tarviiko tollasta kysyä?

-Yhtä iso kuin sinäkin!

 

"Millos te hankitte vauvan"

-Ei koskaan!

-Ei tänä vuonna.

-Koskas sä?

-Millos sä rupeat laihikselle?

 

"Ai toinen, nytkö jo?

-Ei kun 20 vuotta ikäeroa olis ollutkin kivempi.

-Vajaa 20 vuotta ja sit ipanat on omillaan ja mä biletän taas.

-Ei mä kyl ajattelin että treenaan kropan viimisen päälle ja sit annan sen levahtaa parin kolmen vuoden päästä uudelleen, mieti nyt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko sanoa, että minusta kyllä monet noista eivät ole sinänsä inhottavia kommentteja, esim. varsinkin tuo "Joko pian hankitte omia lapsia" - utelias kyllä ja ehkä vähän tungetteleva, muttei niinkään "inhottava"... :huh:

(Vaikka riippuu tietysti ehkä vähän sanojasta ja äänensävystä ym.)

 

Tämä taas on minusta "oikeasti" inhottava ja asiaton kommentti -

"Oliko raskaus vahinko?"

Mitä vastaisitte tähän tilanteessa, jossa raskaus ei tosiaan ollut suunniteltu, mutta lapsi kuitenkin tervetullut..?

(Ei ole nyt siis omakohtaista, mutta kiinnostaa vain, onko tuohon mahdollista keksiä jotain nasevaa vastausta.)

 

Niin, ja samoin "Koska toinen lapsi", "Etkö tosiaan meinaa hankkia enempää lapsia, kyllä niitä nyt täytyy enemmän kuin yksi olla"... :rolleyes:

Noita itseltäni on udeltu silloin, kun toinen ei tosiaan ollut edes suunnitelmissa... Vastaisin vain

- Miksi ihmeessä? (ja lisäksi silmien pyörittelyä...)

Edited by Rosetta

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Sehän rippuu paljon millaisena juuri tungettelevat kysymykset koketaan. Minusta on inhottavaa ja kiusalista vauva kyselyt sellaiselta taholta, joiden kanssa ei ylipäätään henkilökohtaisista asioista puhuta. Esim työkaverit (miksi he tätä kysyisivät minulta... <_< ) Minulla on aika tarkat rajat siinnä mikä on yksityisasia. Oletan, että jos tällaisesta asiasta kysyjällä ei ole jo tietoa, hän voisi myös olettaa, että jotain tarkoituksella jätetty kertomatta. Nämä voi olla kipeitä asioita. Minä olen paniikkikohtauksia saanut kyselyistä, juuri sen vuoksi, että lääkärit olivat puhuneet minut pyörryksiin siitä miten EN tule raskaaksi. Kysyjä osoittaa aina hienovaraisuuden puutetta.

Asia on eri jos vauvoista puhutaan yleisesti jo valmiiksi, jolloin keskustelu siirtyy luonnllisesti aiheesta toiseen.

 

kysymys kuuluukin: Miksi vauva-asiani kuuluisivat kaikille?

Edited by tweety

Share this post


Link to post
Share on other sites
kysymys kuuluukin: Miksi vauva-asiani kuuluisivat kaikille?

 

NO NIMENOMAAN NIIN!

Kyllä mun mielestä kaikki sellaiset kysymykset, jotka tuntuu vastaajan mielestä tungettelulta tai ikäviltä ON tungettelevia kysymyksiä. Vaikka sitä miten koittas aatella, että ihan hyvällähän ne vaan kyselee tai ei ne tarkota mitään pahaa, niin noihin kaikkiin kysymyksiin sisältyy yleensä arvolataus JOKO, EIKÖ, NYTKÖ, PITÄSKÖ? Siinä joutuu puolustelemaan ja tekemään tiliä ihan ventovieraille omista hyvin henkilökohtaisista valinnoista.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[/i]Mutta olen ajatellut vihjailijoille sanoa että: Totaalinen erehdys. Minä olen aina luullut, että suuseksillä ei voi tulla raskaaksi, mutta olin väärässä.[/size]

 

 

Tätä tulen käyttämään, jos joskus on elämässä tarvetta!!!Paras ikinä!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulta on kysytty esikoisen kohdalla, ja kyseessä oli vieläpä kaverinkaveri eli ei mikään läheinen ihminen, että "Oliko se vahinko?" Tuntuu pahalta vieläkin. Enkä osannut muuta kuin naurahtaa, ja sanoa, ettei ollut... :rolleyes:

 

Meiltä ei kukaan ehtinyt kysellä toisen perään, oltiin sen verran nopeita käänteissämme ;) Sen sijaan sain kuulla MONTA kertaa, kuinka se toinen ei voi olla yhtä helppo kuin esikonen, sillä on varmasti ainakin koliikki, ja kuinka kamalan raskasta sekä rasittavaa siitä täytyykään tulla, "Kuinka te nyt jaksatte"! No, kiitos vaan näistäkin povauksista, joka kerta teki mieli vastata, että nyt on hiukan myöhäistä katua :angry: (Ikäero siis 1v1kk.)

 

Kun kolmannesta ilmoitimme, saimme muutamilta kuulla suoraan, kuinka hulluja olemme: "Kääk! Voi ei! Mitä miehesi sanoi, oliko se edes järkyttyny/kauhuissaant?" tämä oli ehkä pahin, jonka sain kuulla. Ihan kuin MINÄ olisin näitä lapsia tehtaillut mieheltäni salassa :angry::angry: Prkle. Tuo myöskin satuttaa edelleen.

Edited by Julia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miten ootte kommentoineet epäilyjä "oliko raskaus vahinko?"

Mun mielestä tää Eva Wahlströmin kommentti oli ihan paras näpäytys kun toimittaja oli kysellyt vahingosta :lol:

 

"- Ei tämä mikään yllätysvauva ole, kyllä minä tiedä miten lapsia tehdään." :D

 

http://www.iltalehti.fi/viihde/200808288179392_vi.shtml

 

 

En kyllä ylipäätään voi tajuta ihmisiä jotka keneltäkään menee tollasta kysymään... Täysin asiatonta IMO.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kysymys kuuluukin: Miksi vauva-asiani kuuluisivat kaikille?

Eiväthän ne tietenkään kuulukaan, mutta olen huomannut, että ihmisillä nyt vain on tapana udella paljon intiimimpiäkin asioita, joten sillä asteikolla tuo ei minusta ole pahimmasta päästä (siis se ensiksi manitsemani kysymys). :)

Olisihan se ihanaa, jos kukaan ei koskaan utelisi yksityisasioita, mutta tämä ei taida ihmisten kesken koskaan toteutua... ;)

 

Ja kuten yllä kirjoitin, kysymys voi olla tungetteleva, muttei niinkään inhottava (meg_white ei tainnut lukea kovin tarkkaan...)

Ehkä ymmärrän sitten "inhottavalla" vähän muuta, sellaista kommenttia, joka tosiaan on tarkoitettu loukkaavaksi.

Edited by Rosetta

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Koska teille vauvoja?" kysymykseen olen joskus kysyjästä riippuen voinut tokaista mm.

- ei me vielä, harjottelu on sen verran kivaa

- entä oma seksielämäsi? Miten sujuu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eiväthän ne tietenkään kuulukaan, mutta olen huomannut, että ihmisillä nyt vain on tapana udella paljon intiimimpiäkin asioita, joten sillä asteikolla tuo ei minusta ole pahimmasta päästä (siis se ensiksi manitsemani kysymys). :)

Olisihan se ihanaa, jos kukaan ei koskaan utelisi yksityisasioita, mutta tämä ei taida ihmisten kesken koskaan toteutua... ;)

 

Ja kuten yllä kirjoitin, kysymys voi olla tungetteleva, muttei niinkään inhottava (meg_white ei tainnut lukea kovin tarkkaan...)

Ehkä ymmärrän sitten "inhottavalla" vähän muuta, sellaista kommenttia, joka tosiaan on tarkoitettu loukkaavaksi.

 

Mä oon tästä eri mieltä, sillä jos on esimerkiksi lapsettomuutta, niin toi kysymys voi olla sekä hyvin intiimi, tungetteleva että inhottava. Voi olla, ettei kysymystä ole tarkoitettu loukkaavaksi, mutta se saattaa hyvinkin olla sitä, jos toinen on pitkään haaveillut jo lapsesta, mutta sellaista ei ole saatu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
"- Ei tämä mikään yllätysvauva ole, kyllä minä tiedä miten lapsia tehdään." :D

 

 

Toi on kyllä hyvä vastaus. Multa on pariin otteeseen kysytty tuosta vahingosta. Nää kysyjät on samanikäisiä kuin minä ja aivan toisentyyppisessä elämäntilanteessa, joten ehkä vielä jotenkin oon sulattanu noi utelut. Ei ne silti paljoa mieltä lämmittäneet.

Etenkin kun perään tulee kauhisteluja "hullujahan työ ootte", eikä minkään sortin onnitteluja edes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K: Koska meinaatte TEHDÄ lapsia?

V: En tiedä, kun jotenkin ällöttää se tekotapa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Koska te meinaatte tehdä lapsia?"

- Kyllähän se seksi ihan mukavaa on, vaikka sitä harrastaisi ihan ilman päämääriä.

- Kiinnostaako enemmän se, harrastammeko seksiä vai se, käytämmekö ehkäisyä?

- No enpä tiedä, kun ei ole kukaan vielä kertonut, miten niitä tehdään. Olisiko hyviä vinkkejä?

- Eipä ole ajateltu asiaa.

- Sitten kun siltä tuntuu.

 

Mä menin kerran sanomaan yhden lapsen äidille jotakin sisarusten tekemisestä, ja siltä tuli kyllä kipakka vastaus, että "ei niitä lapsia noin vain TEHDÄ". Tajusin saman tien itse, että vihjailu oli tosi noloa ja sen jälkeen olen pitänyt suuni kiinni vastaavista aiheista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multa työkaveri kysyi pari vuotta sitten että koskas meille tulee lapsia. Vastasin, etten tiedä, kun ei elämä aina mene niinkuin elokuvissa. <_< Hänen sisko (myös meillä töissä) oli juuri ilmoittanut odottavansa vauvaa. Me sen sijaan yritettiin toipua keskenmenosta. Lasketut ajat olis olleet samassa kuussa.

 

Että kyllä kannattaa olla varovainen uteluissaan. ;) Kyllä ne ihmiset sitten kertovat jos on jotain kerrottavaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, no multa on tivattu toisinpäin. Miehen sukulaismies tökkis mun mahaa ja ihmetteli, ai että tämmöisiä uutisia, aiku kiva. Aikukiva joo, mutta mähän en ollut raskaana, enkä kyllä tiennyt omistavani NIIN isoa mahaakaan.

Sanoin, että kyllä tämä on ihan itseaiheutettu maha tämä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usein mietin, että eikö ihmisiä yhtään nolota erehtyä noin tärkeissä ja henkilökohtaisissa asioissa? Minä en menisi vihjailemaan raskaudesta (saati tökkimään toisen ruumista), vaikka tila olisi jo melko näkyväkin, koska hajoaisin häpeästä, jos olisinkin erehtynyt. Puhumattakaan siitä, että ne puheenaiheet voivat olla yllättävän herkkiä, vaikka henkilö sitten olisikin raskaana. Muutenkin askarruttaa nuo koskettelukulttuurien erot; ei mulla edes sukulaiset (vanhempia ja appivanhempia lukuunottamatta) tule kysymättä koskemaan mahaan, vaikka hyvissä ja ystävällisissä väleissä ollaankin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mutta tuli tuosta Mirella jutusta mieleen myyjänä työskentelevä ystäväni. Vakioasiakas hyökkäsi häntä halaamaan ja kysymään laskettua aikaa, joka mahtaa olla jo pian... Ystäväni ei ollut raskaana. Babydoll muoti ei ovain ole niin imarteleva kun koko menee yli 38.

 

Minä vaivaannuin, kun minut laitettiin koskemaan raskaana olevan naisen vatsaa. Tuli ihan hassu olo, kun ranteestani napattiin kiinni ja käsi työnnettiin vatsalle (eikä se työntäjä ollut edes tuleva äiti.) Oli siinnä kiusaantunut ilme niin minulla kuin tällä raskaana olevalla naisella. <_< Jatka siinnä sitten luontevaa keskustelua, kun koskettelet tuntemattoman naisen mahaa. "On ilmoja pidellyt juu..."

Edited by tweety

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä oon tästä eri mieltä, sillä jos on esimerkiksi lapsettomuutta, niin toi kysymys voi olla sekä hyvin intiimi, tungetteleva että inhottava. Voi olla, ettei kysymystä ole tarkoitettu loukkaavaksi, mutta se saattaa hyvinkin olla sitä, jos toinen on pitkään haaveillut jo lapsesta, mutta sellaista ei ole saatu.

Niin toki; mutta toisaalta lähes jokaisella on varmasti jokin kipeä asia, jota koskevat kyselyt tms. tuntuvat inhottavilta ja loukkaavilta; jollakin lapsettomuus, jollakin toisella joku muu. Ei minusta yhtä voi nostaa ylitse muiden... Ja sitä ei voi välttämättä kysyjä tietää, jos ei kyseessä ole tosi läheinen tuttu (eikä aina välttämättä silloinkaan).

 

Mutta kuten jo sanoin, itse ymmärrän inhottavalla kommentilla nimenomaan sellaista, joka on tosiaan tarkoitettu loukkaavaksi. Mutta eiköhän tämä tullutkin jo selväksi (toivottavasti). :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

NYT ON FIILIS TÄMÄ :angry:

 

Minulta juuri tultiin juorulle vahvistusta pyytämään. "Minulla tuli sellainen tunne kun tuolla juttelin että, jokos sinuakin saa onnitella..." Olin kipeä jokin aika sitten. Siis oikeassa vatsataudissa. En ole päivääkään kärsinyt aamupahoinvointia, mutta tästä nyt kuitenkin oli joku päätellyt minun olevan raskaana ja laittanut juorun liikkeelle.

vaihdoin aihetta tyyliin: enpä tiedä, mutta kaipa siitä voi onnitella kun työ saatiin valmiiksi vihdoin. Ei kyllä kaikki ihan nappiin mennyt, mutta valmistuipa silti.

 

OT/kuuluu varmaan ärsyttääkö osastolle:Uteliaat ihmiset on ärsyttäviä. Kiva tässä keskenmenon pelko persiissä sitten kuunnella tällaisia. Miksei kaikki ymmärrä, että uutiset kerrotaan kun on jotain kerrottavaa. Niin mutta minun pitää ymmärtää, että hyvällähän kaikki sitä... voi nyyh uteliaat ihmisparat, mitä kaikkea he joutuvatkin kärsimään. Minähän en mitenkään voi voida huonosti, kun he ovat lähellä ja niin perkeleen ystävällisiä olevinaan... uteliaisuus on kyllä omalla tasollaan itsekkyyttä. Auta armias, arvakaapa olisivatko nämä ihmiset tukena, jos jotain pahaa sattuisi. EIVÄT! He vain ovat utelijaista ja saavat jotain kieroja kiksejä muiden asioiden tonkimisesta. Ja tämä minun salailu on kuitenkin olevinaan sitten vielä pahempaa itsekyyttä. :rolleyes: (kopsaankin tämän ärsyttääkö osastolle)

Edited by tweety

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää ei oo kommentti, mutta tuntuu varsin inhottavalta...

Mitä voi tokaista kun ventovieraat lääppii mahaa?

 

Sukulaisten ja kavereiden lääpimiset kyllä siedän ja saatan jopa kannustaa kokeilemaan jos huomaan että toisen selvästi tekee mieli, mutta tänään meinasi kyllä napsahtaa kun töissä minulle täysin vieras asiakas kävi mahaa taputtelemaan. En osannut oikeen mitään sanoa. Vinkkejä vastaisuuden varalle?

Edited by iloinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä voi tokaista kun ventovieraat lääppii mahaa?

 

Tähän ei mielestäni tarvitse edes keksiä mitään nasevaa, vaan voi sanoa, että "sori mutta en tykkää kun mahaan kosketaan" tai "katsoa saa muttei koskea". Astetta epäkohteliaampi on "pidetään ne kädet vaan siellä omalla puolella".

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^"Oot tainnu itsekin lihoa muutaman kilon, vai?" Ja samalla lääppii takas. Koitettu on ja toimii, ainakin mä sain nolon anteeksipyynnön siltä mammalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä voi tokaista kun ventovieraat lääppii mahaa?

=Sulla onkin pyöreä peppu/uhkea masu myös. Aattelin nyt kuitenkin olla kohtelias ja kysyä, et saako sitä silittää?

 

Miksi ihmiset tahtoo koskea toisen raskausmahaan? Anoppini ja äitini ja isäni mä ymmärsin, koska he halusivat osoittaa kiintymystä syntymätöntä vauvaa kohtaan, koskettaa samalla kun juttelevat tai koittaa tuntea potkuja. Mut vähän tuntemattomat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua kiehutti kauheasti, kun eräs tuttu (ei mikään kaveri tai ystävä) huomasi mun vauvamahan ja onnittelujen jälkeen tokaisi: -Kylläpä te nopeesti...

Menin niin hämilleni, etten tajunnu sanoa mitään. Jälkeenpäin tajusin, että ois pitäny sanoa, et miten niin? Kyllä mä kerkesin ainaki nauttia, ja mieskin. B)

 

 

Mistään kukaan voi kuvitella tietävänsä, kuinka kauan toiset on lastansa toivoneet/yrittäneet?! HALOO URPOT. :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now