Snazu

Inhottaviin kommentteihin nokkelat vastaukset

342 posts in this topic

Meillä on mummi erikoistunut näihin kohteliaisiin ja fiksuihin kommentteihin.

 

Nyt jouluna kerrottiin sukulaisille kesällä syntyvästä vauvasta, niin mummi ei onnitellut eikä mitenkään näyttänyt olevan iloinen, tokaisi vaan että niin siinä käy kun ei malteta öisin nukkua.

 

Tuossa tilanteessa en taaskaan osannut sanoa mitään nasevaa takas, mutta ihan ilmiselvästi mummi vihjasi, että vauva taitaa olla vahinko kun niin vähän aikaa vasta ollaan oltu yhdessä miehen kanssa. Ja nyt jälkikäteen ärsyttää kun en täräyttänyt mitään takas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ei tsiisus, voihan niitä päivisinkin tehdä! :D Mummot on mummoja, vitsi kun kehtaiskin sanoa aina nasevasti takasin tollasille.

Share this post


Link to post
Share on other sites
^Ei tsiisus, voihan niitä päivisinkin tehdä! :D Mummot on mummoja, vitsi kun kehtaiskin sanoa aina nasevasti takasin tollasille.

 

No näinhän miun olis pitänyt vastata. Meiän mummolle saa sanoa napakasti takas, sen kieli on kuin veitsi mutta kyllä se sitten tajuaa pahoitella kun lataa samalla mitalla takasin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on ollut onni saada niin tökeröitä sukulaisia, että uteluihin saa vastata mitä vaan, eikä ne utelut siihen lopu! Ihan sama siis mitä laukoo, udella jaksetaan ja se on muuten hiton ärsyttävää. Huvittavinta on, että ne utelevat joilla niitä lapsia on liuta tehty ja parisuhde rakoilee ja ratkeilee. Tällä en siis tarkoita sitä, että lapsi pilaa parisuhteen! Mutta mietin vaan, että se toisten asioiden huolehtiminen kannattais joskus jättää pois ja keskittyä sen oman suhteen paikkailuun...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täältä löytyi kyllä ihan hulvattomia vastauksia :D

 

On se ihme miten paljon toisia ihmisiä kiinnostaa muiden lapsiasiat!!!

 

Mua on tultu 3 kertaa onnittelemaan raskaudesta/jopa taputtelemaan mahaa niin etten tosiaan ole ollut raskaana. Ja olen vieläpä erittäin urheilullinen & hoikka ihminen...Kerran olin vetämässä jumppaa ja tunnin jälkeen pomon vaimo oli työkaverinsa kanssa todennut että mä oon varmaan raskaana kun on maha turvoksissa (menkat alkamassa), kertoi kotona miehelleen (= mun pomo) että mä oon raskaana, pomo kertoi siitä heidän toimistolla muille työntekijöille, toimiston pahin juoruakka kuulutti asian koko kyseiselle työpisteelle, kunnes viikon päästä meillä oli yhteinen työpalaveri meidän työpisteellä, ja tämä juoruakka tulee kyselemään että "mitäs kuuluu, on pikkulinnut vähän juoruillut...?"

 

Jaa niin mitä???

 

Tuli aika nöyrinä noi juorun aloittajat seuraavan jumpan alussa pyytämään anteeksi...

 

Toimiston juoruakka ei tietenkään edes häkeltynyt asiasta, kyllähän hänelle nyt kuuluu kaikkien ihmisten asiat! Minun "raskaudestani" taisi kuulla ainankin 10 ihmistä ennen minua...

 

Kerran "olin varmasti raskaana" kun en silloisen työpaikan pikkujouluissa juonut ilmaista viinaa. Olisi varmaan pitänyt vastata sille mahan taputtajalle että "ei se viina näköjään kaikista niin kauniita tee.."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perhepetikuittailuihin oli kaverilla hyvä vastaus: "Kyllä se viimeistään siinä vaiheessa menee omaan sänkyyn, kun se haluaa iltaisin runkata". Ei nyt ehkä ihan mummoille sopiva vastaus, mutta hiljentää kyllä :D

 

Itse olen kysynyt perhepeti/liinailu/yöimetys/opetat-sen-liian-hyvälle-kommentoijilta, että miten noin pienelle muka voi olla liian hyvä. Vauva ei ymmärrä ehtoja tai selityksiä, ainoastaan sen onko hyvä olla vai ei. Jos sen on hyvä olla sylissä ja lähellä, niin miksi ihmeessä en antaisi siinä olla? Miksi ei lapsesta saisi olla "ylimääräistä vaivaa"? En ole saanut hyvää vastausta.

Edited by Leena

Share this post


Link to post
Share on other sites

"En ole yksinhuoltaja, koska lapsilla on isä, jonka kanssa on yhteishuoltajuus ja jonka luona lapset ovat lähes 50-50. Yksinhuoltaja on sellainen, jonka lapsilla ei ole isää tai jonka lasten isä ei pidä yhteyttä."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole laittaa tänne mitään uutta, mutt tämä palsta pelasti mun päivän! :lol:

 

Miten joillekin ihmisille on niin hirveen mielenkiintoista seurata ja kytätä toisten mahanalusia? Kait ihmiset sitten itse kertoo vauvauutisensa kun siihen on aihetta? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on myös miehen puolella sukulaisia jotka ei suoraan lapsettomuudesta kerrottaessakaan lopettaneet vauvauteluita! Aina uudestaan ja uudestaan kun vaikkapa pidin kummityttöä sylissä niin sain kuulla että kyllä teidänkin täytyy hankkia kun näyttää sujuvan! Voi ***** :angry: !!! onko älyssä vikaa vai ymmärryksessä.... noihin vauvauteluihin vastasivat jo välillä toinenkin perhe jotka ovat ystäviämme ja tiesivät tilanteen ja silti asia ei mennyt perille. Nyt on ollut kuukauden hiljaiseloa sieltä suunnalta kun saivat itsekin vanhoilla päivillään kummitytön. menee kai aika siihen.. ja mikä parasta. kyselyt loppuivat samoihin aikoihin kun VIHDOIn tein sen plussatestin! :D:D no jos mötikkä kyydissä pysyy niin ei tarvi kertoakaan, näkevät sitten.. Appiukko kanssa harrasti tätä kyselyä mutta istutin hänet joskus pöydän ääreen ja läksytin siitä etteti hän voi mennä vierailta ihmisiltä kyselemään vauvauutisia koska hänen kyllä pitäis tietää ettei kaikilla onnistu ylipäätään koskaan! (toinen miniä sai useamman keskenmenon peräjälkeen ja me ollaan yritetty se puoltoista vuotta.) Olen niitä jotka eivt häkellykseltään saa suutaan heti auki vaan keksii vastauksen vasta kotona...

Miehen työkaveri kysyi mieheltä oliko tämä vahinko (ollaan oltu yhdessä jo 8v että ehkä tiedämme ehkäisyn perusteet..?) mutta mies vastasi ihan asiallisesti että ollaan kauan jo yritetty niin asia jäi siihen ja työkaveri onnitteli. Ei ollut loukkaantunut mutta nyt vain mietin että tosiaan, olishan siitä voinu loukkaantua :D Mutta miehet on miehiä kysymyksineen, ei ne ymmärrä... huoh...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löysin tämän ketjun ja kysyisin vinkkiä.

 

En oikeastaan olisi halunnut kertoa raskaudesta vielä näin alkuvaiheessa kenellekään km-riskin vuoksi, mutta kumppani oli malttamaton ja suostuin sitten siihen, että hänen vanhemmilleen voidaan kertoa jos voidaan luottaa siihen, etteivät levitä juttua laajemmalle. Mentiin kylään ja kerrottiin, ja molemmat (anoppi varsinkin) olivat hyvillään ja innoissaan. Siinä jutellessa anoppi sitten sanoi jossain vaiheessa, että "alkoholia ei nyt sitten voi yhtään juoda, se on pahasta" tms. Olin niin hämilläni tuosta suuresta viisaudesta, :blink: etten oikeen osannut muuta kuin mutista "no ei tietenkään, ei tulisi mieleenkään". Toisen kerran käytiin pikaisesti kyläilemässä, kun kulta halusi näyttää varhaisraskauden ultrakuvat (pienellä täplällä oli syke jo näkynyt, vaikkei niissä kuvissa tietenkään), niin eikös taas ihastelujen jälkeen anoppi ala varoittelemaan, että ei saa sitten yhtään ottaa alkoholia.

 

En ole koskaan ollut erityisen viinaanmenevä, enkä tiedä mistä tämä muistuttelu kumpuaa. En tiedä saanko kieltäni pidettyä kurissa, jos se ryhtyy samaa itsestäänselvyyttä mulle latelemaan vielä kolmannen kerran, tai aina kun nähdään...! Tekisi mieli sanoa, että "pidätkö mua jotenkin vähä-älyisenä, etten tuon vertaa tietäisi, vai luuletko niin juopoksi etten voi millään pysyä pullosta erossa?"

 

Onko parempia ehdotuksia? Kovin pahasti en voi sanoa, että pysytään kuitenkin väleissä, mutta alkaa mennä hermo...

Edited by Aeria

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä ehkä en sanoisi mitää, katsoisin vaan kulmat koholla ja olisin ihan hiljaa. Mielenkiintoista ois odottaa, et miten sun anoppi moiseen hiljaisuuteen reagoisi/miten asian puimista tuosta jatkaisi ilman sun kommenttia ;)

 

Mulla meni totaalisesti hermot raskaanaollessa mun lähimpiin ystäviin. Mulla oli tapana ottaa miehen saunaoluesta huikkaa toisinaan kun saunottiin, ja eräs mun ystävä sitten vertasi mua johonkin naiseen, jolle oli syntynyt FAS-syndroomainen lapsi. Hei kiitos. Tuli kyllä hyvä-äiti-olo, ennen kuin lapsi oli edes syntynyt.:hysteric:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä ehkä en sanoisi mitää, katsoisin vaan kulmat koholla ja olisin ihan hiljaa. Mielenkiintoista ois odottaa, et miten sun anoppi moiseen hiljaisuuteen reagoisi/miten asian puimista tuosta jatkaisi ilman sun kommenttia ;)

 

Kiitos ehdotuksesta. Anoppi on kuitenkin sellainen persoona, että arvelen hänen tuossa tilanteessa vaan siirtyvän sujuvasti varoittelemaan mua jostakin muusta, tai vaihtavan kokonaan aihetta. Jos en kommentoi mitenkään niin hän on vaan tyytyväinen että "häntä kuunnellaan"... <_< Voihan tuota kokeilla jos saan kieleni pidettyä kurissa.

 

Mulla meni totaalisesti hermot raskaanaollessa mun lähimpiin ystäviin. Mulla oli tapana ottaa miehen saunaoluesta huikkaa toisinaan kun saunottiin, ja eräs mun ystävä sitten vertasi mua johonkin naiseen, jolle oli syntynyt FAS-syndroomainen lapsi.

 

Huh huh. Yhdestä pikku huikastahan se FAS heti pamahtaakin. Jos olisi vielä ajankohtaista, voisit viitata tähän Duodecimin artikkeliin:

http://tinyurl.com/2unaa4h. Tarkoitus ei siis ole yllyttää ketään juomaan :rolleyes:, vaan rauhoittaa pahimpia fanaatikkoja tämän asian suhteen. Omaan järkeen saa luottaa, mutta ilmeisesti raskaana olevan lähipiiri ei aina luota tämän järkeen... :angry:

Edited by Aeria

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Onpas sulla iso maha! Ja laskettu aika on vasta sillon. Ootko varma, ettei siellä oo kahta?"

 

Tähän liittyen, kun odotin meidän tyttöjä ja en sitten mitenkään aktiivisesti kertonut että kaksi on tulossa niin eräs teräväkielinen kaverini tokaisi minut nähtyään ja viikkoja tiedusteltuaan että "Mitäh! Odotatsä jotain kolmosia vai miten sun maha on ton kokonen!!??" Siihen sitten ystävällisesti hymyillen vastasin, että "Ei. Ei niitä ole kuin kaksi." Sain kyllä vuosisadan parhaat ilmeet tältä rouvalta :girl_haha:

 

Nyt sitten kun odotan VAAN yhtä niin kaikki kysyvät järestään että onko siellä taas kaksi. En mä nyt mikään monikkoautomaatti ole vaikka olisi meille toisetkin kaksoset mahtuneet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Appiukko yllätti joku aika sitten kysymällä, että haluaako mun mies tämän lapsen (eikä siis mitenkään ilkeänkuuloisesti, vaan ns. normaalina keskusteluaiheena). Aika sanattomaksi veti...

Jotain siihen sitten sopertelin, että ehkä tämä nyt ei ollut varsinainen yllätys kenellekään, kun n. 10 vuotta yksissä ollaan oltu... Siihen jäi onneksi kyselyt siltä saralta.

 

Meillä on apen kanssa ihan hyvät välit, mutta ollaan joissakin asioissa ehkä vähän eri aaltopituuksilla. Niinkuin tästä voisi todeta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää on nyt jo myöhäistä, mutta tuli mieleen yksi ystäväni kommentti mun raskausaikana.

 

Me yritettiin lähes 1,5 vuotta ennen plussaa ja tarvittiin clomeja avuksi. Raskauden vikalla kolmanneksella kärsin pahasta turvotuksesta ja kaameista selkäkivuista, vikoina viikkoina en pystynyt kivulta kunnolla kävelemään.

Ystävän kommentti siihen oli että ehkä mua ei oltu tarkotettu tulemaan raskaaksi. En saanut siinä sanottua mitään, mutta pahoitin mieleni, koska toihan tarkoittais samalla, ettei meidän vauvaa oltais tarkotettu syntymään :girl_sad:

 

(Niin ja ystävä sitten ilmeisesti oli tarkotettu raskautumaan, kun tuli raskaaksi ekasta yrityskerrasta ja voi hyvin koko raskausajan. Mitä siitä, ettei ollut kovin innoissaan vauvasta, inhosi raskaana olemista ja harmitteli koko raskausajan sitä ettei voi juoda viinaa.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ :girl_sad:

 

Mä olen kans kuullut ihmisten sanovat "kaikkia vaan ei ole tarkoitettu äidiksi" aivan sopimattomissa tilanteissa. Nainen voi itse sanoa "mua ei vaan ole tarkoitettu äidiksi", jos ei esim. lapsia halua. Mutta toisen sanomana se kuulostaa tuomiolta, ihan kuin sairauksilla, kohdun rakenneviolla tai hedelmättömyydellä olisi jokin ilmiselvä tarkoitus maapallon liikakansoitusta vastaan.

Aivan järjetöntä ajattelemattomuutta ihmisiltä mennä sanomaan jotain tuollaista!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Kauheeta. Mä en ole ikinä kuullut elävässä elämässä kenenkään sanovan noin, mutta tulee kyllä mieleen, että mikähän mahtaa olla kyseisen henkilön oma kypsyyden taso kun päästää jotain niin mautonta suustaan...taitaa olla sulaa jäätelöä aivojen tilallahysteric.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekisi mieli sanoa, että "pidätkö mua jotenkin vähä-älyisenä, etten tuon vertaa tietäisi, vai luuletko niin juopoksi etten voi millään pysyä pullosta erossa?"

 

Onko parempia ehdotuksia? Kovin pahasti en voi sanoa, että pysytään kuitenkin väleissä, mutta alkaa mennä hermo...

 

Sanot rauhallisesti ja hymyillen:

Eiköhän tämä alkoholiasia ole tullut jo selväksi, kiitos vaan. smile.gif

 

Itse kyllä sanoin yhdelle muistuttelijalle aika rumasti, mutta itse ansaitsi sen, mun mielestä.. Sanoin:

Kiitos huolenpidosta, mut mua vähän loukkaa toi ettet selkeesti luota mun älykkyyteen tuon vertaa, ja mä tässä olen raskaana - et sinä. Eiköhän neuvolassa olla käyty läpi nämä suositusasiat, uskoisin että ammatti-ihmiset siellä on muistanu mulle jo kertoo kaiken oleellisen, ainakin mikä on pahasta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

En ole koskaan ollut erityisen viinaanmenevä, enkä tiedä mistä tämä muistuttelu kumpuaa. En tiedä saanko kieltäni pidettyä kurissa, jos se ryhtyy samaa itsestäänselvyyttä mulle latelemaan vielä kolmannen kerran, tai aina kun nähdään...! Tekisi mieli sanoa, että "pidätkö mua jotenkin vähä-älyisenä, etten tuon vertaa tietäisi, vai luuletko niin juopoksi etten voi millään pysyä pullosta erossa?"

 

Onko parempia ehdotuksia? Kovin pahasti en voi sanoa, että pysytään kuitenkin väleissä, mutta alkaa mennä hermo...

 

Mää varmaan suhtautuisin huumorilla ja toteaisin jotain tyyliin "Kiitos kun muisutit taas, just kerkesin perjantaipullon ostaa..."

Share this post


Link to post
Share on other sites

^*repskops* Ihan paras :girl_haha:

 

Meiltä on nyt sitten ruvettu kyselemään todella aktiivisesti että koska toinen tehdään ja nyt on kyllä pakko ruveta miettimään jotain kommenttia kun ei ne ihmiset usko kun sanotaan ettei me tiedetä. Pari ehdin jo miettiä:

 

"Mä luulin että lapsia saadaan, ei tehdä"

 

"Jos me ekasta kerrottiin puolen välin jälkeen niin miksi ihmeessä luulet että seuraavasta kerrottaisiin ennen sitä?"

 

"Olisi se kiva tietää itsekin"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin sanoisin ehkä Aeriena jotenkin niin, että kiitos huolenpidosta, mutta nämä suositusasiat on kyllä käyty jo huolellisesti läpi myös neuvolassa.

 

Ehkä anopilla oli itsellään raskaana ollessaan vaikeuksia pitäytyä alkoholin käytöstä ja sen vuoksi nyt muistuttelee siitä jatkuvasti. Siis ajattelee, että raskaana olevan kaipaa muiden tuomitsemista pysyäkseen erossa. Tai sitten on ihan muuten vaan ottanut nyt tämän sydämen asiakseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Meiltä on nyt sitten ruvettu kyselemään todella aktiivisesti että koska toinen tehdään ja nyt on kyllä pakko ruveta miettimään jotain kommenttia kun ei ne ihmiset usko kun sanotaan ettei me tiedetä. ---

 

Mä aikanaan poltin käämini samasta utelusta, ja mun vastaukset oli:

 

"Tehkää te ensin"

"Vaikka heti jos sä tuut sitä vauvaa sit hoitamaan"

"Emmä tiennykkään et niitä oikein tehdään, olisko sulla joku tehtaanmyymälä tiedossa mistä halvalla sais?"

"Miksi toinenkin pitäisi olla, jos yhdessä on tähän hätään tarpeeksi rakastettavaa?"

 

Myönnän, ilkeetä osa, enkä ole ylpeä kun olen sanonut, mut kun nätisti sanominen ei auta niin ei jää vaihtoehtoja.. blush.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Miksi te haluatte tietää kumpi sieltä on tulossa? Ei se kannata, näkeehän sen sitten synnärillä" Tämä mm. anopin suusta. Vastasin, et yhdessä ollaan sovittu, et jos vain mahdollista niin haluttais tietää, mut voidaan olla aivan hyvin vaan kertomatta sulle. Anoppikin repes nauraan. girl_haha.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Puhuttiin tuossa tyttöjen kanssa ja minä kyllä päätin kysyä, että oletko pieniin päin?" (työpaikan kahvihuoneessa), johon vastasin vain tylsästi "Voi kumpa olisinkin!". Myöhemmin mieleeni tuli hieman nasevampi vastaus: "En, se on vain läskiä!" :-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now